Сътрудничеството между България и ЮНЕСКО

| от |

Зам.-министър Катя Тодорова обсъди с генералния директор на ЮНЕСКО Ирина Бокова сътрудничеството между България и световната организация

Сътрудничеството между България и ЮНЕСКО в изпълнение на приоритетите на Организацията на ООН за образование, наука и култура обсъдиха на 1 декември председателят на Националната комисия за ЮНЕСКО заместник-министър Катя Тодорова и генералният директор на ЮНЕСКО Ирина Бокова, която е на двудневно работно посещение в София.

Зам.-министър Тодорова запозна генералния директор с предстоящите пред Националната комисия задачи, включително с работата по нови предложения за представителните списъци на ЮНЕСКО на културното и природно наследство на човечеството и подготовката на национална програма за отбелязване на 70-годишнината на ЮНЕСКО през 2015 г.

Изтъкнато беше признанието, което страната ни получи неотдавна, с включването на „Традицията на производството на чипровските килими” в Световната листа на нематериалното културно наследство.

Високо беше оценено и отбелязването като събитие на ЮНЕСКО на стогодишнината от рождението на световноизвестния български бас Борис Христов с гала концерт в сградата на Организацията в Париж под патронажа на генералния директор.

 
 

Филмите с актьори от различни раси са по-печеливши

| от chronicle.bg |

Холивуд често сочи към боксофис класациите, когато някой дръзне да попита защо няма по-голямо разнообразие на етноси. Това обаче може да се окаже грешно.

Изследване на Creative Artists Agency в тази област сочи, че „Средностатистическата печалба в дебютния уикенд на филм, който привлича зрители от най-различни етноси (което най-често е резултат на етнически разнообразния актьорски състав) е три пъти по-голяма от печалбата на обикновен филм“.

След това изследване, Кристи Хюбегър от Creative Artists Agency създава Индекс на етническо разнообразие във филмите. Тя обясни резултатите така: „Едно от най-интересните неща при успешните филми е, че комуникират с разнообразие от хора. В киното публиката иска да види свят, който прилича на техния.“

„Небелите“ хора са 38% от хората на света, но 45% от публиката по кината за миналата година. Те са гледали 413 различни филма между 2014 и 2016 година. Като „истински етнически разнообразни“ Creative Artists Agency определя филми, в поне 30% от актьорският състав не е от бели. В изследването на Агенцията тези филми печелят повече от всички „етнически неразнообразни“ без значение колко пари са налети като бюджет в продукцията.

Това много ясно може да се усети в малки филми като “Get Out” и “Hidden Figures”, както и в големи блокбъстъри като “Rogue One” и “The Fate of the Furious”.

 
 

Мързелът на мъжете

| от |

Мъжете това, мъжете онова, знам. Но мъжете наистина сме мързеливи дотолкова, че когато видиш някой всеотдайно работлив, си мислиш, че му има нещо. И най-вероятно действително му има нещо. Или получава неадекватно голяма доза самочувствие от това, че върши познато до болка действие много добре, или бяга от някакви кофти събития в живота си, или няма никакви други събития в живота си. Има, разбира се, и мъже, които намират приключение в работата си. Но сега ще говорим за мързеливото болшинство. Нека подчертаем, че мързелът не е  безотговорност, но за това – после.

Колеги ми разказаха за два поредни идентични случая в автомивка. Закарват колата си там в 3 следобед. Мъжът им казва, че, уви, приключва в 6 и няма време. „Можеш ли да останеш малко?“ – запитват, но „Не мога, много съм уморен“. На следващия ден – същото. От една страна човекът работи до 6 и да го попиташ дали не може да работи повече е все едно да питаш таксиметровия шофьор дали не може да кара над ограничението. Има си причини да откаже. От друга страна обаче – аре стига глупости! Таксиметровият шофьор може да кара над ограничението преспокойно! Автомивката също може да остане малко повече.

Мързелът е модерната чума, но си има причина за нея. Просто ни става скучно много бързо.

Дори да работиш с разнообразие, в един момент започваш да очакваш определено ниво на разнообразие. Така ти става скучно и губиш мотивация. Това се отнася до поне 80% от мързеливите мъже.

Мотивация.

