Цяла София в ремонти. Виж къде

| от |

Въвеждат се промени в организацията на движение във връзка с ремонт на бул. „Ботевградско шосе” от ул. „Летоструй” до Софийския околовръстен път, включително прилежащите съоръжения – временна организация на движението за ремонт на южното пътно платно на бул. „Ботевградско шосе” от ул. „Батареята” до Околовръстен път – Етап ІІІ, съобщиха от пресцентъра на Столична община.  Възстановяват се постоянните маршрути на автобусни линии 78 и 119.
От 08.00 часа днес до 24.00 часа на 31 юли се забранява влизането на превозни средства по южното пътно платно на бул. „Ботевградско шосе” между ул. „Батареята” и Околовръстен път. Движението ще се извършва двупосочно в северното пътно платно на бул. „Ботевградско шосе” в същия участък.
Автобусна линия 14 в посока с. Кривина да се движи по маршрута си по бул. „Ботевградско шосе” до разклона за Кремиковци и надясно по изградената връзка към с. Кривина и по маршрута си до гара Искър. В посока Автостанция Изток маршрутът е без промяна. От 04.30 часа днес до 24.00 часа на 31 юли се измества съществуващата автобусна спирка „Кантона” с код 0788 в северното пътно платно на бул. „Ботевградско шосе” (срещу съществуващото положение).

poradi-remontni-deynosti-am-trakiya-e-zatvorena-okolo-oblast-pazardzhik-na-km-96-550-lyavo-platno

Въвежда се временна организация на движението във връзка с провеждане на италиански фестивал на храните и напитките
До 12.00 часа се забранява престоят и паркирането на пътни превозни средства на моста пред Национален стадион „Васил Левски”, с изключение на 2 броя товарни автомобила (TIR), обслужващи мероприятието. 
Организаторът трябва да осигури от Столична дирекция на вътрешните работи постове за контрол и регулиране на движението. 

Въвежда се организация на движението във връзка с основен ремонт на ул. „Любен Каравелов” между ул. „Г. С. Раковски” и ул. „Ген. Гурко”, съобщиха от пресцентъра на Столична община.

Забранява се влизането на пътни превозни средства в двете посоки, престоят и паркирането, както следва: до 24 юли 2014 г. – по ул. „Любен Каравелов” между ул. „Г. С. Раковски” и ул. „Хан Крум”; до 7 август 2014 г. – по ул. „Любен Каравелов” между ул. „Хан Крум” и ул. „Граф Игнатиев”; от 15 юли 2014 г. до 14 август 2014 г. по ул. „Любен Каравелов” между ул. „Граф Игнатиев” и ул. „Ген. Гурко”.
Забранява се влизането на превозни средства през кръстовищата, както следва: от 9 юли 2014 г. до 13 юли 2014 г. включително ул. „Любен Каравелов” – ул. „6-ти септември”; от 14 юли 2014 г. до 18 юли 2014 г.включително ул. „Любен Каравелов” – ул. „Хан Крум” и ул. „Любен Каравелов” – ул. „Проф. Никола Михайлов”; от 22 юли 2014 г. до 27 юли 2014 г. включително ул. „Любен Каравелов” – ул. „Венелин”. 

