Рекламодатели и агенции: Две системи за тв аудитория ще създадат неяснота, объркване и недоверие на пазара

| от |

Българската асоциация на рекламодателите (БАР) и Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) излязоха с общо становище относно създаването на две системи за данни за тв аудитория.

novo-logo_baca

Членовете на Българската асоциация на рекламодателите (БАР) и на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) изразяваме сериозната си загриженост от утвърждаването на българския пазар на две системи за данни за ТВ аудитории, които ще се използват от телевизионните оператори при реализацията на рекламни кампании.

Считаме, че различните и противоречиви данни за ТВ аудитории, въз основа на които ще се извършва планирането, осъществяването и ценообразуването при рекламните кампании в електронните медии, ще създадат неяснота, объркване и недоверие на пазара. Това ще затрудни значително достигането до целевите аудитории и ще внесе съмнение за коректността и точността на ценообразуването.

Нашето общо становище е, че на българския пазар трябва да се приеме една система, предоставяща прозрачни, достоверни и надеждни данни за ТВ аудитория. Вярваме, че тази система трябва да бъде избирана от представителите на рекламния сектор въз основа на ясни и прозрачни критерии, след внимателен анализ на дейността и методите на агенциите, предлагащи данни за ТВ аудитория, и следвайки международните практики.

Ние, членовете на БАР и БАКА, ще работим за утвърждаването на българския пазар на една надеждна и достоверна система за данни за ТВ аудитория, която да бъде призната и използвана от електронните медии при осъществяването на телевизионните кампании. Ще предприемем конкретни стъпки за сътрудничество с всички заинтересовани страни в сектора, а при необходимост сме готови да предприемем конкретни действия за развитие на нормативната уредба, за да се гарантира устойчиво и предвидимо развитие на сектора. Убедени сме, че това е в общ интерес на всички, които осъществяват комуникационна дейност в страната.

Росен Мисов – изпълнителен директор от името на БАР

Мариана Брашнарова – изпълнителен директор от името на БАКА

Членове на БАР

  1. АКТАВИС ЕАД
  2. АЛФА БАНКА БЪЛГАРИЯ АД
  3. Байерсдорф България ЕООД
  4. Банка Пиреос България АД
  5. Белла България АД
  6. БМВ Фертрийбс ГмбХ – клон България
  7. Данон Сердика АД
  8. Девин АД
  9. Загорка АД
  10. Каменица АД
  11. КОКА-КОЛА БЪЛГАРИЯ ЕООД
  12. Космо България Мобайл ЕАД
  13. Мобилтел EАД
  14. Монделийз България Холдинг АД
  15. Нестле България АД
  16. Обединена Българска Банка АД
  17. Първа инвестиционна банка АД
  18. Ригли България ЕООД
  19. Сосиете Женерал Експресбанк-АД
  20. Тойота Балканс ЕООД
  21. Ferrero Romania SRL
  22. Хенкел България ЕООД
  23. ЧИПИТА БЪЛГАРИЯ АД
  24. Юниливър България ЕООД
  25. Юробанк България АД

faa817175d5fe54932ef1936571951eb

Членове на БАКА

Пълноправни членове:

  1. Арт Пикчърс
  2. Арчър Айдиас
  3. Бранд Ню Айдиъс
  4. Г.И.Д. Консулт
  5. График Дизайн Студио
  6. Графити ББДО
  7. Грей България
  8. ДДБ София
  9. Декони
  10. Еуро Ар Ес Си Джи София
  11. FCB Sofia /Еф Си Би София/
  12. Интелдей Солушънс
  13. Интерпартнерс Комюникейшънс
  14. Клокуърк
  15. Лоу Суинг Комюникейшънс
  16. Маг Адвъртайзинг
  17. Маккан Ериксон София
  18. Ноубъл Графикс
  19. Ню Момент Ню Айдиас Къмпани
  20. Огилви Груп
  21. Публисис София
  22. РА Крес
  23. Реформа
  24. Хатс JWT
  25. Юрапел Комюникейшънс

Асоциирани членове:

  1. A Теам
  2. Айдиъс Лаб
  3. Амекси
  4. Ар енд Ай Адвъртайзинг
  5. Аргента-ИК
  6. Асен Попов
  7. Бай Сърпрайз
  8. Би Уъркс
  9. Бранд Билдинг Къмпани
  10. Визеум България
  11. Демнер, Мерличек и Бергман София
  12. Джей Си Деко България
  13. Джобс.БГ
  14. Дизайн Борд
  15. Httpool България /Ейч Ти Ти Пуул България/
  16. ЕнЕрДжи Криейтив Бутик
  17. Ентусиазъм
  18. Зенит Адвертайзинг енд Комюникейшънс
  19. Ивентс Тим
  20. Изи Онлайн
  21. Интуит
  22. Карат България
  23. Медиа С СМВ
  24. Медиахелп
  25. Медия Клуб
  26. Некст Ди Си
  27. Ол Ченълс Едвъртайзинг
  28. Опус Адвъртайзинг
  29. Пиеро97 МА
  30. Прим Дизайн
  31. ПРИМА – Продуцентска, рекламна, информационна и медийна агенция
  32. РА Киви
  33. Ранг Консулт
  34. Силвър Адвъртайзинг
  35. Смартс
  36. Спонсоршип 360
  37. Страйп Медиа
  38. Флок Медиа
  39. Фулстоп Адвъртайзинг
  40. Хавас Медиа България
  41. Хавас Уърдуайд София
  42. Чап Медиа
 
