Защо в Англия движението е ляво?

| от |

inlife.bg

Защо движението в Англия е ляво? Защо и до днес света е разделен на два типа движение – ляво и дясно? Замисляли ли сте се? Вярно е, че 68% от световното население използва дясно движение, но също така е вярно, че броят на държавите с движение на превозните средства в лявата лента е 59. Е, ясно е, че голяма част от тях са принадлежали към Британската империя или задгранични териотории на Обединеното кралство и Австралия, но все пак въпроса си стои.

Защо в Англия движението е ляво?

Нали го знаете вица, за онзи катадтжия, когато през нощта спрял шофьор, накарал го да духне и показателите на дрегерът направо събрали очите му. „Защо карате пиян?”Отговорът: „Кой, аз ли? Ама аз се возя. Кара жена ми – ето я отдясно!“ Колата просто била с десен волан.

В Библията е казано, че „левите пътища са развалени, а десните сам Господ наглежда“ (Сол. 4:28). Може би затова никой европеец не се замисля, защо се движи вдясно. А английското „ляво движение“ се смята просто за една от многото странности на жителите на Острова. Въпрос на гледна точка, обаче. Попитайте англичаните и те веднага ще ви сложат на място, като ви кажат: „Континента/т.е. Европа/ се движи в неправилната страна”. Това обаче изобщо не е виц, а така пише на листовките, които английските полицаи връчват на автомобилистите, които слизат от фериботи или на шофьорите влизащи под Ламанша.

IMGP6498

Интересно наистина откъде произтичат тези различия в начина за придвижване. Отговорите на въпроса за това коя е правилната посока на движение и защо едни страни използват лявото, а други дясното движение, се корени в миналото и историята.

От най-древни времена въоръжените конници, по правило представители на аристокрацията, са се движели вляво. Просто защото мечът или копието се държат в дясната ръка и така е по-удобно при двубоя с вражеския конник, който, разбира се, прави същото. Пехотинците плебеи пък са се движели вдясно, за да виждат отдалеч конниците и навреме да им правят път. И така това си става навик. Войниците, ходещи пеш и конниците, които в по-голямата си част били десняци, се разминавали отляво, за да бъдат готови при евентуална атака да се отбраняват с оръжието, което държали в дясната ръка и да се защитават с щита, който носели в лявата. Именно този стил е „родоначалник” на движението в лява лента, макар и в много първоначален вариант.

IMGP6017

Друга историческа мотивация за английското ляво движение са колесниците. Да не забравяме, че преди ерата на автомобилите, човечеството се е придвижвало с каляски. Кочияшите са заемали дясната страна на капрата,  за да могат да размахват спокойно дългите си камшици, а те естествено се държали в дясната ръка. Същевременно кочияшът е трябвало да има добра видимост към вътрешния коловоз. При тогавашната ширина и състояние на пътищата колите са се разминавали трудно и от дясното си място кочияшите са можели да контролира нещата по-добре. Това е било втората причина колите да се движат вляво.

IMGP6022

Най-вероятно и до днес движението в целият свят щеше да си остане ляво, ако не се бяха намесили  французите Робеспиер и Наполеон. Избухналата през 1789 г. Велика френска революция провъзгласява равенството, братството и свободата и изрязва доста глави на аристократи.  Оцелелите, за да се спасят, се размесили с тълпата и свикнала да се движи в дясната,  „плебейска“ страна на улиците  и пътищата. Лявата страна буквално опустява.  Робеспиер узаконява това, като нарежда и на обществения транспорт да се движи вдясно. На власт, скоро след това, идва Наполеон. Завладявайки нови и нови европейски страни, той въвежда навсякъде френските порядки, включително и правилата за движение. Императорът утвърждава дясното движение.  Освен това, както е известно, самият корсиканец Наполеон е бил левичар. Затова се е качвал на коня от дясно и провеждал атаките и битките си по дясното крило, като по този начин се чувствал по-сигурен и използвал ефекта на изненадата срещу противниците си. Наполеон въвел системата за дясно придвижване във всички страни, завладени от армиите му и в последствие тя останала непроменена, дори след краха на империята му. И дори в Египет. Дошлите по-късно там англичани благоразумно запазили съществуващото вече положение.  Дясното движение се налага в Русия и Турция, тогава плътно следващи „френската мода“. А чрез Испания и Португалия – и в Латинска Америка.

