Велосипеден туризъм край Дунав

| от |

Целенасоченото запиляване. Занятие приятно, интересно и напълно възможно по велосипедните маршрути, които ни карат да се усещаме като част от една страна, като част от Балканите, като част от Европа.

Евро вело 13 и Евро Вело 6 са лъкатушещите линии, които определят целенасоченото запиляване у нас. Първият от тези два велосипедни маршрута пресича Европа перпендикулярно, по пътя на някогашната Желязна завеса. Вторият следва река Дунав. И в двата случая трасетата търсят слабо натоварени шосета и дават възможност за приятни отбивки. Насаме със себе си, с компанията от други колоездачи… Насаме с природата, със забележителностите, с малките крайпътни детайли, незабележими за пътниците от автобусите и автомобилите.

Като всяка хубава възможност и тези маршрути имат нужда от развитие. Особено у нас, на българска територия. И особено трасето край Дунав, което край горното течение на реката се е превърнало в почти култивирана магистрала за велосипеден туризъм. Тук все още сме на ниво маркировка и табели. Като тези, поставени в района на Видин и Никопол. Около сто броя, пилотно. Със заявка за по-нататъшно развитие, поддръжка на маркировката и въвеждане на ясен стандарт за вида на табелите.

“Мисля, че знаците трябва да се отличават значително от пътните, за да укажат, че това е веломаршрут и да бъдат забележими от всички. И когато бъдат в законова форма, вкарани като единен образец, тогава шофьорите ще знаят, че това е знак за велосипеден маршрут”, коментира Мариан Младенов, представител на Агенция регионално развитие, Видин.

Хората на колела също ще го знаят. Освен ориентация, табелите ще им дават допълнителна сигурност и самочувствие. Важни елементи от съжителството на велосипеди и автомобили по споделените пътища. Когато тези елементи се подредят правилно и с разбиране, добрите резултати, а именно развитието на трансграничния велосипеден туризъм, започват постепенно да се случват. Реалният балкански пример в съседна Сърбия се върти около името Йован Еракович от велосипедното сдружение “Циклонаут-Белград”. Той и неговите съмишленици получили подкрепа от германска агенция за техническо сътрудничество и преди десет години започнали да трасират маршрута през Сърбия.

“Събрахме и информация за Уеб-пътоводител, а през 2007 година осъществихме първата фаза от поставянето на маркировката. Процесът се състоеше от три фази. Първата обхвана западната част на Сърбия при Войводина, край границата с Хърватия и Унгария. Другите две фази бяха свързани с пътя край природния парк Джердап и 100-те километра до Белград. За три години покрихме основните велосипедни маршрути край Дунав с дължина 660 километра, които заедно с отклоненията и алтернативните пътища стигат до 1100 километра. Тоест в Сърбия имаме маркирани по този начин пътища с дължина около 1100 километра. Поставени са около хиляда табели”, обясни Йован Еракович, сдружение “Циклонаут – Белград”.

Върху знака стои логото на Европейската велосипедна федерация. Табелите донякъде напомнят тези в Хърватия, където вече имало поставена маркировка.

“Разбира се, на табелата фигурират местата и съответните километри до тях. Но има и малка добавка. Всяка табела има специфичен знак и карта, съобразена с това в коя част от маршрута се намирате. На отпечатаната карта табелата е отбелязана със същия знак”, добяви Йован.

Резултатът – не е нужен GPS за определяне на локацията.

“Важно е, че тези табели са правени от велосипедисти за велосипедисти. Не са ги правили хора, които седят зад бюра или нямат понятие от велосипеден туризъм”, заяви Йован.

И тъй като велосипедистите обичат да споделят хубави мисли по време на пътуване, всяка табела е увенчата и с по една мъдра фраза от повече или по-малко известни хора.

“Любимата ми фраза е от Пикасо. Той е казал – Нужно е много време, за да остане човек млад”, сподели Йован.

Табелите дават и друга важна информация – дали маршрутът преминава по асфалтов път или по черен път.

