СП ден 3: Коста Рика изненада Уругвай, Италия надигра Англия

| от |

Отборът на Коста Рика поднесе изненада в група „D“ на Световното първенство в Бразилия, побеждавайки Уругвай с 3:1. Мачът се изигра на стадион „Кастелао“ във Форталеза, Бразилия.
Тимът на Уругвай завърши с десет души, след като в добавеното време Макси Перейра получи червен картон.

С гол на Единсон Кавани от дузпа в 24-ата минута Уругвай излезе напред в резултата.

Наказателният удар бе отсъден за нарушение на Жуниор Диас срещу Диего Лугано. За Кавани това бе 22-ри гол с екипа на Уругвай в кариерата.

През първото полувреме отборът на Коста Рика владееше по-дълго топката, но опасностите бяха пред вратата именно на Коста Рика.

Тимът на Коста Рика започна по-активно второто полувреме и Оскар Дуарте пропусна да изравни малко след старта на втората част. Отлично се намеси вратаря на Уругвай Фернандо Муслера.
В 53-ата минута Джоел Кембъл изравни. 21-годишният футболист от Коста Рика се възползва от грешка в отбраната на Уругвай и изравни резултата.

10411234_897223393626842_5221999161287677461_n

Футболистите на Коста Рика продължиха да доминират и в в 58-ата минута Дуарте се реваншира за пропуска си в началото на второто полувреме, вкарвайки втори гол за Коста Рика, за 2:1. При попадението останаха съмнения за засада.

В 85-ата минута резервата Марко Сореня бе изведен на скорост в наказателното поле на Коста Рика от Джоел Кембъл и от малък ъгъл направи резултата 3:1 за Коста Рика.

Селекционерът на Уругвай Оскар Табарес не рискува с пускането в игра на Луис Суарес, който не е възстановен от контузия напълно.

Старши треньорът на Коста Рика Хорхе Луис Пинто благодари на своя екип след победата над Уругвай с 3:1. Според наставника, отборът се е придържал стриктно към тактиката, която той е определил.

„Щастливи сме. Искам да поздравя целия отбор за отношението към играта, което показаха по време на мача. Дори след гола на Уругвай играчите запазиха самообладание. Играхме спокойно и се придържахме към предварителния план. Това е важна победа за нас, която ни дава надежди“, каза Пинто пред официалния сайт на ФИФА.

Наставникът на Уругвай Оскар Табарес заяви, че загубата от Коста Рика (1:3) не се дължи на подценяване на противника. Специалистът смята, че тимът е взел трите точки, защото е успял да реализира положенията си.

„Коста Рика реализира положенията си през второто полувреме и затова победи. Това е тежък удар за нас. Неочаквана е загубата, но трябва да приемем резултата. Ще се възстановим за следващите мачове от групата“, каза Табарес, цитиран от А Bola.

Нападателят на Коста Рика Джоел Кембъл беше избран за играч на мача между Уругвай и Коста Рика (1:3), съобщава официалният сайт на ФИФА.  21-годишният играч вкара изравнителния гол и подаде за третото попадение.

„За мен е чест да получа тази награда, но тя нямаше да струва нищо, ако не бяха моите съотборници. Всички играха много добре. Има още два мача, но ние сме спокойни и се надяваме да успеем да се класираме за осминафиналите“, каза Кембъл.

Отборът на Италия победи Англия с 2:1 в мач от група „D“ на Световното първенство. Двубоят се игра на стадион „Арена Амазония“ в Манаус. Срещата пропусна титулярният вратар на Италия Джанлуиджи Буфон, който е с травма.

Полузащитникът на Ювентус Клаудио Маркизио откри резултата за Италия с гол в 35-ата минута, а само две минути по-късно Даниел Стъридж възстанови равенството. Победният гол бе дело на нападателя на Милан Марио Балотели в 50-ата минута.

10457920_897398033609378_8831636063560398679_n

Наставникът на италианския национален отбор Чезаре Прандели разкритикува ФИФА за отказа да има пауза по време на мача с Англия (2:1), заради високите температури. Според специалиста, това е основната причина за спада в играта на футболистите.

