В България вече функционират над 100 000 интернет домейна

| от |

В България вече функционират над 100 000 интернет домейна

Около 45% от тях са на сайтове, хоствани от СуперХостинг.БГ. По случай своята деветгодишнина, компанията представи данни за досегашното развитие на сектора и някои от най-значимите бъдещи тенденции в него. До края на годината предстои тя да пусне на пазара и новите домейн имена „.click“, „.help“, „.engineer“, „.restaurant“, „.world“, „.forsale“, „.business“, „.software“, „.dentist“ и други

През последните три години секторът на уеб хостинг услугите в България е нараснал с над 35% по отношение на броя регистрирани домейни имена и към момента надминава 100 000. Това става ясно от най-новите данни на международно признатия сайт hosterstats.com, които бяха представени на пресконференция днес от ръководството на най-голямата българска хостинг компания СуперХостинг.БГ. Дружеството, което през отминалия месец навърши девет години от своето създаване, хоства 44 882 от домейните по данни към 1 октомври 2014 г., което е 44.78% от общия пазар. През 2013 г. броят на хостваните в България домейни е бил 92 945, през 2012 г. – 87 749, а през 2011 г. – 78 690. През същите периоди броят на домейните, хоствани от СуперХостинг.БГ, е бил съответно 40 194 (43.24% от общия брой), 35 367 (40.30%) и 28 597 (36.34 процента). Компанията заема първо място по този показател и през четирите посочени години. Реалният брой е още по-голям, като се има предвид, че международните статистики не включват данни за домейни от областта „.bg“ и не предоставят пълни данни за „.eu“.

„Радващо е, че през последните дванадесет месеца СуперХостинг.БГ отчита ръст на хостваните домейни от 17,4%, но за нас по-важното е, че това е един бързо развиващ се технологичен сегмент, който е запазил възходящи темпове на развитие дори и в периода на кризата и който позволява на голям брой малки фирми и стартиращи предприемачи да започнат и да развият своя бизнес наравно с големите компании. Според мен една от основните причини за положителната тенденция е нарастването в броя на собствениците на сайтове, които не са технологични специалисти и нямат сериозни ИТ познания. Свидетели сме на все по-широкото навлизане на технологиите от типа „софтуер като услуга“, което улеснява все повече хора да правят бизнес в интернет“ – заяви пред медиите Методи Дреновски, управител на СуперХостинг.БГ. Той представи статистика, според която огромен брой български сайтове са базирани на отворени и лесни за използване платформи като WordPress, Joomla, OpenCart, Drupal и др. Това са софтуерни системи, които позволяват на практика всеки да създаде свой онлайн магазин или фирмен уебсайт, без да се налага да инвестира сериозна сума.

„В тези условия ние заложихме на комбинация от много качествена поддръжка и богато разнообразие от услуги, включващо всичко необходимо за стартиране на интернет проект от неспециалисти. Заедно с хостинга и домейна, от нас могат да бъдат закупени интернет реклама, онлайн магазин, SSL сертификат, популяризация и др. Именно на този подход, насочен към всеки собственик на уебсайт, без значение колко голям проект ще прави и в каква степен разбира от технологии, се дължи и лидерската ни позиция в сегмента“ – добави Методи Дреновски.

Според него, въпреки досегашния ръст на интернет бранша, все още има голям потенциал за развитие и много свободни ниши, които предстои да бъдат запълнени. „Фирмите, които сега стартират своето онлайн присъствие, получават сериозно конкурентно предимство пред тези, които все още не са направили тази стъпка. На практика един добре развит уебсайт може да направи една малка фирма равностойна в много отношения на една голяма корпорация, а гъвкавите софтуерни платформи за управление на съдържанието и достъпните възможности за маркетинг в социалните мрежи позволяват на всяка малка фирма или физическо лице да се сдобие с хубав уебсайт. Освен това новите уеб проекти ще могат да се възползват от най-новите технологии в този сегмент, като платформата за онлайн магазини Shopiko на СуперХостинг.БГ“ – посочи още мениджърът.

