Защо Apple спира да се разраства?

| от |

apple-logo-blue

Главният финансов фиректор на Apple Питър Опенхаймер прогнозира през януари, че компанията щe генерира същите приходи за изминалата четвъртина като преди година. Анализаторите са съгласни с него. Възможно е обаче фискалната 2014 година да се окаже първата, откакто Стив Джобс се завръща в Аpple и въздига компанията, в кяото приходите да не нарастнат.

Това е буквално краят на една епоха. Финансово погледнато, това е най-дългият маратон на технологична компания в историята, започвайки с 13,931 милиарда през 2005 и достигайки 170,910 милиарда през 2013. Apple все още е най-високо оценената публична компания в света – което показва доверието на инвеститорите. Всичко това беше вярно до този момент.

Интересното в случая не е, че Apple е достигнала тавана – оценката на компанията спадна с 45 милиарда, когато се обявиха прогнозите за приходите. Интересно е защо се случва това.

iPhone

Първо трябва да погледнем колко iPhone-a продават oт Apple, тий като те представляват 56% от приходите на компанията за първото тримесечие тази година. Сделката с China Mobile, най-големият мобилен оператор в Китай не успя да помогне за увеличаване на продажбите.

Ситуацията с iPhone е много проста: хората ги купуват, а след това спазват договора си и си купуват следващия модел през около 2 години. Това е фантастично за Apple – продават телефони на цена от около 637$ на всеки две години на потребителите си.

Важно е да се отбележи, че компанията прогнозира да загуби 8 милиарда долара през 2014, тъй като реши да направи операционната си система безплатна.

iPad

Някои анализатори предвиждат, че Apple ще продаде по-малко iPad-ове от изминалата година. Ако ставаше въпрос за установил се продукт със сигурни купувачи като автомобил, прахосмукачка или iphone, нямаше да има проблем. Но при положение, че iPad e най-скорошното изобретение на Apple, определя цяла пазарна категория и вдъновява десетки копирачи това е лоша новина.

iPad не е незначителен. Той докарва около 20% от приходите на компанията. Но би могло да е повече. Целта на iPad беше по някакъв начин да замени компютъра. Може би именно това ще се окаже и най-големият му проблем.

Един факт, пренебрегван от Apple е, че за разлика от компютрите и смартфоните, хората не се нуждаят особено от таблет. Смартфоните заменят всичко.

Как е възможно, при положение че таблетите са по-новият продукт?

Еиният възможен отговор е, че иновациите като че ли спряха, поне с новите модели на Apple. Очакваше се таблетите да са магически, а се оказа, че не са чак толков революционен продукт. Най-вече ги използваме за сърфиране в интернет и за гледане на видео. По-трудно е да ги счупим или изгубим, което означава, че ги купуваме по рядко. Това поставя цикъла на таблетите по близо то този на компютрите – около 5 години.

Хората купуват таблети. Просто не толкова, колкото смартфони.

Хората също така предпочитат да купуват евтини таблети. Свидетели бяхме на успеха на теблетите на хранителният гигант Tesco, от които бяха продадето 500 000 бройка за седем месеца.

В срок, значим за инвеститорите няма да се появи друг iPhone

Apple и iPhone са синоними. Това е продукта, издигнал компанията в небесата. Има слухове за нови продукти като iWatch, но едва ли точно това ще е печелившият. Сегмента на смартфоните отчита нарастване с 38% спрямо миналата година. За сравнение – пазара на смартфоните е на стойност милярди, а този с “умните” часовници милиони. Дори и да има iWatch и той да е страхотен продукт, успеха му в цифри би бил нищожен.

Ами iTunes и AppleTV? За разлика от Amazon, които продават хардуер, за да разпространяват софтуер, при Apple е обратното. Компанията печели 16 милиарда от iTunes за 2013, но приходите се свиват.

Както казва Рене Ричи в iMore:

“Истината е, че Apple правят два вида продукти. Такива, които поддържат бизнеса им и са главният източник на приходи – iPhone, iPad, Mac & iPod, и такива, които поддържат продуктите им. Apple TV е много добър продукт и ако слуховете за обновен хардуер и appstore се окажат верни може да се превърне в страхотен такъв. Но едва ли скоро ще се превърне в нещо, от което се продават милиони бройки.”

От Apple произвеждат премиум продукти, най-вече такива, каквито носим в джоба си и които са свързани с облака. Милиони хора са онлайн всеки ден и макар и да им се иска да имат iPhone, цените на конкуренцията са много по-ниски и достъпни.

Сравненията на пазарния дял на Apple срещу този на Android премълчават факта, че повечето телефони с операционната система на Google са доста по-евтини, на моменти даже двойно.

