ТОП 10 любими парчета на Адриан Владимиров

| от |

#МузикаленДекември с едно по-различно ТОП 10 от Адриан Владимиров или @Adrianw_w . Познат е още с авторските текстове, които публикуваме в Chronicle. Повече от него може да намерите и в блога http://adrianbw.wordpress.com/.

10 любими песни ?  Съмнявам се всеки един от нас да може да свали любимата си музика до точно 10 парчета, без които не може. Винаги ще има единадесето такова. Предполагам, че тук идва моментът, в който ще внеса смут, заради линковете и това, което ще чуете по-надолу.

Рап, хип-хоп и тук-там нещо по-различно. Предупреждавам – част от рапът е не какъв да е, а български. В повечето случаи, когато кажа, че слушам подобна музика хората започват да гледат на мен като на 3-та ръка човек, като на отритнат хипстър, както в момента е модерно да се казва, или просто на много пропаднал и без вкус за музика малоумник. Ако сте от този тип хора – хикса. А ако все пак ви се слушат смислени лирики – stay tuned. Българската музика отдавна не е 100 кила и Криско, така че ако ще пускате нещо, за което съм писал, че е българско – слушайте лириката и опитайте да осмислите чутото. Има какво да се чуе, а тия момчета няма да ги чуете по The Voice.

  1. Стартираме лежерно с The Weeknd. Abel Tesfaye, както всъщност се казва артистът, е канадец по националност, но ако се вгледате в него ще осъзнаете, че май няма почти нищо канадско в него. Пичът е мой набор (да, 1990, baby!), стартирал е анонимно в края на 2010-та с микстейп в YouTube под името The Weeknd. Текстовете му се характеризират с доста секс, вулгаризми и прочие, заради това и едва днес чух негова песен по The Voice в колаборация с Ariana Grande, съмнявам се да го пускат другаде или друга негова песен, защото наистина е циничен. Но е уникален.

  1. Тук имаме отново The Weeknd, но този път в комбинация с Wiz Khalifa и Ty Dolla $ign. Определено се е получило силно. Няма смисъл да ви разказвам за чудото наричащо се Wiz Khalifa, чували сте достатъчно от него. Ty Dolla $ign е артист, над когото нямам много наблюдения, защото стилът му малко се различава от това, по което си падам.

  1. M.W.P. или както всъщност се казва бургазлията Мартин Орешков. Отново мой набор, започна преди 4-5 години, ако не бъркам (поне до тогава успях да проследя творчеството му). Започна заедно с “X” ( Nikolay X Nikolov), който е уникален бийтмейкър и в последствие дойде в София, за да твори тук. Успява да забавлява и с цинизми, но успява и без и се справя еднакво добре.

  1. Тук няма какво ново да напиша. Цъкате плей бутона, ставате и започвате да се клатите в ритъм. Тва е.

  1. Boreau претърпя музикална, артистична и личностна метаморфоза, еволюция или както искате го наречете и нарече себе си Боро Първи. Не съм сигурен от кой град е момчето, нито на колко години е (трябва да поправя това), но не спира да ме изненадва с всеки нов свой проект. Наскоро извади и първия си албум под същото име.

  1. „42“ е шуменец, чийто стил със сигурност няма да се хареса на едни 90% от хората, които някога са чували за него и са си пускали нещо негово. В него харесвам това, че не спестява абсолютно нищо, абсолютно никога. Специално в това негово изпълнение няма цинизми, с него по-скоро иска да отправи послание. А чрез него се опитвам да го направя аз.

  1. Криминал е друг бургазлия, който има солови проекти, има и такива заедно с още един тип, като двамата творят под името „Добри момчета“. Цинизми…намират се. Истина…има адски много.

  1. Pusha-T & Tyler, The Creator. Няма толкова щура комбинация. Просто са изроди.

  1. Pusha T ft. Kendrick Lamar. Kendrick е тип, който определено има уникален стил, издава албуми, слуша се, хората му се кефят, а и … наистина има какво да се чуе от него. Надявам се да продължи да твори така, както го прави до сега.

