Ужасите на “мама Роза“

| от |

Над 400 мексикански деца бяха изведени от „Дома на ужасите“. Така медиите нарекоха един интернат, в който децата са били малтретирани и принуждавани да живеят в нечовешки условия. Съдържателката явно е жена „с връзки“, пише Дойче веле.

20140719-mexico-lagranfamilia_fb19b8c94f39715407f6cd908b235859.nbcnews-fp-1440-600

„La Gran Familia“ – „Голямото семейство“. Името внушава чувство за уют, защита и любов, само че то никак не приляга на мексиканския интернат за деца в западната част на Мексико. Във вторник (15.7.) части на мексиканските армия и полиция изведоха оттам общо 597 души – от тях 438 малолетни и 6 бебета.

Мексиканската прокуратура обвинява ръководителката на дома, 79-годишната Роза дел Кармен Вердучо, наричана гальовно „мама Роза“, в множество злодеяния. Децата са били принуждавани да просят и да се хранят с развалени продукти, да спят сред плъхове и дървеници. Една от обитателките на интерната разказва, че когато станала на 18 години, се опитала да го напусне, но я принудили да остане. Други разказват, че са били подлагани на физически и психически тормоз.

„Условията за живот в интерната са били нечовешки“, казва Томас Зерон, главен следовател в Главната прокуратура на Мексико. Фактите са просто ужасяващи. Обитателите са били подложени на сексуални издевателства, всевъзможен вид наказания като лишаване от храна, отнемане на родителски права за децата, родени от тях в интерната и др. В „дома на ужасите“ полицаите са намерили близо 20 тона отпадъци.

Как се стига до ужасните разкрития? Прокуратурата разрешила да се проведе обиск на интерната поради наличието на сигнали, че в него се намират пет деца, обявени за безследно изчезнали. Властите действително ги откриват там, заедно с останалите близо 600 души, затворени в него.

Скандални разкрития

Роза дел Кармен Вердучо и осем нейни служители от интерната са задържани. Все повече родители разказват пред мексиканските медии как са били измамени от „мама Роза“, която ги лъжела, че децата ще живеят по-добър живот, ако влязат в интерната. Родителите описвали Вердучо като като фигура, вдъхваща страх, която очевидно има добри връзки с мексиканските политици. Тези връзки години наред са й помогали да избегне съдебно преследване.

Вердучо е имала лични срещи както с президента Висенте Фокс, управлявал в Мексико между 2000 и 2006 г., така и с Фелипе Калдерон, който е заемал президентския пост между 2006 и 2012 г. Вердучо, която още на 13-годишна възраст решава да създаде дом за бедни и нуждаещи се, е получавала многобройни отличия за дейността си. Особено скандална подробност е, че по повод многобройните обвинения срещу нея, бившият президент Висенте Фокс й засвидетелства в Туитър пълната си подкрепа: „Мама Роза, аз съм на твоя страна. Знам, че си силна, както и че направи много добрини за хиляди деца и младежи. Бъди смела. Прегръщам те“, пише Фокс ден сред претърсването на интерната.

Германският политолог Гюнтер Майхолд е шокиран от жестокостите, излязли наяве. Той е ръководител на катедрата „Хумболд“ в „Colegio Mexico“. „Този случай показва колко зле функционира правосъдието в Мексико“, казва Майхолд. Още преди години загрижени родители са отправяли обвинения срещу интерната, но сигналите явно са оставали нечути. Според германския политолог правосъдието е било участник в борбата за надмощие между местните политически елити.

 
 

Хейли Болдуин е най-сексапилната жена според Maxim

| от chronicle.bg |

Манекенката Хейли Болдуин оглави класацията за най-сексапилите жени на 2017 г. на сп. „Максим“, съобщи Контактмюзик.

Тя прие несериозно титлата си на най-сексапилна красавица, но се похвали с нея в социалните медии и благодари на сп. „Максим“.

„Знам, неизумително е“, каза Хейли Болдуин, когато научи, че оглавява ежегодния списък. „Ако знаеха колко непохватна и шантава съм“, написа тя в Инстаграм.

hailey-baldwin-hot-100-3

Хейли Болдуин е на 20 години. Тя е дъщеря на актьора Стивън Болдуин и съпругата му Кения. Манекенка е от три години.

hailey-baldwin-hot-100-1

Сред най-сексапилните жени на 2017 г. са също актрисата Марго Роби, певицата Кейти Пери, Зоуи Кравиц, манекенките Бела и Джиджи Хадид, актрисата Алисия Викандер.

Броят на сп. „Максим“ с Хейли Болдуин в оскъдно облекло на корицата ще излезе през юни.

 
 

Най-тъпите български рекламни кампании в историята на вселената

| от |

Едно от най-гадните неща на света е да имаш рехава брада. Хем на практика нямаш брада, хем трябва да я бръснеш. Горе-долу същото е и с рекламата – хем не е наука, хем е сложна. Това, разбира се, не е оправдание, поне не уважително, за някои неадекватно скъпи, но за сметка на това нелепи интелектуални бисери от бранша. Ако грешките, така изказани по-долу, ви се струват нормални или стандартни – искам да ви напомня, че са направени от група възрастни хора, начело на големи дългогодишни бизнеси – клиентите, както и от други хора специалисти в рекламата, отново – от дълги години. Те са обсъдили всеки елемент от кампанията и в крайна сметка са казали окей на всичко. За тях тези неща изглеждат окей. Тези неща:

 

„Pod igoto“ на шльокавица. Тази „скандална“ книга е набиване на ресурси, за да се изкаже нещо, което всички вече знаят и няма да постигне нищо освен PR за издателството. Проблемът е подходът, видите ли: ако въпросното издателство трябваше да направи кампания за безопасен секс, решението им щеше да е да хванат сифилис и да кажат „Ето. Не правете така“.

