Следващата инвестиция на Нова ще е…

| от |

В последния ден от миналия месец от Нова телевизия пуснаха съобщение на страницата си, според което от 1 август 2014 г. Нова Броудкастинг Груп поема продажбата на реклама на CITY TV – „водеща музикална телевизия в България, част от Communicorp Group“. Така музикалният канал сменя bTV Media Group като търговски партньор, имащ право да продава рекламното му време.

1400668322

„Щастливи сме да обявим, че CITY TV e най-новото попълнение в нашето голямо семейство от канали, които ни се доверяват да ги представляваме пред рекламната индустрия в България. Така портфолиото от телевизионни канали, чиято реклама управляваме, се обогатява значително – ние продаваме рекламното време на общо 6 медийни групи и 16 телевизионни канала (включително CITY TV)”, каза тогава Вики Политова, Главен оперативен директор на Нова Броудкастинг Груп.

img16x9_1406879469

Само ден по-късно, на 1 август, в интервю за Соня Спасова и вестник „Труд“, Дидие Щосел, Главен изпълнителен директор на Нова Броудкастинг Груп обяви, че „като част от MTG продължаваме да инвестираме в България и се чувстваме комфортно тук“. На уточнението, че в портфолиото на групата липсва само радио, шефът на Нова признава, че не е „специалист в радио сектора, но ще помислим в тази посока“, уточнявайки, че преценяват каква да бъде следващата им инвестиция в България.

Решихме да помислим точно в тази посока, събирайки двете събития и всички изводи около тях, развивайки теоретичната възможност следващият голям ход на Нова да е придобиването на радио група.

Ако ще купуват, кой ще се даде?

Медийната група Communicorp Group наистина е най-голямата радио верига в страната със седем радиостанции и една музикална телевизия (CITY). Собственост е на ирландската едноименна група, която в последната година продаде бизнеса си в повечето европейски пазари, на които оперираше – Унгария, Чехия, Финландия и Естония.

Communicorp

Ако Нова Броудкастинг реши да закупи радио групата в България, то към порт фолиото си ще прибави водещи радиостанции като Радио 1, БГ Радио, Energy, City, Радио 1 Рок, Вероника и Радио Нова, заемайки лидерското място в разпределянето и на приходите от радио реклама, конкурирайки се пряко с радиостанциите на bTV Media Group (N-Joy, Z-Rock и др.).

Освен това от Нова лесно биха могли да влязат и в пряк радио-двубой с конкурента си, преформатирайки съществуващото Радио Нова по подобие на bTV Радио, излъчвайки в ефира на София програмата на националния канал. Името е на лице, програмата – също, а процедурата в СЕМ би била чиста формалност.

Като допълнителен плюс за този теоретичен сценарий добавяме и фактът, че компанията-майка MTG има сериозен опит и в радио-бизнеса, притежавайки няколко скандинавски радио групи.

Към всичко казано дотук ще споменем и още един косвен факт – от октомври телевизионният пазар официално ще работи с две рейтингови агенции – ГАРБ и чешката „Медиарисърч“. Това стана категорично ясно, след като от Нова обявиха, че прекратяват досегашния си договор с ГАРБ и започват да работят с Mediaresearch. Решението на канала създаде сериозно напрежение в бизнеса, но след като преди няколко дни международната компания за маркетинг и медия проучвания Nielsen купи 51% от Mediaresearch, везните бавно, но сигурно се накланят в нейна ползва. У нас компанията развива само услугите си за тв рейтинги… засега. В Чехия компанията е специализирана в измерването и на радиослушаемостта – услуга, от която българският пазар също остро се нуждае.

Каквото и да се случи всъщност, този теоретичен сценарий би бил добър вариант за следващата голяма Нова инвестиция в България. С нея компанията ще разгърне портфолиото си от канали в телевизия, радио, преса и интернет, оставяйки си за десерт и инвестиция в аутдор компания.

 
 
Коментарите са изключени за Следващата инвестиция на Нова ще е…