Въвежда се организация на движението на кръстовището бул. „Пейо Яворов” – ул. „Стоян Михайловски”. От 04.30 часа днес до 24.00 часа на 15 юли се забранява влизането на превозни средства, както следва: 
- по източното пътно платно на ул. „Стоян Михайловски” между бул. „Пейо Яворов” и ул. „Никола Габровски”. Движението на превозни средства да се извършва двупосочно в западното пътно платно в участъка на строителството;
- по западното пътно платно на ул. „Стоян Михайловски” между бул. „Пейо Яворов” и площад „Велчова завера”. Движението на превозни средства да се извършва двупосочно в източното пътно платно в участъка на строителството;
- по северното пътно платно на бул. „Пейо Яворов” между ул. „Златовръх” и входа на транспортния тунел в посока Телевизионната кула. Движението на превозни средства да се извършва двупосочно в южното пътно платно в участъка на строителството;
От 04.30 часа до 24.00 часа на 15 юли се променят маршрутите на автобусни линии № 67, 88 и 98, както следва:
- Автобусна линия № 67 – от кв. „Симеоново” по маршрута си да се скъси до кръговото на бул. „Пейо К. Яворов” и бул. „Драган Цанков” и обратно по маршрута си;
- Автобусна линия № 88 – от ж.к. „Дружба 2” по маршрута си до кръстовището на бул. „Пейо К. Яворов” и ул. „Стоян Михайловски”, направо до Семинарията, наляво по бул. „Джеймс Баучер”, наляво по бул. „Черни връх”, наляво по ул. „Сребърна” до Зоопарк София – двупосочно по маршрута. Водачите на автобусите от № 88 да спират на всички съществуващи трамвайни и автобусни спирки по временния маршрут;
- Автобусна линия № 98 – от с. Железница по маршрута си до кръстовището на бул. „Св. Наум” с бул. „Джеймс Баучер”, наляво по бул. „Свети Наум”, наляво по бул. „Черни връх” и обратно по маршрута си. Водачите на автобусите от Автобус № 98 да спират на всички съществуващи трамвайни и автобусни спирки по временния маршрут;
Разкриват се на временни спирки по маршрута на автобусни линии № 88, 98 и 120, както следва:
- временна автобусна спирка площад „Велчова завера” по маршрута на Автобус № 88 след пешеходната пътека на пл. „Велчова завера” от страната на трамвайното трасе в посока Зоопарк София;
- временна автобусна спирка „Ул. Стоян Михайловски” на бул. „П.К.Яворов” на 400 м след кръстовището с ул. „Стоян Михайловски” за автобусна линия № 120 в посока Зоопарк София.
- временна автобусна спирка „Ул. Стоян Михайловски” на бул. „П.К.Яворов” на 400 м преди кръстовището с ул. „Стоян Михайловски” за автобусна линия № 120 в посока ж.к. „Левски Г”.
- временна автобусна спирка „Хотел Хемус” на бул. „Черни връх” след бул. „Арсеналски” за автобусни линии № 98 в посока „Хладилника”. 

Възстановява се маршрутът на автобусна линия 67 от Телевизионната кула до крайната станция „Кв. „Симеоново” двупосочно. До 29 юли включително се измества съществуващата двупосочна спирка „64-то ОУ” на бул. „Симеоновско шосе” по маршрутите на автобусни линии 67 и 98, както следва: 
- в посока София – назад с 65.00 м след ул. „Витошко лале”;
- в посока с. Бистрица – напред с 65.00 м от съществуващата спирка.

9e54539bbbc879c7a6bcc951fb448d2d

Въвежда се организация на движението във връзка с реконструкцията на бул. „Копенхаген” („Универсиада”) в участъка от ул. „Обиколна” до ул. „Самоковско шосе” след пътен възел при бул. „Цариградско шосе” и основен ремонт на надлез по бул. „Цариградско шосе” при бул. „Копенхаген” – асфалтиране на югозападната двупосочна пътна връзка на бул. „Цариградско шосе” в участъка от южния локал на бул. „Цариградско шосе” (локала от страната на магазин „Метро”) и бул. „Копенхаген”, съобщиха от пресцентъра на Столична община.

83f7492dc29732b5cb5e2ce483491b5b
От 08.00 часа днес до 08.00 часа на 12 юли се въвежда еднопосочно движение по югозападната двупосочна пътна връзка на бул. „Цариградско шосе” в участъка от южния локал на бул. „Цариградско шосе” (локала от страната на магазин „Метро”) и бул. „Копенхаген” с посока на движение към бул. „Копенхаген”, като движението се извършва в половината от пътното платно, както следва:
- от 08.00 часа на днес до 08.00 часа на 10 юли се забранява движението на ППС в северната половина на пътното платно на пътната връзка;
- от 08.00 часа на 10 юли до 08.00 часа на 12 юли се забранява движението на превозни средства в южната половина на пътното платно на пътната връзка;
От 08.00 часа на 12 юли до 04.30 часа на 14 юли се забранява влизането на превозни средства в двете посоки по югозападната двупосочна пътна връзка на бул. „Цариградско шосе” в участъка от южния локал на бул. „Цариградско шосе” (локала от страната на магазин „Метро”) и бул. „Копенхаген”.
От 04.30 часа на 12 юли до 04.30 часа на 14 юли да се променят маршрутите на автобусни линии 1 и 3, както следва:
- автобусна линия No 1 – в посока автостанция „Гео Милев” линията запазва маршрута си, а в обратна посока към Кокалянско ханче от бул. „Цариградско шосе” (централно платно), надясно по ул. „Павел Красов” и по маршрута си до Кокалянско ханче.
- автобусна линия No 3 – в посока автостанция „Гео Милев” линията запазва маршрута си, а в обратна посока към село Долни пасарел от бул. „Цариградско шосе” (централно платно), надясно по ул. „Павел Красов” и по маршрута си до село Долни пасарел.
Автобусите от линии 1 и 3 ще спират на всички съществуващи спирки в променения участък на маршрутите. 

