Турция се отдалечава от Европа

| от |

Европейският съюз силно разкритикува турските власти, където бяха арестувани около 30 души, в това число и опозиционни журналисти. Полицейските акции в Анкара и други турски градове бяха наречени от ЕС „противоречащи на европейските ценности и стандарти”, въпреки, че неотдавна в Брюксел имаха намерение да ускорят процеса на европейска интеграция на Турция, пише „Коммерсант”.

„Турските власти нееднократно се опитваха да запознаят европейските лидери със своята логика, като им докажат, че „паралелната държава”, ръководена от мюсюлмански проповедник е реална заплаха за суверенитета на страната.

В Брюксел, обаче, не възприемат тези аргументи. Вземайки предвид това, Анкара реши да продължи борбата със заплахата от „Цветна революция”, игнорирайки критиките на европейците”, пише вестникът. / Агенция Фокус

 
 

Приянка Чопра: „Индийските актьори трудно си проправят път в Холивуд“

| от chronicle.bg, по БТА |

Приянка Чопра е на мнение, че индийските актьори се затрудняват да пробият в Холивуд, съобщи Контактмюзик.

Красавицата от филма „Спасители на плажа“ стана известна в САЩ, както и в родината си Индия. Приянка обаче увери, че за боливудските актриси е трудно да станат знаменитости в САЩ заради стереотипите, които ги обграждат.

„С тези стереотипи трябва непрестанно да се бориш – довери актрисата. – Смятам, че на това може да бъде сложено край посредством намесата на образовани хора, които да видят индийски актьори в значими филми. Така ще докажем, че можем да се справим с предизвикателствата.“

Според 34-годишната Чопра, развлекателната индустрия се нуждае от по-голямо разнообразие. „Когато в даден вид бизнес има търсене, винаги ще има и предлагане – каза тя. – Дори публиката и потребителите в развлекателната индустрия искат да виждат различни хора в значими филми, а не единствено даден тип актьори или хора, които изглеждат по определен начин.“

Приянка, която партнира на Зак Ефрон и Дуейн „Скалата“ Джонсън в новия филм „Спасители на плажа“, поясни, че е важно да се променят западните стереотипи за индийската филмова индустрия. „Сега се осъзнава, че Боливуд е голяма филмова индустрия, но стереотипите все още съществуват“, отбеляза тя.

 
 

Bulgaria Air подарява самолетни билети и вход за фестивала Lollapalooza в Париж

| от chronicle.bg |

По повод стартирането на обновения си и по-функционален уебсайт, Bulgaria Air реши да изненада пътниците с интересна игра.

#Билети, фестивал и един приятел късметлия ще спечели два двуспосочни самолетни билета до Париж и вход за известния фестивал Lollapalooza, който тази година ще се проведе на 22 и 23 юли във френската столица.

Механизмът за участие е много лесен – в различните страници и подстраници на уебсайта www.air.bg са скрити имена на музикални изпълнители. Участниците трябва да ги открият и да посочат тяхна песен като коментар под публикация за играта във Fаcebook. Всеки ден имената на музикантите ще бъдат различни. Във Facebook страницата на авиокомпанията са описани подробно условията и стъпките за участие.

Жокер към участващите е, че най-много изпълнители ще бъдат скрити в новите секции на уебсайта. Обновеният интерфейс на интернет страницата вече предлага възможност пасажерите да проверят и следят полета си онлайн с услугата „Полетно разписание“.

Играта #Билети, фестивал и един приятел започва на 22 май – понеделник, и ще продължи до 11 юни. Победителят ще бъдат изтеглен на 12 юни и ще бъде обявен на Facebook страницата на авиокомпанията.

 
 

Умните филми това лято

| от chronicle.bg |

Летните филми традиционно са като летните музикални хитове. Скучни, еднотипни, понякога наивно агресивни, друг път неспособно хумористични. Стига, байста, но пасаран, ай сиктир!

И понеже киното умря и затова е по-голямо от всякога, не може да няма и добри филми, с които да захаросаме почивния сезон. В галерията ни събрахме 14 такива!

