Цивилните плащат цената на сраженията между Израел и Хамас

| от |

 

Офира Копманс и Сауд Абу Рамадан от ДПА

„Не се страхувам от смъртта“, казва Рашед ал Хадад, докато се възстановява в главната болница в Газа от наранявания, получени в събота вечерта при бомбардировка на къща в източната част на град Газа.

„Всичко, за което се безпокоя сега е как да защитя децата си от случайни въздушни удари“, каза 45-годишният мъж от болничното си легло, добавяйки, че никъде в Газа не е безопасно.

Полицейският началник от Хамас в Газа Тайсир ал Батш бил сред 15-те ранени.

Седемнайсет негови роднини загинали при най-смъртоносния единичен инцидент досега за осем дни на боеве между Израел и палестинците. Девет мъже, три жени (една от тях бременна) и пет деца, на възраст 17, 13, 12, 7 и 2 години.

„Искам да попитам (израелския премиер Бенямин) Нетаняху нещо“, каза Хадад. „И децата ли са въоръжени бойци?“

Мохамед ал Батш, на 22 години, и братовчед на Тайсир, който живее срещу взетата на прицел къща, казва, че си тръгвал от близката джамия, когато двете ракети ударили „една след друга“.
Спасителните екипи прекарали повече от 12 часа в изваждане на тела и оцелели изпод развалините, казаха очевидци.

„Не знам какво е станало после и се озовах на легло в болницата Шифа“, каза Мохамед ал Батш.

„Разбира се, че вината е на Израел за това нечовешко, вулгарно, варварско … какво мога да кажа … ужасно престъпление, при което загинаха деца, най-малкото от което е на две години“.

За осем дни и нощи на израелски удари по ивицата Газа загинаха 192 палестинци, а 1400 бяха ранени.

Според изчисление на ДПА въз основа на списък с имена, предоставен от говорителя на министерството на здравеопазването в Газа Ашраф ал Кедра, 30 процента са жени и деца.

Службата на ООН за координация на хуманитарните въпроси заяви, че въз основа на палестинските данни около две трети от загиналите мъже, не са били въоръжени бойци.

Нетаняху изрази съжаление за всякакви пострадали цивилни, но освободи от правителството си от каквато и да било отговорност.

„За всякакви нападения срещу цивилни в Газа, за които съжаляваме, единствената отговорност носят Хамас и партньорите й“, заяви той пред кабинета си в неделя, обвинявайки го, че използва жителите като „живи щитове“.

Системата за противоракетна отбрана на Израел „Железен купол“ свали повече от 200 ракети над най-големите му градове, предотвратявайки каквито и да било жертви от израелска страна.

Линейки евакуираха над 200 души, но само 11 бяха ранени директно от ракетни осколки. Останалите бяха приети за лечение на шок или натъртвания и фрактури, докато са бягали за прикритие.

Като част от пиар усилията си Израел публикува запис, в който израелски офицер се чува как се обажда на палестинско семейство и ги предупреждава да се евакуират, защото къщата им ще бъде бомбардирана.

В друг публикуван радио разговор пилот се чува как моли и получава разрешение да се отмени въздушен удар, защото видял деца близо до целта.

Но в случая с къщата на Батш, не е имало предупредително послание, казва Мохамед ал Батш.

Израелският военен говорител Арие Шаликар заяви, че вътре имало осем въоръжени бойци, които планирали ракетни нападения срещу Израел, включително високопоставен командир на Хамас, който „лично дал заповеди кога и къде да се стреля“, в момента когато ракетите поразили къщата на Батш.

Ракетите от Газа предизвикват все по-голям гняв сред израелците, като около 5 милиона от 8-милионното население вече са във все по-задълбочаващия им се обсег. Има все повече призиви за „твърд“ отговор.

Хаим Твицер, спасител в телавивски басейн, каза, че той и съпругата му седят и плачат когато гледат кадри на загинали и ранени.

Той говори минути след като видял „Железен купол“ да унищожава във въздуха ракета, изпращайки голям брой родители и деца по бански костюми да бягат за прикритие.

„За щастие имаме „Железен купол“, иначе и ние щяхме да имаме много жертви“, каза Твицер.

Но в Газа, където 1,9 милиона души живеят на площ от 365 кв. км, увеличаващият се брой жени и деца, които загиват, предизвиква ярост и още призиви за още ракети. /БТА, с малки съкращения/

 
 

Ема Стоун е супер яка

| от |

Ема Стоун е новото любимо момиче на Холивуд. И на Америка. И на киното. И има защо.