В рамките на събитието представителите на хостинг компанията запознаха журналистите и с новостите около предстоящото въвеждане на „.БГ“ домейн на кирилица, който беше одобрен неотдавна от международната организация ICANN. “

„На среща на заинтересованите страни проведена на 31 октомври в Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, бяха обсъдени следващите стъпки, необходими за реалния старт на домейна. Беше сформирана работна група с участието на министерството, Българската академия на науките, сдружение Унинет, в което членува и СуперХостинг.БГ и което е първият инициатор на процедурата по получаване на домейн „.БГ“, фирма Регистър.БГ – като регистър на домейните „.BG“, Българската асоциация за информационни технологии и Интернет общество“ – разказа Любомир Русанов, управител на СуперХостинг.БГ.

„Целта на работната група е до уточни стъпките, които трябва да се предприемат, така че да заработи домейнът „.БГ“. Това включва изготвяне на процедури за избора на регистър, изпълняване на процедурата на IANA (Internet Assigned Numbers Authority) за делегиране на домейн, уточняване на график за действие, както и предлагане за обществено обсъждане на избрания модел за управление на „.БГ“. Вярвам, че до шест месеца можем да имаме нов работещ български домейн. Все още е рано да се правят прогнози за цената му, но се очаква тя да е разумна за българския пазар. Според оптимистични прогнози, през първата година може да се очаква регистрацията на около 4000 „.БГ“ домейна“ – добави той.

Ръководителите на СуперХостинг.БГ представиха и статистика за продажбите в България на най-новите домейн имена като „.consulting“ за консултанти, „.credit“ за кредитни фирми, „.digital“ за технологични фирми, „.kitchen“ за кухни, „.construction“ за строителство и „.estate“ за недвижими имоти. Към момента най-продавани сред тях у нас са домейните „.clothing“ с 9.98% от регистрациите, следвани от „.guru“ и „.kitchen” с по 5.73 процента. Общият дял на новите интернет имена е почти 4% от всички продадени от компанията домейни през 2014 година. До края на годината предстои СуперХостинг.БГ да предложи на клиентите си и имената „.click“, „.help“, „.engineer“, „.restaurant“, „.world“, „.forsale“, „.business“, „.software“, „.dentist“ и други.

„Новите домейни са показателни за това, че интернет браншът става все по-отворен към малкия бизнес и към специфични професии като зъболекарите, ресторантьорите, водопроводчиците, консултантите, модните дизайнери и др. Убедени сме, че през следващите години делът на малките бизнеси и представителите на свободни професии сред собствениците на сайтове ще се увеличи значително. Все по-често ние търсим в интернет различни битови услуги като ключари, масажисти, почистване, поставяне на дограма, фризьори и онези от тях, които заложат на онлайн присъствието, ще получат ключово предимство пред конкурентите си. Именно в такива сфери ще бъде и ръстът на интернет бранша през следващите години“ – разказа още Любомир Русанов.

Данни за българския хостинг пазар

 (статистики – към 31.10.2014г.)

  1. Обща статистика – брой хоствани домейни за 2011 г., 2012 г., 2013 г. и до 1 октомври 2014 година. Данните са на международно признатия сайт hosterstats.com*:

* Данните не включват информация за .bg домейните и включват непълна информация за .eu домейните.
Информацията се потвърждава и от dailychanges.com, част от световния доставчик на информация за домейни domaintools.com.

Домейни .eu:

По данни на eurid.eu в България към 1 ноември 2014 г. има активни 27 777, от които 35% (9539) се хостват в СуперХостинг.БГ.

  1. Статистика за .BG домейните: Броят на новите регистрации, откакто СуперХостинг.БГ ги предлага, е 11 100 (активни и изтекли). В момента в компанията има 9600 активни .BG домейна.
  1. Статистика за домейните от областите .com, .eu, .net, .info и .org:
    Общ брой на регистрираните .com, .eu, .net, .info и .org домейни в СуперХостинг.БГ, откакто фирмата е на българския пазар (преди девет години): 85 954.

Разпределят се в следното съотношение:

Голяма част от тези домейни се подновяват ежегодно.

  1. Общо хоствани сайтове в СуперХостинг.БГ към 31.10.2014 – малко над 80 000.

Броят на активните хостинг акаунти при нас спрямо 31.10.2013 г. бележи ръст от 17,4%.

  1. Нови домейни (gTLDs):

Към 31.11.2014 г. са излезли общо 117 нови домейна. До края на годината очакваме да излязат над 10 и още над 30 на пререгистрация.