Най-новият модел телефон на Samsung обаче струва горе долу колкото iPhone. Перспективите за растеж на Apple са неясни не само по закона за големите числа, но може би и защото света се е наситил на компанията.

Аpple все още може да надгражда върху постигнатото

Втората половина на 2014 е момента, в които инвеститорите и феновете на компанията ще се развълнуват отново. Има слухове за по-голям iPad и iPhone, както и за дебют на iWatch. Ako приемем, че клиентите на компанията й останат лоялни има перспектива са прогресивно увеличаване на приходите. Това е.

От пазарна гледна точка изглежда Apple се превръща в компания, като тези, които отдавна се стреми да задмине – Intel, Microsoft, IBM. Изплащането на облигации и закупуването обратно на акции са все неща, които се правят за акционерите когато не може да им се обещае растеж.

 
 

Детайли за погребението на Крис Корнел

| от chronicle.bg |

Крис Корнел почина на 17 май. Той беше само на 52 години.

В петък, 26 май, той ще бъде положен в Hollywood Forever Cemetery.

Полицията определи смъртта на Корнел като самоубийство, а сдемейството му твърди, че лекарствата, които е взимал, може да са допринесли за него.

Те казаха, че „ако Крис е отнел живота си, не е знаел какво прави. Лекарства или други субстанции може да са повлияли на решението му“. Добавят също, че „без резултатите от токсикологичния тест, не можем да знаем какво се е случило с Крис – и дали субстанции са играли някакви роля“. След това те подчертаха, че лекарството Ативан, което вокалът на Soundgarden и Audioslave е взимал за безпокойство, може да предизвика „параноични или суицидни мисли, фъфлене и нарушени когнитивни способности“.

Появиха се множество трибюти от музикалния свят след трагичната новина. В това число и поема от Том Морело – китарист на Rage Against The Machine и колега на Корнел в Audioslave, която ще ви покажем в оригинален вид

You’re a prince, you’re a snare, you’re a shadow
You’re twilight and star burn and shade
You’re a sage, you’re a wound shared, you’re masked
You’re a pillar of smoke, you’re a platinum heart
You’re a brush fire, you’re caged, you’re free
Your vision pierces, you do not see
You are pieces strewn on the hillside
You’re open armed, you’re armed, you’re true
You’re a revealer of visions, you’re the passenger, you’re a never fading scar
You’re twilight and star burn and shade
You’re the secret veiled, you’re the secret revealed, you’re surrounded no more
You’re not there, now you’re always here
You’re a handsome groom, a loving father, a haunted stairwell
You’re the clear bell ringing, the mountains echo your song
Maybe no one has ever known you
You are twilight and star burn and shade

 
 

Броени дни до концерта на джаз-соул легендата Марио Бионди

| от chronicle.bg |

Този четвъртък, на 25 май, ще посрещнем Марио Бионди и ще можем да се насладим не само на най-известните му парчета, но и на чисто новия му двоен албум „Best of Soul”, който отбелязва десет години от старта на кариерата му.

Заедно с магнетичния сицилианец на сцената на Sofia Live Club ще видим и страхотния му екип от музиканти в пълен състав. Сред тях е Massimo Greco (клавишни), известен с десетките си изяви заедно с най-големите звезди на Италия като Eros Ramazzotti и Zucchero. Ще чуем и виртуозния саксофонист Marco Scipione.

София е една от дестинациите, избрана да бъде част от специалното турне на Бионди. Специално, защото то, както и най-новият му албум, отбелязват десет години от дебюта му с „Handful of Soul”.

В турнето са включени още редица градове, сред които Рига и Букурещ, а в София ще имаме възможността да се насладим на тази емоционална вечер с разтапящия глас на Марио Бионди на 25-и май в Sofia Live Club.Билетите са на цени от 70 лв. в мрежата на Eventim, а капацитетът на клуба ще е ограничен в интерес на максималния комфорт на публиката и естеството на събитието.

Вратите ще отворят в 21:00 ч., а началото е планирано за 22:00 ч.

 
 

„Лудетини“: Италианско лято, италианско кино

| от |

 Ако този уикенд трябва да си изберете филм, но не ви се гледа нищо комерсиално или  кърваво („Пришълецът: Завет“ вече е по кината), то спокойно може да се насладите на италианското приключение със слънчев загар „Лудетини“.

Клишетата, че има „мъжко и женско кино“ са толкова нелепи и неприятни, особено когато говорим за добра история. Киното може да бъде много неща. То е визуално, вълнуващо, възторжено, добре или зле разказана история, то трябва да се гледа на голям екран по-често, отколкото вкъщи, то има своите майстори и своите посредствени заглавия.Половото разграничение обаче не е едно от нещата, които дефинират киното и „Лудетини“ е филм, който го доказва.

