Сезонът е открит

| от |

А въпросът какво ще броим на есен постепенно започва да получава отговорите.

Социолозите ще им броят феновете на партиите. Партиите ще си броят твърдите фенове и ще ги поощряват някак си. Медиите ще си броят гостите. И дано обeктивно ги броят.

В началото на кампанията големите телевизии опитват някак да допуснат повече тежест на основните хора, които да имат думата – гражданите.

Нещо старо, нещо ново, нещо назаем и нещо синьо носят са носели булките на сватбата си, за да бъде бракът щастлив. Счита се, че ритуалът е възникнал през Викторианската епоха. Старото е за да останат приятелите, новото е за да бъде здраво и щастливо семейството, нещо назаем дава семейството на буката, за да е щастливо семейството и булката трябва за върне след сватбата. За синьото, данните не са убедителни.

Така този сезон правят и политиците.

Взимат назаем доверие от хората. Досега после  забравяха да го върнат и затова се кратковременни.
Старото са нравите им. Новото е в медиите. Не във всички обаче. Само в тези, в които журналистите смятат, че хората трябва да имат думата в тази кампания. И не хората, които са организирани край скарите или са мотивирани по онези познати начини, а  другите. Които са активни и очакват решения за живота си. Синьото и тук е неясно. Дано не бъде по очите им…

По Нова започна кастинг, интервю за работа, bTV излиза по площадите.

Кой има полза обществената телевизия да е дисквалифицирана? Защото законът е силно рестриктивен към обществените медии няма изненада. Всички политици заедно, които досега са били в управлението и са приемали правилата.
Отговорът вероятно ще бъде дискутиран след изборите.

Както винаги ще последват обещания, които както винаги няма да бъдат изпълнени.

Всичко останало е по старому, политиците ще си пращат с онази особена поща на флашки компроматите си. Дори на билбордовете ще има анонси, че всички останали са маскари. Нищо, че ЦИК ще нарежда, че това не бива да е така. И нищо, че легално има поне две политически телевизии, защото законът го позволява.

За медиите ще има лицемерни препоръки да има надпис – платена/безплатна политическа реклама.
Не ли?

И още ли някой ще каже, че баба Илийца не трябва да бъде в учебниците?
Защото точно така се чувстват хората из българските земи, по които вали. Българите, които отдавна не гласуват, защото скарите и фенството не ги вълнуват.

Ще кажете за едни сватба, а за други…наводнения. Така правят тези кандидати, попрекалили със старото. Старите лобистки и тайни пристрастия да вече в  раниците за път на повечето политици. Точно те не приемат с радост обещаните новости хората, ама не посочените от тях да имат повече от епизодични  реплики, както досега.

Изобщо традициите за политическите сватби са доста объркани по нашите земи.
И пирамидата е обърната. Има актуалности има и необявено платено съдържание. По отношение на журналистите има обявен и необявен минимализъм за гледната точка.

Няма как обаче да говорим за промяна.
А трябва.

Я си представете дневният ред на хората да е съдържание, а политическата рекламата да е обявена?
Не си го представяте, нали.

Защото така е подредено от тези, които плащат спектаклите по сватбите. А наблюдаващите вдигат рамене, казват им онази умност за плащащите музиката и защо те поръчват.

И на тази сватба нещата отиват към заключението, всички са маскари, да живеят твърдите фенове и принудените да ядат кебапчета или от гласуването по определен начин да зависят заплатите им.

И важното е, да не се забравя рождения ден на Тато, чрез внук му, както и Луна да брани една банка, а Цацаров да смени жанра. От риалити за всички телевизии до сутрешно интервю за обществената.

 
 

Титани на киното и литературата търсят таланти в „Заешка дупка“

| от Кристина Димитрова |

Титани от българското кино и литература се захващат с търсенето на таланти. Те ще преподават творческо писане като част от лекторския състав на новооткритата Академия за творческо писане „Заешка дупка“. Тя отваря врати по идеята на отличената с 6 международни награди актриса от лентата „Безбог“ Ирена Иванова.