„Лудост е да няма пауза по време на играта при тези климатични условия. Невъзможно беше да удържим високото темпо на игра. Имахме превъзходство в средата на терена. Работихме усилено на тренировките и видяхте как англичаните намалиха окапаха през второто полувреме. Балотели се представи отлично, както и всички останали в тима“, каза Прандели, цитиран от RAI. 

Защитникът на Италия Джорджо Киелини смята, че тимът му е успял трудно да стигне до победата над Англия. Причината за това е, че в навечерието на мача е трябвало отборът да прекрои състава заради контузиите на защитника Матия де Шилио и вратаря Джанлуиджи Буфон.

„Много труден мач беше. През първото полувреме ни се отразиха промените в състава, които трябваше да направим заради контузиите на някои от играчите. Втората част беше по-добра за нас и успяхме да се насладим на играта. Смятам, че заслужихме победата. За целия отбор травмата на Буфон беше шок. Но той даде ни напътствия в съблекалнята, което ни помогна“, каза Киелини, цитиран от RAI.

Нападателят на Италия Марио Балотели, който отбеляза победния гол срещу Англия, заяви, че мачът е бил много емоционален за него. Голмайсторът смята, че всички съперници трябва да се страхуват от Италия.

„За мен този мач беше много емоционален, защото никога досега не съм играл на Световно първенство. Посвещавам гола на бъдещата си съпруга, на семейството ми, което беше на трибуните, както и на всички мои приятели. Изиграхме добър мач и показахме, че сме във форма. Тепърва предстои да се страхувате от Италия“, каза Балотели, цитиран от Sky Sports.

Треньорът на Англия Рой Ходжсън е уверен, че въпреки загубата от Италия, тимът ще успее да излезе от групата. Специалистът смята, че отборът е направил добър мач и е доволен от представянето.

„Надявахме се да започнем участието си на Световното първенство с победа, но с тази загуба не свършва света. През втората част играхме добре, но не ни се получиха нещата. Италианските футболисти се възползваха от възможностите, които им подарихме и спечелиха трите точки. Трудно е да приемем поражението, но представянето ми вдъхна увереност, че можем да продължим напред. Рууни игра много добре и асистира за нашия гол. Знаем, че той може да играе на различни позиции и след мача той може да е доволен от себе си. Тъжни сме от загубата, но смятам, че можем да излезем от групата“, каза Ходжсън, цитиран от ВВС. 

Физиотерапевтът на английския национален отбор Гари Люин беше изнесен на носилка по време на мача срещу Италия (1:2), съобщава ВВС. Причината за това е, че лекарят е изкълчил глезен в радостта си при гола на Даниел Стъридж. Не е изключвно Люин да не може да изпълнява задълженията си в останалите мачове на тима от Световното първенство.

Тимът на Кот д‘Ивоар започна с трудна победа с 2:1 над Япония в мач от група „С“ на Световното първенство. Срещата се игра на „Арена Пернамбуко“ в Ресифе. Япония поведе чрез Кейсуке Хонда в 16-ата минута, но африканският тим успя да обърне резултата. Нападателят Дидие Дрогба беше оставен на пейката, но малко след влизането му паднаха двата гола за Кот д‘Ивоар. Първо Вилфред Бони се разписа в 64-ата минута,  а две минути по-късно Жервиньо оформи крайното 2:1.

Отборът на Колумбия оглави класирането в група „С“ на Световното първенство по футбол в Бразилия, след като победи Гърция с 3:0. Двубоят се изигра на стадион „Минейрао“ в Бело Оризонте, Бразилия.
Пабло Армеро в 6-ата, Теофило Гутиерес в 58-ата и Хамес Родригес в добавеното време на мача вкараха головете за Колумбия.

Армеро откри резултата в мача още в 6-ата минута. Той завърши бърза атака на Колумбия, в основата на която бе Хуан Куардадо. За Армеро това бе втори гол в кариерата му за националния тим на Колумбия.

Постепенно тимът на Гърция изравни играта и в 28-ата минута Холебас имаше шанс, но пропусна. В края на полувремето Панайотис Коне също пропусна за гърците, като отлично се намеси вратаря на Колумбия.

Южноамериканският отбор като цяло бе по-активният през първата час, като силни изяви имаше Марио Йепес, който изигра своя мач №100 за националния тим на Колумбия.

В 58-ата минута футболистът на Ривър Плейт Теофило Гутиерес удвои преднината на Колумбия. Той бе намерен непокрит на стрелкова позиция от Хамес Родригес и удвои преднината на Колумбия.

