Стрелба в Тексаския Южен универистет, 1 убит

| от chronicle.bg |
Един убит и един ранен след стрелба в общежитието на Тексаския университет в Хюстън. Стрелецът е арестуван, съобщиха от местната полиция, предаде Асошиейтед прес, цитиран от БТА.
Учебните занятия в университета са отменени. преподавателите са залостили аудиоториите. В кампуса се движат полицейски коли и линейки. Студентите не излизат от стаите си, тъй като часове преди стрелбата из кампуса ехтели и други изстрели. Засега не е ясно дали двете стрелби са свързани помежду си.  В университета участ близо 10 хиляди студенти.
преди няколко дни трима души бяха убити при престрелка в щата Флорида. Тогава полицията  срещна очи в очи с престъпник, който бе убит по време на операцията.
 
 

WhatsApp става водещ източник на новини

| от chronicle.bg |

WhatsApp бързо се превърна в място, където хората могат безопасно да споделят и да получaт последните новини.

Според проучване, проведено от Ройтерс институт за изследване на журналистика, все повече и повече хора започват да разчитат на услугата за съобщения, а не на Facebook (компанията майка) за новини. Разбира се, 47 процента от анкетираните (71 805 души) от 36 страни все още предпочитат Facebook, за да научават какво се случва по света. Но процентът на хората, които използват Facebook за новини, е намалял наполовина в тези 36 страни в сравнение с миналата година.

Над половината от WhatsApp потребителите в Малайзия и 46 процента от бразилците заявяват, че използват WhatsApp за новини. Услугата изглежда е особено популярна в Чили, Сингапур, Хонконг, Испания и Турция.

Някои оператори в тези страни предлагат WhatsApp комплекти безплатно за достъп до различни услуги, включително абонаменти за новини, което не е за пренебрегване. В изследването се съобщава, че криптирането от край до край също е фактор, който кара хората да предпочетат WhatsApp.

 
 

Филмовата академия на САЩ със 774 нови членове

| от chronicle.bg |

Вчера стана ясно, че от Академията за филмови изкуства и науки на САЩ за изпратили покани до 774 филмови дейци, които да станат част от престижната организация, връчваща ежегодно наградите „Оскар“.

Тази бройка поставя рекорд досега, като с нея официалният брой на членовете на Академията нараства до близо 8 500. Миналата година 683-ма нови членове станаха част от екипа. Сред получилите покана е и българският аниматор Теодор Ушеф,  който  е първият българин номиниран за Оскар (за късометражния анимационен филм „Сляпата Вайша“).

Новият списък събира хора от 57 страни, като 37% от хората в него са жени, а 30% – цветнокожи. Тенденцията, която Академията си е поставила от няколко години, продължава и вече 28% от всички членове са жени и 13% – цветнокожи. Намерението на организацията е да удвои тези числа до 2020 г.

Актрисата Ел Фанинг е най-младото име сред новоизбраните (19 години), а Бети Уайт (на 95) е най-възрастна. В списъка с актьорите присъства също и младата надежда на киното, Гал Гадот („Жената чудо“), заедно с Крис Хемсуърт, Крис Еванс, Дуейн Джонсън и Крис Прат. Сред жените, които най-вероятно ще се внедрят в средите на Академията, са Ейми Полър, Кейт Маккинън, Лесли Джоунс, Мая Рудолф и Моли Шанън.

Интересно е, че от поканените, 24-ма вече носители на Оскар и 91 вече са били номинирани. Сред режисьорите са Джордан Пийл („Бягай!“), Бари Дженкинс („Лунна светлина“) и Том Форд. Списъкът тази година изобилства от хора от цял свят. Очевидно целта на Академията е да стане ООН на киноиндустрията и по всичко изглежда, че това ще стане. С такъв многолик профил би било много трудно да се правят прогнози относно предстоящите през зимата награди „Оскар“. Но президентът на Академията, Шерил Боун Айзъкс акцентира на друго. „Важното е да гледаме повече филми и да се потопим във всеки един от тях. Това правят все повече членове на Академията. Те избират филми на базата на определени критерии, а не на това откъде идват. Всички са професионалисти. Освен това Оскарите не са единствените награди. Имаме Наградите за студенти, Наградите за технически постижения и още.“

А колкото до растящия брой нови членове, президентът коментира, че желанието е организацията не да се разрасне като брой, а в посока на разнообразие и в нея да имат представителство мъже и жени от целия свят.

 
 

Филмите с актьори от различни раси са по-печеливши

| от chronicle.bg |

Холивуд често сочи към боксофис класациите, когато някой дръзне да попита защо няма по-голямо разнообразие на етноси. Това обаче може да се окаже грешно.