 

Песента на Фантастико. Знам, че вадя някакви неща от нафталина, но песента на Фантастико е иконична за авторските песни в рекламите. Текстописците традиционно са недооценени, така че спокойно можете да дадете 50 лева на някой, който няма да римува „пет“ с „двайсет и пет“ и знае какво е прозодия. Например, на човека измислил стихчето:

Аз такива бабо-сандвичи не ям,

между две филии – резенче салам.

Аз обичам сандвичи от тия,

между два салама – тъъъъъничка филия.

 

Еми, хубаво е! Ритъм, рима, идея – всичко. Браво!

 

Борола и Арт-93. Борола правят Имунобор, а Арт-93 – колани и портмонета. Двете фирми нямат нищо общо помежду си освен инфантилните реклами, които правят. Видеата на Борила са посмешище, съжалямвам. „Ама, Мартине, във всяка класация, където мрънкаш по реклами, ли ще се споменава тоя Имунобор“. Да, не ме интересува, дори Имунобор да е панацея и да те кара да живееш до 200 години.

Билбордовете на Арт-93 са мацка, колан и логото „Арт“. Прилича на прощъпулник на абитуриент. Не знам колко им върши работа, съмнявам се да им върши работа, но ако им върши работа – окей. Въпросът е, че може да стане пъти по-добра с нищожно малко усилия и неполагането на тези усилия е вулгарността, срещу която така страстно се газирам.

 

Бързи кредити. Ама от ония, които на бял лист пише „Бързи кредити“ и телефон. Не ме разбирайте погрешно – като реклама е окей. Предава посланието правилно и недвусмислено, информацията стига до хората, нищо не разсейва вниманието им – за кампания е добра кампания. Но… изглежда зле, цялото нещо просто изглежда сенчесто и незаконно. Скъпи родители, не плашете децата с това, че някой батко ще дойде и ще им даде наркотици безплатно. Никой не раздава наркотици безплатно! Плашете децата си, че някоя батка ще дойде и ще им даде „бърз кредит“, от който никога няма да се измъкнат със здрави колене.

 

Всички онези реклами, в които се случва нещо яко, но никой не помни бранда.

Това е тоооолкова типична грешка на рекламистите. Фирмата налива 100 000+ пари за спотове и там други неща, за да не знае никой накрая марката, но всички да повтарят „Ооо, Пепи…“. На какво е реклама „Ооо, Пепи“? На салами, да, ама на кои салами? Има 100 салама, на кои? „Човек 1: Аз го открих. Човек 2: Ама аз го купих.“ на кредитите на коя банка е реклама? „Какво му трябва на един мъж?“. Същото – на коя бира? Знаете ли какво му трябва на един мъж – трябва му рекламист, който ще напише в сценария за спота името на бранда преди слогана, за да знаем после всички години наред, че именно Ариана е „На една ръка разстояние“.

P.S. Всъщност след известно обсъждане в редакцията стигнахме до извода, че „На една ръка разстояние“ май беше слоган на Астика. Още едно доказателство в подкрепа на казаното по-горе.

 
 

Сюзън Сарандън – неустоимо секси и на 70

| от chronicle.bg |

Ето ви още едно доказателство, че възрастта е нищо друго освен число.

Сюзън Сарандън го доказва, появявайки се на червения килим на филмовия фестивал в Кан в тъмнозелена кадифена рокля с предълбоко деколте.

Ако не знаете, че носителката на награда „Оскар“ ще навърши 71 години през октомври, тази снимка с нищо няма да ви наведе на тази мисъл.

Със слънчеви очила и цепка почти до кръста, Сарандън сложи в малкия си джоб по-младите си колежки, и отново показа, че и възрастните жени могат да бъдат сексапилни.

„Да, облякох тази рокля и изобщо не ме интересува какво би казал някой за мен“, коментира облеклото си актрисата.

Ние нямаме какво да кажем, освен да одобрим както избора, така и липсата на обяснение за него!

В галерията пък може да видите още няколко жени, които продължават да изглеждат неустоимо и след като преминаха 50-ата си годишнина.

 
 

Швеция е в Airbnb. Цялата.

| от chronicle.bg |

В Швеция съществува конституционно право наречено „allemansrätten“. С две думи то представлява правото на свободно движение в страната. Всеки може да се разхожда, да кара колело или да опъне палатка почти навсякъде. Единственото изключение са частните жилища и обработваемата земя.

За да разкажат на целия свят за това шведите са сътворили уникална рекламна кампания, в която… включват цялата страна в Airbnb.

Това не е първата нестандартна реклама на шведския туризъм. Миналата година Швеция създаде „Шведския номер“, на който отговаряше произволен жител на страната.

Тази година Visit Sweden работи в тандем с Airbnb, където рекламира 9 различни вида туризъм – от трудно достъпните гори във Вармланд през западното крайбрежие до панорамните гледки в близост до Националния парк Скюлескоген.