Третият филм от „Игрите на глада“ очаквано привлече най-голям зрителски интерес у нас

| от |

Първият филм от последната част от трилогията „Игрите на глада: Сойка-присмехулка“ очаквано стана най-гледаният у нас, сочат обобщените данни от киносалоните. Създаденият по бестселъра на Сюзън Колинс приключенски екшън с Дженифър
Лорънс, Джош Хъчерсън, Лиам Хемсуърт, Уди Харелсън, Елизабет Банкс, Джулиан Мур, Филип Сиймор Хофман, Стенли Тучи, Доналд Съдърланд, е гледан от 45 277 зрители и има 363 920 лева от билетите им за първите три дни от премиерата му у нас.

На втора позиция е „Интерстелар“. Научната фантастика за търсенето на нови светове за преселение на Земята, режисирана от Кристофър Нолън с Матю Макконъхи, Ан Хатауей, Елън Бърнстин, Майкъл Кейн е вече 17 дни на големия екран и има общо 79 129 зрители и 644 329 лева приходи.

Трети по ред сред най-гледаните филми у нас е „От глупав по-глупав: Завръщането“. Вторият филм за двамата приятели Лойд и Хари е режисиран отново от братя Фарели и разказва историята 20 години по-късно след случилото се в първата част от историята, има 35 165 зрители и 262 822 лева от билетите им за първите десет дни на екраните у нас.

Четвърто място е заето от „Кутийковците“. Анимацията е за момчето Егс, което заживява заедно с пещерни същества в класово разслоения град Сиренвил, където богатите живеят нашироко, похапват си изобилно и по цели вечери танцуват валс, докато онеправданите Кутийковци живеят в дълбините, ровейки за насекоми и механични джаджи. Филмът е вече 17 дни на екраните у нас и е гледан от 26 030 зрители, като отчита 235 740 лева приходи.

На пета позиция е българският „Съдилището“. Драмата на Стефан Командарев с Асен Блатечки, Мики Манойлович, Ованес Торосян, Ина Николова, Васил Василев – Зуека, Параскева Джукелова, която преплита съвременни и минали истории в погранично родопско селище през погледа на баща и син и околния им свят, е гледана от 5 075 души и има 28 352 лева приходи за трите дни от излизането й на екран.

На шеста позиция е „Джон Уик“. За месец филмът с Кеану Рийвс, който играе оттеглил се участник в мафиотска група, предизвикан да се върне отново, е гледан от 35 511 зрители и има 278 390 лева от билетите им.

На седма позиция е „Приземяване: Добре дошли в Източна Европа“. Криминалната комедия с Вини Джоунс, Скот Уилямс, Джил Дарнел, Оливър Джаксън, които обират нелегално казино и в опита си да избягат в Азия се оказват в Литва, като опитват от всичко лошо, което може да им се случи в тази страна, е вече десет дни на екраните у нас и е гледана от 6 525 зрители и има 49 915 лева приходи.

Осма позиция е за „Ярост“. Военният екшън за танкова група в навечерието на края на Втората световна война с Брад Пит в главната роля е вече месец на екраните у нас и има 42 491 зрители и 347 848 лева приходи.

Девета позиция е за „Как да дресираш дракон 2″. Анимацията е близо половин година на екраните у нас и има 134 034 зрители, както и 1 159 264 лева приходи.

На десета позиция е „Пчеличката Мая: Филмът“. Историята за познатата от едноименната телевизионна анимационна поредица двойка Мая и Уили, е гледана от общо 33 865 зрители и има 288 312 лева приходи за два месеца на екраните у нас.

 
 

Варненска компания за изкуствени рифове се бори за 1 млн. долара

| от chronicle.bg |

Варненската компания Sea Harmony, която е разработила свой патент за изкуствени рифове, е българският финалист в надпреварата за част от наградния фонд от 1 млн. долара в конкурса Chivas The Venture.

Компанията започва работа по развиването на вертикални ферми за миди Pisa Reef. За разлика от съществуващите, тяхната разработка дава възможност за инсталиране и извън заливите. Pisa Reef е цяла подводна къща, която бързо се заселва с екологична система – миди, скариди и риби. Хранейки се със свръхпопулациите от зелени водорасли, развили се вследствие на битово замърсяване на водата, ерозия и използване на химикали, новите обитатели на вертикалните ферми пречистват водата. Освен това, създават и добър добив.

Sea Harmony е избрана да продължи към световния финал след няколко етапа, като в последния се състезаваше с още три отличени стартиращи бизнеси с кауза. Компаниите-полуфиналисти в Chivas The Venture са три.

