Риалити политически виц

| от |

Тя била плакала и той бил му казал.

Плакала била майката на Бареков, Росен Петров му бил казал и напуснал партията му.

Осиротял, Бареков накрая казал, че честта на Росен Петров останала в него, имайки предвид кортика, който Петров тържествено връчи на Бареков в ефир.

Накрая днес всичкото това разказа по телевизора Росен Петров и сподели, че бил видял за първи път Ана Баракова по телевизора и пропушил след 4 години. Сподели още, че Бареков му бил казал, че е по-скоро интелектуалец, отколкото политик.

В крайна сметка ако е спорно, че някои избраници са журналисти, защо никой не упражнява поне надзор, същите поне да не стават политици. Най-малкото, защото могат в един момент да си поискат официално съответните консумативи, които ги докарват до това състояние.

 
 

Kia, Renault, Dacia и Nissan показват най-новото от гамата си в София

| от chronicle.bg |

Kia, Nissan и Dacia залагат на най-новите си модели на Автомобилен салон София 2017. Посетителите изложението в столицата ще могат да видят модели, които през тази есен записаха своите световни премиери.

Един от тях е KIA Stinger – най-мощният автомобил в историята на корейския бранд. Това е автентичен грандтурер, спортен седан за вълнуващи пътувания на дълги разстояния.

В София KIA Stinger е показан в своята топ-версия с 3,3 литров twin-turbo V6 бензинов двигател с мощност от 370 к.с. и ускорение от 0 до 100 км/ч само за 4,9 секунди, 8-степенна автоматична трансмисия и 4×4 задвижване.

KIA Stinger1

Само месец след Международния Автосалон във Франкфурт своя дебют у нас прави и KIA Stonic. Дизайнът на компактния кросоувър на Stonic моментално разкрива произхода на модела – асоциираната с КИА радиаторна решетка тип „тигров нос” е подчертана от хромирана обкантваща рамка, a „Targa“ стилът, който Stonic предлага, дава възможност на клиентите да избират между 20 двуцветни комбинации, загатнати още в прототипа на модела – Provo.

KIA Stonic

В Nissan на свой ред залагат на най-популярния електрически модел в света. Новият Leaf е първият автомобил на компанията в Европа, който ще въведе първи части от най-модерната технология за подпомагане на водача.

Eлектромобилът е оборудван с последните иновативни решения като e-Pedal, позволяващ да шофирате и натискате педала на спирачките по един напълно нов и безпроблемен начин. Пробегът на хечбека е 378 км, като това се дължи на по-мощния задвижващ агрегат – 110 кВт и 320 Нм въртящ момент.

Nissan LEAF

На софийския автосалон своя дебют направи и Dacia Duster.

Новият Duster е първият модел на Dacia, който предлага автоматична климатична система. С пет вентилационни отвора (три по средата и по един във всеки край на арматурното табло) студеният или топъл въздух се обдухва по оптимален начин в купето. Климатичната система е модернизирана за употреба в по-топли климатични условия.

Dacia Duster 2

Новият Duster е достъпен и с безключов достъп – технология, която се използва и тества от няколко години в цялата група Renault. Тази ергономична система отваря автоматично всички врати, когато водачът се доближи до автомобила, и предлага дистанционно заключване (допълнено със звуково потвърждение) при отдалечаване автомобила. Не се налага водачът да изважда ключа от джоба си, за да стартира двигателя, тъй като това става чрез старт/стоп бутон.

Моделът стартира на цени от 21 990 лв. Технически той е запазил гамата двигатели от своя предшественик, като ще продължи да се предлага с 1,6-литров бензинов атмосферен мотор със 115 к.с., като и с 1,2-литров с турбо, развиващ 125 к.с. Дизелите си остават два – с обем 1,5 литра, които предлагат 90 и 110 к.с. При версиите с предно предаване се залага на полунезависимо окачване, а при тези със система 4х4 има независима електромагнитна муфа отзад.