IMGP6223

През XVIII и XIX век. транспортните потоци значително нараснали, което довело до необходимостта от законодателно установяване на правилната страна на движение. Първият документ в тази насока е издаденият през 1752 г. от руската императрица Елизавета указ за движение на карети и каруци в градовете от дясната страна. От своя страна, законодателството във Великобритания също регламентира придвижването в лява лента – парламентът приема закон за движение по Лондонския мост от лявата страна. През 1773г. е представен Генерален Магистрален Акт, който съдържал препоръка движението във Великобритания да се извършва в лява лента. През 1835г. окончателно е приет закон за лявото движение на Острова. И така до днес. След като лявото движение  било прието като задължително във Великобритания, страните, които били част от Британската империя, последвали примера и направили същото. Това е причината, поради която и до момента Австралия и Океания, Индия и бившите колонии на Великобритания в Африка използват лявата лента за движение. Една от най-добре развитите в икономическо, политическо, социално и световно отношение страни – Япония – също използва  ляво движение, независимо от факта, че Япония никога не е била част от Британската империя.

IMGP6171

Има и още една причина залявото движение в Англия. В Албиона е избрано такова движение и заради корабите, които и сега се разминават с десните си бордове.  Тази островна държава е била свързана с външният свят само по морски пътища, активно се развивало корабоплаването. За уреждане движението на морските съдове морското ведомство издало указ, според който корабите били длъжни да се придържат вляво. По-късно това правило се разпространило и по автомобилните пътища, а също така се разпространило по всички страни, намиращи се под влиянието на Британия. Някои се придържат и досега до него.

IMGP6139

И ако всичките тези причини не са ви достатъчни, то ще ви дам още едни отговор. Този, който аз получих, когато попитах един от полицаите, пред Бъкингам защо движението на Англия е ляво? „ За да се различаваме от французите и да ги побеждаваме по-лесно! „ Имперско самочувствие, нали?

Защо движението в Англия е ляво? Защо и до днес света е разделен на два типа движение – ляво и дясно? Замисляли ли сте се? Вярно е, че 68% от световното население използва дясно движение, но също така е вярно, че броят на държавите с движение на превозните средства в лявата лента е 59. Е, ясно е, че голяма част от тях са принадлежали към Британската империя или задгранични териотории на Обединеното кралство и Австралия, но все пак въпроса си стои.

Защо в Англия движението е ляво?

Нали го знаете вица, за онзи катадтжия, когато през нощта спрял шофьор, накарал го да духне и показателите на дрегерът направо събрали очите му. „Защо карате пиян?”Отговорът: „Кой, аз ли? Ама аз се возя. Кара жена ми – ето я отдясно!“ Колата просто била с десен волан.

В Библията е казано, че „левите пътища са развалени, а десните сам Господ наглежда“ (Сол. 4:28). Може би затова никой европеец не се замисля, защо се движи вдясно. А английското „ляво движение“ се смята просто за една от многото странности на жителите на Острова. Въпрос на гледна точка, обаче. Попитайте англичаните и те веднага ще ви сложат на място, като ви кажат: „Континента/т.е. Европа/ се движи в неправилната страна”. Това обаче изобщо не е виц, а така пише на листовките, които английските полицаи връчват на автомобилистите, които слизат от фериботи или на шофьорите влизащи под Ламанша.

IMGP6498

Интересно наистина откъде произтичат тези различия в начина за придвижване. Отговорите на въпроса за това коя е правилната посока на движение и защо едни страни използват лявото, а други дясното движение, се корени в миналото и историята.

От най-древни времена въоръжените конници, по правило представители на аристокрацията, са се движели вляво. Просто защото мечът или копието се държат в дясната ръка и така е по-удобно при двубоя с вражеския конник, който, разбира се, прави същото. Пехотинците плебеи пък са се движели вдясно, за да виждат отдалеч конниците и навреме да им правят път. И така това си става навик. Войниците, ходещи пеш и конниците, които в по-голямата си част били десняци, се разминавали отляво, за да бъдат готови при евентуална атака да се отбраняват с оръжието, което държали в дясната ръка и да се защитават с щита, който носели в лявата. Именно този стил е „родоначалник” на движението в лява лента, макар и в много първоначален вариант.

