Създателката на wi-fi изиграла първия оргазъм в киното

| от |
Днес се навършват 101 години от рождението на Хеди Ламар, актрисата с невероятна история.

Създателката на wi-fi е всъщност първата актриса, изиграла оргазъм в киното. Днес се навършват 101 години от рождението на Хеди Ламар.

Самият живот на родената през 1913 г. в Австрия Хеди с рождено име Хедвига Ева Мария Кислер, прилича на изпъстрен с драматични събития филм.

Разглезената банкерска дъщеря расте сред лукс във Виена, заради красотата си винаги е център на внимание, но тя копнее за авантюри и мечтае за артистична кариера. В театъра влиза на 16 години, но не успява да пробие. Макс Райнхард я насочва към киното, където камерата може в детайли да покаже неземната й красота.

След няколко епизодични появи най-после й предлагат главна роля. Неизвестен чешки режисьор с еврейска кръв я кани в своя филм „Екстази”. Той е прекалено разкрепостен за времето си, но младата актриса разбира, че това е нейният звезден миг и приема, като прави две невиждани до този момент неща – излиза гола от езерото и изиграва сцена, в която получава оргазъм при орален секс. Естествено, в сюблимния момент се вижда само лицето й. Но това не я спасява от грандиозния скандал, който избухва.

Консервативният банкер и съпругата му преживяват напълно разочарованието от своята дъщеря и са принудени да изгледат срамните сцени в претъпкания кино салон. Напускат възмутени по средата на филма и не се успокояват от обясненията на Хеди, че няма сексуален акт. Всъщност при снимането на сцената режисьорът е убождал безжалостно стъпалата на Хеди с карфички, за да издава тя убедителни звуци и да прави съответните мимики.

Баща й обаче не приема никакви обяснения и се опитва да спаси честта на дъщеря си, като я омъжи. За броени часове договарят сватба с несметно богатия търговец на оръжия Фриц Мандел – 14 години по-голям от Хеди. Магнатът казва, че не се притеснява от артистичната „кариера“ на бъдещата си съпруга и за нула време откупува всички копия на филма срещу „скромната“ сума от 300 хил. долара. Само едно копие не успява да прибере – онова, което вече е в ръцете на Луис Б. Майер от MGM. Старото куче отказва да го продаде на каквато и да било цена.

20-годишната Хеди се оказва в клетка, живее в плен на деспотичния си съпруг. Единственото нещо, което я крепи, е, че може да слуша разговорите за торпедата и за това, как може те да бъдат управлявани чрез радиосигнал. Чичковците я канели само да им краси масата и дори не предполагали, че зад прекрасната й външност се крие бърз и остър ум. Затова свободно разкривали тайните на военното инженерство. Допускали я дори да разглежда сложните чертежи, защото смятали, че тя просто флиртува с тях.

По това време вече започва Втората световна война и Хеди страда заради издевателствата над евреите. Животът й обаче се преобръща. Могъщият Луис Б. Майер, собственик на филмовата компания MGM, човекът, който успява да запази единственото копие на „Екстази”, успява да се свърже с нея и да й помогне да избяха в Щатите.

В Холивуд кариерата й тръгва главоломно нагоре, въпреки че тя няма кой знае колко талант. Участва в много филми, за други, включително и легендарния „Казабланка“ отказва, но повечето й роли не са удачни. Провали са и петте брака, които следват един след друг. Има един син и едно осиновено дете.

Хеди Ламар не остава в историята с филмите си, но пък открива „прескачащата честота“, която поставя началото на безжичния интернет.

Дълго време се използва само за военни цели, а широко навлиза в бита на хората години по-късно с развитието на дигиталните технологии. Днес е в основата на всички видове мобилна техника, безжична комуникация и дори в сателитната отбранителна техника на САЩ.

Самата тя до края на живота си не осъзнава важността на интернет за съвременния живот и смята, че другите й изобретения – фосфоресцираща кучешка каишка, кока-кола на кубчета, апарат за стягане на кожата, действащ на принципа на акордеона, са много по-интересни.

Рожденият ден на Хеди Ламар – 9 ноември, е обявен за Ден на изобретателя./News7

 
 

Най-обещаващите сериали на 2017-а

| от chronicle.bg |

Докато филмовата индустрия все повече залага на блокбастъри, талантливи актьори и режисьори обръщат все по-голямо внимание на телевизията. В повечето случаи –зрителите печелят.

По информация на FX оригиналните сериали през 2017 година ще станат 500, а година по-рано те са били 455. Затова е невъзможно повечето от нас да следят всичко, което излиза по телевизията.

Затова ви предлагаме кратък списък с епизодите, които задължително да гледаме през новата година. Повечето от тях са нови, но включваме и няколко заглавия, които очакваме с нетърпение.

 
 

Една ябълка на ден…

| от |

Едно време на софийските психоаналитични семинари идваха големи имена от лаканианската школа във Франция. Неистово умни хора изнасяха лекции от трибуната, докато една шепа жадни за знания студенти и формиращи се аналитици стояха и ги слушаха. На всеки семинар обаче неизбежно се случваше нещо интересно. Горе-долу по средата пристигаше една жена с раница и по пет торби във всяка ръка, сядаше най-отзад и започваше да шушка с пликовете, вадейки от тях пластмасови бутилки с жълта течност, различни по големина чаши и кило ябълки, които започваше да реже с джобно ножче и да похапва с шумно дъвчене.