Някои от по-атрактивните нови домейни, които предстои да излязат до края на годината:

  • .click
  • .help
  • .engineer
  • .restaurant
  • .world
  • .forsale
  • .business
  • .software
  • .dentist

 Общо продадени нови домейни от СуперХостинг.БГ към 1 ноември 2014г.: 3,61% от всички продадени домейни за 2014 г.

 Най-продавани нови домейни:

  1. Oбщо продадени домейни за 2014 г. в СуперХостинг.БГ – 14 991.

От тях делът на .com, .bg, .eu и новите домейни e както следва:

  1. Общо продадени от СуперХостинг.БГ домейни в зоните .bg, .com, .eu, .net, .info, .org за 2014 г. (нови регистрации) – 14 146.

Разпределят се в следното съотношение:

  1. 60% от уебсайтовете в СуперХостинг.БГ изпозлват системи за управление на съдържанието (CMS – Content Management System ), разпределени в следното съотношение:

Screenshot_1

 
 

Най-добрите наши и чуждестранни студентски филми показват в НАТФИЗ

| от chronicle.bg, по БТА |

Най-добрите студентски филми от наши и чуждестранни университети показват в НАТФИЗ. Панорамата „CILECT Prize – 2017″ – от игрални, документални и анимационни филми, е от днес до 2 юни в кинозалата на НАТФИЗ, съобщават от академията.

The CILECT Prize е първата по рода си награда, присъдена на студентски филми от висшите училища, обединени в организацията CILECT. Всяко училище има право да изпрати по един филм в трите категории – игрално, документално и анимационно кино. Всички избрани студентски филми стават част от компилацията The CILECT Prize.

The CILECT Prize е основана през 2005 г. по предложение на ректора на НАТФИЗ проф. Станислав Семерджиев, тогава заместник-председател на конференции и фестивали. Церемонията по представянето на наградата е в рамките на годишните конференции на CILECT. Първата церемония е в Мадрид на 21 ноември 2006 г.

В 12-ото издание – „CILECT Prize-2017″ – са 115 игрални, 94 документални и 54 анимационни филма. НАТФИЗ се състезава с анимацията „Terror – Error“ на Александър Начев, документалния филм „Пеем и това е“ на Сюзън Кутайфан и игралния „Добри“ на Орлин Милчев.

 
 

Времето, когато Джони Деп беше добър актьор

| от |

Звездата на Джони Деп изгрява по онзи ярък и непретенциозен начин през 1987 година, когато е избран за главната роля в сериала 21 Jump Street. Деп е млад, нахакан, секси и безобразно талантлив.

Това си личи още в първите няколко серии на cheesy крими комедията, в която млад пилацай влиза под прикритие в гимназия, за да следи за трафика на наркотици и оръжие.

Два сезона по-късно Деп е мега звезда. Секссимвол, желана партия за всяка котарана в Холивуд. И по-важното за него – желан актьор от големите режисьори и продукции. Някъде там той и Тим Бъртън се откриват един друг. Джони прави няколко филма с Бъртън и не спира да работи с режисьора и до днес.

След като напуска шоуто с гръм и трясък, Деп влиза в най-добрата си филмова серия, която продължава години и години наред. С напредването на кариерата му той се превръща и в лошо момче. Избухлив нрав, наркотици, пиене и позьорско лошо поведение обягрят всяка негова поява извън големия екран.

За един кратък период младият Джони Деп се превръща в клише на холивудски хубавелник с дребен диапазон от интереси, но добър нюх за кино.

С времето едното се променя, а другото запазва ракурса си все нагоре. Джони Деп все пак порасва и започва да се държи като нормален човек, но запазва нуждата си да подбира добри роли. Независимо дали участва в блокбастъри, или приетото за по-стойностно кино, Деп стои характерно, приятно и плътно на екран. Вродената му ексцентричност му придава специфичен чар, който се превръща в негова запазена марка.

Някъде между третата част на франчайза „Карибски пирати“ и появата му в „Туристът“ нещата за Джони Деп започват да се променят по един по-скоро неприятен начин. Феновете дълго отказват да повярват, че Деп започва да се превръща в карикатура на самия себе си. Те са в пълно отрицание до появата на „Мордекай“, който закопава Деп дълбоко и го поставя в категорията на „онези-които-преди-правеха-добри-филми“.