IMGP6017

Друга историческа мотивация за английското ляво движение са колесниците. Да не забравяме, че преди ерата на автомобилите, човечеството се е придвижвало с каляски. Кочияшите са заемали дясната страна на капрата,  за да могат да размахват спокойно дългите си камшици, а те естествено се държали в дясната ръка. Същевременно кочияшът е трябвало да има добра видимост към вътрешния коловоз. При тогавашната ширина и състояние на пътищата колите са се разминавали трудно и от дясното си място кочияшите са можели да контролира нещата по-добре. Това е било втората причина колите да се движат вляво.

IMGP6022

Най-вероятно и до днес движението в целият свят щеше да си остане ляво, ако не се бяха намесили  французите Робеспиер и Наполеон. Избухналата през 1789 г. Велика френска революция провъзгласява равенството, братството и свободата и изрязва доста глави на аристократи.  Оцелелите, за да се спасят, се размесили с тълпата и свикнала да се движи в дясната,  „плебейска“ страна на улиците  и пътищата. Лявата страна буквално опустява.  Робеспиер узаконява това, като нарежда и на обществения транспорт да се движи вдясно. На власт, скоро след това, идва Наполеон. Завладявайки нови и нови европейски страни, той въвежда навсякъде френските порядки, включително и правилата за движение. Императорът утвърждава дясното движение.  Освен това, както е известно, самият корсиканец Наполеон е бил левичар. Затова се е качвал на коня от дясно и провеждал атаките и битките си по дясното крило, като по този начин се чувствал по-сигурен и използвал ефекта на изненадата срещу противниците си. Наполеон въвел системата за дясно придвижване във всички страни, завладени от армиите му и в последствие тя останала непроменена, дори след краха на империята му. И дори в Египет. Дошлите по-късно там англичани благоразумно запазили съществуващото вече положение.  Дясното движение се налага в Русия и Турция, тогава плътно следващи „френската мода“. А чрез Испания и Португалия – и в Латинска Америка.

IMGP6223

През XVIII и XIX век. транспортните потоци значително нараснали, което довело до необходимостта от законодателно установяване на правилната страна на движение. Първият документ в тази насока е издаденият през 1752 г. от руската императрица Елизавета указ за движение на карети и каруци в градовете от дясната страна. От своя страна, законодателството във Великобритания също регламентира придвижването в лява лента – парламентът приема закон за движение по Лондонския мост от лявата страна. През 1773г. е представен Генерален Магистрален Акт, който съдържал препоръка движението във Великобритания да се извършва в лява лента. През 1835г. окончателно е приет закон за лявото движение на Острова. И така до днес. След като лявото движение  било прието като задължително във Великобритания, страните, които били част от Британската империя, последвали примера и направили същото. Това е причината, поради която и до момента Австралия и Океания, Индия и бившите колонии на Великобритания в Африка използват лявата лента за движение. Една от най-добре развитите в икономическо, политическо, социално и световно отношение страни – Япония – също използва  ляво движение, независимо от факта, че Япония никога не е била част от Британската империя.

IMGP6171

Има и още една причина залявото движение в Англия. В Албиона е избрано такова движение и заради корабите, които и сега се разминават с десните си бордове.  Тази островна държава е била свързана с външният свят само по морски пътища, активно се развивало корабоплаването. За уреждане движението на морските съдове морското ведомство издало указ, според който корабите били длъжни да се придържат вляво. По-късно това правило се разпространило и по автомобилните пътища, а също така се разпространило по всички страни, намиращи се под влиянието на Британия. Някои се придържат и досега до него.

IMGP6139

И ако всичките тези причини не са ви достатъчни, то ще ви дам още едни отговор. Този, който аз получих, когато попитах един от полицаите, пред Бъкингам защо движението на Англия е ляво? „ За да се различаваме от французите и да ги побеждаваме по-лесно! „ Имперско самочувствие, нали?

