Вярвайте му, той е Доктора

| от |

 Какво е „Doctor Who“? Въпрос, който ми задава една позната дни след като съм обяснявала ентусиазирано за „новия Доктор“ и съм се снимала с TARDIS.

Много хора не знаят какво и кой е „Doctor Who“, което е истински пропуск, повярвайте ми.

Doctor Who“ е най-дълго излъчвания sci-fi сериал до момента. Преди 2 години шоуто навърши 50 години и светът го отбеляза, както сериал от този ранг го заслужава – със специлалeн епизод, кинопроекция и игра в Google!

„Doctor Who“ е сериал, който стартира през 1963 година по телевизия BBC и разказва за Доктора – пътешественик във времето, който пътува през различни вселени и епохи със своята племенница и двама нейни учители, със своята машина на времето – TARDIS. В началото шоуто е замислено като семеен сериал, който има за цел да запознае по-младите хора с различни и интересни факти за вселената и историята.

Шоуто се излъчва до 1989 година, има 29 сезона и сменя общо 7 Доктора. Трик измислен някъде в средата на шоуто, тъй като актьорът, който влиза в ролята на персонажа в началото – Уилям Хартнел, решава да се откаже от сериала. И така Доктора получава най-големия си бонус, най-важния си трик – той е като котка, има много животи и може да сменя лицето си, но реално никога не умира.

7 Доктора по-късно през 1989 година BBC спира шоуто, заради нисък рейтинг. През 1996 година телевизията се пробва да направи възобновяване с един тв филм, където Доктора е изигран от Пол Макган, но нещо нещата не им се получават добре. Светът още не е готов за нова порция от „Doctor Who“ и те решават да изчакат и по-добре.

Чакането продължава близо 10 години.

Важната година за BBC и феновете на сериала е 2005-а. „Doctor Who“ получава ново начало, нов екип и нов Доктор – британецът Кристофър Екълстън.

10 години след излъчването на първия епизод от новата ера на „Doctor Who“ – 26 март 2005-а – Доктора има нов живот, култов статус и още фенове. В този си период, който продължава и до днес, „Doctor Who“ изгражда аболютно нова вселена, набира нови сили и сменя общо 4 Доктора до момента. Последният се появява миналия сезон, след като най-младият актьор играл ролята до момента Мат Смит отстъпва мястото на доста по-възрастния Питър Капалди.

Лично аз имам страхотен проблем със смяната на Докторите. Напротив, това не ми пречи, но имам нужда от време, за да превключа толкова бързо. Защото, когато някой ви каже, че тази роля е можела да бъде изиграна от друг и вие си мислите: „Егати, как ли щеше да изглежда това!?“, то този сериал ви дава ясния отговор на този въпрос. Интерпретацията на един и същи персонаж е направена по хиляди различни начини от различните актьори избрани да изиграят Доктора, което си е страхотна привилегия в индустрията и в Англия.

Много хора обичат да пропускат изпълнението на Кристофър Екълстън, който се води деветия Доктор, тъй като той е доста грубоват, странен, леко напрегнат дори… След като играе само един сезон той не крие, че преживяването му в сериала е далеч от приятното. На всички е ясно, че той не се разбира с екипа и едва издържа да изснима един сезон, за да може да си отиде спокойно, изпълнил договора си.

След него се появяват Дейвид Тенант и Мат Смит – може би най-известните актьори играли Доктора за новото поколение. Идва ред и на Питър Капалди. Когато той заема мястото в осми сезон много хора вече го чакат с нетърпение. Но впоследствие много от тях са разочаровани.

Защо? Проблемът не е в Капалди. Той изключително добре се вписва в ролята на ексцентричния пътешественик във времето, но екипът някак трудно споява епизодите около новото „аз“ на Доктора и старите персонажи, които остават. Сезон 8 е на ръба да загуби дори най-верните фенове в своите редици, заради хаоса и обърканите епизоди. Защото, не ме разбирайте грешно, феновете на „Doctor Who“ са свикнали с епизоди, които да са объркани, сложни, да ги карат да се чудят, да мислят, да навързват нещата. Просто така работи този сериал.

Но в сезон 8 всичко това отсъства. „Doctor Who“ прилича на един приличен sci-fi сериал от типа поредица, в който епизодите нямат връзка един с друг, както и събитията в тях. Vanity Fair дори написаха, че „Doctor Who“ май е загубил магията си.

Какво се случва с новия сезон обаче?

