Sony пуска юбилейна конзола PlayStation 4

| от |

Подразделението за компютърни забавления на Sony пусна лимитирана серия на PlayStation 4, която наподобява оригиналния вариант на първата конзола. Юбилейната серия е ограничена до само 12 300 броя в световен мащаб, съобщиха от японската компания.

PlayStation 4 20th Anniversary Edition отбелязва 20-тата годишнина от старта на оригиналния PlayStation на 3 декември 1994 г. Юбилейната PS4 ще се предлага на цена от 499 евро. Самата конзола, както и включените към нея аксесоари са в цвят „Original Gray” и ще се продават в специална юбилейна кутия, предава Technews.bg.

Оригиналната PlayStation система беше изключително ценена, заради своята иновативна технология, високата резолюция на 3D графика, непозната дотогава на домашните конзоли, а така също и заради богатата колекция от игри.

PlayStation направи революция в гейминг индустрията и се превърна в първата домашна конзола за видео забавление, чийто тираж достигна 100 милиона броя в световен мащаб.

Концепцията на оригиналната система бе продължена във всички последвали PlayStation платформи. Sony обещава да развива платформата и занапред и да създава нови гейминг забавления, възможни само на нея.

„Лимитираната серия на PS4 ще накара дългогодишните PlayStation фенове да погледнат към миналото с лека носталгия. От друга страна, новите потребители ще могат да се запознаят с усещането на първата PlayStation система”, коментира Андрю Хаус, президент и CEO на Sony Computer Entertainment, Inc.

Ограничени количества от юбилейната конзола ще бъдат предоставени и в България предимно за благотворителни акции, специални награди и други, уточниха представителите на SCE у нас.

 
 

Дизайнерите на ИКЕА и новата им колекция с полъх от България

| от Дилян Ценов |

Как ще реагирате, ако ви кажем, че в дома ви в момента са Кнут и Мариане Хегберг? Сигурно ще попитате кои са тези и защо са в дома ви. Но ви уверяваме, дори да не са точно във вашия дом, със сигурност са в домовете на милиони семейства по света. Защото почти всеки от нас има по нещичко от ИКЕА. От малка ароматна свещ до голям диван или кухня. Кнут и Мариане са  хората, които стоят зад десетки неща, които сте, си или ще си купите от мебелния гигант.

Кнут и Мариане Хагберг са едни от най-дългогодишните дизайнери на ИКЕА и разработват голяма част от станалите култови продукти на бранда през последните 38 години. Биографията им включва над 1600 произведени продукта за ИКЕА, посещения на фабрики в цял свят и постоянно тестване на технологии и материали. Кнут и Марианне са неотменна част от ИКЕА като марка, неотменна част от развитието на световната мебелна индустрия изобщо. Миналата година тяхното бюро LISABO получи престижната награда Red Dot Design Award за висококачествен продуктов дизайн

А новата им зимна колекция за ИКЕА, VÄSSAD, не е просто набор от мебели с много функции и повече от лесен начин на сглобяване. Тя има пряка връзка с България.  Идеята се ражда преди две години, когато двамата посещават България и се вдъхновяват от заобикалящата ги среда, производствените методи и материали в българските фабрики. Днес вече е факт  първата колекция на мебелния гигант ИКЕА, произведена изцяло в България и достъпна в цял свят.

VÄSSAD носи оригинално индустриално усещане, тъй като голяма част от дизайна и разработката й се случват директно на производствената площадка във фабриката. „Имахме няколко набързо скицирани концепции, някои съвсем първоначални идеи. Но основната ни цел бе да работим на място във фабриката. Това е най-интересната част за дизайнера. Не е лесно да се открият производители, които боравят еднакво добре с пластмаса, дърво и метал.“ – коментират Кнут и Мариане Хегберг (брат и сестра) за работата си с Бонана Петрич и Дриймс къмпани.