Защо движението в Англия е ляво? Защо и до днес света е разделен на два типа движение – ляво и дясно? Замисляли ли сте се? Вярно е, че 68% от световното население използва дясно движение, но също така е вярно, че броят на държавите с движение на превозните средства в лявата лента е 59. Е, ясно е, че голяма част от тях са принадлежали към Британската империя или задгранични териотории на Обединеното кралство и Австралия, но все пак въпроса си стои.

Защо в Англия движението е ляво?

Нали го знаете вица, за онзи катадтжия, когато през нощта спрял шофьор, накарал го да духне и показателите на дрегерът направо събрали очите му. „Защо карате пиян?”Отговорът: „Кой, аз ли? Ама аз се возя. Кара жена ми – ето я отдясно!“ Колата просто била с десен волан.

В Библията е казано, че „левите пътища са развалени, а десните сам Господ наглежда“ (Сол. 4:28). Може би затова никой европеец не се замисля, защо се движи вдясно. А английското „ляво движение“ се смята просто за една от многото странности на жителите на Острова. Въпрос на гледна точка, обаче. Попитайте англичаните и те веднага ще ви сложат на място, като ви кажат: „Континента/т.е. Европа/ се движи в неправилната страна”. Това обаче изобщо не е виц, а така пише на листовките, които английските полицаи връчват на автомобилистите, които слизат от фериботи или на шофьорите влизащи под Ламанша.

IMGP6498

Интересно наистина откъде произтичат тези различия в начина за придвижване. Отговорите на въпроса за това коя е правилната посока на движение и защо едни страни използват лявото, а други дясното движение, се корени в миналото и историята.

От най-древни времена въоръжените конници, по правило представители на аристокрацията, са се движели вляво. Просто защото мечът или копието се държат в дясната ръка и така е по-удобно при двубоя с вражеския конник, който, разбира се, прави същото. Пехотинците плебеи пък са се движели вдясно, за да виждат отдалеч конниците и навреме да им правят път. И така това си става навик. Войниците, ходещи пеш и конниците, които в по-голямата си част били десняци, се разминавали отляво, за да бъдат готови при евентуална атака да се отбраняват с оръжието, което държали в дясната ръка и да се защитават с щита, който носели в лявата. Именно този стил е „родоначалник” на движението в лява лента, макар и в много първоначален вариант.

IMGP6017

Друга историческа мотивация за английското ляво движение са колесниците. Да не забравяме, че преди ерата на автомобилите, човечеството се е придвижвало с каляски. Кочияшите са заемали дясната страна на капрата,  за да могат да размахват спокойно дългите си камшици, а те естествено се държали в дясната ръка. Същевременно кочияшът е трябвало да има добра видимост към вътрешния коловоз. При тогавашната ширина и състояние на пътищата колите са се разминавали трудно и от дясното си място кочияшите са можели да контролира нещата по-добре. Това е било втората причина колите да се движат вляво.

IMGP6022

Най-вероятно и до днес движението в целият свят щеше да си остане ляво, ако не се бяха намесили  французите Робеспиер и Наполеон. Избухналата през 1789 г. Велика френска революция провъзгласява равенството, братството и свободата и изрязва доста глави на аристократи.  Оцелелите, за да се спасят, се размесили с тълпата и свикнала да се движи в дясната,  „плебейска“ страна на улиците  и пътищата. Лявата страна буквално опустява.  Робеспиер узаконява това, като нарежда и на обществения транспорт да се движи вдясно. На власт, скоро след това, идва Наполеон. Завладявайки нови и нови европейски страни, той въвежда навсякъде френските порядки, включително и правилата за движение. Императорът утвърждава дясното движение.  Освен това, както е известно, самият корсиканец Наполеон е бил левичар. Затова се е качвал на коня от дясно и провеждал атаките и битките си по дясното крило, като по този начин се чувствал по-сигурен и използвал ефекта на изненадата срещу противниците си. Наполеон въвел системата за дясно придвижване във всички страни, завладени от армиите му и в последствие тя останала непроменена, дори след краха на империята му. И дори в Египет. Дошлите по-късно там англичани благоразумно запазили съществуващото вече положение.  Дясното движение се налага в Русия и Турция, тогава плътно следващи „френската мода“. А чрез Испания и Португалия – и в Латинска Америка.

