Влезте във фейсбука и пУкажете какво пишат в профила на…

| от |

Всеки с пожеланията си към медиите. Но по „закона” на плащащите и поръчващите музиката, нещата винаги стоят другояче.

Това е и най-простият отговор на въпроса защо медиите се превърнаха в изпълнители на съдържание поръчано по телефона или по други начини?

Какво подписаха СЕМ и ЦИК вчера?

Отговорът е очевиден. Централната избирателна комисия(ЦИК) и Съветът за електронни медии (СЕМ) подписаха споразумение за специализиран мониторинг по време на предизборната кампания за предсрочните парламентарни избори на 5 октомври. Има ли решение на ЦИК за безплатните пакети, които ще ползват партиите? Отговорът е не.

Хайде сега да зададем въпроса отново.

Всичко в медиите е така. И липсата на решение е най-простият въпрос, който може да бъде зададен. Предполага се, че заради счетоводни нужди все пак рано или късно решение за пакетите ще бъде взето. Дали пожеланията медиите да направят кампанията интересна и информационно достоверна са изпълними, по-скоро не.

Отговор просто няма да има, докато собствеността в медиите е неясна. Нещо повече, очевидно има наета администрация, която е с ограничени правомощия и затова липсват решения. Защото поръчките са описани в меню, което никога не стига до крайния клиент с дистанционно в ръка или със стотинки за вестник.

Инак, хората поръчват на медиите да четат изразително случващото се в профилите на политиците, за които също така не е ясно кой поддържа. Хората, за които няма гаранция, че просто мразят/обичат безплатно, защото нищо не им е ясно.

Наскоро излъчиха един филм, Подмяната – от 2008 г. Повечето от героите са базирани на техните съответствия в реалния живот, докато някои са измислени. Действието се развиваше в 30-те години на миналия век. Времена, в които даже дете може да се подмени заради неработеща администрация. Режисьор на лентата с много награди е Клинт Истууд.

Някога пред медиите той сподели урок, предаден му от баща му. „Покажи какво можеш и не се притеснявай докъде ще стигнеш. Кажи им, че ще работиш безплатно и един ден никой няма да може да плати цената ти.” Съветът звучи, като тъжна и невъзможна метафора.
Защото хем почти безплатно изпълняват поръчки медиите, хем никога няма да дойде денят, в който някой би платил каквато и да било цена за медия.

Какво им остава на медиите, освен да превърнат живота ни в метафора на живот, като на кино… Пуканките и колата всеки има избора да си плати или да му платят при определени уловия. Модата през есента ще е ретро на времената – пари няма, действай.
10656678_10203043939834502_1608632465_n

 
 
Коментарите са изключени за Влезте във фейсбука и пУкажете какво пишат в профила на…