На щанда на Renault голямата атракция е новият Megane RS. Хот-хечът е получил 1,8-литров турбо мотор, зает от възродения Alpine A110, завиващи задни колела и трансмисия с два съединителя. Megane RS запазва предното предаване, а моторът на хотхеча е с мощност 280 к.с. и има максимален въртящ момент 390 Нм.

Renault Megane RS

Колата ще може да се поръчва и с 6-степенна механична трансмисия, а не само с 6-степенна EDC кутия. Моделът получава и система за избиране на различни режими за управление на електрониката Multi-Sense – вариантите са Comfort, Normal, Sport, Race и Perso, при който водачът избира индивидуални за него настройки. На борда присъства и мултимедийната система R-Link 2, която осигурява високо ниво на свързаност с външни устройства, както и функцията R.S. Monitor. Тук е наличен и режим Expert, който дава възможност за включване и камера към системата – отлично решение за всеки трак дей.

 
 

Сините очи и големите амбиции на Себастиан Курц

| от chronicle.bg, по Haaretz |

Поддръжниците му го виждат като бъдещето на страна, която досега винаги е гледала предимно към миналото, отколкото към бъдещето. Противниците му го виждат като обикновен кариерист, жаден за власт.

Където и да е истината, малцина австриици оспорват това, че техният 31-годишен външен министър, Себастиан Курц, вече остави дълбока следа в историята на централноевропейската държава. След агресивна кампания и спечелени предсрочни парламентарни избори, той стана най-младият министър-председател на страната и един от най-младите лидери в Европа.

Мъжът с детско изражение и арийска осанка омая населението. Спиран е на улицата, хората си правят селфита с него, други искат автографи, сякаш е кинозвезда. Младостта се отразява в небрежния му подход към работата. Политикът е известен с това, че настоява да го наричат Себастиан, вместо „господин Министър“. Някои австрийци дори отиват по далеч, обръщайки се към него с умаленото Басти. Ако се возите в самолет за Австрия е напълно възможно той да седне на мястото до вас. Според ново решение, представители на чужди правителства и техните началници следва да пътуват в икономична класа, вместо в бизнес класа.

Нека обаче нищо от това не ви заблуждава. Себастиан Курц е повече от поредния политик с грабващо бебешко лице. Зад сините очи се намират увереността, лидерските качества и големите амбиции на един млад политик, когото все по-често ще виждаме редом до световните лидери с побелели коси.

Роден е през 1986 година и завършва гимназия през 2004 година. Следва право, но прекъсва, за да се посвети на политическата си кариера. Започва на общинско ниво, влизайки в Градския съвет на Виена през 2010 година. Може би единствената част от биографията му, която би искал да изтрие е именно от този период. Слоугънът на кампанията през 2010 година е „черното е готино/секси“. Във видеото 23-годишният кандидат се вози в Хамър, придружаван от жени с изкусителни форми. Фокусът е върху гърдите им. Една от спирките в клипа е клубът Мулен Руж, където е организирано черно „готино/секси“ парти. По-късно Курц излиза на улицата да раздава презервативи, обяснявайки как е загубил девствеността си на 15 години. По време на сегашната му кампания това му беше натяквано неколкократно и противниците го използваха, за да го компрометират.

Големият скок идва през 2011 г. Тогава Курц става директор на отдела по интеграция в министерството на вътрешните работи. „Виждам себе си като човек, при когото имигрантите да идват за помощ“, казва той тогава, опитвайки се да изгради нов имидж на Австрия, като гостоприемна страна за чужденците. С изкачването по стълбите на властта обаче, възгледите му се променят. През 2013 година, когато заема поста на външен министър и хиляди имигранти нахлуват в страната, той започва да говори за опасностите на масовата имиграция. Промените в идеологията му политолозите обясняват с помъдряването, което неминуемо се появява, колкото по-големи стават отговорностите на съответния пост. От другата страна са коментарите, които го определят като човек, желаещ да се издигне до властта, използвайки крайнодесни подходи. Също така е привърженик на идеята за ограничаване на преференциите, които Европейският съюз дава на имигрантите.

