Световната купа по футбол и ебола най-обсъждани във Фейсбук

| от |

Световната купа по футбол и епидемията с ебола оглавиха класацията на най-споделяните теми от потребителите на Фейсбук по света през 2014 г., съобщи социалната мрежа.

Световната купа е била най-споделяното събитие в света, следвана от кризата с ебола, изборите в Бразилия, смъртта на актьора Робин Уилямс и предизвикателството „кофа с ледена вода“. В топ 10 влизат още конфликтът в Газа, „Малейша еърлайнз“, която загуби два самолета през годината, „Супер боул“, протестите във Фъргюсън, щата Мисури, заради убития от полицията невъоръжен чернокож мъж и Зимните олимпийски игри в Сочи.

Но най-споделяната тема е варирала значително в различните страни. В САЩ ебола и предизвикателството „кофа с ледена вода“ заемат първите две места, следвани от Робин Уилямс, „Супер боул“ и протестите във Фъргюсън. Световната купа е под номер шест за американските потребители.

Във Великобритания най-споделяната тема е била референдумът в Шотландия, следван от предизвикателството „кофа с ледена вода“ и Световната купа по футбол. В Австралия Робин Уилямс е на първо място, следван от премиера Тони Абът и „Малейша еърлайнз“.

В Индия парламентарните избори са били най-горещата тема в страната, съобщава Фейсбук. На второ място е Индийската първа лига по крикет. В Мексико води Световното първенство по футбол, следвано от ареста на лидера на наркокартел Хоакин „Ел Чапо“ Гузман и папа Франциск. В Испания основна тема е бил шампионатът по футбол, следван от политическия активист Пабло Иглесиас и Световното първенство по футбол.

В Германия най-споделяната новина е била победата на националния отбор по футбол на Световното първенство, следвана от Бундеслигата и певицата Хелене Фишер. Във Франция на първо място е Световното първенство по футбол, следвано от президента Франсоа Оланд и американския рапър Фарел Уилямс. В Бразилия най-обсъжданата тема са били изборите, следвани от домакинството на Световното първенство по футбол и ежегодния Карнавал.

„Игра на годината“ във Фейсбук е била Cookie Jam – пъзел, измислен от компанията Social Gaming Network от Лос Анджелис. „Тя беше пусната преди по-малко от година и постигна страхотна аудитория от над пет милиона играчи“, заяви представителят на Фейсбук Дан Морис. „Игрите са от огромна важност за Фейсбук. Има стотици милиони хора, които играят игра на Фейсбук платформа или чрез Фейсбук приложение. Продължаваме да инвестираме в двете страни на това уравнение“, допълни Морис. /АФП, БГНЕС

 
 

Риана се снима във филм на Netflix

| от chronicle.bg |

Netflix ще снимат филм, режисиран от Ава ДюВерни, с участието на Лупита Нионгo и Риана.

Историята на филма е изключително нестандартна. Идеята идва след като потребител на Twitter публикува снимка на Лупита Нионгo и Риана, които сана модно дефиле. На снимката има следният коментар: „Риана изглежда все едно мами богати бели мъже, а Лупита е компютърно грамотната най-добра приятелка, която помага и й пази гърба.“ Това подтикна потребителите на социалната мрежа към спекулации как този филм би могъл да се развие.

Те също така поискаха режисьор да е Ава ДюВерни, а Иса Рей да напише сценария. И четирите жени по-късно изразиха интерес към подобна продукция.

На Фестивала в Кан Netflix наддава за филма и в крайна сметка печелят наддаването. ДюВерни потвърждава за режисьорската позиция, докато с Рей все още се водят преговори за сценарната. Не е ясно точно колко комедиантката е посветена на сценария в момента, но се твърди, че вече работи по него. Самото студио планира старт на снимките през 2018, когато ДюВерни ще е приключила работата си по „A Wrinkle In Time“.

Това е голям проект за Netflix, които постепенно увеличават портфолиото си. По този повод, а и след като видяхме, че са склонни да взимат идеи от феновете си, искаме да им покажем следващата снимка – на Скалата в ролята на Джони Браво.

 
 

Швеция е в Airbnb. Цялата.

| от chronicle.bg |

В Швеция съществува конституционно право наречено „allemansrätten“. С две думи то представлява правото на свободно движение в страната. Всеки може да се разхожда, да кара колело или да опъне палатка почти навсякъде. Единственото изключение са частните жилища и обработваемата земя.

За да разкажат на целия свят за това шведите са сътворили уникална рекламна кампания, в която… включват цялата страна в Airbnb.

Това не е първата нестандартна реклама на шведския туризъм. Миналата година Швеция създаде „Шведския номер“, на който отговаряше произволен жител на страната.

Тази година Visit Sweden работи в тандем с Airbnb, където рекламира 9 различни вида туризъм – от трудно достъпните гори във Вармланд през западното крайбрежие до панорамните гледки в близост до Националния парк Скюлескоген.

 
 

Комедия за закуска, драми на обяд, трилъри за вечеря

| от chronicle.bg |

Хората обичат да гледат комедии на закуска, драми в обедната почивка, трилъри на вечеря и документални филми късно вечер. Това сочи изследване на Netflix, цитирано от БТА. 

Телевизионната платформа е събрала данни за предпочитанията на потребителите в 22 държави. 34 процента от абонатите, които ползват платформата рано сутрин, търсят епизоди от класически комедии и ситкоми, например „Пълна къща“, „Как се запознах с майка ви“, „Приятели“.

Към обяд интересът се насочва към по-сериозни програми. По това време 47 процента от потребителите гледат драми, като „Анатомията на Грей“ и „Оранжевото е новото черно“. Обедният стрийминг е особено популярен в Бразилия – с 25 процента повече, отколкото в останалия свят .
Хората, които гледат телевизия, докато вечерят, предпочитат трилъри като „Живите мъртви“ и „В обувките на сатаната“. След 23 ч. обаче гледат предимно документални филми.

Верижното гледане на сериали започна, когато Netflix пусна целия сезон на „Къща от карти“ наведнъж през 2013 г. Сега хората вече не са ограничени от графика на телевизиите и могат да определят кога какви филми искат да гледат.

 
 

68 на 100 от българите не са си купували книги през последната година

| от chronicle.bg |

Най-малко 68% от българите и техните семейства не са си купували книга през последната година. Това сочат данни на „Галъп интернешънъл“, публикувани по повод 24 май.

32% от анкетираните твърдят, че те или семействата им са купили поне една книга в последните 12 месеца.  13% заявяват, че са вземали книги от библиотека в последната една година. Останалите 87% казват, че не са.

Проучването е проведено сред 819 пълнолетни българи между 4 и 11 май.

Данните показват, че в сравнение с 2010 година процентът на хората, които не са закупили нито една книга през последната една година, се увеличава.

 

Засилващата се тенденция към ползване на онлайн литература вероятно също допринася за това увеличение.

Затрудненият достъп до книги е другата ключова причина за отчетените резултати. Според данните, делът на четящите закономерно е съставен предимно от млади хора с висше образование, населяващи по-големите градове. Жените, които са закупували книги или са вземали от библиотека, са два пъти повече от мъжете.

Проучването обаче показва позитивна тенденция сред младите – повече от половината на възраст между 18 – 35 г. са си купували книги през последната година, а една четвърт от най-младите са взимали книга от библиотека.