В 62-ата минута бе най-чистото положения за Гърция в мача. Удар с глава на Теофанис Гекас от малкото наказателно поле пред вратата на Колумбия срещна напречната греда на южноамериканците.
Пропуски направиха за Гърция и Василив Торосидис и Йоргос Самараса.

В добавеното време на мача Хамес Родригес оформи крайното 3:0 за Колумбия, възползвайки се от грешка в отбраната на Гърция.

10350614_896959740319874_111461892786587032_n

След двубоя пред A Bola селекционерът на Колумбия Хосе Пекерман коментира, че играчите му са били пределно концентрирани и са изпълнявали стриктно всички поставени им задачи.

Аржентинският специалист отбеляза, че началото е добро за отбора му, въпреки че е видял някои неща, които трябва да бъдат коригирани в играта на тима.

Пекерман бе категоричен, че все още нищо не е постигнато, като това е била само първата крачка на отбора на турнира.

От утре всички трябва да насочат мислите си изцяло върху предстоящия мач срещу Кот д’Ивоар.

Пред „Футбол Италия“ Пабло Армеро коментира, че целта пред тима на Колумбия е да стигне колкото се може по-далеч на турнира в Бразилия.

Той благодари на Господ, семейството си и съотборниците си за това, че е вкарал гол, с което е сбъднал детската си мечта да отбележи гол на Световно първенство.

Пред Greek Football бранителят на Гърция Василис Торосидис заяви, че загубата е прекалено тежка за Гърция и резултатът категорично не отговаря на показаното на терена. Според Торосидис отборът на Гърция е играл добре и е владял топката, но не е успял да си реализира положенията. Той специално отбеляза пропуска на Гекас, чийто удар с глава срещна гредата на вратата на Колумбия.

Вратарят на Гърция Орестис Карнезис пък коментира, че отборът му е допуснал леки голове. Той определи резултата като „прекалено жесток“ за тима на Гърция и напълно незаслужен. Орестис е категоричен, че сега трябва да бъде победена Япония за да може Гърция да се върне в битката в групата.

След двубоя селекционерът на Гърция Фернандо Сантош коментира пред A Bola, че когато си загубил с толкова тежък резултат не трябва да определяш резултата като несправедлив.

Според Сантош всеки, който определя резултата като такъв, отказва да приеме реалностите. Специалистът заяви, че футболистите му са играли добре след почивката, но в края на двубоя са допуснали трети гол.

Фернандо Сантош добави, че е видял доста положителни моменти в играта на тима, но и други, в които е липсвала концентраци у футболистите му. Селекционерът на Гърция заяви, че ще направи всичко възможно за да вдигне футболистите си за предстоящия мач с Япония.

 
 

Трейлърът на „Pitch Perfect 3″ е супер смешен

| от chronicle.bg |

С „The Mummy“ май нещата не се получиха, но поне Universal все още имат „Pitch Perfect 3″!

Във втория филм женската група завърши университета и се подготви за скок в работническата класа. Както видеото по-долу ще ни покаже – това не протича особено добре. Това е първият трейлър на новия филм можем да заключим, че певиците ги чака голям екшън, пътуване зад граница и много смешни моменти, жертви на които са предимно те.

Цялата „Pitch Perfect“ поредица никога не е била силна откъм сюжет и драматургия, но този път изглежда, че и там е заложено. Всред шегите има и много екшън моменти – Дебелата Ейми върти нунджако (от наденица, но все пак), скача от избухваща яхта, помага на някой да падне от самолет.

Враговете им са супер секси! И могат да свирят на истински инструменти – нещо, с което ще им е трудно да се сблъскат.

Режисьор е Триш Си, а сценарист – Кей Канън. Филмът излиза по кината на 22 декември, точно седмица след „Star Wars: The Last Jedi“.

 

 
 

Най-смешната жена в Instagram и пародийните снимки на звездите

| от chronicle.bg |

Ако все още не сте в Instagram, имате страхотна причина, за да се присъедините към социалната мрежа. И тя е Селесте Барбър.

35-годишната австралийска комедийна актриса пародира звездите, изваждайки най-известните им снимки и опитвайки се да ги наподобява. Резултатът е смях в най-чиста форма.