 

С Агенция Фокус

 
 

Модерните храни, които ни карат да отслабваме

| от chronicle.bg |

Ако се подигравате на модата за поглъщане на авокадо, чия и замезване с хумус, то може би трябва да си помислите втори път. Оказва се, че промяната на хранителните ни навици променя и начинът, по който тялото ни реагира на храната.

Според ново изследване тези храни променят начина, по който тялото ни реагира на глада.
Учените от Университета в Джорджия откриват, че храните, богати на полинаситени мазнини влияят на хормоните ни и променят апетита.

Храните като авокадо, киноа, чия, сьомга, семената от чия, зехтина и орехите отдавна вече са свързани с подобряване на паметта и уменията за решаване на проблеми. Сега обаче учените твърдят, че те могат да допринесат и за свалянето на килограми. Те се надяват, че тези промени в хранителните навици могат да възпрат епидемията от затлъстяване по света.

Учените са изследвали промените в хормоните на хора на възраст между 18 и 35 години, проверявайки психологическите проявления на глада и засищане след диета с храни, богати на полинаситени мазнини.

Участниците в изследването отговарят на въпроси за това колко са гладни, описвайки усещането чрез количеството храна, което мислят, че могат да изядат.

Онези, които консумират повече полинаситени мазнини описват по-слабо чувство на глад и по-дълго се усещат заситени от онези, които не следват такава диета.

Хормоните на апетита играят важна роля в регулирането на количеството храна, което изяждаме, казва Джейми Купър, който ръководи изследването. Според него от проучването могат да бъдат направени изводи, че приемането на храни, богати на този тип мазнини може да промени хормоните, които регулират апетита, така че да се чувстваме сити по-дълго време. Важно е обаче да се отбележи, че в изследването са участвали само 26 души, т.е. за да можем да вярваме на резултатите, трябва да бъде направено по-всеобхватно изследване.

 
 

Новият трейлър на Game of Thrones: „Врагът е истински. Винаги е бил.“

| от chronicle.bg |

Нов трейлър на Game of Thrones беше пуснат от HBO снощи – по-малко от месец преди премиерата на седми сезон.

В двуминутното видео лорд Бейлиш съветва Санса Старк: „Бий се във всяка битка, винаги, в ума си“. Виждаме и как Денерис се завръща във Вестерос на фона на островната крепост „Драконов камък“, наследствения замък на Таргариен.

Воините й влизат в сблъсък с армията на Ланистър край Кастърли Рок. Джейми Ланистър също се появява – яздещ кон през бойното поле с пика в ръка.

„От векове родовете ни са се изправяли заедно срещу общия си враг. Независимо от различията си са се обединявали. И ние трябва да сторим същото, ако искаме да оцелеем“, казва Джон Сноу в трейлъра.

„Защото врагът е истински. Винаги е бил“

Българската премиера на най-новия сезон на Game of Thrones е на 17 юли по HBO.

 
 

Гъзи, бузи, буцуни: мина ли времето на „Ъпсурт“?

| от chronicle.bg |

Феновете на Ъпсурт чакат всеки техен летен хит с нетърпение. И нормално.

Не сме забравили как драскахме листото на марихуаната и текста на „Нон-стоп“ в тетрадките си през 1999 г. Не сме забравили и как целият български народ се напомпа с национална гордост от това, че шкембето в неделя сутрин бе възпято. Никога преди това музиканти или поети не бяха издигали на пиедестал шкембе чорбата и рефренът на „Неделя сутрин“ завинаги влезе в езиковата артилерия на българите. Може и да имаше леко шокирани индивиди от старата генерация, която не можеха да преглътнат текста на „Хвани ме за тръбата“. Но пък и ние вече отричахме „Щурците“ и „Диана експрес“. И „Ъпсурт“ бяха символ на борбата между две поколения.