Две жени, една лудница, топла, сочна Италия и сюжет, по нищо по-различен от класическа драма с елементи на абсурдна комедия.

Филмът на италианския режисьор Паоло Вирдзи (режисьор и на The First Beautiful Thing от 2010 г.), прави своя дебют на фестивала в Кан през миналата година. Част е от програмата на режисьорската вечер. На фестивала присъстват самият Вирдзи със съпругата си Микаела Рамацоти и другата основна актриса във филма Валерия Бруни Тедеши.  Филмът не печели почти никакви награди, но това не го прави по-малко чудесен.

Най-големите аплодисменти тук отиват при сценаристите и двете основни актриси – Валерия и Микаела са чаровно луди, всяка в своя собствен свят и имащи неподправена химия помежду си.

Италианското кино разказва умерено фантазни и откачени истории, по своя напевен, като в полупиянски сън, начин. Колкото и абсурдна да е една случка, колкото и безумна да се струва на нас, добрите стари източноевропейци, италианското кино успява да я оправдае.

Диалогът, облечен като почти изпяване на репликите, красивата природа, леката истерична лудост, носеща се от всеки кадър, виното, което се лее, роклите, които се развяват, гърдите, които се показват, храната, която се изяжда, сексът, който винаги е с чувство, парите, които се харчат с лекота… Италианското кино е като добре имитирана реалност, която винаги се случва някъде другаде. Колкото и да е безумна, ти нямаш нищо против да потънеш в нея и да пиеш от извора.

„Лудетини“ е онова приятно, опияняващо и леко ненормално заглавие, което модерните италианци предлагат на по-непретенциозния зрител. Това не е Паоло Сорентино, нито Фелини, Бертолучи, дори и Бенини… но е онова, което по-обикновеното европейско кино иска да бъде, ама не е. Непретенциозен филм с титанично красиви и отличителни жени в кадър, и добра история.

Подобно на Шекспирова комедия Беатриче и Донатела (по дяволите, дори имената им звучат като от абсурден театър) се запознават в психиатрична клиника. Едната е шумна, луда, претенциозна, снобарка по един очарователен начин. Другата е нейната противоположност – леко неумита, странна, затворена, социопатична жена с нервни тикове.

Едната търси лекотата и свободата, а другата детето си. В крайна сметка и двете търсят щастието, просто защото се оказва, че са се родили нещастни. Тъгата и сълзите са техен най-добър приятел още от детството им и това не може да бъде излекувано с никакви хапчета, вещи или дори хора. То просто е това, което е. Или живееш с него, или избираш да не го правиш.

Всеки човек търси щастието. Нуждата от по-доброто, по-хубавото, по-харесваното е фундаментално заложена във всеки от нас. Но най-силно това желание е изразено именно от онези, на които то най-лесно се изплъзва. Онези, които не го откриват в малките неща, онези, които успяват да го зърнат само за миг, с крайчеца на окото си.

За такива две жени, може би защото жените са по-склонни към емоционални залитания, се разказва в „Лудетини“. Те търсят щастието заедно, хванати ръка за ръка.  Филмът съдържа препратки към заглавия, в които лудостта, непокорността и непримирението са в основата, като „Полет над кукувиче гнездо“, „Телма и Луис“ и италианския филм „Познавах я добре“, за който самият Вирдзи казва, че го е вдъхновил за историята. Ясен визуален диалог към всички се виждат във филма и ако сте по-наблюдателни, ще ги хванете. Но дори и това да не се случи, прекарването в компанията на Беатриче и Донатела пак ще бъде приятно.

Киното преди всичко е удоволствие. Като чаша вино, секс, нещо сладко и топло лято. Всички присъстват в „Лудетини“, в случай че се чудите.

 
 

Мократа Амбър Хърд в „Aquaman“

| от chronicle.bg |

Режисьорът на „Aquaman“ Джеймс Уан ни показва Амбър Хърд в костюм на Мера.

DC разширява вселената си за пореден път с филма за водния супергерой и феновете нямат търпение. За сега подгрява с Джейсън Момоа („Game of Thrones“), който ще изпълнява главната роля. С напредването на снимките обаче все повече други герои се показват. Актрисата Амбър Хърд („The Danish Girl“) обяви участието си във филма в Туитър. Тя ще играе Мера – обектът на чувствата на Акуамен и кралица на морето. Джеймс Уан не остана по-назад и също ни показа снимка на Амбър.

Снимките ни показват Мера в традиционния й вид – като в комиксите, за разлика от Акуамен, чийто оригинален образ е на светъл, рус мъж. В ролята си Амбър е с червена коса и зелен костюм. Това ни дава подов да мислим, че филмът ще е по-успешен от зле приялите се „Batman vs. Superman“ и „Suicide Squad“.