Уди – от пеликан до най-известния кълвач

| от |

Когато Уди Кълвача се появява за първи път на малкия екран през 1940 година, той е с малка поддържаща роля в поредицата „Пандата Анди”, продуцирана от Уолтър Ланц. Епизодът е излъчен на 25 ноември.

Първоначално анимационната поредица има за главен герой пандата Анди, която е озвучена от Сара Бърнър – прочута с безупречната имитация на широк диапазон диалекти. В основното действие ключова роля е определена и за Татко Панда, озвучен от Мел Бланк – амрикански комик, известен като „човекът с хиляди гласове”.

Именно Бланк трябвало да озвучи с един от тях и Уди, но симпатичният пощальон с рижав перчем буквално приковал вниманието на всички към себе си.

И понеже си е странна птица, Уди започнал да вади душата на двете панди само и само да се забавлява. Със сигурност помните заразителния му смях, който сте чакали с нетърпение, за да се посмеете и вие. Разбира се и комичните опити на татко Панда и Анди , които дават мило и драго да посипят със сол опашката на палавия Уди в опит да го заловят, също допринасят за славата на дребничкия и пъргав кълвач. Някои все още се чудят дали чернобялото семейство е било суеверно, наивно подведено от вещица или просто е излъгано, че тежестта на солта може да задържи лудият Уди.

Факт е обаче, че краят на анимационния филм е щастлив за кълвач – той е отведен в подобие на Веселата ферма, където новите му стопани се оказват по-откачени и от самия него.

Както повечето от ранните анимации на Ланц от 1940 година и тази в началото не му носела много точки в средите. Самият Ланц твърди, че не се е занимавал с продукцията на пилотния епизод на „Уди Кълвача”. Това правел Алекс Лови.

„Чук-чук” е първият сериозен филмов ангажимент на Уди Кълвача. Незабравимият, бълбукащ кикот на Уди актьорът Мел Бланк усъвършенствал още в гимназията. Смехът на Бланк е използван още и от Щастливия заек – предшественикът на Бъгс Бъни година по-рано.

Първоначално Уди е малко по-различен, чертите на лицето му са по-остри. До 1942 година той се променя така, че да стане по-лесен за рисуване, докато достига до окончателния си образ през 1944 година. В първия проект на Уди, той носи само червените си пера вместо белия потник, краката му били доста възпълнички и имали пръсти, виждали се и две големи, зелени пера на опашката. Но брадичката му била по-голяма и изглеждала някак дефектна. Уди приличал по-скоро на  пеликан, отколкото на  кълвач.

Пилотният епизод на Уди Кълвача никога не видял бял ден, защото разпространителят Бърни Крийзър заявил, че птицата е най-грозното създание, което е виждал. Тогава Ланц му казал: „Ти не плащаш за тези карикатури,  твоята работа е да ги разпространиш. Така че по-добре го направи, защото аз съм твоя късмет”.

Ланц бил доста убедителен, а Крийзър обичал да рискува, така че скоро Уди Кълвача станал тотален хит.

Запазената марка на Уди Кълвача е въпросът „Познай кой?” Този боен вик съпътства птицата от първата й среща с пандата Анди. Тогава Уди изскача от покрива на къщата, а гласът му е доста по-спокоен от това, което ни очаква, когато червения перчем влезе във вихъра си.

 
 

DIXON ще разлюлее Yalta

| от Спонсорирано съдържание |

Новият сезон на TAKEOVER стартира с естетския сет на Apollonia миналия уикенд.

Заедно с първокласната музика на френското трио, организаторите зарадваха феновете и с името на следващия си голям гост, диджей номер едно в света според класацията на Resident Advisor – DIXON. Нощта е на 24 февруари, а мястото е реновираната голяма зала на YALTA CLUB.

За четвърта поредна година берлинското динамо не остъпва челното място в годишното подреждане на стоте най-добри електронни артисти в света.

Никой друг диджей до този момент не е доминирал върха на Resident Advisor толкова дълго в последователни години. Мястото му там е съвсем логично за феновете на електронната музика от Лондон до Ел Ей, а сетовете му са непредсказуеми, кинематографски и с безупречна техника. Самият той притежава съвършена интуиция за точния момент, в който да промени посоката и настроението им. Музиката му, както и всеки проект, до който се докосне, от лейбъла Innervisions до партитата Lost In A Moment, имат свой уникален характер. Паралелно с рулирането на електронната сценa, Steffen Berkhahn печели сърцата на феновете и с непринуденото си присъствие в социалните мрежи, с което прави „своите хора“ част от гиговете му в различни точки на света.

