„Включи се!2”: Танцът като начин за разговор

| от |

Програмата на второто издание на образователната програма „Включи се!” продължава с ново танцово ателие

Да поговорим чрез танца – но как, така че това да бъде нашият език? Отговорът на този въпрос ще бъде даден на 4-дневното ателие „Комуникатор” (23-26 юни), с което продължава програмата на образователната програма „Включи се! 2”, след танцовата работилница за бременни и ателието по контактна импровизация.

komunikator

Новото танцово приключение – „Комуникатор”,  ще разгледа танца като несловесна форма на комуникация – средство, чрез което да изразиш себе си и да бъдеш разбран.

„Ще разгледаме различни принципи и методи в съвременната танцова композиция, изхождайки от личните си усещания. Ще изграждаме свободни индивидуални танцови фрази, чрез които да общуваме с околния свят. Основен фокус в работилницата е да изразим свои характеристики чрез движението и да докоснем емоционално събеседника си или наблюдателя”, обяснява артистът преподавател Николина Тодорова.

Ателието е своеобразен индивидуален изследователски процес, който ползва различни параметри и ключови елементи като поток, гравитация, партнеринг, нива и обем, център, импровизация, звук и импулс.

И така поканата е ясна – да се научим да говорим чрез танца, следвайки потока на енергията си и да допуснем другия по-близо до нас. А крайната цел – да погледнем на танца като на нещо лично.

Кой може да се включи?

Всички хора, които искат да изследват движението, без ограничения във възраст, пол и квалификация. Ателието се препоръчва на начинаещи и любознателни поддръжници на танца.

Къде и кога ще се проведе?

Ателието ще се провежда в Гьоте-институт България (ул. „Будапеща” 1), между 23-и до 26-и юни от 14:00 до 17:00 ч.

Vkluchi se Logo

Как да участваме?

За да заявите вашето участие в танцово ателие „Комуникатор”, е необходимо да изпратите в свободен текст кратка информация за Вас, Вашите интереси и лична мотивация за участие в работилницата на nda.bulgaria@gmail.com.

Срок за записване – 20 юни 2014

Такса за участие: 10 лв.

 

Какво още включва програмата от първи модул на „Включи се! 2”:

– Ателието за съвременни танцови техники с Деян Сърхой (Словения) – 25-28 юни, Гьоте Институт София

– Работилница за съвременни танцови техники с Красимира Бакърджиева – 30 юни – 4 юли, ОКИ „Красно село”

– Семинар по арт мениджмънт с водещ Биляна Тануровска-Кюлавковски (Македония) – 3 юли
НОМАД ДЕНС АКАДЕМИ – БЪЛГАРИЯ е част от Балканската мрежа Номадска Танцова Академия, която е част от най-голямата европейска мрежа за съвременен танц Лонг Лайф Бърнинг. Номад Денс Академи – България е създадена през 2011 г. като локален партньор на международната танцова мрежа „Номад”.  Членовете на българската организация са  млади и утвърдени артисти, преподаватели и организатори на събития  с международен опит,  пряко ангажирани с развитието на съвременния танц и пърформанс.

Второто издание на „Включи се!” е и подготовка за предстоящото събитие на Nomad Advocacy – платформа за застъпничество на Балканите в областта на съвременния танц с цел установяване на продуктивен диалог между артисти и общински и държавни институции в областта на изкуството и културата.

НИКОЛИНА ТОДОРОВА завършва Танцов театър в НБУ. Учи класически балет в Roleff-King Schule, Мюнхен, Германия. Доусъвършенства се в редица танцови ателиета по съвременен танц, сред които и програмата на Номадската Танцова Академия.Участва в постановките „IN BE TWIN“, „НЕВИДИМИ №1″, „МАЙКИТЕ“ и „НЕВИДИМИ №3: ДОМ“. Има редица участия е български и международни танцови фестивали. Освен със съвременен танц се занимава с акробатика, африкански танци, хип-хоп и брейк денс.

Проектът се осъществява, благодарение на финансовата подкрепа на столична програма „Kултура“.

 
 

Скандинавски криминални сериали, от които ще настръхнете

| от chronicle,bg |

Скандинавците са добри в правенето на телевизия, а криминалните им истории са толкова страшни, че ще накарат всеки косъм по тялото ви да настръхне. Със сигурност познавате много от телевизията, създавана на север, в нейните американски версии.

Най-ярък е примерът със сериала „Мостът“, който тръгва като датско-шведска продукция, но по-късно получава своята британско-френска версия. В американо-мексиканската пък участва Даян Крюгер. Ако изгледате трите версии последователно обаче, ще се уверите, че никоя от тях не е толкова добра, колкото оригиналната скандинавска. София Хелин е толкова убедителна и запомняща се като Сага Норен, че всяка друга актриса в тази роля изглежда като бледо повторение на блестящата й игра.

Това обаче не е единственият скандинавски сериал, придобил световна популярност. Американският „Убийството“, който търси отговор на въпроса „Кой уби Роузи Ларсън“, стана известен в целия свят. Той обаче е само копие на скандинавския „Forbrydelsen“.

В галерията ви предлагаме няколко скандинавски сериала, на които задължително трябва да дадете шанс, ако обичате криминални сериали и добра телевизия. Никой не разказва страшни истории така, както го правят скандинавците.

 
 

Времето, когато Джони Деп беше добър актьор

| от |

Звездата на Джони Деп изгрява по онзи ярък и непретенциозен начин през 1987 година, когато е избран за главната роля в сериала 21 Jump Street. Деп е млад, нахакан, секси и безобразно талантлив.