Изследване на Creative Artists Agency в тази област сочи, че „Средностатистическата печалба в дебютния уикенд на филм, който привлича зрители от най-различни етноси (което най-често е резултат на етнически разнообразния актьорски състав) е три пъти по-голяма от печалбата на обикновен филм“.

След това изследване, Кристи Хюбегър от Creative Artists Agency създава Индекс на етническо разнообразие във филмите. Тя обясни резултатите така: „Едно от най-интересните неща при успешните филми е, че комуникират с разнообразие от хора. В киното публиката иска да види свят, който прилича на техния.“

„Небелите“ хора са 38% от хората на света, но 45% от публиката по кината за миналата година. Те са гледали 413 различни филма между 2014 и 2016 година. Като „истински етнически разнообразни“ Creative Artists Agency определя филми, в поне 30% от актьорският състав не е от бели. В изследването на Агенцията тези филми печелят повече от всички „етнически неразнообразни“ без значение колко пари са налети като бюджет в продукцията.

Това много ясно може да се усети в малки филми като “Get Out” и “Hidden Figures”, както и в големи блокбъстъри като “Rogue One” и “The Fate of the Furious”.

 
 

Мързелът на мъжете

| от |

Мъжете това, мъжете онова, знам. Но мъжете наистина сме мързеливи дотолкова, че когато видиш някой всеотдайно работлив, си мислиш, че му има нещо. И най-вероятно действително му има нещо. Или получава неадекватно голяма доза самочувствие от това, че върши познато до болка действие много добре, или бяга от някакви кофти събития в живота си, или няма никакви други събития в живота си. Има, разбира се, и мъже, които намират приключение в работата си. Но сега ще говорим за мързеливото болшинство. Нека подчертаем, че мързелът не е  безотговорност, но за това – после.

Колеги ми разказаха за два поредни идентични случая в автомивка. Закарват колата си там в 3 следобед. Мъжът им казва, че, уви, приключва в 6 и няма време. „Можеш ли да останеш малко?“ – запитват, но „Не мога, много съм уморен“. На следващия ден – същото. От една страна човекът работи до 6 и да го попиташ дали не може да работи повече е все едно да питаш таксиметровия шофьор дали не може да кара над ограничението. Има си причини да откаже. От друга страна обаче – аре стига глупости! Таксиметровият шофьор може да кара над ограничението преспокойно! Автомивката също може да остане малко повече.

Мързелът е модерната чума, но си има причина за нея. Просто ни става скучно много бързо.

Дори да работиш с разнообразие, в един момент започваш да очакваш определено ниво на разнообразие. Така ти става скучно и губиш мотивация. Това се отнася до поне 80% от мързеливите мъже.

Мотивация.

Мързеливите не са безотговорни. Безотговорните хора са малко и те бързо са отблъснати от обществото, защото всички мразим да се грижим за несериозни пикльовци. Болшинството мързеливи мъже просто нямат мотивация. Нека пак вкараме двете страни: от една страна, човекът работи на автомивка и чисти коли. Този мъж чисти коли, всеки ден, по няколко и всичките са еднакви. Колко е интересно да чистиш коли. От друга страна обаче не е спечелил длъжността си от Супершоу Невада. Не е като да е изтъркал едно талонче „Златните пирамиди“ и бум – печелите миене на коли. Знае с какво се е захванал, което автоматично значи, че се се съгласил да го прави – тогава да заминава да го прави. Сори. Същото е и с някои полицаи (малко, но ги има). „Ама ние работим в опасни ситуации“. Човече, да… Ти си полицай, това правят полицаите. Радвай се, че има опасни ситуации, иначе ще трябва да разтърваваш пияни холандци по дискотеките.

Разбирам, че мотивацията е ниска, прекалено ниска. Но разваляш хорото, ако не го играеш.

Разсейване.

Мързелът е заешка дупка като в приказката за Алиса. Ако вършиш нещо познато за пореден път и не си набрал достатъчно инерция, за да го изкараш докрай, посредством волята си – YouTube е на два клика. (Разбира се, другите социалки са още по-близо, но моят фаворит е YouTube.) Разсейването е като да губиш на сварка – загубите се увеличават с геометрична прогресия. Ако загубиш 50% от стотинките си, с остатъка трябва да изкара 100% печалба, само за да излезеш на чисто. Мисълта ми е, че се изисква много по-малко воля, за да се дотътриш да си свършиш задълженията, за които си се съгласил, отколкото за да се изкараш от красивите, уютни прегръдки на бездънния YouTube.

 

 

*В текста се правят безпардонни обобщения, които, разбира се, имат своите изключения.