Туризмът по Дунава се представя в Берлин

| от |

До 9 март Берлин е домакин на туристическото изложение (ITB). В неговите рамки се представят и дунавските държави с нови инициативи за запознаване на туристите с културното, историческо и природно богатство на региона, предава Дойче веле.

itb-berlin-tickets

Осем дунавски страни и Дунавският изследователски център /DDC/ представят тази година в Берлин най-новите възможности за туризъм по втората по дължина река в Европа. Германия, Австрия, Словакия, Унгария, Сърбия, Румъния, Молдова и България канят тази година гостите да се насладят на красотата, историята, културата и забележителностите по Дунава. Посетителите на тазгодишното международно туристическо изложение имат възможност да се запознаят с нови дестинации по течението на Дунав в осем различни държави.

Hа щанда на „My Danube Travel“ сайтът www.danube.travel представя и инициативи за насърчаване на туризма по Дунава. В центъра на вниманието са екотуризмът и културният туризъм. Туроператорите организират плавания с кораб по пътя на римските императори. Със своите 2 888 километра, Дунав е втората по дължина река в Европа. Организаторите на ITB Берлин предлагат двучасова презентация на тема „Общото културно наследство по протежение на Дунав“.

Посетителите могат да си съставят представа за природните забележителности, географското, културно и историческо многообразие по течението на река Дунав. На осемете щанда, колкото са и Дунавските страни, компетентни експерти отговарят на въпроси на посетителите за специфичните туристически оферти и съвместните маркетингови стратегии. Целта е посетителите да се запознаят и с възможностите за бизнес и развитието на туризма по течението на реката.

Инициаторите предлагат на посетителите на изложението и т.нар. „дунавски паспорт“. На всеки отделен щанд посетителите получават съответен печат за посещението си. Който събере най-малко шест „дунавски“ печата участва в томбола, на която може да спечели едноседмичен круиз по Дунава за двама души.

Ориентир за фирми и туристи

Международното туристическо изложение в Берлин /ITB/ се провежда за първи път през 1996 година. Тогава в него участват представители само на пет държави – Бразилия, Гвинея, Египет, Ирак и Германия. Междувременно форумът е водещо изложение на световната туристическа индустрия, в което участват представители на 188 държави.

През последните години все по-популярни стават круизите, обиколните турове и СПА почивките. Според проучване на Германския автомобилен клуб (ADAC) всеки втори германски гражданин предпочита обиколните пътувания. Предпочитани дестинации за германските туристи са Централна Америка, Карибския басейн, Средиземноморието. Семействата с деца предпочитат почивките в Турция. Обслужването там е добро, пакетите „ол инклузив“ дават възможност за добро планиране на финансовите разходи.В последно време Египет отново започва да привлича туристи от цял свят със своите плажове и възможности за подводен спорт.

България също привлича чужденците предимно с ниски цени и възможностите за отдих на семействата с деца. Все по-популярно става и съчетанието на отдиха из черноморските курорти с кратки пътувания из вътрешността на страната. Предпочитани от туристите далечни дестинации си остават Флорида и Тайланд, Австралия и Нова Зеландия. Към тях през тази година туроператорите засилено предлагат оферти за посещения на Обединените арабски емирства, Катар и Оман. До 7 март ITB Берлин е отворен за търговски посетители, туроператори, туристически агенции и специалисти. В събота и неделя изложението приема всички любители на пътуванията и отпуските.

 

 
 

British Airways планира днес да възобнови обслужването на полетите

| от chronicle.bg |

Британският авиопревозвач British Airways се готви днес да обслужва „почти нормално“ полетите си на летище „Гетуик“ и „повечето“ полети от „Хийтроу“ след тежкия компютърен срив, който предизвика хаос в трафика през уикенда.

Ще има някои нарушения в разписанието ни за неделя, тъй като самолетите и екипажите ни по света не са на място, съобщи компанията в ранните часове на днешния ден в Twitter, извинявайки се сериозните нарушения вчера. British Airways призовава пътниците да не се отправят към летищата, освен ако полетът им не е потвърден.

 
 

Най-добрите наши и чуждестранни студентски филми показват в НАТФИЗ

| от chronicle.bg, по БТА |

Най-добрите студентски филми от наши и чуждестранни университети показват в НАТФИЗ. Панорамата „CILECT Prize – 2017″ – от игрални, документални и анимационни филми, е от днес до 2 юни в кинозалата на НАТФИЗ, съобщават от академията.

The CILECT Prize е първата по рода си награда, присъдена на студентски филми от висшите училища, обединени в организацията CILECT. Всяко училище има право да изпрати по един филм в трите категории – игрално, документално и анимационно кино. Всички избрани студентски филми стават част от компилацията The CILECT Prize.

The CILECT Prize е основана през 2005 г. по предложение на ректора на НАТФИЗ проф. Станислав Семерджиев, тогава заместник-председател на конференции и фестивали. Церемонията по представянето на наградата е в рамките на годишните конференции на CILECT. Първата церемония е в Мадрид на 21 ноември 2006 г.