IMGP6223

През XVIII и XIX век. транспортните потоци значително нараснали, което довело до необходимостта от законодателно установяване на правилната страна на движение. Първият документ в тази насока е издаденият през 1752 г. от руската императрица Елизавета указ за движение на карети и каруци в градовете от дясната страна. От своя страна, законодателството във Великобритания също регламентира придвижването в лява лента – парламентът приема закон за движение по Лондонския мост от лявата страна. През 1773г. е представен Генерален Магистрален Акт, който съдържал препоръка движението във Великобритания да се извършва в лява лента. През 1835г. окончателно е приет закон за лявото движение на Острова. И така до днес. След като лявото движение  било прието като задължително във Великобритания, страните, които били част от Британската империя, последвали примера и направили същото. Това е причината, поради която и до момента Австралия и Океания, Индия и бившите колонии на Великобритания в Африка използват лявата лента за движение. Една от най-добре развитите в икономическо, политическо, социално и световно отношение страни – Япония – също използва  ляво движение, независимо от факта, че Япония никога не е била част от Британската империя.

IMGP6171

Има и още една причина залявото движение в Англия. В Албиона е избрано такова движение и заради корабите, които и сега се разминават с десните си бордове.  Тази островна държава е била свързана с външният свят само по морски пътища, активно се развивало корабоплаването. За уреждане движението на морските съдове морското ведомство издало указ, според който корабите били длъжни да се придържат вляво. По-късно това правило се разпространило и по автомобилните пътища, а също така се разпространило по всички страни, намиращи се под влиянието на Британия. Някои се придържат и досега до него.

IMGP6139

И ако всичките тези причини не са ви достатъчни, то ще ви дам още едни отговор. Този, който аз получих, когато попитах един от полицаите, пред Бъкингам защо движението на Англия е ляво? „ За да се различаваме от французите и да ги побеждаваме по-лесно! „ Имперско самочувствие, нали?

 
 

Рецепта за кашкавалени пръчици

| от Росица Гърджелийска |

Сезонът на бирата е тук! Запретвайте ръкави и пригответе мезетата! Това тук е перфектното допълнение към следобедните хапки.

Нужни продукти:

125 мл вода
125 мл пълномаслено мляко
110 гр масло
140 гр безглутеново брашно – комбинация картофено, тапиока и оризово
1 ч.л. кафява захар
1 с.л. сол
5 яйца
1 голяма чаша настърган кашкавал
3 с.л. настърган пармезан
микс от семена – мак, сусам, слънчогледови семки

Ще ви е нужен пош с голям кръгъл накрайник.

DSCN8821

Начин на приготвяне:

В средно голяма тенджера загрейте водата, млякото, маслото, захарта и солта и разбъркайте с дървена лъжица до пълно смесване.

Когато течността заври добре, наведнъж добавете брашното и започнете да бъркате много енергично до получаване на тесто, което да се отлепи от стените на тенджерата. Целия процес отнема секунди. След като се отдели от стените, продължете да бъркате още 20-30 секунди.

Прехвърлете тестото в купа и оставете да изстине леко, но трябва да продължава да си е доста топло. Добавете кашкавала и разбъркайте добре.

Едно по едно започнете да добавяте четири яйца, като всяко яйце трябва да се поеме от тестото и то да стане хомогенно, преди да се добави следващото. За първите две яйца може да използвате миксер, но след това продължете с дървена лъжица.

Тестото трябва да стане меко, но не течно и в никакъв случай твърдо. Може да ви се наложи да използвате част от петото яйце. Така че предварително си разбийте петото яйце и остатъка ще използвате за намазване преди печене.

Прехвърлете тестото в пош с широк, кръгъл накрайник и се шприцоват топки с около 3 см диаметър върху хартия за печене или още по-добре – силиконова тавичка за печене.

Загладете повърхността с четка с остатъка от петото яйце, като действате внимателно, без натиск.