Колекцията е за всички онези потребители, които живеят в съвремието, сменят  жилището често, имат  нужда от мебели със семпъл, но интересен дизайн, няколко функции и лесен начин на сглобяване. Лекотата на артикулите от колекцията правят пренасянето на мебелите повече от лесно. Индустриален вид, естествени материали, дух от  80-те години – това са масите, столовете, кутиите, одеялата и всички артикули от VÄSSAD. Кнут и Мариане и лидерът на проекта пристигнаха в България, за да представят новата колекция и да ни покажат, че  мебелите не са просто предмети – те са иновации, култура, начин на живот. Вижте как и защо: 

Knut, Marianne Hagberg and Lars Ingolf with Adriana Andreeva_presenting ...

И тримата работите в този брнш от много години. Как се измениха тенденциите за тези 38 години?

Кнут Хагберг (К.Х.): Много неща се промениха, но интересното е, че някои от тенденциите, които минаха и заминаха, вече се завръщат. Например някои неща, които бяха модерни през 80-те и през първите години на 21 век се завърнаха. Имаше тенденция свързана с Мемфис, където бяха модерни много цветни и шарени неща. Тя беше много популярна, после отмина. А в момента виждаме неин отзвук под формата на употребата на стъкло и други материали. Като цяло тенденциите са като синусоида – вървят нагоре-надолу. Сега отново са модерни естествените материали – дървото.

Мариане Хагберг (М.Х.): Има и още нещо. Когато ние започнахме да работи, нямаше чак толкова голям процент градско население и нещата се промениха от това, че то нарасна. Хората все по-честно се движат и не могат да имат тежки мебели. Все по-често им се налага да ги разглобяват и да ги носят със себе си.

Ларс Инголф (Л. И.): Интересното е, че колкото и да се променят тенденциите, базовите нужди остават същите. Всеки има нужда от легло, на което да спи, от маса, на която да се храни. Променят се по-скоро техниките и начина, по който се достига до някакво решение. Когато технологията доведе до някаква промяна, например изобретяването на компактдиска, хората започват да имат нужда от съответната поставка за дискове. Или пък замяната на пишещите машини с компютрите – това доведе до различни решения в създаването на мебели. Така че технологиите са това, което променят решенията.

Говорейки за нови технологии и нови начини на производство, коя е последната голяма иновация в интериорния дизайн?

К. Х.: ЗА нас определено това е една сглобка, която разработихме. Тя може да се използва за сглобяване на различни мебели без да има нужда от болтове и винтове. Това е много важно за нас. Имаме двама души, които работят за нас – те измислиха тази технология. Те са Айнщайните на ИКЕА. Работехме с едни сглобяеми кубове и обсъдихме с тях идеята да създадем маса, която да не изисква монтиране. Това, което те измислиха беше плот за маса, който не е масивен, а е фурнир, нагънат като акордеон, който може да създаде маса, дълга 2 метра.

Какво е модерно сега?

К.Х.: Истински материали. Естествено дърво, естествени нишки, лен, вълна, памучни материи.

VÄSSAD Collection

А по отношение на вида?

К. Х.: Отново връщане към 80-те години.

Л. И.: Може да се каже, че има и завръщане към мебелите на 50-те и 60-те години и класическите архитекти от Дания и Швеция. Да, технологиите се развиват, но те водят и до това днес да имаш нещо, което изглежда като ръчна изработка, но се произвежда масово. Това обяснява и употребата на естествените материали.

Коя е най-подценяваната мебел според вас?

Л. И.: Мисля, че това са малките табуретки, които ги имаме навсякъде, във всякакъв дизайн, идват в много серии и се купуват. Освен това те могат да бъдат използвани като нощна масичка, масичка за кафе, за книги – могат да приемат всякакви функции, хората ги имат навсякъде и може би не ги забелязват. Приемат ги като очевиден продукт. Мисля, че ако изведнъж премахнеш табуретките от един дом, хората ще разберат колко са важни и ще ги оценят.

А коя е най-надценяваната мебел?

М. Х.: Струва ми се, че кухнята е нещо, за което се харчат ужасно много пари, а в крайна сметка се използва както може да използва и една съвсем скромно направена и евтина кухня. Понякога хората искат да има много луксозна и скъпа кухня, а всичко, което могат да направят в нея, е омлет.

К. Х.: Ако ангажираш мъжете в избора на кухня, те веднага ще вдигнат изискванията. А пък жената ще продължи да използва стария си нож, който има от години, защото в крайна сметка, тя знае най-добре какво й трябва.

