Заплаха срещу униформата

| от |

Последните атаки срещу полицаи, които бяха извършени в САЩ и Франция, са част от надигащата се вълна на насилие към униформените, коментират наблюдатели, които предвиждат въвеждането на нови мерки за сигурност.

Мотивите, които стоят в основата на последните атаки, изглежда са различни. Но и в двете страни мишена на нападенията станаха представители на властта и служители на реда, както наскоро това се случи и в Канада, отбелязва бившият канадски посланик и специалист по въпросите на сигурността Фери дьо Керхов.

„Униформата е символ. Именно срещу нея е отправена заплахата. А зад тези атаки срещу униформата стои едно много по-глобално послание и реакция срещу Запада”, казва Дьо Керхов, който е бил посланик в редица арабски страни.

Според него няма съмнение, че властите ще реагират бързо, за да подобрят сигурността на служителите на реда. „Сигурно ще трябва полицаите да носят по-сигурни екипировки и да използват по-разубеждаващи мерки. Това се вписва в логиката на милитаризиране на полицията, въпреки че знаем, че във Фъргюсън това бе един от спорните аспекти на намесата на властите”, подчертава той.

Във Франция синдикатът на полицаите поиска от правителството да преразгледа „условията за легитимна защита на полицаите”, които „с всеки изминал ден са все по-изложени” на заплахата.

Стефан Бертоме – специалист по полицейските въпроси, смята, че сега сигурността на служителите на реда и военните зависи в по-голяма степен от разузнавателните служби. „Полицаите, които събират информация и боравят с разузнавателни данни, трябва да имат повече финансови и материални средства. Единственият начин за предотвратяване или предвиждане на атаките е разузнаването”, казва той.

Ръстът на нападенията срещу представители на властта се случва в климат, който беше създаден постепенно през последните месеци, смята Бертоме. Във връзка с нападенията във Франция и атаките срещу военни той говори за „идеологичната обвивка на радикалния ислям”.

„Имаше няколко събития, които си оказаха взаимодействие. Намесата на Канада и други страни в Сирия, заплахите на „Ислямската държава” и увеличаващите се призиви към убийства. Идеологичната обвивка на радикалния ислям беше измислена от „Ал Кайда” и използвана по много заразен начин от „Ислямската държава”. Установяваме, че логиката на радикалните ислямисти е достигнала до част от населението, независимо дали става дума за вълци единаци и/или хора с политически мотиви”, обяснява той./| La Presse/Фокус

 

 
 

Как да си направим самолет?

| от |

Един Boeing 737-800 тежи 41,145 килограма. При това празен. Как нещо, тежащо 41 тона, успява да излети във въздуха и то по 6 пъти на ден?А нашите хартиени самолетчета падат почти веднага. Авиационната техника е изключително комплексно съчетание от математика, физика, химия, механика и куп други науки. Затова се срещаме с Ейлийн. Тя ще ни открехне по темата как човекът успя да полети в небето.

 

Ейлийн Бакалова е на 21 години, родом от град Неделино. Завършва езикова гимназия СОУ „Отец Паисий“ в град Мадан. В момента е трети курс в Техническия университет със специалност „Авиационна техника и технилогии“.  Мечтата й е един ден да стане пилот. В свободното си време обича да прекарва с приятелите си и да чете книги.

 

 

Мартин: Разкажи ни за специалността си – „Авиационна техника и технологии“?

Ейлийн: Целият курс е от 45 човека и сме разпределени в две специализации – „Експлоатация и ремонт на въздухоплавателни средства“ и „Експлоатация на електронно-приборната авиационна техника“. Разделението по специализации става в трети курс. Аз специализирам в „Експлоатация на електронно-приборната авиационна техника“. Основните предмети, които изучаваме са – „Аеродинамика на летателни апарати“; „Навигация“; „Динамика на полета“; „Летателни апарати и авиационни двигатели“; „Обслужване на въздушното движение“.

Как да си направим самолет?

По принцип става много лесно. Нужни са около 430 млн. щатски долара, няколко ролки изолирбан и много свински опашки. Шегата настрана. Необходими са специализирани екипи, които отговарят за всеки един компонент от конструкцията, двигателните системи, електронно-приборната техника. Процесът е сложен и преминава през множество проверки, преди самолетът да бъде готов за експлоатация.

Как, за бога, самолетите успяват летят?!

За да може един самолет да полети е необходимо постоянно да има съперничество между подемната сила и силата на тежеста, както и между тягата и силата на челното съпротивление.  Подемната сила трява да е достатъчно голяма, за да се противопостави на теглото, а тягата е необходимо да бъде достатъчно силна, за да се противопостави на челното съпротивление.

Знаеш ли нещо за авиокомпаниите, което ние не знам?