Паралелно с това, повтаряйки модела от своята младост, Деп отново се лашка в крайности и неизбежно попада в клишето на кризата на средната възраст. Той зарязва жена си, заради по-младата и безспорно не особено талантлива Амбър Хърд.

В крайна сметка тя е тази, която довърши малкото останало от актьора.

Двамата се разделят с гръм и трясък, като тя го обвинява в постоянен физически тормоз. Тези обвинения и последвалият скандал, потъпкват и малкото останало достойнство на Деп и го превръщат в тотален нещастник. Хората гледат на мъжа, който едно време играеше екцентрични, любопитни и интересни персонажи с леко съжаление. И донякъде той си го заслужава.

Говори се, че Джони Деп все пак е започнал бавното изгазване навън. Последната му чудесна роля, в която се забелязват проблясъци на завръщане, е тази в „Черна служба“ отпреди две години. Тепърва предстои да го гледаме в „Убийство в Ориент експрес“ на Кенет Брана, продължението на „Фантастичните животни и къде да ги намерим“ и в адаптацията по романа на Хърбърт Уелс „Невидимия“. За по-комерсиално настроените от тази седмица Джони Деп отново е Джак Спароу, роля с която се е сраснал толкова добре, че понякога човек се бърка дали Деп играе Спароу на кино или Спароу е Деп в живота…

В това отношение той е константен и забавно последователен. Джак Спароу никога няма да ви разочарова – от него получавате точно това, което очаквате.

Ние не сме най-големите фенове на добрия стар пират, независимо от пиянското му очарование и грима. За сметка на това предпочитаме Джони Деп в няколко други роли – пет от топ предложенията ни са горе в галерията.

 
 

11 актьори, които бяха на крачка от Game of Thrones

| от chronicle.bg |

Денерис по-наивна и добродушна?

Менс Райдър по-млад с 20 години?

Лудият Крал на екрана?

За малко да се случи всичко това!

Game of Thrones най-вероятно нямаше да е това, което е, ако всичко това се беше случило. Което изобщо не е било далеч.

Знаехте ли например, че оригиналният пилотен сезон на сериала така и не бива излъчван, след като получава тонове критики.

Малкото късметлии, които имат шанса да гледат пилота, дори не разбират, че Джейми и Церсей са брат и сестра, което си е сериозен пропуск.

Затова продуцентите Дан Вайс и Дейвид Бениоф се захващат за работа, режат „не месо” и преработват почти 90% от пилотния епизод, за да може сериала да тръгне в руслото, в което го познаваме днес.

Освен това, някои от избраните актьори биват заменени, а може би няма да повярвате, че Емилия Кларк дори не е била първи избор за Кралицата на драконите…

Невероятно, нали?!

В галерията горе сме събрали 11 актьори, които бяха на крачна от това да участват в Game of Thrones, но в последният момент ролята им взета от друг.

 
 

Bulgaria Air подарява самолетни билети и вход за фестивала Lollapalooza в Париж

| от chronicle.bg |

По повод стартирането на обновения си и по-функционален уебсайт, Bulgaria Air реши да изненада пътниците с интересна игра.

#Билети, фестивал и един приятел късметлия ще спечели два двуспосочни самолетни билета до Париж и вход за известния фестивал Lollapalooza, който тази година ще се проведе на 22 и 23 юли във френската столица.

Механизмът за участие е много лесен – в различните страници и подстраници на уебсайта www.air.bg са скрити имена на музикални изпълнители. Участниците трябва да ги открият и да посочат тяхна песен като коментар под публикация за играта във Fаcebook. Всеки ден имената на музикантите ще бъдат различни. Във Facebook страницата на авиокомпанията са описани подробно условията и стъпките за участие.

Жокер към участващите е, че най-много изпълнители ще бъдат скрити в новите секции на уебсайта. Обновеният интерфейс на интернет страницата вече предлага възможност пасажерите да проверят и следят полета си онлайн с услугата „Полетно разписание“.

Играта #Билети, фестивал и един приятел започва на 22 май – понеделник, и ще продължи до 11 юни. Победителят ще бъдат изтеглен на 12 юни и ще бъде обявен на Facebook страницата на авиокомпанията.