„Питат ме защо „Заешка дупка“. Предлагам всеки сам да си отговори на този въпрос и да попътува отвъд реалността, там където властва само въображението. Там ще намери отговора на въпроса. Има едно друго измерение, което си има свой директор и той е писателя и читателя“, описва вижданията си Ирена Иванова.

Творческата академия вече е започнала прием на студенти, които ще бъдат отбрани и разпределени в писателски групи. Специалната селекция от прочути в сферата на киното и литературата български имена е дело на Ирена Иванова.

„Академията освен че е за писане, е творческа, тъй като планувам да добавя и други дисциплини в бъдеще време. Иначе защо не Академия за писане? Мисля, че имаме нужда от това. Събрала съм на едно място едни от най-големите ни имена в литературата, киното, театъра и литературата. Какво по-хубаво от това да се учиш от най-добрите, които да ти помогнат да се качиш по хлъзгавата стълба на успеха. Моята цел е да открием и да реализираме възможно най-много писателски таланти“, разкрива още Ирена Иванова.

Известните кинаджии и писатели ще обучават младите на тънкости писането на проза, поезия, киносценарий, телевизионен сценарий, драматургия и реклама. Сред преподаватели са режисьорите Петър Вълчанов и Кристина Грозева („Слава“, „Урок“), Ралица Петрова („Безбог“), творческият тандем Мина Милева – Весела Казакова („Звярът е още жив“), режисьорът на сериала „Откраднат живот“ Павел Веснаков, Димитър Коцев-Шошо („Маймуна“), Любен Дилов – син и много други.

Писателите Захари Карабашлиев, Ина Вълчанова, Емануил А Видински, Ангел Игов, Владимир Зарев ще осветяват учениците в тънкостите на добрия роман, а поетите Иван Ланджев, Тома Марков, Петър Чухов ще поведат младите в дебрите на поетичното писане и усещане.

В програмата на академия „Заешка дупка“ са предвидени Поетични Двубои за групата по Поезия, както и подобаващо завършване с открито четене на пиеси – изиграни от професионални актьори. „Заешка дупка“ предвижда и стажове за отличилите се по време на лекциите в телевизии, снимачни екипи и медии.

Академията ще проведе своите обучения в рамките на 3 месеца – в периода 25 септември – 16 декември. Приемът ще продължи до 25-ти август.

 
 

Джак Блек изпълнява главна роля в новия „Джуманджи“

| от chronicle.bg, по БТА |

Американският актьор Джак Блек е разчитал на способностите си като комик, за да се снима във филм, който предстои да се появи по екраните, съобщи Ройтерс. Той изпълнява главна роля в „Джуманджи: Добре дошли в джунглата“ – нова версия на комедията „Джуманджи“ (1995) с участието на Робин Уилямс, който вече не е между живите.

Блек заяви, че гледал оригиналната лента едва след като научил, че е в актьорския състав на продължението й. Джак описва Уилямс като гений, който е на върха на актьорските си умения в „Джуманджи“.

В този филм Уилямс изпълнява роля на мъж, който избягва от плен в посветена тематично на джунглата игра. В новата версия на филма предпоставките са различни – главните персонажи пътешестват във фантастичния свят на същата игра. „Сега персонажите пътуват из джунглата, а това крие опасности и е вълнуващо“, поясни Блек.

Друга съществена разлика е, че докато в оригиналната лента персонажът на Уилямс влиза в играта като дете и излиза от нея като възрастен, в новия филм детските персонажи стават възрастни, когато излизат от играта.

Блек и Ник Джонас, който му партнира в „Джуманджи: Добре дошли в джунглата“, промотираха новия филм в Барселона. В актьорския му състав са също Дуейн „Скалата“ Джонсън и Кевин Харт.

„Джуманджи: Добре дошли в джунглата“ трябва да се появи по екраните през декември.