VÄSSAD Collection (4)

Какво трябва да знаем преди да започнем да обзавеждаме малкото жилище?

М. Х.: Трябва да се стремим да използваме мебели, които имат повече от една функция.

К. Х.: Табуретката да може да е маса, която да се поставя в коридора, може да бъде и нощно шкафче. Диванът да се разгъва. Масата в кухнята да се използва като бюро. Пространството да остане чисто и просторно. Най-добре оставете стените бели.

 
 

България и Русия си сътрудничат в областта на културата

| от chronicle.bg |

Професионалният синдикат на българските артисти и руската агенция „Съзвездия на културата“ сключиха договор за сътрудничество в областта на изкуството.

Документът ще даде шанс на родните артисти по-лесно да достигнат до руската публика, ще се финансират копродукции между двете страни в областта на киното и ще се осигури възможност на българските зрители да научат повече за съвременното руско изкуство.

Как този договор обаче ще повлияе на практика на нашите артисти?

Цветан Чобанов е собственик на голямо студио за дублаж у нас. Той вярва, че сключеното споразумение ще се отрази благоприятно върху неговата работа.

„Пряка полза ще има не само за нас, а и за цялата култура, тъй като се чу, че ще се работи в изключително много сфери. Очаквам да видя какви ще бъдат самите резултати.“, заяви Чобанов.

Режисьорът Гаро Ашикян също е доволен от подписването на договора.„Очаквам да се появят в България образци на по-авангардната руска култура.“ След подписването на договора, предстои българските представители да посетят Москва и Санкт Петербург за срещи с ръководството на „Мосфилм“ и Едуард Пичугин-генерален директор на „Ленфилм“. Там те ще обсъждат и договарят трайно сътрудничество на двете страни в областта на кинопроизводството

 
 

Как полицията и медиите преценяват колко хора има в една тълпа

| от |

Въпреки, че да преброиш колко хора има на, да речем, концерт или политически митинг, или протест, може да изглежда страховита дори непосилна задача, оказва се, че не е толкова трудно.

Най-добре познатият начин се казва Методът на Якобс, разбира се, на създателя си Хърбърт Якобс. Няколко десетилетия той работи за „Milwaukee Journal“ преди да се пенсионира и да започне преподавателска кариера по журналистика в „University of California” в Бъркли през 60-те години. Хърбърт създава метода след като наблюдава няколко протеста против Виетнамската война през прозореца си.

Забелязва, че тълпата системно се разполага в подобен на мрежа модел. Това значи, че може лесно да се сметне колко е голяма една тълпа като преброим колко хора заемат един квадрант от мрежата.

След няколко опита Якобс установил, че в най-гъстите тълпи един човек заема средно 0,23 квадратни метра. Това е абсолютният мнимум пространство преди нещата да станат нездравсловни. В малко по-рядка тълпа един човек заема около 0,41 квадрата, а в съвсем рядка – 0,93.

След като се прецени колко хора има в един квадрат от мрежата, просто умножаваме по броя квадранти и сме готови с приблизителен, но достоверен брой.

Този метод може да изглежда прекалено елементарен, но работи (ако не сме предубедени), а инструменти като Google Earth го правят още по-лесен,

 

Между другото:

Има нещо наречено Ефектът на мажоретката. Той е формиран от теорията, че хората изглеждат по-добре, когато са в група. Ефектът се потвърждава през 2013.

 

 
 

Храната, която обичаме да гледаме

| от |

 Антъни Бурдейн разказва, че за първи път разбрал, че „храната не е просто субстанция, която тъпчеш в устата си“, когато е на 7 години и пътува с майка си на пътешествие с кораб. Онова, което променя отношението към кухнята и кулинарията е студена френска супа. Днес Бурдейн е един от най-известните шеф-готвачи, който продължава да е точно толкова циничен, откровен и любопитен към храната по света, колкото е бил и на 7.

Гурме кухнята, храна и изобщо консумирането на вкусни неща показва на света отношението ни към света и вкусната страна на живота. Подобно на киното. Затова днес ви представяме няколко филма, в които гурмето и консумирането срещат седмото изкуство.