Негови са решенията за спирането на външните средства за построяването на джамии и забраната на бурки на обществени места. „Искаме ислям в австрийски стил, а не такъв, диктуван от други държави“ е аргументът му.

Един от най-напрегнатите моменти в кариерата му и изпитание за качествата му , е през 2016 година, когато затваря Балканския бежански коридор. Първоначално решението е остро критикувано и изглежда като действие срещу най-силната жена в днешна Европа – Ангела Меркел. Самата тя е известна с отворената си политика към бежанците, позволявайки на близо половин милион имигранти да влязат в Германия. С течение на времето обаче възгледите се променят и Меркел признава, че това е било правилното решение.

Твърдата му позиция се появява и по отношение на Турция. Австрийският политик се изказва остро против президента на Турция, Реджеп Таийп Ердоган, твърдейки, че в него се наблюдават „диктаторски тенденции“. През юли тази година, той отказа на турския министър на икономиката да лети до Австрия за церемония по случай една година от преврата в Турция. В момента политикът е за прекратяване и на преговорите за членството на Турция в Европейския съюз.

Излишно е да споменаваме, че тази година е най-напрегната в кариерата му досега. Преди няколко месеца, преди да навърши 31 години, Курц беше избран за лидер на Австрийската народна партия. Шокът дойде, когато той обяви, че се оттегля от коалицията със социалдемократичната партия , довеждайки Австрия до ситуация на предсрочни парламентарни избори.

Във видеото в кампанията го виждаме как изкачва планина. Посланието е: „Правилният път не е задължително лесен. Да постъпваш правилно е ситуация, в която често си сам.“ А слоугънът в кампанията му  за лидер на партията беше: „Време е за нещо ново“. Предстои да видим какво ще е това ново, освен затягане на мерките по отношение на нелегалната имиграция – това вече е ясно, че е един  от най-големите му приоритети.

 
 

Вижте как мина премиерата на Huawei Mate 10

| от chronicle.bg |

16:24 ч. – Mate 10 Pro ще се продава за 799 евро за 128-гигабайтовата версия, като продажбите ще започнат през ноември. Стандартният Mate 10 ще е със 100 евро по-евтин. България не присъства в първата вълна на проджаби, но най-вероятно скоро след това телефоните ще пристигнат и тук.

Премиум моделът Mate 10 Porsche Design ще струва 1395 евро (256 GB и 6 GB RAM), като ще с продава само на избрани пазари.

16:12 ч. EMUI поддържа вграден режим за декстоп, който позволява да движите прозорците на различни приложения. Екранът на телефона може да се превърне в допълнителен тъчпад, като клавиатурата може да се появи във всеки момент, когато ви потрябва.

С USB-C към HDMI кабел, телефонът може да се върже към външен монитор, като работи като десктоп-устройство.

Телефонът може да се използва и като независимо устройство, докато е в режим декстоп, така че да можете да копирате текст от него и да го използвате в приложение на втория екран.

618x346

16:03 ч. Телефонът поддържа високо качество аудио сигнал с 384Kb/s и 32бита. Mate 10 Pro няма 3.5 mm жак за слушалки, само Mate 10.

Любопитно е, че телефонът може да разпознае гласът ви, докато водите разговори по него и да изчисти звука, така че да се акцентира на него.

618x346

15:56 ч. Благодарение на бързото изчисляване на процесим свързани с машинно обучение, камерата успява бързо да разпознае какъв обект стои пред нея и да се настрои така, че да оптимизира снимката за него.

15:48 ч. Очаквано телефоните пристигат с двойна камера. Камерите повтарят технологията на старите телефони на Huawei – един цветен сензор и един монохромен, този път двете са с отделен процесор за изображението и с f/1.6 бленда. Според презентацията, когато изображенията биват наложени едно върху друго се равнява на 1.1 бленда – тоест на теория камерата трябва да се представи доста добре при слаба осветеност.

