Според Торинската плащеница Христос е разпънат с ръцете нагоре

| от |

Църквата от векове представя разпъването на Христос с ръцете хоризонтално на кръста. Учени обаче мислят, че смъртта чрез разпъване може да е била още по-жестока, като ръцете на жертвите са заковавани над главите им, съобщи „Ню сайънтист“.

17ec5d98-fd70-4efa-9eae-cdc758a0a169

Международен екип, изследвал Торинската плащеница, на която има образ на човек, умъртвен чрез разпъване, установи, че който и да я е създал, е мислел, че жертвата е висяла с ръцете
нагоре.

Торинската плащеница е сред най-изучаваните артефакти. Специалистите не са единодушни кога е създадена – дали през Средновековието или наистина показва образа на Исус от Назарет, както някои вярват. Какъвто и да е случаят, по платното, на което има блед образ на гол мъж, се виждат следи от кръв, текли по ръцете и от други рани.

„Ако плащеницата е фалшификат, тя е много интересно произведение на изкуството и на човешката изобретателност“ – каза Матео Борини от ливърпулския университет „Джон Мур“. Той е искал да установи дали петната от кръв от лявата ръка, които са най-ясни, съответстват на начина, по който тече кръвта на разпънат човек. Затова помолил Луиджи Гарласкели от университета на Павия да заема различни пози на разпъване с прикрепена тръбичка към китката му, от която капела дарена кръв.

Резултатите показват, че следите по плащеницата са от разпятие с ръцете над главата, а не настрани, както е класическото му представяне.

„Това е била много болезнена поза – каза Борини. – Тя е затруднявала и дишането.“ Човек, разпънат по този начин, би умрял от задушаване. Подобни пози са използвани през Средновековието за мъчение.
Тогава обаче жертвите са провесвани от греда, като ръцете им са завързвани.
Резултатите потвърждават предишен експеримент на Жилбер Лавоа, лекар, работещ в Масачузетс.
„Отпечатъкът на плащеницата не съответства на традиционния образ на разпятието“ – каза Нилс Свенсон, лекар от Марибо, Дания, който също е изследвал Торинската плащеница.

Не всички творци обаче представят Исус с разпънати настрани ръце. Фламандският художник Петер Паул Рубенс многократно е рисувал Исус с ръце заковани на кръста над главата му.
Който и да е направил плащеницата, е бил много умел и е пресъздал правилно стичането на кръвта при разпъване на кръст. Възможно е, разбира се, това да е чиста случайност.

„Възможно е някой просто да е решил да направи струйки кръв успоредно на ръцете от художествена гледна точка“ – каза Борини.

 
 

WhatsApp става водещ източник на новини

| от chronicle.bg |

WhatsApp бързо се превърна в място, където хората могат безопасно да споделят и да получaт последните новини.

Според проучване, проведено от Ройтерс институт за изследване на журналистика, все повече и повече хора започват да разчитат на услугата за съобщения, а не на Facebook (компанията майка) за новини. Разбира се, 47 процента от анкетираните (71 805 души) от 36 страни все още предпочитат Facebook, за да научават какво се случва по света. Но процентът на хората, които използват Facebook за новини, е намалял наполовина в тези 36 страни в сравнение с миналата година.

Над половината от WhatsApp потребителите в Малайзия и 46 процента от бразилците заявяват, че използват WhatsApp за новини. Услугата изглежда е особено популярна в Чили, Сингапур, Хонконг, Испания и Турция.

Някои оператори в тези страни предлагат WhatsApp комплекти безплатно за достъп до различни услуги, включително абонаменти за новини, което не е за пренебрегване. В изследването се съобщава, че криптирането от край до край също е фактор, който кара хората да предпочетат WhatsApp.

 
 

Миранда Кер предаде на полицията бижута за 8 милиона долара

| от chronicle.bg, по БТА |

Австралийската манекенка Миранда Кер предостави на американските власти подарени й бижута на стойност 8 милиона долара, които са свързани с корупционен скандал в малайзийския фонд за развитие 1MDB, съобщиха Ройтерс и Франс прес.

Миранда Кер получила бижутата от малайзийския бизнесмен Джо Лоу, близък на семейството на премиера Мохамед Наджиб бин Тун Хаджи Абдул Разак, и сега ги предала на полицията в Лос Анджелис.