През 2001-ва всички пеехме с тях и Васко Найденов „нон стоп масури има ли луди питай Тони Джи. Чекай малко скъпа, давай салати. Колко нестандартен съм, питай Кати.“. Ъпсурт се катереха нагоре към сърцата на хората и изобщо нямаше изглед да спрат.

Албумът им „PopFolk“ от 2003-та не беше най-силния момент в творчеството им, но след това дойде 2005 г. и цяла София вибрираше в порочността на „3 в 1″. Всеки има свой личен спомен с фразата „мацки винаги има жадни, с майни имаме малки тайни. Южни душици непослушни, морски и софиянки. Две отворени дърти чанти, отварям – скърцат панти. Неочаквана комбинация, не 3, а 2 в едно – фелацио.“ Дори не можем да си представим колко бири са се изпили на тази песен, колко неща са се изпушили и колко хора са се забили, докато са я слушали.

Изобщо 2005-а бе златна година за Ъпсурт. Тогава Хазарта изпя „жълти зъбки и нерви лабави, не гепи кабели, гепи кабари/ Като стрида в маршрутките, аз съм сам в държавата на проститутките“ в парчето „Колега“ и всички пяхме с него. Песента неслучайно бе определена за химн на народа. Същата година се роди и сингъла „И твойта майка също“ с Белослава, който стана част от саундтрака на едноименния филм. И всички бяхме горди.
Текстовете на „Ъпсурт“ бяха поезия висша категория. В лириката им бъкаше от препратки, които караха хората да си задават въпроси. Беше необходимо леко интелектуално усилие, за да разбереш, че хората не звънят по телефона с фонокартите си в тоалетната. С всеки техен пореден албум, стилът на изразяване в текстовете се подобряваше мощно и Ъпсурт се превърнаха в икони.
След известен период на творческо затишие, „Ъпсурт“ се завърнаха на бял кон с „Ослушай се“ през 2013-та и сингълът им отново кънтеше във всички барове. Освен яките мацки, въртящи крака на пилон, в песента отново имаше запомнящи се фрази и социална нишка, макар и тя да не можеше да се мери с „Колега“.
И като отново стана дума за „Колега“… може би е време да чуете новата песен на Ъпсурт:

Мдам. Никога няма да спрем да обичаме „Ъпсурт“, както никога няма да спрем да харесваме захарен памук, макар че знаем, че е вреден, а не е и толкова вкусен. Пораснахме с техните рими, говорим с техни думи и никога няма да ги оплюем с чисто сърце. Освен това, още утре по улиците ще минават кабриолети, от които ще кънти „Големо дупе, мамо, ме гони, големо дупе“. И в морските барове много пияни хора ще пеят „Гъзи бузи буцуни буцуни гъзи бузи“.

Но трябва да признаем, че този път „Ъпсурт“ не са се постарали. И опасно се въртят около границата, която дели техния хип-хоп от този на Криско бийтс. А ако я прекрачат, отиваме „дома на бира и миш-маш“ и си режем вените.

 
 

All work and no play makes Jack a dull boy: Защо „Сиянието“ е велик филм

| от |

През 1980 година на екран излиза един от най-добрите, тотално безобразни шедьоври на маестро Стенли Кубрик и това е „Сиянието“. Тъй като Кубрик е огромен режисьор много хора обичат да слагат филмите му под общ знаменател или да омаловажават някои за сметка на друго великолепие на седмото изкуство „Портокал с часовников механизъм“.

„Сиянието“ на Кубрик, Кинг, Никълсън и Дювал обаче си остава черешката на тортата във филмографията на лудия американец. Обагрен в червено, оранжево и златно, окъпан в сюрреалистично-насилствени нотки, монотонен и безобразно клаустрофобичен, „Сиянието“ е най-добрата адаптация по роман на Стивън Кинг до момента и е най-голямото изпитание в кариерата на Джак Никълсън и Шели Дювал. Както и в тази на малкия Дани Лойд, на който макар да принадлежи една от най-известните реплики от филма: „Redrum“, той – по онова време на възраст от 6 години – така и не разбира, че снима хорър. Наистина ли?

Стенли Кубрик лично се грижи за малкото момче, като за сметка на това почти съсипва останалите актьори в продукцията. А в „Сиянието“ те наистина са малко.