“Например може да имате по-кратка отсечка по асфалт в продължение на 10 километра, но може да предпочетете и алтернатива по черен път, която е 15 километра, но там няма автомобили, може да видите птица, елен или просто да се насладите на природата, на тишината и спокойствието”, коментира Йован.

serbian-danube-cycle-route-opening-003-medium

Или на величествени гледки от района на природен парк Джердап, където Дунав е намерил своя път между скалите.

Голо бърдо – мястото, откъдето независимо какво е времето, е добре да се мине с велосипед. Усещането определено е различно. Свободата и красотата на велосипедния туризъм са достъпни за хора на всякакви възрасти. Дори и за цели семейства. Като тази безстрашна френска група. Четири деца, които кръстосват пътищата на колело със своите родители. Най-малкият член на семейния колоездачен екип е на пет години, но това не му пречи да следва брат си и двете си сестри по Евро Вело 6.

“Нашият опит от изграждането на тази система сочи, че първо е добре тя да има ясно и лесно достъпно описание в Интернет. Съществуването на системата и нейното правилно функциониране се нуждаят от поддръжка. Тук връзката между велосипедните организации и правителството, което да осигурява помощ и ресурси, е ключова. Нашето дружество се налага да поддържа маркировката всяка година. Волно или неволно, табелите се чупят или изкривяват. Целият процес на възстановяване възлиза на сума от осем до десет хиляди евро. Ние получаваме необходимата подкрепа от нашето министерство на финансите. Проблемът не е само в Сърбия. Има го и в западните страни. Така че държавната помощ е необходима”, заяви Йован.

Инвестицията определено си струва. Веднъж привлекли велосипедисти, маршрутите започват да се отплащат.

“Можете да спирате, да разпитате за нощувка, за място, откъдето да си купите нещо. А в същото време гостоприемството в Сърбия е най-развитата част от нашата туристическа инфраструктура. Едва ли можем да се конкурираме с високото качество на западните хотели. Но гостоприемството ни е наистина на ниво. Велосипедистите могат да се ползват и се ползват до голяма степен от него. Така те се превръщат в своеобразни посланици на добрите промени в нашата страна”, коментира още Йован.

Прословутото българско гостоприемство в скромната си сърдечна и неподправена форма, също очаква своя нов шанс. Велосипедният туризъм със сигурност може да му го даде.

Милен Атанасов за Обществената телевизия

 
 

Бившите мениджъри на Джони Деп го нарекоха „закоравял лъжец“

| от chronicle.bg, по БТА |

Бившите мениджъри на Джони Деп го нарекоха „закоравял лъжец“, след като даде интервю, в което каза, че са го разочаровали.

Актьорът заведе дело срещу „Мениджмънт груп“ през януари за повече от 25 милиона щатски долара, като я обвинява в измама и небрежност. Фирмата подаде насрещен иск, в който изтъкна, че Деп е харчил разточително за имоти, частни самолети, произведения на изкуството, въпреки предупрежденията им.

В интервю пред в. „Уолстрийт джърнъл“ Джони Деп задава въпроса защо фирмата не се е отказала от него като клиент, ако е харчел толкова неразумно. Това накара говорителят й Дейвид Шейн да заяви през Асошиейтед прес, че Деп е „закоравял лъжец, който отказва да поеме отговорност за възмутителното си поведение и принуждава други да лъжат вместо него“.

В съдебните документи фирмата посочи, че разточителният начин на живот на Джони Деп струва 2 милиона долара месечно. Той е платил 75 милиона за да купи и поддържа 14 къщи, сред които френски замък и верига бахамски острови.
Джони Деп отговори, че парите са негови и ще ги харчи както иска.

 
 

Киа Моторс ще строи нов завод в Индия

| от chronicle.bg |

КИА Моторс подписа Меморандум за разбирателство с правителството на Андхра Прадеш, Индия за строителството на нова производствена база в Anantapur.

Споразумението бе подписано на официална церемония в град Виджаявада, част от Андхра Прадеш, югоизточна Индия. Инвестицията за първия завод на КИА в Индия, който се очаква да бъде въведен в експлоатация в края на 2017г., възлиза на 1.1 милиард щатски долара.

Стартът на производство е планиран за втората половина на 2019г., като капацитетът на базата ще бъде 300 000 автомобила годишно.