Процесорът с изкуствен интелект позволява „хибриден зуум“ до 2х. Стабилизацията обаче е само на цветния сензор.

15:45 ч. Телефонът няма безжично зареждане, но Mate 10 поддържа Supercharge – технология, която дава възможност за 4 пъти по-бързо презареждане на батерията в сравнение с безжичното. Системата за зареждане е първата, сертифицирана за качество от TUV.

15:40 ч. Компанията демонстрира по-добър GPS от конкурентите си. Huawei твърдят, че чипът им се справя много по-добре в тунели, огромни кръстовища или натоварени места. Дори сигналът да се загуби, телефонът бързо успява да намери новия.

15:37 ч. Huawei Mate 10 идва с Kirin 970 – процесорът на Huawei оптимизиран за изчисляване на невронни схеми и процеси, свързани с изкуствен интелект. Невронният чип на Kirin 970 e 25 пъти по-бърз от CPU, но е 50 пъти по-ефективен от гледна точка на използваната мощност.

Демонстрацията показва колко време отнема разпознаването на обекти в 100 снимки – при Mate 10 този процес отнема 5 секунди, което е по-бързо от конкуренцията на Apple и Samsung.

Процесорът прави телефона до 60% по-реактивен. Технологията позволява запазване на нивото на производителност в течение на времето – дори след 18 месеца използване, телефонът остава по-добър от конкуренцията.

15:25 ч. Представят и Mate X Porsche Design

Mate 10 Porsche Desighn e с ръчно изработен екстериор, напомнящ на керамично покритие, но създадено от стъкло. Устройството ще дойде със специален интерфейс, разработен от дизайнерите на Порше, като ще се предлага с най-високата вградена памет от 256 GB. Телефонът ще има две устройства за бързо зареждане, два кожени калъфа и слушалки.
618x346

5:23 ч. – Mate 10 Pro ще идва в четири цвята – титаниево сиво, мока кафяво, нощно синьо, розово злато. Mate 10 идва в розово злато, златно шампанско, черно и мока кафяво.

620x231
15:20 ч. – Ричард Ю използва примери с iPhone X и Samsung, за да изтъкне лекотата, с която се отключва Mate 10 – само едно вместо три движения (както е при лицево разпознаване на Apple), докосване в предната част на корпуса, вместо да цапате лещата на камерата, докато нацелите къде се намира четецът за пръстови отпечатъци.

620x231

15:17 ч. – Huawei въвежда FullView дисплей, с изтъняване на рамките на екрана до постигане на съотношение екран/тяло от 81,79% при Mate 10 и 81,61% при Mate 10 pro.

15:15 ч. Батериите на двата модела са с 48% повече мощност в сравнение със старите модели. Зарядът на батерията при Mate 10 и Mate 10 pro е 4000 mAh.

15:06 ч. – Виждаме за първи път официално и потвърдено как ще изглеждат новите Mate 10 и Mate 10 pro, които ще бъдат захранвани от чипа Kirin 970.

Mate 10 Pro идва с 6-инчов екран, (разделителна способност 2160 х 1080) OLED HDR дисплей. Екранът ще бъде със съотношение от 18:9.

Mate 10 ще бъде с 5,9 инчов екран и съотношение 16:9, 2560 х 1440 FHD+.

618x346

15:04 ч. – На сцената излиза главният изпълнителен директор Ричард Ю, който разказва за промените, които смартфоните внасят в живота на потребителите през последните 10 години

14:59 Мелодията от Деспасито в изпълнениe на класически инструменти звучи преди началото.

****

 
 

8 тайни на успеха: Колко е важен етикетът с Валентин Игнатов

| от chronicle.bg |

Никой не е скочил високо, докато е искал да направи просто една малка крачка.

