WIFO или за виното и храната с вдъхновение

| от |

Близо 120 души с интерес към културата на храната и виното посветиха своя съботен ден, 12 април, на WIFO.

Wifo_640x400

Форумът за вино и храна, организиран от Гурме Пъблишинг и РОЙ Комюникейшън, събра заедно една общност от хора, които разбират какво са храната, виното и гастрономията за доброто състояние на духа и тялото, и за които кулинарно-винените теми могат да бъдат и интелектуално предизвикателство.

Какво се случи на WIFO в събота, на 12 април, в Sopharma Business Towers?

Дванайсет експерти в различни области споделиха увлекателно и вдъхновено своя личен опит и знания по различни теми: традициите в българската храна; връзката между генома и заобикалящата ни среда; начините да възпитаваме децата в добър вкус към храната; храната в киното, виното в литературата; кулинарен туризъм; кафето; десертите; занаятчийския шоколад; предизвикателствата пред един млад винар; световните кулинарни тенденции в България.

Гледните точки към темата са неизброими и WIFO предложи пъстра мозайка от знания и проблеми, обобщени и интерпретирани накрая с въображение и хумор от актьора Тони Карабашев от ХаХаХа Импро театър.

На вкусното изложение по време на форума можеха да се дегустират интересни и специални продукти като веган сладкишите на Vanilla Kitchen, българските занаятчийски шоколади „Гайо“, перуанските вкуснотии на ресторант „Ломо“ в София, забележителното кафе на My Gourmet Cafe, крафт бирите на „Пивотека“, отличните вина на Винарска изба Росиди“ и традиционния родопски кашкавал и сирене от каракачански овце на „Сариева къшла“ от село Борино. Местната общност на Slow Food в София представи един от най-големите проекти на световната организация: Съкровищницата на вкусове или каталог на застрашените храни, в който България участва засега с 20 продукта.

Форумът WIFO приключи с единствената в България прожекция на документалния филм „Перу на вкус: кухнята като социално оръжие“, в който двама велики шеф-готвачи, Феран Адриа и Гастон Акурио, разказват за вкусния свят, наречен „Перу“ и за това как връзката между гастрономията и биоразнообразието, а също и интересът на младите към кухнята, могат да бъдат фактор за социална промяна в една развиваща се страна като Перу.

Въодушевените реакции и щастливите лица на присъстващите не оставиха съмнение за смисъла и успеха на WIFO, което е силна мотивация за организаторите.

Очаквайте следващото издание на WIFO през октомври 2014!

 
 

Какво се случва със Зейн Малик?

| от chronicle.bg, по БТА |

Зейн Малик отмени планираните си концерти в Япония, като феновете ще получат обратно парите за купените билети.

Изпълнителят на хита „Still Got Time“ трябваше да изнесе няколко концерта в Япония миналата седмица, които бяха отменени през януари поради негови ангажименти със звукозаписи. Сега става ясно, че Зейн отменил концертите, защото иска те да са част от планирано световно турне. Концертите вече се пренасрочени за по-късни дати.

24-годишният Малик напусна бандата „Уан дайрекшън“ през 2015 г., за да започне соло кариера. Той обаче имаше малко изяви като соло изпълнител поради психични проблеми, свързани с тревожност. По-рано този месец Зейн увери феновете, че се е научил да се справя по-добре с тези проблеми.

 
 

Къде ще е последното турне на Адел

| от chronicle.bg, по БТА |

Британската аренби прима Адел потвърди, че окончателно ще загърби турнетата в своята кариера и лондонските спектакли ще бъдат последните й концерти на живо, съобщават Асошиейтед прес и Контактмюзик.

29-годишната певица гастролира из целия свят през последните 15 месеца в рамките на световното й турне, свързано с промоцията на най-новия й, трети студиен албум „25“. Последният етап от него предвижда гастроли в Лондон, като финалният и концерт ще се проведе на стадион „Уембли“ на 2 юли.

В потвърждение на това, че Адел трайно възнамерява да загърби турнетата, е последното й съобщение в Инстаграм. В него изпълнителката казва, че след изморителните концертни обиколки смята в бъдеще да си стои вкъщи, тъй като си падала домошарка и се радвала на малките неща. „Турнетата са изморително нещо и не ми пасват особено много!“

По време на световната си обиколка Адел пя пред над1,5 милиона свои почитатели из цял свят. Тя изнесе 119 спектакъла и с последните 4 лондонски концерта, бройката им ще нарасне на 123.

 
 

WhatsApp става водещ източник на новини

| от chronicle.bg |

WhatsApp бързо се превърна в място, където хората могат безопасно да споделят и да получaт последните новини.

Според проучване, проведено от Ройтерс институт за изследване на журналистика, все повече и повече хора започват да разчитат на услугата за съобщения, а не на Facebook (компанията майка) за новини. Разбира се, 47 процента от анкетираните (71 805 души) от 36 страни все още предпочитат Facebook, за да научават какво се случва по света. Но процентът на хората, които използват Facebook за новини, е намалял наполовина в тези 36 страни в сравнение с миналата година.

Над половината от WhatsApp потребителите в Малайзия и 46 процента от бразилците заявяват, че използват WhatsApp за новини. Услугата изглежда е особено популярна в Чили, Сингапур, Хонконг, Испания и Турция.

Някои оператори в тези страни предлагат WhatsApp комплекти безплатно за достъп до различни услуги, включително абонаменти за новини, което не е за пренебрегване. В изследването се съобщава, че криптирането от край до край също е фактор, който кара хората да предпочетат WhatsApp.

 
 

Филмите с актьори от различни раси са по-печеливши

| от chronicle.bg |

Холивуд често сочи към боксофис класациите, когато някой дръзне да попита защо няма по-голямо разнообразие на етноси. Това обаче може да се окаже грешно.

Изследване на Creative Artists Agency в тази област сочи, че „Средностатистическата печалба в дебютния уикенд на филм, който привлича зрители от най-различни етноси (което най-често е резултат на етнически разнообразния актьорски състав) е три пъти по-голяма от печалбата на обикновен филм“.

След това изследване, Кристи Хюбегър от Creative Artists Agency създава Индекс на етническо разнообразие във филмите. Тя обясни резултатите така: „Едно от най-интересните неща при успешните филми е, че комуникират с разнообразие от хора. В киното публиката иска да види свят, който прилича на техния.“

„Небелите“ хора са 38% от хората на света, но 45% от публиката по кината за миналата година. Те са гледали 413 различни филма между 2014 и 2016 година. Като „истински етнически разнообразни“ Creative Artists Agency определя филми, в поне 30% от актьорският състав не е от бели. В изследването на Агенцията тези филми печелят повече от всички „етнически неразнообразни“ без значение колко пари са налети като бюджет в продукцията.

Това много ясно може да се усети в малки филми като “Get Out” и “Hidden Figures”, както и в големи блокбъстъри като “Rogue One” и “The Fate of the Furious”.