Смях през сълзи

| от |

Припомняме една статия от 31.10.2013г на колегите от сайта zadupnitsa.com, касаеща зала „Христо Ботев“, в която само след дни ще се изиграят мъжките финали във волейболното първенство и която отново е в центъра на скандала. (Повече за това утре)

zala

След едногодишните напъни и сътворен медиен шум покрай придобиването на залата, не толкова огласения ѝ ремонт и яснота кой и как ще я ползва, и след помпозното ѝ откриване, БФВ най-накрая предприе и стъпката да обяви активностите в залата, публикувайки преди няколко седмици календар на обновения ѝ сайт. На пръв поглед – нормално и цивилизовано. Но, само до момента, в който не се запознаете със съдържанието на въпросния календар. Преживяването на катарзис е гарантирано – объркване, недоумение, смях и… сълзи от отчаяние. Защото за пореден път осъзнаваме, че в родната ни волейболна федерация тотално липсва професионализъм, а некомпетентността и гафовете са нейна запазена марка, за сметка на каквато и да е идея за развитието на българския волейбол. Убедете се сами. И, ако можете, запазете усмивките си!

Едно от най-впечатляващите „спортни” събития, отбелязани в календара на зала „Христо Ботев”, е рожденият ден на Данчо Лазаров и подаръкът, който е получил от подчинените си: „купихме му с Кольо Рангелов,златно лъвче 24 карата злато-184 лв”. На следващия ден гордо се отбелязва спортното мероприятие „посяване на райграс”. За тези, които нямат време за подробно изчитане – календарът е пълен с подобни активности…

11

 

Други важни събития, които пораждат у нас съмнението, че залата ще има разширена функция на ритуално-обреден дом, са „годишнина от запознанство с Таня, рожден ден на мама и годишнина от сватбата”: И, ако горните събития остават леко анонимни и известни единствено на автора на календара, преглеждайки качената информация ще имате възможност да узнаете рождените дати, ЕГН-тата и телефоните на почти цялото ръководство на БФВ.

Пропускаме факта, че това е грубо нарушение на Закона за защита на личните данни (поради което, и в знак на уважение към неприкосновеността на личните данни, сме ги заличили в принтскрийновете) и приемаме този акт като призив за по-активна и директна комуникация между любителите на волейбола и управата на федерацията ни. Подробна информация за персоналните празници на членовете на УС на БФВ, както и телефонните номера, на които можете да ги поздравите лично, ще намерите в Спортния календар на люлката на волейбола ни – зала „Христо Ботев”!

Наред с личните данни, пишман-прозрачността на БФВ ни дава и друг вид информация – необявявана публично досега и излязла наяве благодарение на този гаф. Например, че Главболгарстрой е изпълнител на ремонта на залата. Изникват въпроси по темата за обществените поръчки и начинът, по който този изпълнител е избран. Все пак, афишираната сума за ремонта е около един милион лева! Споменаването и на други фирми по изпълнение на отделните дейности поражда още въпроси. Както и участието на Столична община в довършителните работи около залата. От календара на все пак съществуващите спортни активности става ясно, че целият тренировъчен процес на ВК „Левски” е пренесен там. И се питаме – как ли е уреден въпросът с наема от страна на клуба? При обявените тарифи за ползване би следвало месечният наем да е доста солидна сума… Дали и кой го плаща?

Така, както други клубове плащат за ползването на тренировъчни бази. Въпросите са много и няма да пропуснем да ги зададем по съответния ред. Не на последно място, от публикуваната информация разбираме, че освен с организационно-меринджейска дейност, БФВ тайно се е заела да извършва и някои структурни промени в националния ни отбор. Очевидно, на Виктор Йосифов му предстои да се препозиционира като „диОгонал” (бел. авт. навсякъде в календара изписването е по този начин, но асоциативното мислене ни подсказва, че става дума за поста „диагонал”). По тази причина, предполагаме, и поради създалото се общо пренасищане с диагонали, от федерацията са предприели стратегическия ход Дани Милушев да се изявява в бъдеще като „посрещач”. Смели и гениални решения, за които Камило Плачи следва да благодари горещо на УС на БФВ и лично на Президента Данчо Лазаров.