Талантлива, чаровна, специфично красива, някак порцеланова и с чувство за хумор, Стоун обединява в себе си качества, които дават осанката на звезда.

Тази година списание Time постави Ема, заедно с още няколко звезди, в своята класация за най-влиятелни хора на планетата. Това е годината, в която тя става едва 27-ата актриса, която печели „Оскар“ за изпълнението си в мюзикъл и е първата от 1972 година насам, която го прави за „главна женска роля“. Преди това е Лайза Минели, а мюзикълът е „Кабаре“.

Ема Стоун започва кариерата си още като тийнейджър, но някъде след 15 годишна възраст решава, че ще преследва именно тази амбиция. Съответно започва да играе в малки и нискобюджетни телевизионни продукции и да взима незначителни роли в сериали.

Първият й успех идва през 2007-а, когато играе една от основните роли в сериала Drive. Макар да е номиниран за „Еми“ и да има прилична публика, сериалът не успява да бъде подновен за втори сезон, нито има някакъв особен комерсиален успех. Благодарение на него обаче Ема стъпва в киното. Появява се първата й роля – в „Суперяки“. Сет Роугън харесва комедийния й заряд и я кани в продукцията след дълъг кастинг. Може би именно хуморът дава начален шут на кариерата на Стоун, защото от тогава чак до 2010-а, когато получава първата си номинация за „Златен глобус“, тя прави малки роли в различни комедии. Къде по-добри, къде по-лоши.

„Лесна, А?“ е онова, което я изстрелва в стратосферата на успеха. Гимназиална комедия, която се опитва да разчупи клишетата и стереотипите на жанра има чувство за хумор, а Стоун стои в центъра й като перфектната червенокоса откачалка, която може да понесе шегите и да ги износи на гърба си.

Трябва да мине година след „Лесна, А?“, за да може Ема да заслужи първата си роля в така наречената сериозна продукция или драма. Драмата пък е адаптация по чудесния роман на Катрин Стокет „Слугинята“ и е преведен у нас като „Южнячки“. Иначе The Help е трогателен и чудесен филм и книга. Ема Стоун, Виола Дейвис, Октавия Спенсър, Джесика Частейн и Брайс Далас Хауърд съставляват основното звено жени в малък град, които се опитват по свой си начин, да запазят стереотипите на добрата домакиня, да победят расизма, да останат женствени и някак да имат хулигански изцепки. „Южнячки“ е чудесен филм, прави всичките си актриси звезди, но така и не носи на Стоун номинация за „Оскар“ за разлика от останалата част от каста.

Трябва да минат още няколко години до смазващия „Бърдмен“ на Иняриту, за да може Академията да я забележи най-после. Междувременно тя работи отново със Сет Роугън в The Interview, прави един “Спайдърмен“ заедно с гаджето си по онова време Андрю Гарфилд, снима два пъти с Райън Гослинг (филмите са „Оглупели от любов“ и „Гангстерски отдел“), работи с Уди Алън за първи път в подценения, но вълшебен „Магия в полунощ“ и изпълнява една своя мечта – да води SNL.

В момента Стоун е на върха на славата си и е супер яка. Може да пее, да танцува, да прави фокуси (за справка може да видите интервюто й за Vogue и рубриката 73 questions). Тя има „Оскар“ и независимо какво казват хората за La la land, Ема е чудесна в тази продукция и вярваме, никой друг не би се справил така добре в нея.

Междувременно в момента актрисата завърши снимките по филма Battle of the Sexes, където играе тенис шампиона Били Джийн Кинг в нейния известен мач от 1973 година с друго тенис величие Боби Ригс. Също така Ема ще бъде новата Круела де Вил, което някак й стои по-добре и от далматинско палто, и снима сериал с Джона Хил – Maniac. И към всичко това, като черешката на тортата, добавяме факта, че наскоро беше обявено, че актрисата ще участва в новия филм на гръка Йоргос Лантимос.

Може би, защото тя може всичко. Но както гласи заглавието – да, Ема Стоун е супер яка.

 
 

Тейлър Суифт спечели 400 000 долара за две седмици

| от chronicle.bg |

Преди две седмици Тейлър Суифт сложи край на бойкота си на стрийминг услугите и оттогава е спечелила близо 400 000 долара.

Мнозина помислиха, че тя е върнала песните си на стрийминг платформата Спотифай, за да ядоса Кейти Пери, но се оказа, че е спечелила също солидна сума.

