Въдици за петък вечер…

| от |

 

Отново е петък вечер, а екипът на chronicle.bg почита този ден всяка седмица с порция съвети как да си изкарате супер. В случай, че отново не сте си направили планове за след края на работния ден и все още не се завъртяли главата на някой от противоположния пол ще ви дадем няколко полезни съвета как да си намерите компания в последния момент.

  1. Сменете снимката в профила си с някоя по-купонджийска. Така ще създадетe представа, че сте „счупили гипса“ и вече не сте апатичен и депресиран работяга. Изберете фотос , на който сте с ярък цвят блуза, за да привлечете повече погледи в News Feed-a. Напишете интересен коментар към снимката, може да е от някой party хит, но трябва да е нещо забавно. Вижте хората, които ще харесат или коментират това.

 

  1. Атакувайте хората, които се задяват с вас. Ако имате Likes – значи някой се опитва да привлече вниманието ви. Този някой може да е също свободен за тази вечер, да търси компанията ви с една или друга цел или да има вече планове за петък и просто да е на вашата вълна. Това е вашата потенциална жертва. Започнете разговор и разберете какви са плановете на човека. За по-сигурно „атакувайте” поне 5 жертви.

 

  1. Предложението ви трябва да е по-добро от предложението й/му. Маскирайте офертата като рекламен спец – давайте смело, опишете това, което предлагате на мишената си за петък вечер по най-апетитния начин. Нека домашната ракия стане елексир на живота, виното – амброзия, домашното сирене – деликатесно, кръчмата – непретенциозен ресторант. Започнете от далече с нещо от типа „Готвим се за пеъъка, а? “ и изчаквайте търпеливо отговор на въпросите ви, но не притскайте „жертвата”, защото ще се изплаши.

 

  1. Ако социалната мрежа ви предаде за пореден път, в което се съмнявам, тъй като повечето хора без планове са именно там, то върнете се към добрия стар трик с телефонния указател. Вземе GSM-a си и започнете да търсите забравени приятели, с които сте си изкарали яко. Пуснете им sms с офертата или направо им звъннете. Не казвайте, че им звъните, защото нямате планове, а защото искате да се видите точно с тях.

 

  1. Ако нито един от тези варианти не ви харесва – време е за риск, капитане! Веднага намерете най-якото заведение – място, където отдавна искате да отидете. Разходете се след работа и си купете нещо ново  – очила, тениска, парфюм. И задължително бутилка уиски. Тази вечер ще се излиза!

 

  1. Имате среща със себе си в най-якия бар. Заредете телефона си, защто selfie ще ви трябва , за да пуснем въдицата за следващия петък. Вземете душ и си налейте малко уиски с една бучка лед, докато сте по халат. Излезте на терасата, изпийте го на екс и си сипете второ. Задължително трябва музика за настроение – KWABS е добър избор – раздвижващ и без драматични текстове. Потанцувайте 5 минути пред огледало, трето уиски и беж да ви няма.

 

  1. Влизате в заведението, хубаво е да сте резервили позиция още в късния следобед, когато разбрахте, че ще сте сам. Поръчвайте си само големи уиските, малките са за нетренираните купонджии. Гарантирам ви,че до края на вечерта ще имате нови приятели. И бас ловя, че няма да сте ги заговорили вие. Само не спирайте да се усмихвате и да се наслаждавате на себе си. Пък и няма кой да спори с вас, за да ви разваля петък вечерта.

 

  1. Направете последен опит в социалните мрежи – тагнете се или пуснете як статус. Вижте кой ще коментира, може пък тази вечер да е щастливата ви вечер.

 

  1. И ако все пак се приберете сам – сипете си още едно голямо уиски и си направете усмихната снимка по халат в леглото. Пуснете я в социалните мрежи с думите „велика вечер” без да се обяснявате много.

 

Ние стискаме палци, да сте стигнали само до втората препоръка и да имате вече уговорка! Ако не сте успели – chronicle.bg няма да ви изостави и следващата седмица ще ви предложи нови варианти за самотния петък. Ако отново сте сам – може някой от екипа да се прежали и да излезе с вас! Честит петък!

 
 

Най-тъпите български рекламни кампании в историята на вселената

| от |

Едно от най-гадните неща на света е да имаш рехава брада. Хем на практика нямаш брада, хем трябва да я бръснеш. Горе-долу същото е и с рекламата – хем не е наука, хем е сложна. Това, разбира се, не е оправдание, поне не уважително, за някои неадекватно скъпи, но за сметка на това нелепи интелектуални бисери от бранша. Ако грешките, така изказани по-долу, ви се струват нормални или стандартни – искам да ви напомня, че са направени от група възрастни хора, начело на големи дългогодишни бизнеси – клиентите, както и от други хора специалисти в рекламата, отново – от дълги години. Те са обсъдили всеки елемент от кампанията и в крайна сметка са казали окей на всичко. За тях тези неща изглеждат окей. Тези неща:

 

„Pod igoto“ на шльокавица. Тази „скандална“ книга е набиване на ресурси, за да се изкаже нещо, което всички вече знаят и няма да постигне нищо освен PR за издателството. Проблемът е подходът, видите ли: ако въпросното издателство трябваше да направи кампания за безопасен секс, решението им щеше да е да хванат сифилис и да кажат „Ето. Не правете така“.

 

Песента на Фантастико. Знам, че вадя някакви неща от нафталина, но песента на Фантастико е иконична за авторските песни в рекламите. Текстописците традиционно са недооценени, така че спокойно можете да дадете 50 лева на някой, който няма да римува „пет“ с „двайсет и пет“ и знае какво е прозодия. Например, на човека измислил стихчето:

Аз такива бабо-сандвичи не ям,

между две филии – резенче салам.