 

Актьори, използвали дубльори за голи сцени

| от chronicle.bg |

Голите сцени са кофти изживяване. Независимо дали ви звучи яко да сте без дрехи в леглото с Брад Пит, ако всичко е на ужким, а наоколо щъкат оператори, режисьор, гримьори и случайни статисти, едва ли ще искате да показвате гърдите си.

Именно затова мнозина избират да ползват дубльори.

Може би най-известен в последните години е случаят с Лина Хийди от Game of Thrones. Актрисата е в ролята на Церсей, която трябва да преживее „похода на срама“, за да може да се прибере в дома си, след като е държана като затворник от религиозна секта. Героинята на Хийди трябва да премине през целия град напълно гола. Актрисата обаче отказва и вместо нея виждаме тялото на дубльорка.

В галерията ви предлагаме още няколко примера за подобни случки.

 
 

Страстен танго спектакъл на сцената на Sofia Live Club

| от chronicle.bg |

Един страстен спектакъл очаква любителите на тангото на 31 май в Sofia Live Club.

Музикантите от Tango Cats ще представят на българската публика пиеси от Астор Пиацола, Карлос Гардел и Ричард Галиано.

Орлин Цветанов (цигулка), Зорница Цветанова (пиано) и Младен Тасков (пиано) са в основата на проекта Tango Cats, който заразява с любовта си към тангото. Музикантите ще потопят публиката в света на tango Nuevo с виртуозни изпълнения на пиесите на Астор Пиацола.

Гост звезди на вечерта са Васил Златанов (акордеон), Веселин Веселинов Еко (бас) и Стоян Янкулов Стунджи (барабани). Изпълнението ще бъде съпроводено от танца на Владислав Петров и Лорена Тарантино – той е една от водещите фигури на българското танго, а тя носи магията на юга и за първи път ще танцува на българска сцена.

След концерта DJ Васил Адамов ще забавлява гостите с милонга (танго парти).

Билетите се разпространяват онлайн на EPAY-GO Билети и Събития или на касите на Easypay.

 
 

68 на 100 от българите не са си купували книги през последната година

| от chronicle.bg |

Най-малко 68% от българите и техните семейства не са си купували книга през последната година. Това сочат данни на „Галъп интернешънъл“, публикувани по повод 24 май.

32% от анкетираните твърдят, че те или семействата им са купили поне една книга в последните 12 месеца.  13% заявяват, че са вземали книги от библиотека в последната една година. Останалите 87% казват, че не са.

Проучването е проведено сред 819 пълнолетни българи между 4 и 11 май.

Данните показват, че в сравнение с 2010 година процентът на хората, които не са закупили нито една книга през последната една година, се увеличава.

 

Засилващата се тенденция към ползване на онлайн литература вероятно също допринася за това увеличение.

Затрудненият достъп до книги е другата ключова причина за отчетените резултати. Според данните, делът на четящите закономерно е съставен предимно от млади хора с висше образование, населяващи по-големите градове. Жените, които са закупували книги или са вземали от библиотека, са два пъти повече от мъжете.

Проучването обаче показва позитивна тенденция сред младите – повече от половината на възраст между 18 – 35 г. са си купували книги през последната година, а една четвърт от най-младите са взимали книга от библиотека.

 
 

Пролетен базар на книгата 2017: какво си струва да видим

| от chronicle.bg |

Пролетният базар на книгата – най-голямото книжно събитие за българския читател ще се проведе в следващите дни в Националния дворец на културата. От 23-ти май до 28-ми май (неделя) българските читатели ще могат да присъстват на много и разнообразни срещи с автори и издатели от страната и чужбина. Повече от 100 книгоиздатели и търговци участват в тазгодишното издание.

Официалното откриване е на 23-ти май от 11:00 ч. в мраморното фоайе на НДК. Гости на откриването ще бъдат спортистите Стефка Костадинова и Валери Йорданов, които ще представят юбилейни албуми, посветени на кариерите си.

В рамките на шестте дни на изложението, на щандовете на издателствата, както и на сцената на културната програма, ще се състоят близо 50 премиери на най-новите книжни заглавия у нас, а също четения и срещи с чуждестранни и български автори, сред които Александър Секулов, Антон Стайков, Бойка Асиова, Божана Апостолова, Владо Даверов, Владимир Попов, Георги Господинов, Димана Йорданова, Емил Андреев, Здравка Евтимова, Ивинела Самуилова, Йордан Велчев, Йорданка Белева, Константин Трендафилов, Милен Русков, Петър Чухов, Тони Николов, др.

Днес правим подбор на част от издателствата, които тази година ще вземат участие. Какво можете да намерите на техните щандове, вижте в галерията горе.