Затънал в криза, Ердоган отива в Брюксел, за да защити съдебната си реформа

| от |

erdoganБурак Акънджъ от АФП

Турският премиер Реджеп Тайип Ердоган, затънал в най-сериозната политическа криза по време на 11-годишното си управление, замина в понеделник вечерта за Брюксел, за да се опита да обезсили критиките, предизвикани от силно оспорваната му съдебна реформа.

Посещението на Ердоган в европейската столица – първото от пет години насам, първоначално бе замислено за честване на подема в отношенията Турция- ЕС. Но корупционният скандал, който заплашва режима в Анкара, преобърна дневния му ред.

Премиерът на ислямо-консервативното правителство ще се озове пред европейските ръководители в позицията на обвиняем, в момент, когато валят критики срещу волята му да подчини турското правосъдие и да заглуши разследванията, които го заплашват.

В тази атмосфера турският министър за ЕС Мевлют Чавушоглу повтори в понеделник желанието на своята страна да избегне с ЕС всякаква криза, която би могла отново да извади от релси кандидатурата на Турция за евроинтеграция.

„Ние се надяваме, ние желаем проектът /за реформа/, засягащ Висшия съвет на съдиите и прокурорите, да не предизвика сериозна криза с ЕС“, заяви той в интервю за либералния в.“Миллиет“.

„Разбираме, че инициативата е предизвикала известни дискусии, но ние ще им обясним /на ЕС – бел.АФП/ нейната основателност“, добави Чавушоглу, като повтори , че спорният проектозакон, според него, „отговаря на политическите норми на ЕС“.

Комисия на турския парламент обсъжда от около десет дни този текст, който цели да промени функционирането на Висшия съвет на съдиите и прокурорите, като предостави по-специално на министъра на правосъдието последната дума в процеса на назначаване на магистрати.

Турция в крайна сметка изпрати този проектозакон в петък. Европейската комисия бе поискала да бъде потърсено предварително мнението й за неговото съдържание, посочи европейски източник.

„Това е много положителна стъпка“, коментира този източник, като все пак остави място за европейска преценка за същността на проекта. Но времето притиска, тъй като турският парламент трябва по принцип още от вторник да се заеме с обсъждане на проекта в пленарана зала.

„Ние сме готови да обсъждаме всички теми, ние сме готови да изслушаме всякаква критика или всяка гледна точка, при положение, че тези критики и мнения се основават на стандартите и нормите, действащи в ЕС“, увери в неделя турският министър на външните работи Ахмет Давутоглу.

Ердоган предприе през последните седмици безпрецедентна чистка в средите на полицията и на правосъдието в своята страна, обвинени, че крият сърцевината на „заговор“, организиран от движението на мюсюлманския проповедник Фетхуллах Гюлен срещу неговото правителство и цялата държава.

От 17 декември насам десетки предприемачи, бизнесмени и лица на изборни длъжности, близки до властта, бяха обвинени или поставени под арест за корупция, измама, пране на пари в рамките на серия разследвания, които предизвикаха вече оставката на трима министри.

Проектозаконът за съдебна реформа породи възмущение от страна на опозицията, която преценява, че той противоречи на конституцията, и множество критики от страна на ЕС, както и на САЩ.

В тази обстановка много турски анализатори прогнозираха трудно посещение в Брюксел за турския премиер.

„По-добре Ердоган да беше отменил визитата си в Брюксел“, писа анализаторът Семих Идиз във в.“Тараф“. „Много вероятно е, че той ще се стреми да даде урок по демокрация, дори да наставлява европейските си събеседници, които ще му отправят упреци“, отбеляза той и предвиди, че „щети са неизбежни“.

Рейтингът на Ердоган в Европа вече отбеляза спад след грубото потушаване на вълната от антиправителствени протести, разтърсила страната през юни.

Давайки си сметка за рисковете от посещението, Давутоглу призова в неделя Брюксел да не възприема „дискриминационен подход“ към Турция.

„Да преговаряме колкото се може по-бързо“, каза той по адрес на ЕС, като обеща да „не се отстъпва никога от демократичните норми“.

Усилията на Турция за присъединяване към ЕС, стартирали официално през 2005 г., дълго време останаха в мъртва точка по-специално заради териториалния спор с Кипър, член на ЕС, и резервите на Франция и Германия спрямо нейната кандидатура.

