Рискованото завръщане на „Prison Break“

| от |

Всички помним един от сериалите, които ни зарибиха по гледането на телевизия, след като зрителите бяха отчаяни от бози от типа на „Дързост и красота“. Веднага след мощното изригване на „Lost“ телеманите се сдобиха с още един динамичен сериал, който да ги държи пред телевизорите. Разбира се, става въпрос за „Prison Break“.

„Бягство от затвора“ беше едно от най-зарибяващите шоута. Историята на Майкъл Скофийлд – млад, интелигентен, мегасекси пич, който решава да измъкне брат си от затвора по доста нестандартен начин, държеше будни хиляди мъже и жени по света.

Братът на Майкъл – Линкълн е обвинен в убийство, което не е извършил, но за сметка на това ще бъде екзекутиран за престъплението. Майкъл прави хиляди опити да го избави от електрическия стол, но всички всички те се провалят. Защото в „Prison Break“ всички конспирации за зли правителства и предатели, които си представяте, оживяват. В крайна сметка Майкъл прави последен отчаян опит – той влиза в същия затвор, но с коварен план. Разучил цялото място, Майкъл е татуирал карта за бягство на най-сигурното място – по цялото си тяло.

Още с първия епизод на шоуто започва играта на котка и мишка, гоненията и рисковите ситуации. И така два сезона, когато подобно на „Lost“ интригата яко се е заплела. Разплитането й обаче, което отнема на създателите на сериала още два сезона, не се получава така гладко и благополучно, както всички се надяват.

Трети и четвърти сезон могат да бият по „сюжети, съшити с бели конци“, недомлъвки и необясними обрати, дори финала на „Lost“, който все още трудно преживяваме. Феновете на сериала го доизгледаха с мъки. Макар идеята на телевизия FOX да беше сериалът да продължи още, те рязко го спряха след онези злополучни два сезона.

Тази и следващите три години обаче се очертават като завръщането на част от култовите телевизионни продукции, затова щеше да е странно, ако „Prison Break“ не беше направил своя опит за бляскаво възраждане.

FOX официално обяви, че „Prison Break“ има зелена светлина за сезон 5 и да, Майкъл Скофийлд се завръща. Уенуърд Милър, който го изигра през 2005-а ще се завърне в единствената известна роля в кариерата си. Към него ще се присъедини и Доминик Пърсел, който изигра брата, обвинен в убийство – Линкълн.

Още не е ясно как точно екипът на шоуто смята да отиграе цялото нещо, тъй като, както феновете помнят добре, Майкъл Скофийлд умира на финала на сезон 4 на онази версия на „Prison Break“, която все още помним със смесени чувства.

Истината е, че сезон три и четири на сериала бяха изключително компромисни варианти, които се гледаха трудно и с мъка, и много хора се предадоха някъде преди да ги завършат. По-издръжливите оцеляха.

Какво можем да очакваме от сезон 5?

Телевизията и основният екип отказват да коментират и всичко е много конфиденциално. Единственото, което се знае е, че епизодите ще са 10, други сезони не се предвиждат и стартът трябва да се случи през март догодина.

Дали това е рисковано телевизионно завръщане? Най-вероятно. Но държим да го видим с очите си. 

 
 

Филми от целия свят, оказали се в основата на холивудски хитове

| от chronicle.bg |

Европа е мястото, на което се ражда седмото изкуство. Въпреки това част от най-големите шедьоври в киното са създадени в САЩ.

Това не е изненада, предвид движението на таланти от Европа към Америка покрай Първата и Втората световна война.

Днес САЩ има традиция в създаването на касови филми, които печелят популярност по целия свят. Макар че Европа има своите образци на бавното, красиво кино, Америка създава продукции с ярки ефекти и известни актьори, които покоряват цялата планета.

Затова може би ще е любопитно да надникнем към някои от тях – онези, почерпили вдъхновението си сред киното от други страни и континенти.

Филми като „Дванадесет маймуни“ и „Предизвестена смърт“ са само копие на оригиналите, създавани на други места по света.

След като преди време ви показахме сериали, които не говорят английски (но част от тях имат и американската си версия), сега ще ви запознаем с чуждоезичните филми, залегнали в основата на някои от най-известните американски киноленти. Вижте ги в галерията.

 
 

За писателите в киното

| от Дилян Ценов |

  Коя е основата на всеки филм? Историята.