Поръсете със семената, пармезана и може би малко черен пипер.

Пекат се на 200 градуса без вентилатор около 25 мин., но в моята фурна стават за около 45, като ги оставям вътре във фурната, след като съм я изключила, за да се изсушат още повече. Трябва да станат златисти като на снимките. Ако не са – продължете да ги печете.

Трябва напълно да изстинат върху решетка.

Не е нужно да са пръчици, може да ги направите и като хлебчета – перфектни за бургери!

DSCN8817


 

Росица Гърджелийска работи във филмовата индустрия, но обича да готви и да пътува. Живее няколко години във Великобритания, преди да се завърне в България. Обича да посещава интересни места по света. В блога на Роси www.primalyum.co.uk може да намерите рецепти за интересна и здравословна храна, както и истории за пътешествия.

 

 
 

Меденият месец на Пипа Мидълтън ще е на острова, принадлежал на Марлон Брандо

| от chronicle.bg, по БТА |

Пипа Мидълтън и съпругът и Джеймс Матюс избраха за сватбеното си пътешествие остров Тетиароа във Френска Полинезия, съобщи в. „Мейл он сънди“.

Двамата ще пристигнат там утре. След като бъдат посрещнати със серенада от полинезийци с цветни гирлянди, те ще се усамотят в самостоятелна вила за седмица.

Остров Тетиароа принадлежеше на Марлон Брандо, който го купува през 1966 г. за 15 000 британски лири. След смъртта му през 2004 г. е превърнат в луксозния екокурорт „Брандо“. Цените на нощувките там започват от 3000 лири.

Курортът се състои от 35 усамотени вили с външна баня, басейн, люлеещи се столове. Охлаждащите системи са с морска вода, а елекричеството – от слънчеви панели.

В курорта от няколко седмици е и бившият американски президент Барак Обама, за да пише мемоарите си.

Младоженците празнуваха до малките часове на деня днес с гостите си в имението на семейство Мидълтън. Както се очакваше, на приема принц Хари доведе приятелката си актрисата Меган Маркъл. Двамата пристигнаха точно навреме, за да видят прелитащия самолет „Спитфайър“ от времето на втората световна война.

Гостите на приема бяха около триста – два пъти повече, отколкото на сватбената церемония. Разходите за сватбения ден са били около 700 000 британски лири.

Тъй като Пипа Мидълтън е сестра на съпругата на принц Уилям – Катрин, двамата присъстваха на сватбата й заедно с децата си принц Джордж и принцеса Шарлот, които бяха шафери. Сред гостите беше и принцеса Юджини, която направи впечатление с елегантната си тъмносиня рокля на Пол Ка.

 
 

Кръсти детето си Алцек – вземи 200 лв.: 12 неща, които ще се случат след това

| от |

- Здрасти, как се казваш?

- Здрасти, аз съм Алцек, приятно ми е!

- Как?

- АЛЦЕК. Алцек Иванов. А ти?

- Аз съм Уя, приятно ми е. Уя Петкова.

- Хубаво име. Откъде идва, кръстена ли си на някого?

- Не, просто нашите са искали кратко, звучно и модерно име. А ти на кого си кръстен?

- Ааа, на хан Алцек, брат на Аспарух, пети син на хан Кубрат, гасталд в Самниум, живял в Гало Матезе, Сепино, Бояно и Изерния на регион Молизе в Централна Италия. Наш’те са ме кръстили на него, щото едни са раздавали по 200лв. да си кръстиш детето така. Супер оферта.

Ето такива диалози ще се водят след двайсетина години, когато кръщаваните днес деца ще се запознават на бутилка „Шуменско“ бомбичка, която дотогава ще е изчезвала от пазара два пъти и отново ще е излязла, защото ретрото пак ще е на мода.

18527164_1806758336318782_3450110848834296977_o

През последните години положението с имената на българските деца излиза извън контрол. Все още сме далеч от една България, в която начело на мъжките имена стои Магнъс, а на женските – Рапсодия, но тенденция за отдалечаване от българщината в кръщаването на децата има.