Те варират по цвят, мирис и вкус. Някои са черни, други са розови. Някой миришат на изгорели гуми, други миришат на Оскар. Някои са направени с добър вкус, други са направени с още по-добър вкус.

Но ще ви оставим да ги разгледате и сами да прецените. И края на лятото ще ги обсъдим отново.

 
 

Как да си направим самолет?

| от |

Един Boeing 737-800 тежи 41,145 килограма. При това празен. Как нещо, тежащо 41 тона, успява да излети във въздуха и то по 6 пъти на ден?А нашите хартиени самолетчета падат почти веднага. Авиационната техника е изключително комплексно съчетание от математика, физика, химия, механика и куп други науки. Затова се срещаме с Ейлийн. Тя ще ни открехне по темата как човекът успя да полети в небето.

 

Ейлийн Бакалова е на 21 години, родом от град Неделино. Завършва езикова гимназия СОУ „Отец Паисий“ в град Мадан. В момента е трети курс в Техническия университет със специалност „Авиационна техника и технилогии“.  Мечтата й е един ден да стане пилот. В свободното си време обича да прекарва с приятелите си и да чете книги.

 

 

Мартин: Разкажи ни за специалността си – „Авиационна техника и технологии“?

Ейлийн: Целият курс е от 45 човека и сме разпределени в две специализации – „Експлоатация и ремонт на въздухоплавателни средства“ и „Експлоатация на електронно-приборната авиационна техника“. Разделението по специализации става в трети курс. Аз специализирам в „Експлоатация на електронно-приборната авиационна техника“. Основните предмети, които изучаваме са – „Аеродинамика на летателни апарати“; „Навигация“; „Динамика на полета“; „Летателни апарати и авиационни двигатели“; „Обслужване на въздушното движение“.

Как да си направим самолет?

По принцип става много лесно. Нужни са около 430 млн. щатски долара, няколко ролки изолирбан и много свински опашки. Шегата настрана. Необходими са специализирани екипи, които отговарят за всеки един компонент от конструкцията, двигателните системи, електронно-приборната техника. Процесът е сложен и преминава през множество проверки, преди самолетът да бъде готов за експлоатация.

Как, за бога, самолетите успяват летят?!

За да може един самолет да полети е необходимо постоянно да има съперничество между подемната сила и силата на тежеста, както и между тягата и силата на челното съпротивление.  Подемната сила трява да е достатъчно голяма, за да се противопостави на теглото, а тягата е необходимо да бъде достатъчно силна, за да се противопостави на челното съпротивление.

Знаеш ли нещо за авиокомпаниите, което ние не знам?

Може би не знаете защо например нискотарифните компании са толкова евтини? Основното правило на нискотарифните компании е да правят максимален брой полети на ден. Това обикновено означава по 6 излитания и кацания на ден. Ето защо нискотарифните компании по прицнип не извършват дълги полети. Друго нещо, което намалява цената на билетите ни, е правилото „не повече от 30 минути на земя“. От престоя на земя не се печели и за да може да се осъществят 6-7 излитания и кацания на ден, след всеки полет самолетът е максимално бързо разтоварван и натоварван отново. Друго важно нещо е самолетите да са само от един тип, за да може да са взаимнозаменяеми. Ryanair например използват само Boeing 737-800.

Можеш ли да ни обясниш как да направим най-доброто хартиено самолетче?

Когато бях малка много обичах да правя хартиени самолети, но след това се увлякох по истинските. Колкото и техники да ви кажа, хартиените ви самолети няма да полетят по-бързо от Airbus А380.

Какво трябва да знаят хората за самолетите? И има ли нещо, което масово разбираме по грешен начин?

Всеобща заблуда е, че летенето със самолет е опасно. Всъщност това е най-сигурният транспорт. В днешно време на пътя умират в пъти повече хора. Проблемът при самолетите е само, че хората на борда при всеки полет са от 100 – 300 човека и при злощастен случай загубата е наистина голяма. Но, съвременните самолети са изключително добре проектирани и оборудвани, за да може броят на катастрофите да намалава с всяка изминала година. Екипажите вече са достатъчно добре обучени, за да приземят самолет дори когато двигателят откаже.