Наскоро Барбър дори бе обявена за най-забавната жена в интернет от платформата WhoHaHa, която се опитва да насочи вниманието към смешните жени във виртуалното пространство.

Профилът на Барбър наброява повече от 1,8 милиона последователи, които редовно се смеят на снимките й.

През 2016-а написа статията „Женена съм за мъж, който е по-секси от мен. По-трудно е, отколкото си мислех”, в която разкрива какво е мъжът до теб да получава повече комплименти от теб.

Дори сама признава, че постоянно му натяква, че заради красотата си, получава всичко наготово, докато определя себе си като просто „умна” и „забавна”.

Да, донякъде думите й и целият й образ в Instagram могат да бъдат приемани като поредното феминистично недоразумение, но пък Селесте наистина е дяволски смешна.

Nothing like a night swim. #celestechallengeaccepted #celestebarber #funny #nicolescherzinger @nicolescherzy

Публикация, споделена от Celeste Barber (@celestebarber) на

Подбрахме част от най-добрите й снимки, за да ви докажем. Разгледайте ги в галерията.

 
 

„Безбог“, „Слава“ и „Спомен за страха“ са номинирани за най-добър игрален филм

| от chronicle.bg, по БТА |

„Безбог“ на Ралица Петрова, „Слава“ на Кристина Грозева и Петър Вълчанов и „Спомен за страха“ на Иван Павлов са номинирани за най-добър пълнометражен игрален филм от Българската филмова академия – 2017. Трите продукции имат и номинации за режисура. Наградите ще бъдат връчени тази вечер от 19.00 ч. в Театър „Българска армия“, научи БТА от Съюза на българските филмови дейци.

За отличията за главни роли конкуренцията при актрисите е между Ирена Иванова – „Безбог“, Маргита Гошева – „Слава“, и Рая Пеева – „Пеещите обувки“ на Радослав Спасов, а при актьорите – между Ивайло Христов – „Спомен за страха“, Стефан Денолюбов – „Слава“, и Димитър Николов – „Христо“ на Григор Лефтеров и Тодор Мацанов.

Наградите за поддържащите роли си оспорват актрисите Йорданка Стефанова – „Спомен за страха“, Пламена Гетова – „Летовници“ на Ивайло Пенчев, и Радена Вълканова – „Маймуна“ на Димитър Коцев – Шошо, и актьорите Димитър Крумов – „Христо“, Ованес Торосян – „Спомен за страха“, Филип Аврамов – „Летовници“.

Номинираните късометражни игрални филми са „Дрехи“ на Веселин Бойдев, „Куче“ на Владимир Петев и „На червено“ на Тома Вашаров. В документалното кино надпреварата е между „Книжарят“ на Катрин Бернщайн и Асен Владимиров, „От Кремона до Кремона“ на Мария Аверина и „Пощальонът“ на Тонислав Христов, а в анимацията – между „Зоотроп“ на Сотир Гелев, „Как се скараха орисниците“ на Анна Харалампиева и „Пътуваща страна“ на Весела Данчева и Иван Богданов.
Най-добрият дебютен филм ще бъде избран между игралните „Безбог“ и „Христо“ и документалния „Пустиняци“ на Цветан Драгнев.

Ще бъдат връчен и награди за сценарий, филмова музика, операторско майсторство, сценография, костюми, монтаж, звукорежисьор, филмова теория и критика.

 
 

Екстремни тестове за KIA Stinger

| от chronicle.bg |

KIA Stinger навлиза във финалния етап от своя режим на абсолютно екстремни тестове и процеси за усъвършенстване. Програмата за изпитания, която се провежда в различни точки по целия свят както на пътна настилка, така и на писта, трябва да гарантира, че автомобилът притежава нужни качества.

Аеродинамика: как се оформя специфичния гран туризмо дизайн за Stinger:

При разработване екстериора на Stinger – фастбек, дизайнерите на КИА получават напътствия от експертите по аеродинамика в компанията. Развойният център на КИА във Франкфурт използва софтуер, който изчислява динамиката на флуидите (CFD). С него бързо може да се тестват и оценяват разнородни идеи за подобряване на аеродинамичния профил на автомобила, без това да е за сметка на неговия фастбек силует.

След четири седмици съвместна работа на екипите са осъществени леки корекции по екстериора на Stinger с цел подобряване обтекаемостта на автомобила.