„Направи нещо голямо“ е и мотото на новия бизнес телефон на Samsung – Galaxy Note 8.  Достатъчно голям, за да не е малък и достатъчно компактен, за да не е прекалено голям – този път от Samsung са право в целта с размера. И не само с размера. 

Помолихме няколко човека с богат бизнес опит да ни разкажат за тяхното правене на нещо голямо, за съвета, който са получили в подходящ момент. Както и да дефинират „успеха“ според собствените си принципи – и дори да ни го напишат на ръка с S Pen стилуса на Note8.

 

Успехът е понятие, в което може да се набутат всевъзможни измерители и смисли: пари, слава, семейно щастие, популярност, власт, поредица от малки постижения или един голям пробив…какво ли не. Но истински успешният човек се познава бързо и безпогрешно, когато разговаряш с него на живо.

Обикновено той е спокоен, уверен, без хистеричната необходимост непрекъснато да говори за успехите си, с добър подход към хората. Той е събеседник, общуването с който носи усещане за смисленост и спечелено време.

Валентин Игнатов е точно такъв успял човек: той не излъчва претенциозност, не налага мнение и говори така, че събеседниците му го слушат не защото трябва да го слушат, а защото им е интересно. Нещо, с което, нека бъдем честни, малко хора могат да се похвалят.

DSC_2373

Валентин започва своята кариера от Pepsi, където работи като търговски директор. Пътят му минава през Devin, където е един от собствениците, и в момента се намира в една област, която е по-привлекателна от водата и безалкохолните: бирата.

В момента той произвежда Karsten – висококачествена бира, която се произвежда в завода на Tuborg-Carlsberg в Букурещ. Валентин разбира не само от бири. Говорим си с него за маркетинг, за разликата между стока и продукт, за италианците-палячовци и италианците-бизнесмени, за немските му корени и за България – държавата, в която има място за хората, които искат да успеят.

DSC_2346

Какво пият българите? Обичат ли бира?

Българите много обичат да пият бира. Тя е една от най-древните питиета, измислена е още от древните египтяни, които са ферментирали пшеница и са пили бира. За разлика от годините на социализма, бирата която сега се произвежда в България е много качествена и по нищо не отстъпва на западните бири.

Тогава имаше един виц, за българи, които изпратили в чужбина бира за проверка. Върнали им я с бележка, че „Вашият кон няма проблеми с бъбреците“.

Сега вече не е така. За производството на добра бира е изключително важно да има добра вода, а у нас водата е много чиста, което е първата предпоставка за направата на хубава бира.

Нещо за твоята бира? Ще ни убедиш ли да я пием?

Произвеждаме Карстен от три години в Румъния при бутилировача на Carlsberg и Tuborg. В същия завод се правят и соковете Granini, които навремето внесох в България. Тази година имаме голям успех, тъй като една от големите търговски вериги у нас, Billa, ми се довери и приеха Карстен да бъде акцент в летния сезон. Бирата се приема много добре, тъй като е малцова бира, няма изкуствени съставки, а процентът на алкохол е в оптималните граници, които са между 4,5 и 5. В случая на нашата бира той е 4,7.  Другият измерител за хубава бира е съставката твърдото вещество, т.нар. плато, чиито съвършени стойности са между 10 и 11. При Карстен то е 10,5. Освен това, бирата е евтина.

Какво отличава евтината бира от скъпата?

Като производство всички бири са евтини, когато говорим за мейнстрийма. Ако решите да произвеждате бира, трябва да знаете, че първоначалната инвестиция е много голяма. Но оттам нататък, това, което вкарваш, за да се прави бирата, е минимално: пшеница, малц, хмел, вода. Разбира се, има бири на друго ниво: белгийски, бенедиктински, които се правят по манастири…там производството неизбежно е по-скъпо. Но разликата в цената при мейнстрийм бирите не е в качеството им, а в маркетинга, дистрибуцията и средствата за продажба.

Цялото интервю с Валентин Игнатов четете в Webcafe.bg.