Може би не знаете защо например нискотарифните компании са толкова евтини? Основното правило на нискотарифните компании е да правят максимален брой полети на ден. Това обикновено означава по 6 излитания и кацания на ден. Ето защо нискотарифните компании по прицнип не извършват дълги полети. Друго нещо, което намалява цената на билетите ни, е правилото „не повече от 30 минути на земя“. От престоя на земя не се печели и за да може да се осъществят 6-7 излитания и кацания на ден, след всеки полет самолетът е максимално бързо разтоварван и натоварван отново. Друго важно нещо е самолетите да са само от един тип, за да може да са взаимнозаменяеми. Ryanair например използват само Boeing 737-800.

Можеш ли да ни обясниш как да направим най-доброто хартиено самолетче?

Когато бях малка много обичах да правя хартиени самолети, но след това се увлякох по истинските. Колкото и техники да ви кажа, хартиените ви самолети няма да полетят по-бързо от Airbus А380.

Какво трябва да знаят хората за самолетите? И има ли нещо, което масово разбираме по грешен начин?

Всеобща заблуда е, че летенето със самолет е опасно. Всъщност това е най-сигурният транспорт. В днешно време на пътя умират в пъти повече хора. Проблемът при самолетите е само, че хората на борда при всеки полет са от 100 – 300 човека и при злощастен случай загубата е наистина голяма. Но, съвременните самолети са изключително добре проектирани и оборудвани, за да може броят на катастрофите да намалава с всяка изминала година. Екипажите вече са достатъчно добре обучени, за да приземят самолет дори когато двигателят откаже.

 
 

KONA от Hyundai: истински SUV автомобил с прогресивен характер

| от chronicle.bg |

Преди официалното представяне Hyundai Motor пусна ново видео, показващо още детайли от дизайна на изцяло новия KONA, най-младия SUV автомобил в европейската гама на Hyundai.

Силуетът на новия KONA подчертава агресивния стил на каросерията с елегантни и изострени форми. Присъствието му се характеризира с широка стойка и дизайн с двойни предни фарове. KONA е оборудван и с каскадна предна решетка – новата фамилна идентичност на Hyundai.

Освен прогресивен дизайн, изцяло новият KONA предлага и съвсем нови технологии, като прави премиум характеристиките по-достъпни за удобно и безопасно шофиране. Нова характеристика, например, е head-up дисплеят, който прожектира ключова информация за шофирането директно пред погледа на водача. Прожектираното изображение с размер 8 инча (20,3 см) и водеща в класа яркост от 10 000 кандела на квадратен метър гарантира видимост и при дневна светлина и е предпоставка за безопасно шофиране.

Повече информация за изцяло новия Hyundai KONA ще бъде публикувана скоро, като официалното представяне ще бъде през лятото на 2017 г.

 
 

Стинг идва за концерт в България

| от chronicle.bg |

Стинг ще пее в София на 16 септември. Концертът ще бъде в зала „Арена Армеец“, част от турнето 57th&9th, което представя последния албум на певеца.

Билетите ще бъдат в продажба от 2 юни на цени от 70 до 140 лева. Това е четвъртата изява на звездата у нас след 1996 и 2011 година в София и концерта в Несебър през 2006 година.

Стинг е един от най-популярните британски музиканти, продал над 100 милиона албума.

Настоящият му албум излиза след 10-годишна пауза. В него се отличават хита „I can’t stop thinking of you“, разтърсващата „Petrol Head“ и химнът „50 000″.

Източник: Webcafe

 
 

Майли Сайръс глези прасенцето си със спа процедури

| от chrnicle.bg, по БТА |

Майли Сайръс каза, че води на спа процедури прасенцето Буба Сю, въпреки че годеникът й Лиъм Хемсуърт не одобрява идеята, съобщи Контактмюзик.

Изпълнителката на хита „Malibu“ призна, че най-много обича да глези домашния си любимец и редовно води животното на спа за маска с кокосово масло, тъй като вярва, че процедурата помага срещу сухата кожа на създанието.

„Всички ми се смеят, че ходя на спа с прасето. Но те обичат маската от кокосово олио. Овлажняването е хубаво за кожата на прасетата, която е много суха. Така че маската има ефект и може да направи четината да изглежда буйна“, каза певицата.

И въпреки, че 24-годишната поп звезда обожава да угажда на внушителния си брой домашни любимци, сред които има кучета и коне, тя призна, че годеникът й Лиъм Хемсуърт смята действията й за прекалени.

Майли Сайръс каза, че води на спа единствено прасенцето.

„Понитата не ме оставят да им слагам маски, а на кучетата не им харесва“, добави изпълнителката на „Wrecking Ball“.

Тя допълни, че Буба Сю, а не 27-годишният Лиъм ще й липсва най-много, когато тръгне на турне.