 
 

Първият трейлър на седми сезон на Game of Thrones е тук

| от chronicle.bg |

Първият пълен трейлър на седмия сезон от култовия сериал на HBO – „Игра на тронове“ – е вече тук и всички фенове са развълнувани.

Няма да разваляме кефа ви със спойлери, макар че след като гледате трейлъра 2-3 пъти, някои неща, които предстоят, вероятно ще ви станат ясни. Трейлърът е чудесен, изпълнен с напрежение и подсказки за това какво ще вълнува героите през новия сезон.

Първият епизод от седми сезон на „Игра на тронове“ излиза в България на 17 юли. А дотогава очакваме поне още 2-3 трейлъра.

 
 

Хейли Болдуин е най-сексапилната жена според Maxim

| от chronicle.bg |

Манекенката Хейли Болдуин оглави класацията за най-сексапилите жени на 2017 г. на сп. „Максим“, съобщи Контактмюзик.

Тя прие несериозно титлата си на най-сексапилна красавица, но се похвали с нея в социалните медии и благодари на сп. „Максим“.

„Знам, неизумително е“, каза Хейли Болдуин, когато научи, че оглавява ежегодния списък. „Ако знаеха колко непохватна и шантава съм“, написа тя в Инстаграм.

hailey-baldwin-hot-100-3

Хейли Болдуин е на 20 години. Тя е дъщеря на актьора Стивън Болдуин и съпругата му Кения. Манекенка е от три години.

hailey-baldwin-hot-100-1

Сред най-сексапилните жени на 2017 г. са също актрисата Марго Роби, певицата Кейти Пери, Зоуи Кравиц, манекенките Бела и Джиджи Хадид, актрисата Алисия Викандер.

Броят на сп. „Максим“ с Хейли Болдуин в оскъдно облекло на корицата ще излезе през юни.

 
 

Красивите учени са по-некомпетентни

| от chronicle.bg, по БТА |

Учени от университета на Кембридж откриха, че симпатичните учени по-лесно печелят благоразположението на аудиторията, но ги считат за по-неспособни в сравнение с не толкова привлекателните им колеги, съобщи сайтът „Лайф“.

За изследването експертите проведоха социологическо проучване сред обикновените хора. Те бяха попитани за отношението им към Брайън Кокс, водещ физик и към експерта по анатомия Елис Робъртс, чиито добър външен вид им помогна да постигнат успехи като учени в публичното пространство. Независимо от това се оказа, че зрителите не ги възприемат като висококвалифицирани специалисти.

Ръководителят на изследването психологът Уил Скайларк каза, че искал да изясни как външността на учените влияе на възприемането им от публиката.

„Знаем, че добрият външен вид помага на политиците, затова решихме да разберем дали това важи и за учените“, добави той.

В първия етап на експеримента на доброволците бяха показани снимки на над 300 британски и американски учени. Хората трябваше да оценят интелекта и нивото им на привлекателност. След това анкетираните трябваше да оценят доколко би им било интересно да разберат какво правят учените, а също и дали смятат, че тези хора се занимават с точни или важни изследвания.

Когато опитът стигна до оценяването на интелектуалните способности на учените, красотата не беше в тяхна полза. Тези, които анкетираните определиха като по-привлекателни и по-общителни, бяха посочени като неспособни за висококачествени изследвания.

Изследователите стигнаха до извода, че външният вид оказва огромно влияние при избора и оценката на информация. Това, че по-красивите учени са подценявани, може да се превърне в предизвикателство, предвид големия брой цифрови средства за масова информация.

 
 

Досиетата CHR: Бандитът с клизмите

| от chronicle.bg |

През декември 1976 година Франк Запа изнася серия от концерти в Паладиума в Ню Йорк. Тези концерти се записват и впоследствие, а на 3 март 1978 година, се издават на винил под името „Zappa in New York“. Албумът се състои от 2 плочи, а от първата страна на втората плоча, под номер 2, с дължина 12 минути и 41 секунди можем да чуем песента „The Illinois Enema Bandit“. Тя е посветена на едноименния сериен убиец от Илинойс.