Оттогава ябълките винаги са ми били червена лампичка за опасност, а откакто журналистката Илиана Беновска превърна ябълката в символ на българската журналистика, положението не се подобри.

По време на последната пресконференция на Росен Плевнелиев като президент на България, тя опита да приложи любимия си журналистически прийом – да замери политика с ябълка. Вместо всичко да мине с ахване и шеги, както при изпращането на френския посланик Ксавие дьо Кабан или при победната пресконференция на Румен Радев, този път НСО се намеси веднага. Беновска бе изведена от залата за пресконференции под съпровода на развеселените погледи на другите журналисти и мрачната физиономия на президента Плевнелиев.

Не е фатално, че си имаме персонаж, който смесва цирк и журналистика, вдигайки посещенията в родните онлайн медии и рейтинга на телевизионни емисии. Всеки има изконното право да се направи за посмешище. Но никой няма право да сгромолясва и без това не особено високото ниво на българската журналистика, превръщайки сериозни събития в нелепа смесица между лош театър и епизод на „Съдби на кръстопът“.

Довечера малцина ще са разбрали какво е казал Плевнелиев по време не прощалната си реч, но всички ще са разбрали, че Беновска отново е вилняла и много хора ще кажат, че това е „истинската“ журналистика – да задаваш „неудобни“ въпроси, да наричаш нещата „с истинските им имена“ и да караш политиците „да се чувстват неудобно“.

В социалните мрежи вече се заговори за цензура, а някои дори поставиха въпрос дали е трябвало от НСО да извеждат Беновска.

Да, естествено, че е трябвало. И именно това щеше да се случи във всяка държава, която наричате нормална.

В задаването на смислени, неудобни въпроси има достойнство и смисъл. Но в опитите за унижаване на президентската институция и клоунизирането на едно събитие от сериозно политическо естество няма нищо достойно.

Беновска се държеше като Мел Гибсън в „Смело сърце“, когато героят му крещи „СВОБОДА“, докато го бесят, и така угаждаше на нарцистичната си потребност да вижда в себе си лицето на българската журналистика. Лошото е, че има опасност някой погрешка да привиди в нея „истински журналист“, „отдаден професионалист“ или „смел човек“.

Секс закачките, които си разменяше Беновска с ген. Радев и Слави Трифонов през ноември, бяха смешни. Помните – отново ябълки, полюции, кой е мъж и кой не е.  Само че една шега, повторена повече от веднъж, спира да бъде смешна и става в най-добрия случай досадна.

Една от мерите за успешна кариера е да знаеш кога да се оттеглиш. Беновска, време е. Политическата сцена и без това си има достатъчно клоунади.

 
 

Звезди от киното, изкушени от телевизията

| от chronicle.bg |

В последните години сериалите показаха, че малкият екран е достатъчно голям за всяка световна звезда, стига да се основават върху добър сценарий и качествена режисура. Затова и в последните години мнозина се насочиха към телевизията.

Когато видяхме в сериала „Истински детектив” Матю Макконъхи, това беше изненада – носителят на „Оскар” беше слязъл от нивото на големия екран, за да се снима в телевизията. Оказа се, че това е добър ход, който впоследствие мнозина негови колеги повториха.

В епохата, в която всеки може да гледа каквото си поиска дори на телефон, това да бъдеш близо до аудиторията е по-важно от всякога.

Предлагаме ви да видите в галерията ни големите актьори, носители на редица награди за ролите си в киното, осмелили се да дадат шанс на телевизията. Като бонус включваме и трима големи режисьори, изкушени от малкия екран.

 
 

Женските неща, които мъжете искат

| от chronicle.bg |

Да бъдеш възприет като „нежен“, „женствен“ или „чувствителен“, когато си мъж, е върховна обида, ругатня и унижение. Преди няколко дни потребител в сайта Reddit задава уместния въпрос: „Мъже, какво „женско“ нещо бихте правили, ако никой нямаше да ви съди?“ И се оказва, че въпросът има много отговори.

Някои мъже казват, че би им било приятно те да са „малката лъжичка“, когато спят с приятелките си (има се предвид позата, в която и двамата сте легнали на една страна и единият е гушнал другия – гушнатият е „малката лъжичка“, а гушкащият – „голямата“).

Друг от отговорилите казва: „Ако нямах пенис, щях да нося клинове.“

Прави впечатление, че много от мъжете са объркани по въпроса със срамното си окосмение – хем искат да го махнат, хем се тревожат дали няма да им се подиграват. Същевременно други са сигурни какво ще правят: „Ще си счупя ръцете от плетене, братле“

Никой не споменава цветните коктейли в чаша за Мартини със захар по ръба, но… да, цветните коктейли.

Много от марките се възползват от крехката мъжественост на някои хора, за да брандират продуктите си така, че те да вдъхват сила и увереност.

 

This absolutely necessary product:

„Забравих, че мъжете и жените имат различен вид зъби“