Каросерията е леко заострена към задната част, а новите ‘хриле’ са разположени зад предните калници за да намалят завихрянето на въздуха по фланговете на автомобила. Задният аеродинамичен спойлер е с променена форма и изпълнява задачата да редуцира както вертикалните вибрации, така и да увеличи стабилността при високи скорости. В предната част са позиционирани по-големи хоризонтални канали за оптимизиране на охлаждането на спирачките, а специфичната форма на въздушните отвори допълнително спомага за намаляване на вертикални вибрации.

Управление и удоволствие от шофирането: гран туризмо за всякакви условия

Динамиката на Stinger изправя инженерния екип на КИА пред ново предизвикателство. Специализирани в разработката на шасита, инженерите на марката получават буквално бял лист хартия, на който да очертаят схемата със зададените характеристики на окачването и кормилното управление на автомобила. Тяхната задача е да създадат автентичен гран туризмо с динамика на шофирането, която отговаря на неговия фастбек дизайн. Формата на Stinger вдъхновява работата по постигане на оптимално динамично шофиране с максимално високо ниво на контрол над автомобила. В същото време приоритет остава и постигането на баланс между ежедневното шофиране и комфорта при пътуване с високи скорости на дълги разстояния.

Stinger_1_small

За да изпълнят заданието, инженерите на КИА разработват два вида окачване. Stinger е оборудван с предно окачване макферсон и напълно независимо задно окачване мултилинк. В същото време обаче липсата на предшественик на Stinger позволява на инженерите да изградят както традиционна пасивна настройка, така и съвсем нова адаптивна система за електронно регулиране на окачването (Dynamic Stability Damping Control, DSDC). Тя адаптира дължината на хода на амортисьорите в движение и се контролира от група сензори за ускорение, спиране и управление.

С помощта на селектора за избор на режима на шофиране (Drive Mode Selector System), водачът има възможност да променя характеристиките на амортисьорите като избира между два режима: нормален или спортен. И докато при нормалния режим окачването леко се втвърдява при остри завои, този ефект е доста по-слабо изразен при спортния режим. Изборът на спортен режим осигурява значително по-директно предаване на трептенията при всякакви условия на пътя и скъсява дължината на хода на амортисьорите за по-добър контрол и директно управление по време на по-емоционално шофиране. Селекторът DSDC ще бъде включен в пакета от стандартно оборудване на 3,3-литровите V6 версии на Stinger.

Stinger_3_small

Пасивното окачване – част от стандартното оборудване за моделите с 2,0-л бензинов турбодвигател и за всички 2,2-л дизелови модели – е конструирано по същото задание като системата DSDC. Пасивната настройка е подложена на изпитания по състезателната писта „Нюрбургринг Нордшлайфе“ и по конвенционални пътища. Тя предразполага към нужната стабилност при дълги пътувания и криволичещи пътища. Базирано на изключително прецизната концепция на КИА, окачването на Stinger е изцяло преработено за оптимална обратна връзка при управление на автомобила.

Като част от стандартното оборудване на всеки Stinger, R-MDPS позволява на водача да избира между два режима на шофиране – нормален или спортен.
При спортен режим по-късата предавка осигурява по-бърза реакция, намалявайки необходимостта от допълнителни действия. Нормалният режим редуцира усилието при кормуване, което е предпоставка за по-умерени реакции при пътуване. Също така този режим изисква повече усилие при завъртане на волана – чрез линейното натрупване на съпротивление, което дава на водача повече увереност при шофиране.

Спирачна система: как спира най-мощният автомобил в историята на КИА

Със своите 370 к.с., 3,3-литровият V6 двигател с турбокомпресор на КИА Stinger дава възможност на автомобила да постигне ускорение от 0 до 100 км/ч само за 4,9 секунди, което го поставя на първо място по бързина на ускорението в историята на КИА.

Stinger_4_small

С цел да постигнат максимална ефективност на спирачките, много по-добра от всички автомобили на КИА досега, инженерите подлагат Stinger на различни високоскоростни спирачни тестове. Създават набор от впечатляващи предизвикателства за проверка на възможностите им, а екипът от тест пилоти се отправя към известния планински път Гросглокнер в австрийските Алпи за изпитания на спирачната система при постоянно спускане. За тестовете са използвани и някои частни съоръжения в Северна Германия и Източна Испания, както и пистата „Нюрбургринг“.