Мързеливите не са безотговорни. Безотговорните хора са малко и те бързо са отблъснати от обществото, защото всички мразим да се грижим за несериозни пикльовци. Болшинството мързеливи мъже просто нямат мотивация. Нека пак вкараме двете страни: от една страна, човекът работи на автомивка и чисти коли. Този мъж чисти коли, всеки ден, по няколко и всичките са еднакви. Колко е интересно да чистиш коли. От друга страна обаче не е спечелил длъжността си от Супершоу Невада. Не е като да е изтъркал едно талонче „Златните пирамиди“ и бум – печелите миене на коли. Знае с какво се е захванал, което автоматично значи, че се се съгласил да го прави – тогава да заминава да го прави. Сори. Същото е и с някои полицаи (малко, но ги има). „Ама ние работим в опасни ситуации“. Човече, да… Ти си полицай, това правят полицаите. Радвай се, че има опасни ситуации, иначе ще трябва да разтърваваш пияни холандци по дискотеките.

Разбирам, че мотивацията е ниска, прекалено ниска. Но разваляш хорото, ако не го играеш.

Разсейване.

Мързелът е заешка дупка като в приказката за Алиса. Ако вършиш нещо познато за пореден път и не си набрал достатъчно инерция, за да го изкараш докрай, посредством волята си – YouTube е на два клика. (Разбира се, другите социалки са още по-близо, но моят фаворит е YouTube.) Разсейването е като да губиш на сварка – загубите се увеличават с геометрична прогресия. Ако загубиш 50% от стотинките си, с остатъка трябва да изкара 100% печалба, само за да излезеш на чисто. Мисълта ми е, че се изисква много по-малко воля, за да се дотътриш да си свършиш задълженията, за които си се съгласил, отколкото за да се изкараш от красивите, уютни прегръдки на бездънния YouTube.

 

 

*В текста се правят безпардонни обобщения, които, разбира се, имат своите изключения.

 
 

Тя успя! „Wonder Woman“ е най-печелившият филм на DC!

| от chronicle.bg |

„Wonder Woman“ продължава да доминира световния боксофис!

Последните сметки показват, че филмът е с най-големи приходи от всички филми за вселената на DC. Въпреки сериозната конкуренция, Жената чудо спечели овациите както на фенове, така и на критици. Преди няколко дни продукцията надхвърли 300 милиона долара печалба, като остана на върха за четвърта поредна седмица. И това въпреки премиерата на филмите мастодонти „Transformers: The Last Knight“ и „Cars 3″. Наистина впечатляващо!

Щастието обаче може да е мимолетно, защото се задава „Justice League“.

По последни данни „Wonder Woman“ е изкарал 325,1 милиона долара, с което изпреварва „Suicide Squad“ и неговите 325 милиона. Скоро се очаква да задмине и „Batman v Superman“ (330), като вече е пред „Man of Steel“ (291).

Целият успех се дължи на качеството на филми и още повече – на това, че то се предава от уста на уста, което е най-успешния маркетинг.

Дори Кевин Файдж от Marvel похвали продукцията за успеха и за това, че опровергава всички теории срещу филмите със супергерои жени.

Ако това не ви стига, за да отидете да го гледате, ето и трейлъра:

 

 

 
 

Студентка създаде полезна за имунитета бира

| от chronicle.bg, по БТА |

Студентка от Националния университет на Сингапур изобрети нов вид бира, богата на пробиотици, която има свойството да неутрализира токсините и вирусите и подпомага имунната система.

Четвъртокурсничка Алсин Чан решила да създаде полезната за имунитета бира, защото по-голямата част от пробиотичните напитки са на млечна основа. Затова хората с непоносимост към лактоза или алергия към протеини ги избягват.

Момичето призна, че прибавянето на пробиотик в бирата е доста „сложен трик“, тъй като напитката съдържа киселини, възпрепятстващи оцеляването и развитието на полезните бактерии. Студентката експериментира с пет вида щамове на пробиотици и постигна успех с Lactobacillus paracasei.

В 100 милилитра от финалния вариант на полезната бира се съдържат милиард пробиотици, а съдържанието на алкохол е 3,5 %. Процесът на варенето трае около месец. Алсин Чан и ръководителят й проф. Лю Шао Цюан смятат да патентоват изобретението. Японска компания, чието име засега остава в тайна, прояви интерес към продукта.