16196636_10155683971283572_1481854169_o

В последния февруарски уикенд DIXON за втори път става част от TAKEOVER, след като разтанцува софийските си фенове и записа една от най-силните нощи във втория сезон на поредицата.

Междувременно организаторите стартираха MEMBERS CLUB (достъпен само с парола) за феновете, които споделят ценностите на TAKEOVER. Членовете му ще бъдат тези, които преди всички ще имат информация кой е следващият TAKEOVER гост, както и ще разполагат с ексклузивно съдържание. На jointhetakeover.com има още новини, събития, седмични плейлисти, както и достъп до всеки GIVEAWAY с мърчандайз на бранда и артистите.

За две години TAKEOVER успя да създаде общност от хора, които търсят актуален и качествен звук и споделят общи ценности що се отнася до атмосферата, изживяването и начина, по който се забавляват. Respect the vibe.

 
 

„Сляпата Вайша“ с номинация за „Оскар“

| от chronicle.bg |

Анимацията на Теодор Ушев по разказа на Георги Господинов „Сляпата Вайша“ е номинирана за „Оскар“ в категорията за най-добра късометражна анимация.

Филмът следва сюжета на разказа на Георги Господинов за Вайша – момиче, обречено да вижда с едното си око само миналото, а с другото – бъдещето. Работата по него започна в началото на миналата година.

„Сляпата Вайша“ е част от книгата „И други истории“ (2001), която е преведена на немски, френски, английски, италиански и др. Това е първият общ проект на Георги Господинов и Теодор Ушев. Филмът е заснет с продуцентството на Националния филмов борд на Канада, за който българският режисьор работи от години.

Музиката към филма е създадена от Котарашки, чийто клип „Демони“ беше заснет от Теодор Ушев през 2012 г.

Конкуренцията в категорията „Късометражен анимационен филм“ е доста сериозна – в късия списък влизат двете мегастудия Disney и Pixar.

Другите номинации за „Оскар“ може да видите тук.

 
 

Новото летище на Берлин няма да заработи и през 2017

| от CHR Aero с БТА |

Дългоочакваното откриване на новото летище на Берлин няма да стане факт и през 2017 г., потвърди ръководителят му Карстен Мюленфелд, цитиран от ДПА.

Въпреки отдавна обявеното откриване все още има затруднения пред пускането в експлоатация на новото международно летище на германската столица. Първоначалните планове бе то да заработи през 2011 г.

Откриването през тази година бе поставено под въпрос по-рано тази седмица, след като възникнаха проблеми с вратите на летището.

Летище „Берлин-Бранденбург“ се строи в Шьонефелд, извън града, на мястото на старото берлинско летище с ограничен капацитет. Новият аеропорт трябва да замени летище „Тегел“, което е близо до центъра на столицата и няма възможност за разширение.

 
 

Ясна е причината за избухващите телефони на Samsung

| от chronicle.bg |

Фиаското с избухващите устройства Samsung Galaxy Note 7 се дължи на проблем с батерията. Това сочат резултатите от разследването по темата.

Galaxy Note 7 беше замислен като конкуренция на последния iPhone, но се наложи всички устройства да бъдат изтеглени заради безброй сигнали за подпалени телефони.

Изтеглянето струва на компанията около 5.3 милиарда долара и навреди на репутацията на южнокорейския технологичен гигант.

В понеделник компанията обяви, че проблемът с избухващите телефони е причинен единствено от батериите – няма проблем със софтуера или хардуера.

Причина са грешки в дизайна и производството, които са се отразили на батерията.

Докладът от разследването посочва, че проблемите са свързани с недостатъчно изолационен материал в батерията и дизайн, който не дава достатъчно пространство за безопасно разполагане на електродите на батерията.

Samsung обяви, че поема отговорност за провала.

Компанията не обяви името на доставчиците на батериите, но миналата година те бяха идентифицирани като филиала Samsung SDI и китайската Amperex Technology. Технологичният гигант не планира да предприема правни действия срещу тях, а приема отговорността за действията си.

Samsung’s Note 7 се появи на пазара през август 2016 година като устройство, конкуриращо iPhone на Apple.

През септември обаче се наложи да бъдат изтеглени 2.5 милиона устройства заради оплаквания с прегряване и избухващи батерии.