Джак Никълсън и Шели Дювал многократно обясняват, че онова, което им се е налагало да правят на снимачната площадка на хоръра си остава най-трудно в кариерата им. 30 години по-късно това не се е променило. Дювал отдавна не играе, а Никълсън е еййй толкова голям, а когато го гледате в „Сиянието“ разбирате защо, по дяволите, е гигантът на седмото изкуство дори и на 80 години.

Когато започва да работи с Кубрик по „Сиянието“ Джак Никълсън е в началото на 40-те и само преди няколко години е снимал с Милош Форман „Полет над кукувиче гнездо“ и впоследствие е провъзгласил режисьора за откачалка, с която не може да се разбере. Но Стенли Кубрик е големият залък, който малко хора успяват да преглътнат, макар това да не си личи в монтирания материал.

Шели Дювал, която играе главната женска роля, дълго нарича Кубрик „най-ужасния човек, с когото съм работила“, а години по-късно обяснява, че въпреки търканията, които двамата имат по време на снимките, е научила много от него. Та това е шибаният Кубрик, всеки би научил по нещо.

Сиянието“ е шедьовър, който хваща материалът на Стивън Кинг, само три години по-рано публикуван в роман, и му носи безсмъртие. Стивън Кинг също не успява да се оправи със Стенли Кубрик и до днес мрази тази адаптация по своя роман. „Сиянието“ обаче е толкова по-голям от всеки един от създателите си, че сам по себе си вече е вселена и материал, който вдъхновява множество хора и течения в различен тип комерсиално или не, изкуство. Кадри от филма са използвани в множество клипове. А дълбоките, геометрични и тягосни сцени окъпани в оранжево, странно напомнят на Червената стая от „Туин Пийкс“.

От Massive Attack до Slipknot, има цели музикални епопеи посветени на „Сиянието“.

„Сиянието“ носи безобразната подтиснатост на ужаса, който още не се е случил, но ти го чакаш във всеки един миг. Като подплашена котка, която усеща, че идва смъртоносна буря. Съспенсът опънат като ластик, който се къса рязко, се засилва от безкрайните празни коридори на огромния хотел, в който се развива действието, от малкото колело на Дани, което се върти ли върти по оранжевите краски на килима, от дразнещия писклив глас на Уенди, която иска да е перфектна домакиня, но по-скоро наподобява чувството на скомина у човека, и като Джак… Като лудия Джак, който във всеки един миг, сцена след сцена, изглежда като някой, който би те изял, но преди това би те пребил с бухалка. Просто за кеф.

Хичкок е казал, че ужасът не се създава от това просто да покажеш кръв и чудовища на екран, а да дадеш на зрителя съвсем малък поглед, като сянка, пръски, писъци и неговото въображение ще свърши останалото. Защото по-голям ужас от онзи, който някой може да създаде в главата си няма. Освен може би този в главата на Стенли Кубрик.

Използвайки похватите да създаде клаустрофобия в широко пространство, да усетиш чувство на ужас в място, окъпано в топли цветове, Стели Кубрик строи малка чуплива, страшна и истерична кула от карти, в която вкарва митологията на Кинг – за сиянието, което определени хора притежават и те имат специални способности – примесва я с на пръв поглед човешка драма и доукрасява с Джак Никълсън с брадва.

Репликата „Here’s Johnny“ произнесена от Никълсън на фона на полуизкорубената врата на една стая, в която Уенди крещи истерично, докато той се опитва да я убие, отнема 3 дни заснемане и най-малкото 30 броя нещастни врати в бяло. Днес това ни се струва незначително на фона на сцената, която имаме като финален вариант. Една от най-разпознаваемите сцени в модерното кино изобщо.

„Сиянието“ е от филмите, които може и да не сте гледали, но почти всеки човек може да познае поне по няколко детайла от него. От близначките в коридора, през оранжевия килим, до сцената с брадвата или моя личен фаворит – тази с бухалката, снимана точно 127 пъти, всеки си има своя фаворит. А финалният вариант е истеричен ужас и една луда потна жена, която не иска да бъде докосвана от Джак Никълсън, който изглежда по-страшен и от най-гнусната версия на Торбалан.

От „Уенди, прибрах се“, през „Ето го Джони“, „Червена стая, червена стая“ до известната стара поговорка „All work and no play makes Jack a dull boy“, всичко в „Сиянието“ е код, който, разбира се, ще бъде разкрит с финалния кадър. Защото филмът е шедьовър, дори 37 години по-късно. Мисля, че го казахме в началото, но да го повторим пак…