Super Bowl и изкуството на рекламата

| от |

Милиони се събраха около телевизорите в САЩ в неделя вечерта, за да гледате как Сиатъл „Seahawks“ смазват Денвър „Broncos“ с 43 – 8.

1

Но за много американци, а и не само (мачът можеше да се гледа на живо и в България), резултатът от играта беше на заден план. Те обърнаха специално внимание на големия рекламен бюджет на Super Bowl.

С цена до 4 милиона долара за 30 секунди ефирно време, рекламите на Super Bowl имат свой собствен живот, по отношение на културното значение, а с възхода на социалните медии, фактор в тяхното разпространение и производство. Рекламите на Super Bowl са станали по-сложни от всякога.
Много от рекламите бяха пуснати седмици преди да бъдат показани на „голямото събитие“.

Почти всяка реклама може да бъде видяна веднага след мача от всяко кътче на света на сайтове като YouTube, канадската публика вече има възможност да види едни и същи реклами с американците, така вече и те са обхванати от тези 4 млн. за тези 30 секунди.

Вижте десетте най-добре приети и широко разпространени реклами на Super Bowl 2014, като е взета предвид обратната връзка в социалните мрежи.

Всички реклами на Super Bowl може да видите в канала на YouTube

Budweiser – “Puppy love”

Dannon Oikos – „Full House reunion“

Toyota – „Big game“

Bud Light – “Ian up for whatever”

Jaguar – „British villains „Rendezvous“

Cheerios – „Gracie“

Carmax – „Slow clap“, „Slow bark“

GoPro – „Red Bull stratos“

Beats Music – Ellen DeGeneres

Kia – „The truth“

Бонус