След коледния специален епизод ми трябваше известно време, за да стартирам сезон 9, който започна тази есен. Изчаках, набирах сили и информация. Най-важното, което знаех беше, че новият сезон е планиран да бъде различен, епизодите да са по-свързани и да са разделени по двойки. Освен това, в два от тях ще участва Мейзи Уилямс от Game of Thrones, а в края на сезона Доктора ще има нов придружител, тъй като Джена Луис-Колмън си тръгва от сериала.

Вторият епизод с Мейзи Уилямс беше излъчен снощи и след гледането му човек си казва: „Ето този Доктор чаках!“ и си ляга спокойно в леглото.

Сезон 9 на „Doctor Who“ може да бъде описан спокойно само с една дума – cool. От Питър Капалди, който язди танк и свири на китара през Ray Ban-инте му, роклите на Джена до великолепната Мейзи, всичко си идва обратно на мястото.

Препоръчвам на всички почитателите на жанра „Doctor Who“, имайте търпение с него и той ще ви се отблагодари. Вярвайте ми, той е Доктора!

 
 
1 Коментар
  • Observer Behind

    Понд, да си бачкала някога на едно от кафенетата около езерото Ариана? Цял живот те търся, ако си ти… :P
    Иначе- не разбирам защо хората им е трудно с Капалди. Докторът е това- той е хаотичен. Вселената е безсмислена. И 8 сезон го описва чудесно. Всичко пасва перфе.
    И да.. Джена ще липсва. Когато смениха Карън Гилън с това дребничко момиченце съсках и хъсках ( а всичките ми приятели хувиънс пък хвущят срещу Понд..луди хора). Ама Клара е едно такова създание, че няма как да не разтопи сърцето на човек.
    Апропо- поздрав за снимката на статията :)

Bentley има различно виждане за електрическите коли

| от chronicle.bg |

Bentley официално представи амбициозните си планове за атака на луксозния електрически сегмент по време на автосалона в Женева.

Легендарната мрежеста предна решетка включва триизмерна геометрия и специален опушен завършек, които идентифицират EXP 12 Speed 6e като изцяло електрически автомобил. Нещо повече –докато роудстърът се движи, логото „6e“свети в бяло. Сред другите дизайнерски акценти е замяната на страничните огледала с камери. В интериора ще откриете централна конзола от заоблено стъкло, под което се намира OLED екран с висока резолюция. С негова помощ шофьорът управлява навигацията, инфоразвлекателната система и климатика. Дори пътникът си има собствен контролен панел, с помощта на който може да сърфира в интернет.

За разлика от тези подробности, Bentley не споделя нищо за задвижващата система.

Единственото, което разбрахме е, че ако индуктивното зареждане е напреднало достатъчно до момента на серийното производство, то EXP 12 Speed 6e ще го използва.

 
 

„Красавицата и Звяра“ е най-гледаният филм у нас

| от chronicle.bg |

Очаквано игралната версия на една от най-популярните приказни истории на „Дисни“ – „Красавицата и Звяра“ – застана на първа позиция по зрителски интерес след миналия уикенд, сочат обобщените данни от киносалоните.

Филмът, показван у нас на 69 екрана едновременно, създаден по приказката на Габриел-Сюзан дьо Вилньов от 1740 г., е гледан вече от 57 751 зрители и има 586 911 лева приходи за първите три дни у нас. В световен мащаб лентата е реализирала общо 174,8 милиона долара в седмицата на дебюта си.

С това постижение филмът на Бил Кондън с участието на Ема Уотсън и Дан Стивънс подобрява няколко рекорда.

Той е най-големият хит за 2017-а досега, най-добрият дебют за семейна лента и се нареди сред 10-те най-доходоносни премиери в историята на киното. Специалистите очакват „Красавицата и звяра“ да събере глобални приходи от порядъка на 1 милиард долара.

На втора позиция е „Конг: Островът на черепа“, сниман на Хаваите, в Австралия и в Азия.

Приключенската история за неизследван остров, на който живеят митични зверове и огромната маймуна, и на който попада екип от авантюристи и военни, за да го изследват, е вече 10 дни на екраните у нас и е гледана от 48 736 зрители и има 505 162 лева приходи от тях.

Трето място е за китайската анимация „Рок Дог“. Случващото се с тибетския мастиф Боди, след падането на радиоапарат от небето и влюбването му в рок-музиката, е гледано от 21 485 зрители и е събрало 195 348 лева приходи за 17-те дни на екраните у нас.

Четвърто място сред най-гледаните филми у нас е за „Логан: Върколакът“. За почти трите седмици на екран разказът за познатият герой Х-24, в чиято роля е Хю Джакмън, е гледан от 51 603 зрители и има общо 456 296 лева приходи.