А ние, нека поздравим БФВ за изпълнения със събития и живот „спортен” календар на зала „Христо Ботев”. И да благодарим персонално на автора на календара – Административния мениджър на БФВ Янко Янков, като му пожелаем повече старание в правописа и скоро да научи постовете на нашите волейболни звезди! И ако дотук написаното още не ви е довело до сълзи, страница 15 от този линк със сигурност ще го направи! И после пак ще изпаднете в истеричен смях, осъзнавайки, че целият този конфиденс (както се изразява една любима ни министърка) ни е поднесен от… агент Сергеев от ДС!

Бел. ред. От 31.10.2013г. досега от БФВ все пак са намерили време да заменят въпросният график с:

Screenshot_2

 
 

Просто Мерил

| от Дилян Ценов |

Днес всички с вкус към красивото празнуват. Мерил Стрийп има рожден ден.

Какво да кажем за Мерил, което вече не е казано поне милион пъти? Че е жива легенда? Че е рекордьор? Че е феномен? Че е единствената актриса в историята на киното, която е на върха вече близо 4 десетилетия? Че е умопомрачително красива? Че може да изиграе всичко? Че е майстор на акцентите? Всичко това вече е казвано и повтаряно многократно. Вече е достатъчно просто да кажеш „Мерил Стрийп“ – ако има човек, който не се нуждае от представяне, това е тя. Наистина всичко е казвано за нея (дори, че е надценена). Остава само да я гледаме. Отново и отново. И да храним душата си с нейните изпълнения.

Днес няма да пишем за Мерил Стрийп. В галерията горе може да видите сцените, заради които актрисата Мерил Стрийп се превръща просто в Мерил.

 
 

Вижте победителя в Eco Drive Bulgaria 2017

| от chronicle.bg |

Между 16 и 18 юни се проведе второто по рода си състезание Eco drive България 2017г. В организираното събитие се включиха 30 участници, които в екипи от по 2 човека, управляваха общо 15 автомобила. Според регламента победител във всяка една от категориите стана този, който е изразходил най-малко Енергия (гориво в литри или ел.енергия) спрямо теглото на конкретния автомобил.

Автомобилите бяха разделени на следните групи:

1. Автомобили с алтернативни горива- пропан- бутан или метан.
2. Електромобили и хибридни автомобили.
3. Автомобили с конвенционални горива- бензин или дизел.

Участниците преминаха за три дни маршрута от около 550 км от София до Арбанаси, Арбанаси – Пловдив, Пловдив – София.

След края на състезанието техническата комисия окончателно премери разхода на автомобилите за целия пробег. С най-добър разход и за най-икономичен автомобил беше обявен електрическият КИА Соул, който измина 554 км със завиден разход от 6.91л за целия пробег. КИА Соул получи наградата за най-екологичен и икономичен автомобил.

Соул бе представен от Киа Моторс през април 2015 като първият корейски изцяло електрически модел с нулево ниво на вредни емисии. От няколко месеца на пазара е усъвършенствана версия на модела – Батерията на KIA Soul EV 2018 e с увеличена енергийна плътност и капацитет за съхранение на енергия, което резултира в 18% по-голям пробег до 250 км с едно зареждане. В допълнение за по-добра ефективност, моделът е оптимизиран с аеродинамична предна решетка и подобрена регенеративна спирачна система.

През 2015г. стартира и пилотният проект на компанията Yellow Taxi с КИА Соул, който в момента оперира като първото редовно електрическо такси в София. От Yellow планират увеличаване на елелектромобилния си автопарк.