  1. За хората, които са забъркани в това, което следва да чуете не знам абсолютно нищо. Освен, че са направили нещо уникално.

Е, ако сте издържали до тук и сте чули всичко, значи или ми имате голямо доверие, или все пак нещо ви е грабнало. Вероятно и няколко чифта уши са прокървили, но такъв е животът. Мога да продължа до топ 20, 50 или колкото реша, но няма смисъл – можех да пусна повече комерсиална музика, каквато понякога слушам, но тогава нямаше да ме запомните с нищо смислено. Ако сега въобще искате да си спомняте за мен, хаха.

 
 

Варненска компания за изкуствени рифове се бори за 1 млн. долара

| от chronicle.bg |

Варненската компания Sea Harmony, която е разработила свой патент за изкуствени рифове, е българският финалист в надпреварата за част от наградния фонд от 1 млн. долара в конкурса Chivas The Venture.

Компанията започва работа по развиването на вертикални ферми за миди Pisa Reef. За разлика от съществуващите, тяхната разработка дава възможност за инсталиране и извън заливите. Pisa Reef е цяла подводна къща, която бързо се заселва с екологична система – миди, скариди и риби. Хранейки се със свръхпопулациите от зелени водорасли, развили се вследствие на битово замърсяване на водата, ерозия и използване на химикали, новите обитатели на вертикалните ферми пречистват водата. Освен това, създават и добър добив.

Sea Harmony е избрана да продължи към световния финал след няколко етапа, като в последния се състезаваше с още три отличени стартиращи бизнеси с кауза. Компаниите-полуфиналисти в Chivas The Venture са три.

Stackport се класираха със системата за незрящи VAST, която използва очила с камера и приложение за смартфон, за да ориентира хората с нарушено зрение във всекидневни ситуации. Създателите на идеята очакват продуктът им да върне на работните места 15% от незрящите. VAST ще им дава възможност да се ориентират по-добре в непознати пространства, да подобрят възможностите си за четене, пазаруване, придвижване.

Cupffee е компания, създател на вафлена чашка за кафе – тя е вкусна, ядлива, биоразградима и не променя вкуса на кафето. Замърсяването с опаковки за еднократна употреба е огромен световен проблем. Cupffee е много добро решение както за любителите на бисквитката към кафето, така и за околната среда – дори и да изхвърлите чашката, тя се разгражда за няколко дни.

Изкуствената фотосинтеза е в основата на проекта на Wasabi Innovations – третият полуфиналист. Чрез специални сапунени молекули и сапунен мехур, се преработва въглероден двуокис във възобновима енергия с помощта на слънчевата светлина. В резултат на това бизнес начинание може да бъде революционизирана световната енергийна практика и предоставена възможност за обръщане на климатичните промени в света.

Sea Harmony, заедно с финалистите от другите 31 страни, ще участват и в едноседмично обучение за управление на бизнес в Оксфорд. През юли финалистът ни ще представи България на глобалния финал на Chivas The Venture в Лос Анжелис и ще се състезава за дял от милионния награден фонд. Sea Harmony ще презентира идеята си пред световни бизнес лидери и международното жури на Chivas The Venture.

Наградният фонд от 1 000 000 долара ще бъде разпределен на два етапа – 250 000 долара чрез 5-седмично онлайн гласуване, 750 000 долара – от глобално жури между един или повече екипи.

Състезанието за стартиращи компании с кауза Chivas The Venture вече трета година дава възможност на български участници да представят своя бизнес пред общност от инвеститори и да се състезават за част от наградния фонд от 1 млн долара. Тази година в The Venture се включват бизнеси с кауза от 32 държави на шест континента.

 
 

Мила, няма такива реклама

| от |

Когато гледате телевизия, прави ли ви впечатление, че понякога дългото тъпо нещо спира и пускат няколко кратки тъпи неща? Това са рекламите. В последно време има нови бисери, диаманти и въглища, на които сега ще обърнем взискателното си, претенциозно внимание.