Затова патриотите (ама не в политическия смисъл) от фондация „Въздигане“ обявяват своята инициатива за поощряване на младите семейства да кръщават децата с истински, български имена. Родителите, които кръстят своите отрочета Аспарух, Кубрат или Алцек, ще получат 200 лв. за това, че са подкрепили българското. Безвъзмездно. От фондацията не уточняват дали ако някой реши да кръсти бебето си Алциок вместо Алцек, ще получи сумата. Някои историци твърдят, че Алциок и Алцек са една и съща историческа личност, а други ги смятат за родственици – баща и син, но за тези хипотези няма преки доказателства.

Все пак нека си представим и още 12 неща, освен обичайния диалог от бъдещето, който ще се случи в резултат от тази патриотична благотворителност: 

1. Двеста майки на деца с името Аспарух излизат на протест пред парламента, защото са избързали с раждането и няма да получат 200 лв., въпреки че синовете им са носители на българското име. Ще изискват изплащане със задна дата.

2. 2/3 от бебетата от квартали „Христо Ботев“ и „Факултета“ в София през идната година получават имената Кубрат-Аспарух, Алцек-Кубрат и Аспарух-Алцек. За двойно застъпване на родните имена от „Въздигане“ би трябвало да дават по 400 лв.

3. Пенсионерите, които се казват Аспарух, Кубрат и Алцек, отправят протестна нота до всички институции с искане да получат поне по 150 лв. бонус към юнската пенсия.

4. Ромски босове влизат в мръсни схеми с подкупни лекари в АГ отделенията на болниците и на ромите се назначават ин витро процедури, за да се раждат повече близнаци. Парите, дадени за братята Куби и Паро, се разделят между родителите им, босовете и медиците. Всички стават много богати.

5. Валери Симеонов внася в парламента законопроект българите, които кръщават децата си с родоотстъпнически имена да бъдат облагани с данък „чуждестранно име“.

6. Във Facebook се създава група на майките на деца с имена Калоян, Тервел, Кардам, Омуртаг и Крум, в която младите майки, които никога нямат никакво време, по цял ден пишат във Facebook колко е несправедливо, че никой няма да кихне 200 лв. за техните хлапета. А имената им пак са хански.

7. Инициативата се разраства и през 2020г. най-популярните имена сред малките българчета са Вихтун, Котомер и Звинич за момченцата, и Енравота, Чепа и Перина за момиченцата.

8. В родилните отделения се въвежда система за проследяване имената на предишните деца на родилката и се забранява трето подред момченце да се кръщава Кубрат.

18595167_1809583052702977_6456666332929372966_o

9. Родителите, които харесват името Вълчан повече от Алцек, роптаят защо за Вълчан се дават само по 100 лв. Да не би името да е османско?

10. Собствениците на деца, които искат да припечелят някой лев, но и да кръстят децата си с нещо модерно, ще прибегнат до комбинации като Аспарух-Роберто, Кубрат-Фернандо и Алцек-Алфонсо. Това ще има дълготрайни последици върху психичното здраве на децата и много психотерапевти ще забогатеят след петнайсетина години.

11. Любопитни тълпи ще се поинтересуват за произхода на нестандартните имена и ще установят, че изначално те не идват от братята Кубрат и Тервел Пулеви.

12. За момичета с имената Кубрат и Аспарух ще започне да се плаща двойно.

 
 

Страшни мъже, модерна телевизия

| от Амелия Понд |

Човек обича да се страхува, макар и понякога да не си признава. Но една неделя е нищо без доза приятни страшни мъже, които искат да те хванат и разкъсат на парчета. Без причина, ей така, просто защото не ги кефиш.

Страшната телевизия и нейните най-ярки персонажи могат да се похвалят, че са докарали повече безсънни нощи в човешката история от всяко друго ентъртеймънт събитие.

Този понеделник един от сериалите, който изкарваше акъла на много от нас през 90-те се завръща. „Туин Пийкс“ е телевизионното събитие на годината. В центъра му, макар вече да го няма, винаги ще остане Боб. Страшният сивокос мъж, който обича да се забавлява с хората е от онези плашещи преживявания, които се помнят дълго.

Той и още четирима приятни младежи са част от нашата скери селекция днес. В галерията горе.