Част от зелената политика на КИА Моторс България е изграждането на мрежа от електростанции на територията на страната. Към момента електростанции с безплатен заряд са монтирани пред търговско-сервизния комплекс на КИА в София, Таксиметрова компания Йелоу 333, България Мол, Булстрад АД – централен офис, централния офис на Дарик радио и Националният дворец на културата (НДК).

 
 

All work and no play makes Jack a dull boy: Защо „Сиянието“ е велик филм

| от |

През 1980 година на екран излиза един от най-добрите, тотално безобразни шедьоври на маестро Стенли Кубрик и това е „Сиянието“. Тъй като Кубрик е огромен режисьор много хора обичат да слагат филмите му под общ знаменател или да омаловажават някои за сметка на друго великолепие на седмото изкуство „Портокал с часовников механизъм“.

„Сиянието“ на Кубрик, Кинг, Никълсън и Дювал обаче си остава черешката на тортата във филмографията на лудия американец. Обагрен в червено, оранжево и златно, окъпан в сюрреалистично-насилствени нотки, монотонен и безобразно клаустрофобичен, „Сиянието“ е най-добрата адаптация по роман на Стивън Кинг до момента и е най-голямото изпитание в кариерата на Джак Никълсън и Шели Дювал. Както и в тази на малкия Дани Лойд, на който макар да принадлежи една от най-известните реплики от филма: „Redrum“, той – по онова време на възраст от 6 години – така и не разбира, че снима хорър. Наистина ли?

Стенли Кубрик лично се грижи за малкото момче, като за сметка на това почти съсипва останалите актьори в продукцията. А в „Сиянието“ те наистина са малко.

Джак Никълсън и Шели Дювал многократно обясняват, че онова, което им се е налагало да правят на снимачната площадка на хоръра си остава най-трудно в кариерата им. 30 години по-късно това не се е променило. Дювал отдавна не играе, а Никълсън е еййй толкова голям, а когато го гледате в „Сиянието“ разбирате защо, по дяволите, е гигантът на седмото изкуство дори и на 80 години.

Когато започва да работи с Кубрик по „Сиянието“ Джак Никълсън е в началото на 40-те и само преди няколко години е снимал с Милош Форман „Полет над кукувиче гнездо“ и впоследствие е провъзгласил режисьора за откачалка, с която не може да се разбере. Но Стенли Кубрик е големият залък, който малко хора успяват да преглътнат, макар това да не си личи в монтирания материал.

Шели Дювал, която играе главната женска роля, дълго нарича Кубрик „най-ужасния човек, с когото съм работила“, а години по-късно обяснява, че въпреки търканията, които двамата имат по време на снимките, е научила много от него. Та това е шибаният Кубрик, всеки би научил по нещо.

Сиянието“ е шедьовър, който хваща материалът на Стивън Кинг, само три години по-рано публикуван в роман, и му носи безсмъртие. Стивън Кинг също не успява да се оправи със Стенли Кубрик и до днес мрази тази адаптация по своя роман. „Сиянието“ обаче е толкова по-голям от всеки един от създателите си, че сам по себе си вече е вселена и материал, който вдъхновява множество хора и течения в различен тип комерсиално или не, изкуство. Кадри от филма са използвани в множество клипове. А дълбоките, геометрични и тягосни сцени окъпани в оранжево, странно напомнят на Червената стая от „Туин Пийкс“.

От Massive Attack до Slipknot, има цели музикални епопеи посветени на „Сиянието“.

„Сиянието“ носи безобразната подтиснатост на ужаса, който още не се е случил, но ти го чакаш във всеки един миг. Като подплашена котка, която усеща, че идва смъртоносна буря. Съспенсът опънат като ластик, който се къса рязко, се засилва от безкрайните празни коридори на огромния хотел, в който се развива действието, от малкото колело на Дани, което се върти ли върти по оранжевите краски на килима, от дразнещия писклив глас на Уенди, която иска да е перфектна домакиня, но по-скоро наподобява чувството на скомина у човека, и като Джак… Като лудия Джак, който във всеки един миг, сцена след сцена, изглежда като някой, който би те изял, но преди това би те пребил с бухалка. Просто за кеф.