Аз обичам сандвичи от тия,

между два салама – тъъъъъничка филия.

 

Еми, хубаво е! Ритъм, рима, идея – всичко. Браво!

 

Борола и Арт-93. Борола правят Имунобор, а Арт-93 – колани и портмонета. Двете фирми нямат нищо общо помежду си освен инфантилните реклами, които правят. Видеата на Борила са посмешище, съжалямвам. „Ама, Мартине, във всяка класация, където мрънкаш по реклами, ли ще се споменава тоя Имунобор“. Да, не ме интересува, дори Имунобор да е панацея и да те кара да живееш до 200 години.

Билбордовете на Арт-93 са мацка, колан и логото „Арт“. Прилича на прощъпулник на абитуриент. Не знам колко им върши работа, съмнявам се да им върши работа, но ако им върши работа – окей. Въпросът е, че може да стане пъти по-добра с нищожно малко усилия и неполагането на тези усилия е вулгарността, срещу която така страстно се газирам.

 

Бързи кредити. Ама от ония, които на бял лист пише „Бързи кредити“ и телефон. Не ме разбирайте погрешно – като реклама е окей. Предава посланието правилно и недвусмислено, информацията стига до хората, нищо не разсейва вниманието им – за кампания е добра кампания. Но… изглежда зле, цялото нещо просто изглежда сенчесто и незаконно. Скъпи родители, не плашете децата с това, че някой батко ще дойде и ще им даде наркотици безплатно. Никой не раздава наркотици безплатно! Плашете децата си, че някоя батка ще дойде и ще им даде „бърз кредит“, от който никога няма да се измъкнат със здрави колене.

 

Всички онези реклами, в които се случва нещо яко, но никой не помни бранда.

Това е тоооолкова типична грешка на рекламистите. Фирмата налива 100 000+ пари за спотове и там други неща, за да не знае никой накрая марката, но всички да повтарят „Ооо, Пепи…“. На какво е реклама „Ооо, Пепи“? На салами, да, ама на кои салами? Има 100 салама, на кои? „Човек 1: Аз го открих. Човек 2: Ама аз го купих.“ на кредитите на коя банка е реклама? „Какво му трябва на един мъж?“. Същото – на коя бира? Знаете ли какво му трябва на един мъж – трябва му рекламист, който ще напише в сценария за спота името на бранда преди слогана, за да знаем после всички години наред, че именно Ариана е „На една ръка разстояние“.

P.S. Всъщност след известно обсъждане в редакцията стигнахме до извода, че „На една ръка разстояние“ май беше слоган на Астика. Още едно доказателство в подкрепа на казаното по-горе.

 
 

Скандинавски криминални сериали, от които ще настръхнете

| от chronicle,bg |

Скандинавците са добри в правенето на телевизия, а криминалните им истории са толкова страшни, че ще накарат всеки косъм по тялото ви да настръхне. Със сигурност познавате много от телевизията, създавана на север, в нейните американски версии.

Най-ярък е примерът със сериала „Мостът“, който тръгва като датско-шведска продукция, но по-късно получава своята британско-френска версия. В американо-мексиканската пък участва Даян Крюгер. Ако изгледате трите версии последователно обаче, ще се уверите, че никоя от тях не е толкова добра, колкото оригиналната скандинавска. София Хелин е толкова убедителна и запомняща се като Сага Норен, че всяка друга актриса в тази роля изглежда като бледо повторение на блестящата й игра.

Това обаче не е единственият скандинавски сериал, придобил световна популярност. Американският „Убийството“, който търси отговор на въпроса „Кой уби Роузи Ларсън“, стана известен в целия свят. Той обаче е само копие на скандинавския „Forbrydelsen“.

В галерията ви предлагаме няколко скандинавски сериала, на които задължително трябва да дадете шанс, ако обичате криминални сериали и добра телевизия. Никой не разказва страшни истории така, както го правят скандинавците.

 
 

Другите роли на актрисите от Game of Thrones

| от chronicle.bg |

Има редица причини, поради които харесваме Game of Thrones – фантастичен свят, политически интриги, военни сблъсъци, кръв… Но нека си признаем – красивите жени са сред водещите ни мотиви.

Те изглеждат величествено в света на Вестерос, но със сигурност ще се изненадате да ги видите и в други роли, които са играли на малкия и големия екран.

Предлагаме ви някои от най-секси кадрите с тяхно участие, които ще ви накарат да изгледате филмите, за които става дума.

 
 

Колко калории има в чаша вино?

| от chronicle.bg |

Чували ли сте за винената диета? Това е много популярен абсурд, при който, твърди се, отслабвате, докато пиете вино. Уловката е, че покрай виното нямате право да пиете или ядете кой знае какво друго. Така в крайна сметка сте гладни и пияни, а заради махмурлука на следващия ден едва ли ще ви се яде. И така цяла седмица. Разбира се, едва ли точно така стоят нещата, но поне отстрани изглеждат така.

Оказва се обаче, че употребата на алкохол в умерени количества има страхотни позитиви. Една чаша вино може да подобри паметта, да намали шансовете от инфаркт, червеното вино е добро за храносмилането, пише PopSugar.

Все пак е добре да знаете колко калории съдържа всяка чаша вино, която планирате да приемете.

150 мл розе се равняват на 126 калории средно. При червеното вино – 125 калории, бялото – 121 калории, пенливото вино – 113 калории, а десертното – 72 калории.