В 12-ото издание – „CILECT Prize-2017″ – са 115 игрални, 94 документални и 54 анимационни филма. НАТФИЗ се състезава с анимацията „Terror – Error“ на Александър Начев, документалния филм „Пеем и това е“ на Сюзън Кутайфан и игралния „Добри“ на Орлин Милчев.

 
 

Black Mirror: Сериалът, който не гледате, а трябва

| от |

Британският сериал, който се появява в края на 2011 година под името Black Mirror, няма за цел да променя телевизията, нито да прави неща, които никой друг не е правил до момента. И все пак той носи именно това в себе си. Малкият заряд на различното.  

Black Mirror е антология, която се концентрира върху теми за технологиите и начинът, по който те въздействат на живота ни. Погледнато от по-крив ъгъл Black Mirror е утопия без да бъде реално такава или да носи в себе си любимото на Young and adult жанра – анти. Той е футуристичен сериал, който не се развива в бъдещето. Той е сериал, без да е модерна телевизия, няма претенции и същевременно на моменти звучи като претенциозен човек, който крие в себе си истината за живота. Ама не иска да ви я каже.

Първи сезон на Black Mirror съдържа само три епизода. Първият е почти скандален и се движи по лекия ръб на добрия вкус. В него любимата принцеса на Англия е отвлечена и измъчвана, и за да бъде спасена министър-предстедателят трябва да прави секс с прасе по националната телевизия.

Действието се развива в рамките на няколко часа и от цинична шега, прерасва в национален проблем, който завършва трагично. С погнуса и много отместени настрани лица, които излъчват тъга и съжаление.

Втори епизод е тотално различен – в него група от принудени да живеят в изолация млади хора, участват в реалити шоу, което може да ги превърне от певци, през актьори, до порно знаменитости. Само трябва да се явят пред Рупърт Еверет и да го впечатлят.

И така нататък, и така нататък… Black Mirror е пълен с бисери, маскирани като 45-минутни телевизионни епизоди, които засягат различни социални и обществени казуси. В които човекът неизменно и почти винаги е преебан, за сметка на стадото и системата, която го управлява. Защото така се случва в живота най-често предполагам.

Подобно на темите си Black Mirror е иновативен в най-точния смисъл на тази дума. Той е различен, без да има претенции да е такъв. Просто взима и изопачава онова, което повечето хора в днешно време намират за нормално. Като социалните мрежи, като броя лайкове, като туитването, като живота в Instagram, като онова, че щом нещо го дават по телевизията, то неизменно това нещо е абсолютната истина… Няма манипулации, няма фасади, няма подмолни действия и евтини свалки. Всичко е лъскаво, красиво и по възможност с филтър. Защото стои най-добре онлайн.

Човек се оглежда по-често и някак по-добре в онлайн социума, от този който го заобикаля. Защото е по-лесно, по-евтино и по-красиво. Проблемите, които произхождат от това, са темите, които Black Mirror обича, мачка, дъвче и плюе в лицето на зрителя. И го прави с финес.

Което ми подсказва, че може би един ден, в не особено далечното бъдеще, и ние ще стоим и ще гледаме в реално време как някой прави секс с прасе в ефир.

Сезоните на Black Mirror, подобно на повечето неща по британската телевизия, се случват с огромен диапазон от време. Първи излиза в края на 2011-а, а втори чак през 2013-а. Някъде там британците дори си позволяват да пуснат специален епизод за Коледа – пиниз, който те адски обичат.

И въпреки това шоуто явно има проблеми, защото британските продуценти се оттеглят. Тук някъде се включват Netflix, които вече набират сила в правенето и продуцирането на собствена продукция. Те откупуват правата на Black Mirror и го взимат под крилото си. Благодарение на това сезон 3 се поява в един ден в средата на октомври 2016 година и съдържа не три, не четири, а цели шест дълги епизода. В тях пък може да видите Брайс Далас Хауърд, Майкъл Кели и Кели Макдоналд.

Сериалът запазва оригиналната си структура. Никакво повторение на истории и никакво повторение на персонажи. Всеки епизод е като малка, любопитна заключена сама в себе си вселена, която е натъпкана с откачалки и се концентрира върху конкретен проблем и конкретен социум.

Това е най-големият чар на Black Mirror, а той има и много други. В навечерието на сезон 4, който трябва да излезе само до няколко месеца, ви препоръчваме да дадете шанс на Black Mirror. Да, това е сериалът, който почти никой не гледа, а трябва. Още щом видите секс сцената с прасето ще разберете защо.

 
 

Миранда Кер и Еван Шпигел се ожениха през уикенда

| от chronicle.bg |

Основателят на Snapchat Еван Шпигел и моделът Миранда Кер сключиха брак през уикенда. Те се ожениха в Калифорния на церемония, до която не бяха допускани медии.

Гостите са проверявани внимателно от ограната на входа, а видео има само от лимузините на входа на мястото, където се е случило събитието.

Шпигел и Кер се преместиха заедно в общия си дом в Брентуд, Калифорния през май 2016 година. Имотът е на цена 12 милиона долара и беше собственост на Харисън Форд в продължение на 30 години, преди през 2012 година да го продаде. Къщата има басейн, фитнес, къща за гости и много пространство, подходящо за тайна сватба.

Кер обикновено е активна в Instagram, но не е публикувала нищо от 19 май.