Сценарият се появява първо, след което бива взет от режисьора, който създава крайния продукт, за да събере зрителите пред екрана. И дори най-красивата продукция би се провалила, ако в нея не е заложена оригинална история и герои – тези две неща придават плътността. Без тях киното би било безсмислено занимание, хвърляне на пари на вятъра.

Именно там се корени ролята на пишещите хора –поети, писатели, сценаристи. Те възпламеняват началната искра, от която, ако условията са благоприятни, тръгва големият пожар. Често обаче става така, че именно хората, които създават историята, стават отправна точка за създаването на нови сценарии. Образът на пишещия човек е благоприятна почва за създаването на добра история.

Киното познава немалко филми, в чиято основа стоят писатели и резултатът в повечето случаи е добър. Винаги може да се роди добър продукт, когато героят е интересен и с богата биография. А писателите, нека не се лъжем, са хора, които имат и двете.

В нашата галерия ви предлагаме подбор на част от най-добрите филми за писатели, поети, сценаристи и изобщо хора, които се занимават с писане.

 
 

„Междузвездни войни“ навърши 40 години

| от chronicle.bg, по БТА |

През 1977 г. никой не бе чувал за лазерен меч или за медни бикини и не се обръщаше към непознати с думите „Нека Силата е с нас“, предаде Франс прес.

Нещата обаче бяха на път да се променят. Предстоеше да се появи по екраните третият филм на младия 33-годишен режисьор Джордж Лукас – за борбата между доброто и злото.

40 години по-късно „Междузвездни войни“ е най-рентабилната филмова сага на всички времена, а поклонници на джедайската религия има в много страни. „Не ми достигат епитети, за да опиша влиянието на „Междузвездни войни“ – заяви експертът Шон Робинс от специализирания сайт BoxOffice.com. – Четири десетилетия, свързани с рекорди, с нов вид развлечения посредством филмите от поредицата, с видеоигрите, книгите, играчките и всички артикули, вдъхновени от сагата. Това говори много.“

Първият филм от поредицата, излязъл по екраните на 25 май 1977 г., е с бюджет 11 милиона долара. Прожектиран е в само 32 киносалона и донася 1,6 милиона долара приходи през първия уикенд след появата си по екраните.

Актьорският му състав включва малко известни по онова време актьори – Марк Хамил /Люк Скайуокър/, Кари Фишър /принцеса Лея/ и Харисън Форд /Хан Соло/. Вестта за интересния филм обаче се предава между фенове „от уста на ухо“ и не след дълго се извиват големи опашки за билети пред киносалоните. В края на краищата първият филм от поредицата събра 221,3 милиона долара приходи, които дори се удвоиха след новата му редакция, извършена от „Туентиът сенчъри фокс“.

„Предпремиерата му е в емблематичния Китайски театър в Лос Анджелис, където филмът е прожектиран пред пълна зала 5 пъти дневно повече от година“, припомни кинокритикът Леви Тинкър. Той отбеляза, че тълпите фенове буквално протрили мокета в залата.

Двата следващи филма от поредицата – „Империята отвръща на удара“ и „Завръщането на джедаите“, събраха по над 200 милиона долара приходи.

Следващите три филма, излезли по екраните между 1999 г. и 2005 г., обаче не бяха толкова успешни. Действието в тях се развива преди случващото се във филмите от поредицата, появили се по екраните през 1977 г., 1980 г. и 1983 г.

 
 

Комедия за закуска, драми на обяд, трилъри за вечеря

| от chronicle.bg |

Хората обичат да гледат комедии на закуска, драми в обедната почивка, трилъри на вечеря и документални филми късно вечер. Това сочи изследване на Netflix, цитирано от БТА. 

Телевизионната платформа е събрала данни за предпочитанията на потребителите в 22 държави. 34 процента от абонатите, които ползват платформата рано сутрин, търсят епизоди от класически комедии и ситкоми, например „Пълна къща“, „Как се запознах с майка ви“, „Приятели“.

Към обяд интересът се насочва към по-сериозни програми. По това време 47 процента от потребителите гледат драми, като „Анатомията на Грей“ и „Оранжевото е новото черно“. Обедният стрийминг е особено популярен в Бразилия – с 25 процента повече, отколкото в останалия свят .
Хората, които гледат телевизия, докато вечерят, предпочитат трилъри като „Живите мъртви“ и „В обувките на сатаната“. След 23 ч. обаче гледат предимно документални филми.

Верижното гледане на сериали започна, когато Netflix пусна целия сезон на „Къща от карти“ наведнъж през 2013 г. Сега хората вече не са ограничени от графика на телевизиите и могат да определят кога какви филми искат да гледат.