Мощните 3,3-литрови конфигурации на Stinger са оборудвани със спирачна система, разработена съвместно с Brembo. 18-инчовите дискови спирачки Brembo са специално проектирани да отговорят на високата мощност на двигателя. С перфорация и оребряване те постигат не само по висок термичен капацитет, но и нивата на износване при тежка експлоатация значително намаляват. Спирачките са оборудвани и с най-мощните бутала в историята на КИА.

Качество и надеждност: тестът Грийн Хел

Като всеки автомобил , Stinger е подложен на пълен набор от изпитания, които доказват високата надеждност и стабилност на автомобила. Докато „Нюрбургринг Нордшлайфе“ изигра решаваща роля при изграждане динамичния характер на Stinger, то резултатите от тестовете в Грийн Хел затвърдиха високото качество и надеждност на изцяло новия модел.

Всеки тестови автомобил се подлага на поне 10 000 км шофиране, което се равнява на 480 обиколки на „Нордшлайфе“. Всепризната като перфектна тестова зона, пистата има 73 завоя, 300-метрова денивелация във височината между най-високата и най-ниската точка на трасето, както и максимален наклон от 17%. Комбинацията от рязко ускорение, бързо намаляване на скоростта, остри предизвикателни завои и променящи се повърхности и наклони, е безпрецедентен тест за мощност и динамичност. Разстоянието, изминато по време на разработката на Stinger, се равнява на повече от 160 000 км екстремни изпитания на пътя.

Всеки прототип на Stinger, тестван на „Нюрбургринг Нордшлайфе“, се подлага на същия „наказателен“ режим на безкомпромисни изпитания на окачването, каросерията и задвижването. Процедурите за изпитване на КИА са предназначени за установяване на износването на задвижващия механизъм и по-специално евентуалното изтичане на течност, както и на характеристиките за топлинния контрол на предавателната кутия. Температурата на спирачките, ауспуха и скоростната кутия на автомобила са под постоянно наблюдение, за да се гарантира, че те работят оптимално през цялото време.

3,3-литровият Stinger към момента е в последната си тестова фаза на „Нюрбургринг Нордшлайфе“, но значителна част от разработката на 2,0л и 2,2-литровите модели – със задвижване на задните и на четирите колела – вече е приключила. Един дизелов прототип е изминал 20 000 км на „Нордшлайфе“. Преди това двигателят е покрил пълния задължителен тестови пробег от 10 000 км, но допълнителната работа по шасито изисква изпитанието на серия нови компоненти. Задвижващата система – двигателят и скоростната кутия – остават същите, но с нови компоненти, а тестването продължава с изминаването на допълнителни 10 000 км.

8-степенната автоматична скоростна кутия на Stinger, която ще се предлага с всеки от трите двигателя, е важен акцент при проверките на задвижването. Изпитанията на „Нордшлайфе“ откриват необходимостта от по-ефективен топлинен контрол в скоростната кутия – ранните тестове сочат, че температурата на маслото се покачва над стойностите, препоръчани от инженерния екип. За да коригират това, инженерите на КИА снабдяват скоростната кутия с охладител на маслото с по-голяма повърхност за да може охлаждането да бъде по-ефективно.

Освен на „Нюрбургринг“ изпитанията на Stinger се провеждат и в други точки по цял свят с над 1,1 милиона километра общ пробег за проверка на издръжливостта, което се равнява на 27 обиколки на Земята около екватора.

Разработката на автомобила се осъществява в цяла Европа, Близкия Изток, Азия, Северна и Южна Америка с цел провеждане на екстремни климатични тестове и проверка на качеството за всички компоненти, използвани в Stinger. Подготвян за международна аудитория, Stinger е подложен на тестове при необичайни студове, горещини и на много висока надморска височина, изправен е пред императиви на пустинята, претоварени градски центрове, планинските проходи и райони с постоянно замръзнала земя.

Производство и продажби

КИА Stinger влиза в производство през втората половина на 2017 г. и ще се предлага на международните пазари от четвъртото тримесечие на годината. Ценообразуването на местните пазари и окончателните спецификации ще бъдат оповестени непосредствено преди пускането на Stinger на пазара.