„От началото на разследването Миранда Кер оказва пълно съдействие и се ангажира да върне подарените й бижута – поясни близък до следствието източник. – Тя ще продължи да подпомага разследването.“

34-годишната манекенка е сред знаменитостите, които са въвлечени в скандала, свързан с 1MDB.
В средата на месец юни актьорът Леонардо ди Каприо върна няколко получени от Лоу подаръка, включително награда „Оскар“, присъдена на Марлон Брандо, картина от Пикасо и колаж от Баскиа.

Малайзийският бизнесмен е заподозрян, че чрез банкова сметка в САЩ е изпрал над 400 милиона долара, отклонени от фонда 1MDB.

Миранда Кер и Леонардо ди Каприо не са обект на съдебно преследване в САЩ във връзка с тази афера.

 
 

„Безбог“, „Слава“ и „Спомен за страха“ са номинирани за най-добър игрален филм

| от chronicle.bg, по БТА |

„Безбог“ на Ралица Петрова, „Слава“ на Кристина Грозева и Петър Вълчанов и „Спомен за страха“ на Иван Павлов са номинирани за най-добър пълнометражен игрален филм от Българската филмова академия – 2017. Трите продукции имат и номинации за режисура. Наградите ще бъдат връчени тази вечер от 19.00 ч. в Театър „Българска армия“, научи БТА от Съюза на българските филмови дейци.

За отличията за главни роли конкуренцията при актрисите е между Ирена Иванова – „Безбог“, Маргита Гошева – „Слава“, и Рая Пеева – „Пеещите обувки“ на Радослав Спасов, а при актьорите – между Ивайло Христов – „Спомен за страха“, Стефан Денолюбов – „Слава“, и Димитър Николов – „Христо“ на Григор Лефтеров и Тодор Мацанов.

Наградите за поддържащите роли си оспорват актрисите Йорданка Стефанова – „Спомен за страха“, Пламена Гетова – „Летовници“ на Ивайло Пенчев, и Радена Вълканова – „Маймуна“ на Димитър Коцев – Шошо, и актьорите Димитър Крумов – „Христо“, Ованес Торосян – „Спомен за страха“, Филип Аврамов – „Летовници“.

Номинираните късометражни игрални филми са „Дрехи“ на Веселин Бойдев, „Куче“ на Владимир Петев и „На червено“ на Тома Вашаров. В документалното кино надпреварата е между „Книжарят“ на Катрин Бернщайн и Асен Владимиров, „От Кремона до Кремона“ на Мария Аверина и „Пощальонът“ на Тонислав Христов, а в анимацията – между „Зоотроп“ на Сотир Гелев, „Как се скараха орисниците“ на Анна Харалампиева и „Пътуваща страна“ на Весела Данчева и Иван Богданов.
Най-добрият дебютен филм ще бъде избран между игралните „Безбог“ и „Христо“ и документалния „Пустиняци“ на Цветан Драгнев.

Ще бъдат връчен и награди за сценарий, филмова музика, операторско майсторство, сценография, костюми, монтаж, звукорежисьор, филмова теория и критика.

 
 

Кортни Кокс спря да крие възрастта си

| от chronicle.bg |

Актрисата Кортни Кокс се отказа от козметичната хирургия.

Тя посочи, че това е нещо, към което човек не трябва да пристъпва с лекота. Въпреки че през последните години тя се възползва многократно от услугите й, днес актрисата вече не смята да се докосва повече до козметичната хирургия.

В интервю за модно списание Кортни Кокс призна, че е премахнала всичките си филъри и вече е толкова естествена, колкото може да бъде.

„Чувствам се по-добре, защото изглеждам като себе си. Мисля, че сега приличам повече на човека, който бях“, казва актрисата.

53-годишната Кокс стана известна с ролята си на Моника Гелър в сериала „Приятели“ през 90-те години. Казва, че днес вече е приела, че тялото й ще остарява и външният й вид ще се променя.

„Всичко ще тръгне надолу. Това не са бръчки, това са линиите на усмивката“, казва тя.

“Научих се да прегръщам движението и да разбера, че филърите не са ми приятели”, допълва тя.