Съвместимост и химия в отношенията

| от |

Катя Михайлова

Много често съвместимостта и химията в отношенията се възприемат като взаимнозаменяеми от хората . Но те са различни и разликата им е важно да се разбере.

Високата съвместимост в отношенията идва от сходството в начина на живот между двама души и в ценностната им система. Но, една връзка с висока съвместимост, но с ниско ниво на химия, е много вероятно да бъде скучна поредица от срещи и разговори, след което, двете страни постепенно започнат да се отчуждават една от друга и в един момент престават да се виждат. От друга страна, химия без съвместимост, мого често води до катастрофа.
Поведението тогава става напълно ирационално. Така е когато знаете, че опредемен човек не е за вас, но не може да спрете да го виждате.

В същото време химията, сама по себе си, представлява много силно привличане между двама души и създаване на емоционална връзка в настоящето. Двойките са заедно през цялото време и обикновенно това никога не е достатъчно. Тогава се създават множество незабравими моменти. „Истинската любов е когато двама души имат патологии, които се допълват един друг.“ Високите нива на химията обикновено идват при хора с противоположни качества. Например момиче, което е лесно възбудимо, енергично и дейно ще има висока степен на химията с човек, който е спокоен, мек и отговорен. Интровертите обикновено имат естествена химия с екстровертите. Хората, които са дисциплинирани и интензивни, често работят най-добре с хора, които са спонтанни и неорганизирани.

За разлика от съвместимостта, липсата на химия не отблъсква хората един от друг. Липсата на химия просто води до липсата на емоционална интензивност.

Казват, че продължителността на най-страстното привличане трае 9 седмици и половина. Ако любовта може да е „от пръв поглед“, то тогава привличането е „от първа миризма“, като първопричината за нея е по-скоро обонянието, отколкото зрението.

Та, според вас, кое е по-важно в отношенията между хората – химията или съвместимостта?

Още от Катя може да видите тук

 
 

Facebook вече ще предлага видео съдържание

| от chronicle.bg |

Потвърди се, че Facebook е сключила сделки с Vox Media, Buzzfeed, ATTN и The Dodo (Group Nine Media) за излъчване на оригинални предавания.

Материалите ще включват кратки видеа до 10 минути, а също и по-дълги клипове над 20 минути. Разбира се, те ще бъдат прекъсване от рекламни паузи.

В началото видеата ще са достъпни единствено на сайта на Facebook и мобилните приложения, а след това ще стават достъпни и в други сайтове.

Съобщава се, че Facebook ще задържа 45 процента дял от рекламите в кратките клипове.

Източник: The Verge

 
 

68 на 100 от българите не са си купували книги през последната година

| от chronicle.bg |

Най-малко 68% от българите и техните семейства не са си купували книга през последната година. Това сочат данни на „Галъп интернешънъл“, публикувани по повод 24 май.

32% от анкетираните твърдят, че те или семействата им са купили поне една книга в последните 12 месеца.  13% заявяват, че са вземали книги от библиотека в последната една година. Останалите 87% казват, че не са.

Проучването е проведено сред 819 пълнолетни българи между 4 и 11 май.

Данните показват, че в сравнение с 2010 година процентът на хората, които не са закупили нито една книга през последната една година, се увеличава.

 

Засилващата се тенденция към ползване на онлайн литература вероятно също допринася за това увеличение.

Затрудненият достъп до книги е другата ключова причина за отчетените резултати. Според данните, делът на четящите закономерно е съставен предимно от млади хора с висше образование, населяващи по-големите градове. Жените, които са закупували книги или са вземали от библиотека, са два пъти повече от мъжете.

Проучването обаче показва позитивна тенденция сред младите – повече от половината на възраст между 18 – 35 г. са си купували книги през последната година, а една четвърт от най-младите са взимали книга от библиотека.

 
 

Комедия за закуска, драми на обяд, трилъри за вечеря

| от chronicle.bg |

Хората обичат да гледат комедии на закуска, драми в обедната почивка, трилъри на вечеря и документални филми късно вечер. Това сочи изследване на Netflix, цитирано от БТА. 

Телевизионната платформа е събрала данни за предпочитанията на потребителите в 22 държави. 34 процента от абонатите, които ползват платформата рано сутрин, търсят епизоди от класически комедии и ситкоми, например „Пълна къща“, „Как се запознах с майка ви“, „Приятели“.

Към обяд интересът се насочва към по-сериозни програми. По това време 47 процента от потребителите гледат драми, като „Анатомията на Грей“ и „Оранжевото е новото черно“. Обедният стрийминг е особено популярен в Бразилия – с 25 процента повече, отколкото в останалия свят .
Хората, които гледат телевизия, докато вечерят, предпочитат трилъри като „Живите мъртви“ и „В обувките на сатаната“. След 23 ч. обаче гледат предимно документални филми.

Верижното гледане на сериали започна, когато Netflix пусна целия сезон на „Къща от карти“ наведнъж през 2013 г. Сега хората вече не са ограничени от графика на телевизиите и могат да определят кога какви филми искат да гледат.

 
 

AlphaGo победи най-добрия играч на Го в света

| от chronicle.bg |

Изкуственият интелект AlphaGo надви Ке Жи, известен като най-добрия играч на древната игра Го. Победата за машината на DeepMind и Google е първата в сблъсък от общо три части.

Победата на машината е с половин точка – минималната възможна разлика.

Победата на AlphaGo с 4 на 1 над южнокорейската легенда Лий Се-дол миналата година бе отчетена като истински триумф за разработчиците на изкуствен интелект. Тогава не се очакваше неврална мрежа да може да играе толкова комплексна игра, но изкуственият интелект оспори това птредположение.

Експертите, които са следили първата среща, казват, че не само машината е добра в изучаването на тънкостите на човешките играчи, но и 19-годишният талант Ке се учи от нетрадиционния ѝ подход. Един от ранните му ходове бе определен като наистина гениален и със сигурност срещата ще става само по-интересна.

Вторият двубой в рамките на Future of Go Summit е насрочен за четвъртък, а финалът е в неделя.

Източник: The Verge