Stackport се класираха със системата за незрящи VAST, която използва очила с камера и приложение за смартфон, за да ориентира хората с нарушено зрение във всекидневни ситуации. Създателите на идеята очакват продуктът им да върне на работните места 15% от незрящите. VAST ще им дава възможност да се ориентират по-добре в непознати пространства, да подобрят възможностите си за четене, пазаруване, придвижване.

Cupffee е компания, създател на вафлена чашка за кафе – тя е вкусна, ядлива, биоразградима и не променя вкуса на кафето. Замърсяването с опаковки за еднократна употреба е огромен световен проблем. Cupffee е много добро решение както за любителите на бисквитката към кафето, така и за околната среда – дори и да изхвърлите чашката, тя се разгражда за няколко дни.

Изкуствената фотосинтеза е в основата на проекта на Wasabi Innovations – третият полуфиналист. Чрез специални сапунени молекули и сапунен мехур, се преработва въглероден двуокис във възобновима енергия с помощта на слънчевата светлина. В резултат на това бизнес начинание може да бъде революционизирана световната енергийна практика и предоставена възможност за обръщане на климатичните промени в света.

Sea Harmony, заедно с финалистите от другите 31 страни, ще участват и в едноседмично обучение за управление на бизнес в Оксфорд. През юли финалистът ни ще представи България на глобалния финал на Chivas The Venture в Лос Анжелис и ще се състезава за дял от милионния награден фонд. Sea Harmony ще презентира идеята си пред световни бизнес лидери и международното жури на Chivas The Venture.

Наградният фонд от 1 000 000 долара ще бъде разпределен на два етапа – 250 000 долара чрез 5-седмично онлайн гласуване, 750 000 долара – от глобално жури между един или повече екипи.

Състезанието за стартиращи компании с кауза Chivas The Venture вече трета година дава възможност на български участници да представят своя бизнес пред общност от инвеститори и да се състезават за част от наградния фонд от 1 млн долара. Тази година в The Venture се включват бизнеси с кауза от 32 държави на шест континента.

 
 

adidas представи новите PureBoost

| от chronicle.bg |

adidas Running представи новите обувки adidas PureBOOST. Те са вдъхновени от бегачи и са създадени за бегачи.

PureBOOST има по-висока пета и прогресивно изваяна средна част на подметката BOOST, с по-широка предна част за оптимална опора по време на бягане при завой – перфектна за тичане в градска среда. Външната част на подметката също е проектирана, за да отговори на специфичните изисквания за бягане в града, с гума разположена в средната част на подметката за допълнителна стабилност и защита. Проектираната като еластична мрежа, външна част на подметката, осигурява превъзходно сцепление като в същото време позволява на стъпалото да си взаимодейства хармонично със средната част на подметката изработена от пяната BOOST.

DSCF9442_LR

Новата текстилна горна част е изключително адаптивна и влиза в синхрон с походката на бегача. Новата конструкция на двойно обгръщащия стъпалото език, осигурява подкрепа, но също така позволява на крака да се движи в хармония с горната част на обувката.

За разработването на продукти за бягане, adidas използва нашия научно-изследователски екип, който използва системата за тестване на продукти ARAMIS – технология за проследяване на движението, която позволява детайлен анализ на движението на тялото. Всичко това ни вдъхнови да проектираме обувка за бягане в града, отличаваща се с елементи, адаптиращи се към различните предизвикателства.

 
 

Samsung Galaxy S8 за селфи маниаци

| от chronicle.bg |

Вероятно знаете, особено ако сте селфи маниаци, че Samsung A серия има подобрена предна камера, а сега слуховете твърдят, че Samsung планира да продължи да подобрява селфи камерата в някои свои модели.

Следващата голяма премиера, която предстои на компанията, е на флагмана Galaxy S8 и се говори, че предната камера ще има по-добър автофокус и модул за разпознаване на зениците.

Samsung ще аутсорсне дейността по подобряване на предната камера, възлагайки изработката й на външна компания, чието име все още не е известно.

 
 

Ексцентричните геймърски играчки

| от Иво Цеков |

За повечето геймъри един приличен компютър и монитор или пък конзола и телевизор са достатъчни, но има и такива, които не са готови да се задоволят с конвенционалните оферти.

Вместо това, те с влажен поглед гледат към най-новите и атрактивни предложения за периферия и аксесоари, които технологичните компании подготвят.

Още в началото на тази година се видя, че отново ни очакват някои страхотни специализирани устройства, насочени към запалените геймъри.

Някои от тях все още са прототипи, докато други съвсем скоро ще са на пазара. И независимо дали сте хардкор играчи, които желаят само най-новата техника, или просто ви е любопитно да видите какви са тенденциите в този сектор – ето 7 ексцентрични продукта, които ще приковат погледа ви.

Текстът е публикуван в webcafe.com