 
 

Маккуин Светкавицата скри шапката на мумията

| от chronicle.bg, БТА |

Анимацията „Колите 3″ застана на първа позиция още в първите три дни на премиерата си.

Третият по ред филм за Маккуин Светкавицата, който се опитва да се върне на позицията номер 1 в състезание с ново поколение бързи автомобили е гледан от 23 800 души и има 219 593 лева приходи от билетите им.

На втора позиция е екшънът „Мумията“, който отново разказва познатата история на намерената зазидана далеч мумия, жадуваща възраждането си в сегашния свят. Филмът с Том Круз в главната роля е вече десет дни на екраните у нас и за това време е гледан от 47 324 зрители и има 515 482 лева приходи.

Трета позиция след месец на екраните у нас заема „Карибски пирати: Отмъщението на Салазар“. Приключенският екшън с Джони Деп и Хавиер Бардем, които кръстосват моретата в съревнование за намирането на тризъбеца на Посейдон, е гледан от 147 138 зрители и 1 549 966 лева приходи от билетите им.

Четвърта позиция е за екшън-комедията „Спасители на плажа“. Пълнометражната версия на познатия телевизионен сериал от 90-те, но с нови актьори и нова история за изобличаването на доставчици на наркотици, е вече 17 дни на екраните у нас и за това време е гледана от 60 955 зрители и има 493 224 лева приходи.

Пето място е за екшъна „Жената чудо“. За 17-те дни на екраните у нас филмът за намирането на тайнствения остров от попаднал по случайност на него пилот по време на войната, в който главната роля е поверена на израелския топ модел Гал Гадот, е гледан от 34 098 зрители и има 362 893 лева приходи.

На шесто място е втората премиера от миналия уикенд – комедията „Тежка нощ“. Историята на петте приятелки, които наемат стриптийзьор за дамското си парти в Маями Бийч и оттам забъркват поредица от неприятности, е гледана от 3 739 зрители и има 34 225 лева от билетите им за първите три дни у нас.

На седмо място е третата премиера от миналия уикенд – „Газ до дупка“. Поредното приключение в стил „Бързи и яростни“, но този път с историята на двамата братя-крадци на коли, в чиито роли са Скот Истууд и Фреди Троп, е гледано от 2 254 зрители и има 20 265 лева приходи от тях за първите три дни у нас.

Осма позиция е за анимацията „Дийп“. Приключението на малкото октоподче в търсенето на големия кит, което стига до потопеният във вода Ню Йорк, е от десет дни на екраните у нас, като за това време испанската анимация е гледана от 6 848 зрители и има 56 946 лева приходи.

На девета позиция е българският „Бензин“. За над месец на екраните у нас той отчита 93 107 зрители и 753 334 лева приходи.

Десето място е за четвъртата премиера от миналия уикенд – „Имало едно време в Ел Ей“ с Брус Уилис в главната роля. Разказът за живота на частния детектив Стийв Форд, който тръгва да спасява кучето си Бъди, отвлечено от зла банда, е гледан от 976 зрители и има 10 139 лева приходи.

 
 

Watchmen ли ще бъде новият хит на HBO?

| от chronicle.bg |

Още преди няколко години, HBO заяви намеренията си да направи сериал по комис, но сега става ясно, че проектът Watchmen е доста амбициозен и има шанс да се превърне в един от култовите сериали на HBO.

Начело на новия тв проект застава Деймън Линделоф, чиято работа познаваме от The Leftovers, Lost, Prometeus, Tomorrowland и др.

Според източниците сериалът ще има оригинална история и няма да е свързан с филма на Зак Снайдер от 2009 г.

Именно името на Снайдер бе спрягано преди време като главен кандидат да режисира и сериала, но засега не е ясно дали той е постигнал споразумение за участие. Какъв ще бъде прочитът на Линделоф на комикс историята, също не е ясно. При всички положения ще мине още известно време, преди да видим Watchmen по телевизията, но перспективата е вълнуваща за феновете на рисуваната история.