Суифт взе странното решение да прекрати бойкота си на стрийминг услугите точно преди излизането на новия албум на Кейти Пери „Witness“ на 9 юни.

Нови данни обаче сочат, че 27-годишната Тейлър е спечелила малко под 400 000 долара за двуседмичния период, през който отново започна да ползва стрийминг услуги, като тези на Спотифай, Амазон мюзик и Пандора.

Тейлър Суифт, която не е издавала нови песни от повече от две години, решила да преустанови бойкота си на стрийминг услугите в знак на благодарност към феновете, след като от мултиплатинения албум „1989“, излязъл през 2014 г., бяха продадени 10 милиона копия в целия свят.

 
 

„Transformers: The Last Knight“ оглави бокс-офис класацията

| от chronicle.bg, по БТА |

Блокбастърът „Трансформърс: Последният рицар“ оглави бокс-офис класацията на Северна Америка, но приходите от дебютния му уикенд са ниски в сравнение с предишните филми от поредицата, съобщи Асошиейтед прес.

Приходите от уикенда на „Трансформърс: Последният рицар“ в САЩ и Канада са 43,5 милиона, а за петдневния период от сряда – 69,1 милиона. Предишните четири филма дебютираха с над 97 милиона долара.

Филмът, в който Марк Уолбърг за втори път изпълнява главната роля, обаче предизвика по-голям интерес в чужбина, особено в Китай. Приходите му на световния пазар са 196,2 милиона долара, от които 123,4 милиона в Китай.

Засега не е ясно дали „Трансформърс: Последният рицар“ ще успее да покрие направените разходи. Бюджетът му е 217 милиона долара и почти още толкова за маркетинг. Отзивите на критиката за него са по-лоши, отколкото за предишните филми.

Второто място в бокс-офис класацията на Северна Америка си поделиха „Жената чудо“ и „Колите 3″ с приходи от 25,2 милиона долара. Почти месец след като излезе на екран, „Жената чудо“ продължава да привлича интерес. За четири седмици приходите в САЩ и Канада надхвърлиха 300 милиона долара. Продажбата на билети по света донесе 652,9 милиона долара – най-високите постъпления от филм, режисиран от жена.

Четвърти е „47 метра надолу“, а пети – биографичният филм за рапъра Тупак Шакур „All Eyez On Me“.

 
 

„Безбог“, „Слава“ и „Спомен за страха“ са номинирани за най-добър игрален филм

| от chronicle.bg, по БТА |

„Безбог“ на Ралица Петрова, „Слава“ на Кристина Грозева и Петър Вълчанов и „Спомен за страха“ на Иван Павлов са номинирани за най-добър пълнометражен игрален филм от Българската филмова академия – 2017. Трите продукции имат и номинации за режисура. Наградите ще бъдат връчени тази вечер от 19.00 ч. в Театър „Българска армия“, научи БТА от Съюза на българските филмови дейци.

За отличията за главни роли конкуренцията при актрисите е между Ирена Иванова – „Безбог“, Маргита Гошева – „Слава“, и Рая Пеева – „Пеещите обувки“ на Радослав Спасов, а при актьорите – между Ивайло Христов – „Спомен за страха“, Стефан Денолюбов – „Слава“, и Димитър Николов – „Христо“ на Григор Лефтеров и Тодор Мацанов.

Наградите за поддържащите роли си оспорват актрисите Йорданка Стефанова – „Спомен за страха“, Пламена Гетова – „Летовници“ на Ивайло Пенчев, и Радена Вълканова – „Маймуна“ на Димитър Коцев – Шошо, и актьорите Димитър Крумов – „Христо“, Ованес Торосян – „Спомен за страха“, Филип Аврамов – „Летовници“.

Номинираните късометражни игрални филми са „Дрехи“ на Веселин Бойдев, „Куче“ на Владимир Петев и „На червено“ на Тома Вашаров. В документалното кино надпреварата е между „Книжарят“ на Катрин Бернщайн и Асен Владимиров, „От Кремона до Кремона“ на Мария Аверина и „Пощальонът“ на Тонислав Христов, а в анимацията – между „Зоотроп“ на Сотир Гелев, „Как се скараха орисниците“ на Анна Харалампиева и „Пътуваща страна“ на Весела Данчева и Иван Богданов.
Най-добрият дебютен филм ще бъде избран между игралните „Безбог“ и „Христо“ и документалния „Пустиняци“ на Цветан Драгнев.

Ще бъдат връчен и награди за сценарий, филмова музика, операторско майсторство, сценография, костюми, монтаж, звукорежисьор, филмова теория и критика.