 

 

През 1944 годна, в Елгин, щата Илинойс, се ражда Майкъл Хюбърт Кениън. Той има откачено „хоби“ –  да ­­обира млади студентки и да им прави клизми. Първото нападение, в което бандитът е обвинен, е през март 1966 година срещу две сестри от Шампейн, Илинойс. Майкъл учи в местният университет. Там учат и 12 от жертвите на обирите и сексуалните му посегателства. През 1967 година Майкъл завършва Университета в Илинойс и се мести извън щата. Нападенията му продължават да в Манхатан, Канзас, Норман, Оклахома и Лос Анджелис.

С насочен пистолет към жертвите си, той ги кара да се съблекат. След това връзва китките им и им прави клизма. Той действа „бавно и целенасочено“ и „знае много добре какво прави“, разказват пострадали от престъпленията му.  Бандитът Кениън не наранява по никакъв друг начин жертвите – когато приключи, той просто ги пуска. Те споделят мнението, че Майкъл е „извънредно любезен“. Преди да си тръгне, той прибира каквито пари успява да намери.

През 1972 година Кениън се връща в Шампейн и си намира работа в Агенцията по приходите в Илинойс. Той продължава да напада жени – в това число, две стюардеси и четири момичета, студентки в град Урбана, на една от които прилага прочутата си вече клизма. Той вече отдавна е познат на пресата.

1975bandit01

 

„Бандит прави клизма на студентка

(вестник „Ironwood Daily Globe“ – 9 февруари 1972)

…Полицията твърди, че мъжът носил малък пистолет, с който заплашвал двете жени, за да не викат за помощ. Дейвид Джентил, детектив от Шампейн, казва, че според него става въпрос за същия човек, който от 1965 до 1967 и веднъж през 1971 година извършва подобни престъпления в студентския кампус в Илинойс. „Всеки път мъжът е бил с черна ски маска с червени дупки за очите и устата и е носил въже, бутилка с вода и маркуч. Работя по случая още от самото начало през 1963 година, когато нападаше млади момичета и студентки. До мен бе сведена информация, че подобни случаи е имало през есента на ’70 и пролетта на ’71 година в щата Мичиган, както и от 1965 до 1968 година в Охайо и Ню Йорк. Всеки път, включително последният тук, мъжът е попитал жертвите си дали знаят, че той е Маскираният убиец (още едно от прозвищата на Кениън – други са Бандитът с клизмите от Шампейн и Бандитът с клизмите от Илинойс)…“

 

1975bandit02

„Бандитът с клизмите похищава отново

(весник „St. Louis Post-Dispatch“ – 5 май, 1975)

„Полицията започна разследване, за да залови т.нар. Бандитът с клизмите.

Маскираният обирджия е нападнал 5 пъти през уикенда като е използвал един и същ метод, който се свързва с него още от 1965 г. Във всяко от нападенията жертвите са млади жени, които живеят в общежитията на Университета в Илинойс. Всяка е била завързана и й е била направена клизма. Обирджията също така е претършувал за пари.

…Нападенията се случват след 3-годишно затишие в Шампейн. Четирима детективи ще разследват случаите независимо един от друг, след като общото разследване не среща успех.“

Когато е 30-годишен, Майкъл е задържан по подозрения, че е „бандитът с клизмите“ и че тероризира студентки из цялата държава в продължение на 10 години. Наложена му е гаранция от 100 000 долара, което в днешни пари е около 490 000 долара. Де юре, незаконна дейност на Майкъл са обирите. Той е обвинен за два въоръжени грабежа. Майкъл Кениън никога не е обвинен за клизмите, които прави на жертвите си, защото по това време в САЩ няма закон, наказващ подобно деяние.

Според вещите лица обвиняемият е напълно вменяем – тоест, не е „луд“ и може да бъде съден. През декември 1975 година той се признава за виновен в извършването на 6 въоръжени грабежа и е осъден на 6 до 12 години затвор.

Майкъл Кениън – Бандитът с клизмите, излиза на свобода през 1981 година. Франк Запа продължава да пее песента за него поне до 1988 година. Дали Майкъл някога я е слушал на живо?

През 1976 година биографията на Кениън вдъхновява и филма за възрастни „Water Power“. В него участва Джейми Гилис, които играе разстроен единак подобно на Травис от „Шофьор на такси“. Докато се подготвя за ролята, Джейми иска да отпътува до Илинойс, за да се срещне с Майкъл и да го интервюира. Продуцените обаче отказват. По-късно филмът е пуснат отново, този път под името „Enema Bandit“.

 

WaterPowerFilm