Пето място е за продължението на историята на наемния убиец, решил да се оттегли и заживее спокойно – „Джон Уик 2″. Екшънът с Кеану Рийвс в главната роля, е вече месец по екраните у нас и е гледан от 34 207 души и има 287 483 лева приходи.

На шесто място е приключенският 3D екшън „Великата стена“. Филмовият разказ за търсенето на барута от двама европейски авантюристи в далечен Китай през 12-ти век и сблъсъкът им с чудовищни същества, е вече втори месец по екраните у нас и за това време е видян от 97 196 зрители и има 1 047 480 лева приходи.

Седмо място е за анимацията „Lego филмът: Батман“. Приключенията на създадения като лего-играчка герой и на неговият син, са гледани от 33 990 зрители и са събрали 309 820 лева приходи за месец и половина у нас.

На осма позиция е носителят на „Оскар“ за най-добър филм за миналата година – „Лунна светлина“. Филмът, създаден по училищния драматичен проект на Тарел Алвин Маккрейни за израстването на чернокожо момче с хомосексуална ориентация, е гледан от 1 074 зрители и има 7 142 лева приходи за първите три дни от премиерата му у нас.

Девета позиция е за комедията с Айс Кюб и Чарли Дей – „Между шамарите“. Схватката между двамата учители в общинска гимназия, която ги връща отново на работа, е гледана от 21 416 души и има 170 506 лева приходи за месец на екраните у нас.

На десето място е „Петдесет нюанса по-тъмно“. Еротичният разказ, създаден по мотиви от бестселъра на Е. Л. Джеймс и сценария на Ниъл Ленард, е месец и половина на екраните у нас и за това време е гледан от 134 925 зрители и има 1 129 719 лева приходи от тях.

Източник: БТА

 
 

Emirates и Дженифър Анистън срещу забраната за лаптопи

| от chronicle.bg |

Американското правителство забрани преноса на лаптопи и друга електроника в ръчния багаж в самолет. Emirates отговарят на това с рекламен клип с Дженифър Анистън.

В рекламата, озаглавена „Let us Entertain You“ („Нека ви забавляваме“ – от англ. ез.), Дженифър Анистън пътува в икономична класа в Airbus A380. Със спота Emirates напомня за системата си за забавление, която включва над 2500 канала за филми, телевизия и музика. Тя е предостатъчна, за да не забележим липсата на лаптопи, заради забраната им.

Клипът всъщност е от реклама, която Анистън снима за авио компанията миналата година. Президентът на Emirates сър Тим Кларк уверява, че забраната ще се спази в срок. Освен Emirates забраната усещат и 8 други компании от Близкия Изток и северна Африка.

Клипът не разкрива нищо изненадващо, имайки предвид, че през 2016 компанията печели титлата „Най-добра авио компания на света“. Състемата им пък печели „Най-добрата система за забавление на пътници в света“.

Следва клипът:

 

 
 

На късмет от София до фестивала в Кан

| от Спонсорирано съдържание |

Вие сте на фестивала в Кан.

Разхождате се из хотела си и а! – пред Вас изскача режисьорът Педро Алмодовар. Тъкмо да му кажете „здрасти“ и усещате парфюма на номинираната за „Оскар“ Изабел Юпер, която Ви подминава с царствена усмивка. Селфи тук, селфи там. Преди да се събудите, оказва се, че това е истина. Вие реално се разхождате из хотела си в Кан, докато трае международният кинофестивал – едно от най-престижните филмови събития в света.

За втора поредна година Mastercard предоставя на двама души от България възможност да бъдат не пред компютъра си, а в Кан, докато тече фестивалът. Избраните ще отседнат в един от хотелите, в които са настанени хора от киноиндустрията. Това дава шанс да срещнете на живо любим режисьор или актьор. Освен това за вас ще се погрижат професионални гримьор, фризьор, стилист.

Предложението включва победителите да бъдат придружени от любим човек.

За да участвате в надпреварата за безценното преживяване, трябва да сте направили безконтактни плащания с карта Mastercard в магазини dm на минимална стойност от 35 лв. в промоционалния период от 9 март до 9 април 2017 г. и да регистрирате бележките от ПОС трансакциите на страницата на Mastercard. Така, от една страна, с безконтактната трансакция сте заплатили бързо, удобно и сигурно, а от друга – се включвате в играта за награда.

Освен двете големи награди, които предвиждат пътуване до Кан, има и още 100 награди. Те са ваучери за два билета за прожекция по избор в салоните на Кино „Арена“ в цялата страна.

кан фестивала в кан, mastercard