Преди да започнем с похвалите, трябва да уточним, че за рекламните провали не са виновни рекламистите, а рекламодателите. В крайна сметка те избират какво да и какво не.

„Името запомни, важното забрави“

„Краварката в левия ъгъл“ стана ехо, което говори добре за кампанията. Екстравагантността на домовете обаче е халюциногенно абсурдна. Ако забравиш да купиш масло, хора с такива педантични домове обикновено те закарват в мазето и там заплащаш за грешките си с болка. Освен това в една от рекламите (розовата, с „Майка ми взе ли?“) мъжът се прибира, слизайки от горния етаж. Карлсон.

„Мила, няма такъв мъж.“

Мила, да я махаш тая червенокосата щета от вкъщи веднага! Има такива мъже, но са заети да слагат завеси на лебеди. Не! На еднорози. И килимът да е от онези – пухкавите.

Имунобор с котката.

Рекламите на Имунобор за като генетично заболяване. Още от времето на спота с баскетбола, който се задържа унизително дълго, рекламите на Имунобор, парадоксално за продукта, разболяват. Първо, котката прилича на разширена вена в лицето. Второ, цялото изпълнение е като снимано с Блекбери и монтирано на Paint.

Лекарства за гъбички.

Не съм вярвал, че ще го кажа, но – взимайте пример от рекламите за превръзки. Там всичко си е обяснено прилично, без да пречи на никого и без да показваме срамотии.

„Пак цистит“

Момиче, не взимай нищо, ами иди на преглед. Всички се притесняваме.

Рекламите на всички сайтове са скучни.

Но нищо чудно да са ефективни, затова не сме се сетили за тях.

„Това е Христос Аргиров от Пловдив“

Теленор правиха доста хубави реклами, докато не кривнаха леко с Христос от Пловдив. Христос е добро момче, графичен дизайнер. Тази година ще стане на 24 години, намерихме му фейсбука. Истината е, че Теленор го предадоха.

„Липсва само излишното“

Преди да реклама на продукта, фирмата ти е добре да има някакъв имидж, защото иначе все едно купуваме от непознат. Като видите Мерцедес, БМВ или Ферари, винаги се сещате за нещо. Като видите Дачия, за какво се сещате? Как Чаушеску върви по Дунав мост? За нищо не се сещате.

Като направим имидж, след това рекламите стават по-лесни за измисляне и няма да имат креативната стойност на саксия. Както и предния спот, в който различни хора пееха „Another one bites the duster“.

Има и един вид реклами, в които марката на продукта по никакъв начин не си личи, докато не я кажат накрая. Аз ги наричам Филм фест реклами. Рекламата на лебеди, не, на еднорози, е в тази графа. Такава е и на Хайдушка ракия, в която е тъмно и мъж гледа едно грозде на светлината все едно е паднало на пода и се чуди да го яде ли. Гледа го така, за да втълпи на зрителя, че гроздето е висок клас, но това е грозде все пак. Хората си гледат грозде по балконите. Ако няма да го ядеш, хвърляй го обратно в джибрито да не отиде фира. Чашата накрая обаче е страшно красива. Между другото, рекламата не е на Хайдушка. Нямам идея на какво е.

 
 

Ексцентричните геймърски играчки

| от Иво Цеков |

За повечето геймъри един приличен компютър и монитор или пък конзола и телевизор са достатъчни, но има и такива, които не са готови да се задоволят с конвенционалните оферти.

Вместо това, те с влажен поглед гледат към най-новите и атрактивни предложения за периферия и аксесоари, които технологичните компании подготвят.

Още в началото на тази година се видя, че отново ни очакват някои страхотни специализирани устройства, насочени към запалените геймъри.

Някои от тях все още са прототипи, докато други съвсем скоро ще са на пазара. И независимо дали сте хардкор играчи, които желаят само най-новата техника, или просто ви е любопитно да видите какви са тенденциите в този сектор – ето 7 ексцентрични продукта, които ще приковат погледа ви.

Текстът е публикуван в webcafe.com