Хичкок е казал, че ужасът не се създава от това просто да покажеш кръв и чудовища на екран, а да дадеш на зрителя съвсем малък поглед, като сянка, пръски, писъци и неговото въображение ще свърши останалото. Защото по-голям ужас от онзи, който някой може да създаде в главата си няма. Освен може би този в главата на Стенли Кубрик.

Използвайки похватите да създаде клаустрофобия в широко пространство, да усетиш чувство на ужас в място, окъпано в топли цветове, Стели Кубрик строи малка чуплива, страшна и истерична кула от карти, в която вкарва митологията на Кинг – за сиянието, което определени хора притежават и те имат специални способности – примесва я с на пръв поглед човешка драма и доукрасява с Джак Никълсън с брадва.

Репликата „Here’s Johnny“ произнесена от Никълсън на фона на полуизкорубената врата на една стая, в която Уенди крещи истерично, докато той се опитва да я убие, отнема 3 дни заснемане и най-малкото 30 броя нещастни врати в бяло. Днес това ни се струва незначително на фона на сцената, която имаме като финален вариант. Една от най-разпознаваемите сцени в модерното кино изобщо.

„Сиянието“ е от филмите, които може и да не сте гледали, но почти всеки човек може да познае поне по няколко детайла от него. От близначките в коридора, през оранжевия килим, до сцената с брадвата или моя личен фаворит – тази с бухалката, снимана точно 127 пъти, всеки си има своя фаворит. А финалният вариант е истеричен ужас и една луда потна жена, която не иска да бъде докосвана от Джак Никълсън, който изглежда по-страшен и от най-гнусната версия на Торбалан.

От „Уенди, прибрах се“, през „Ето го Джони“, „Червена стая, червена стая“ до известната стара поговорка „All work and no play makes Jack a dull boy“, всичко в „Сиянието“ е код, който, разбира се, ще бъде разкрит с финалния кадър. Защото филмът е шедьовър, дори 37 години по-късно. Мисля, че го казахме в началото, но да го повторим пак…       

 
 

Модерните храни, които ни карат да отслабваме

| от chronicle.bg |

Ако се подигравате на модата за поглъщане на авокадо, чия и замезване с хумус, то може би трябва да си помислите втори път. Оказва се, че промяната на хранителните ни навици променя и начинът, по който тялото ни реагира на храната.

Според ново изследване тези храни променят начина, по който тялото ни реагира на глада.
Учените от Университета в Джорджия откриват, че храните, богати на полинаситени мазнини влияят на хормоните ни и променят апетита.

Храните като авокадо, киноа, чия, сьомга, семената от чия, зехтина и орехите отдавна вече са свързани с подобряване на паметта и уменията за решаване на проблеми. Сега обаче учените твърдят, че те могат да допринесат и за свалянето на килограми. Те се надяват, че тези промени в хранителните навици могат да възпрат епидемията от затлъстяване по света.

Учените са изследвали промените в хормоните на хора на възраст между 18 и 35 години, проверявайки психологическите проявления на глада и засищане след диета с храни, богати на полинаситени мазнини.

Участниците в изследването отговарят на въпроси за това колко са гладни, описвайки усещането чрез количеството храна, което мислят, че могат да изядат.

Онези, които консумират повече полинаситени мазнини описват по-слабо чувство на глад и по-дълго се усещат заситени от онези, които не следват такава диета.

Хормоните на апетита играят важна роля в регулирането на количеството храна, което изяждаме, казва Джейми Купър, който ръководи изследването. Според него от проучването могат да бъдат направени изводи, че приемането на храни, богати на този тип мазнини може да промени хормоните, които регулират апетита, така че да се чувстваме сити по-дълго време. Важно е обаче да се отбележи, че в изследването са участвали само 26 души, т.е. за да можем да вярваме на резултатите, трябва да бъде направено по-всеобхватно изследване.