Това си личи още в първите няколко серии на cheesy крими комедията, в която млад пилацай влиза под прикритие в гимназия, за да следи за трафика на наркотици и оръжие.

Два сезона по-късно Деп е мега звезда. Секссимвол, желана партия за всяка котарана в Холивуд. И по-важното за него – желан актьор от големите режисьори и продукции. Някъде там той и Тим Бъртън се откриват един друг. Джони прави няколко филма с Бъртън и не спира да работи с режисьора и до днес.

След като напуска шоуто с гръм и трясък, Деп влиза в най-добрата си филмова серия, която продължава години и години наред. С напредването на кариерата му той се превръща и в лошо момче. Избухлив нрав, наркотици, пиене и позьорско лошо поведение обягрят всяка негова поява извън големия екран.

За един кратък период младият Джони Деп се превръща в клише на холивудски хубавелник с дребен диапазон от интереси, но добър нюх за кино.

С времето едното се променя, а другото запазва ракурса си все нагоре. Джони Деп все пак порасва и започва да се държи като нормален човек, но запазва нуждата си да подбира добри роли. Независимо дали участва в блокбастъри, или приетото за по-стойностно кино, Деп стои характерно, приятно и плътно на екран. Вродената му ексцентричност му придава специфичен чар, който се превръща в негова запазена марка.

Някъде между третата част на франчайза „Карибски пирати“ и появата му в „Туристът“ нещата за Джони Деп започват да се променят по един по-скоро неприятен начин. Феновете дълго отказват да повярват, че Деп започва да се превръща в карикатура на самия себе си. Те са в пълно отрицание до появата на „Мордекай“, който закопава Деп дълбоко и го поставя в категорията на „онези-които-преди-правеха-добри-филми“.

Паралелно с това, повтаряйки модела от своята младост, Деп отново се лашка в крайности и неизбежно попада в клишето на кризата на средната възраст. Той зарязва жена си, заради по-младата и безспорно не особено талантлива Амбър Хърд.

В крайна сметка тя е тази, която довърши малкото останало от актьора.

Двамата се разделят с гръм и трясък, като тя го обвинява в постоянен физически тормоз. Тези обвинения и последвалият скандал, потъпкват и малкото останало достойнство на Деп и го превръщат в тотален нещастник. Хората гледат на мъжа, който едно време играеше екцентрични, любопитни и интересни персонажи с леко съжаление. И донякъде той си го заслужава.

Говори се, че Джони Деп все пак е започнал бавното изгазване навън. Последната му чудесна роля, в която се забелязват проблясъци на завръщане, е тази в „Черна служба“ отпреди две години. Тепърва предстои да го гледаме в „Убийство в Ориент експрес“ на Кенет Брана, продължението на „Фантастичните животни и къде да ги намерим“ и в адаптацията по романа на Хърбърт Уелс „Невидимия“. За по-комерсиално настроените от тази седмица Джони Деп отново е Джак Спароу, роля с която се е сраснал толкова добре, че понякога човек се бърка дали Деп играе Спароу на кино или Спароу е Деп в живота…

В това отношение той е константен и забавно последователен. Джак Спароу никога няма да ви разочарова – от него получавате точно това, което очаквате.

Ние не сме най-големите фенове на добрия стар пират, независимо от пиянското му очарование и грима. За сметка на това предпочитаме Джони Деп в няколко други роли – пет от топ предложенията ни са горе в галерията.

 
 

Италианската дизайнерка Лаура Биаджоти е в мозъчна смърт

| от chronicle.bg, по БТА |

Лекарите са започнали процедура по оценка на състоянието на мозъка на италианската дизайнерка Лаура Биаджоти с опасението, че тя е изпаднала в мозъчна смърт, предаде ТАСС.

74-годишната модна законодателка е била откарана в една от римските болници, след като получила пристъп. Според лекарите тя е претърпяла сърдечен удар, съпроводен със спиране на сърцето, което е могло да доведе до необратими процеси в главния мозък. В болничното заведение екипът е успял отново да задейства сърцето на Биаджоти, но при все това състоянието на пациентката е крайно тежко.

Дизайнерката се е почувствала зле в своята резиденция в Гуидония край Рим, където тя живее от началото на 80-те години в замък от ХI век. Родената в Рим Биаджоти започва кариерата си в модния бранш в началото на 60-те години. Туя бе първата западна дизайнерка, която представи свои колекции в Пекин /1988 г./ и в Москва /1996 г./.

 
 

Филми от целия свят, оказали се в основата на холивудски хитове

| от chronicle.bg |

Европа е мястото, на което се ражда седмото изкуство. Въпреки това част от най-големите шедьоври в киното са създадени в САЩ.

Това не е изненада, предвид движението на таланти от Европа към Америка покрай Първата и Втората световна война.

Днес САЩ има традиция в създаването на касови филми, които печелят популярност по целия свят. Макар че Европа има своите образци на бавното, красиво кино, Америка създава продукции с ярки ефекти и известни актьори, които покоряват цялата планета.

Затова може би ще е любопитно да надникнем към някои от тях – онези, почерпили вдъхновението си сред киното от други страни и континенти.

Филми като „Дванадесет маймуни“ и „Предизвестена смърт“ са само копие на оригиналите, създавани на други места по света.

След като преди време ви показахме сериали, които не говорят английски (но част от тях имат и американската си версия), сега ще ви запознаем с чуждоезичните филми, залегнали в основата на някои от най-известните американски киноленти. Вижте ги в галерията.