КИА планира производството на стратегически компактен седан и компактен SUV, специално насочени към индийските потребители. Заводът, разположен на площ от 2.16м2/536 акра, включва 4 основни цеха – щамповане, заваряване, боядисване и сглобяване.

Модерният завод ще предостави възможност на компанията да стартира продажбите си и в Индия, което ще спомогне за устойчивия ръст в продажбите, както на местно, така и на международно ниво. Индия е най-бързо развиващия се пазар на нови автомобили в света и 5-ти по големина в международен мащаб.

През изминалата 2016г. в страната са реализирани над 3.3 милиона автомобила. Експертите прогнозират, че до 2020г. Индия ще се превърне в третия най-голям пазар на автомобили в света.

 
 

Чанинг Тейтъм: 12 роли за чудо и приказ

| от chronicle.bg |

Днешният рожденик Чанинг Тейтъм първоначално става известен с външния си вид. Няма какво да се лъжем, човекът е секси, мускулест, с леко приматовиден, но безспорен сексапил, и разкошно, фотошопнато тяло.

Признаваме, че не го приемахме на сериозно като актьор. Може би заради глупавите продукции, в които се снимаше отначало, а може би заради клопката, в която попадат много красиви актьори, които биват подценявани заради външния си вид. Като Брад Пит, Леонардо ди Каприо, Джейк Джиленхол, Хийт Леджър др. Подобно на изброените, Тейтъм успя да се измъкне от този имидж и да докаже, че има актьорски качества. В последните няколко години.

Тейтъм е роден на 26 април 1980 в Кълман, Алабама. Той има френски, ирландски и американски произход. Семейството му се премества на Мисисипи, когато той е на шест , макар че посещава Алабама всяко лято, където все още живеят баба му и дядо му.

Тейтъм израства по поречието на река Мисисипи, където той се наслаждава на дивия живот, включително на “всички алигатори и гърмящи змии, които едно момче може да преследва, риболов всеки ден, футболна лига Pop Warner и други подобни неща”. Тейтъм е атлетичен още докато расте, играе футбол, бейзбол и се подготвя за военно училище, макар, че той казва, че “девойките са неговото най-голямо увлечение в училище”.

Първият опит на Тейтъм е в модния бизнес, като фотомодел. Участва като танцьор, във видеоклипа на Рики Мартин за песента “She Bangs“, след прослушване в Орландо, Флорида. Впоследствие подписва с модна агенция от Майями, Страница 305 (кодекса на Модната Агенция) включва и появяване на корицата на Vogue. Той скоро се появява и в рекламите на Abercrombie & Fitch, Nautica, Dolce & Gabbana, American Eagle Outfitters. Тейтъм се снима също в рекламите на American Eagle Outfitters, Pepsi и Mountain Dew, и е избран за един от „50 най-красиви лица” за месец октомври 2001.

Неговата първа отличителна роля е през 2005 в училищната драма Coach Carter. В ролята на Джейсън Лайл – умно улично момче, което играе много добре баскетбол.

Чанинг също се появява и във видеото на туиста „HOPE”, чиято песен е саундтрак на филма „HOPE”. През същата година Чанинг играе незначителна роля във „Войната на световете“, както и един от топ мотокрос рейсърите в „SUPERCROSS” и поддържаща роля във „HAVOC”.

В галерията може да видите нашия подбор на роли на Чанинг Тейтъм, където може да се насладите на таланта му. И на тялото му, естествено.

 
 

10 мъже с по-възрастни половинки + 2 бонус

| от chronicle.bg |

В неделя изборите във Франция изведоха като фаворит в президентския вот Еманюел Макрон. Но онова, което впечатли по-силно от успеха на младия центрист, беше съпругата му – Брижит Макрон, по-голяма от него с 24 години.

Любовта между Еманюел Макрон и Бриджит пламва, когато тя е негова учителка по литература, женена, с три деца. Днес двамата продължават да са заедно, а отношенията им предизвикаха повдигане на вежда от страна на мнозина.

Затова ви предлагаме една галерия, която показва, че връзките между мъже и жени с драстична разлика във възрастта не са нещо ново, дори напротив.