Рекламният фестивал ФАРА раздаде наградите си

| от |

Noble Graphics стана творческа агенция на 2014г., а „Загорка“ АД – рекламодател на годината на ежегодния рекламен фестивал ФАРА.

В последните две години на конкурса Noble Graphics финишираха втори. Тази обаче те успяха да изпреварят миналогодишния победител DDB София. Трета в творческите категории остана NEXT-DC.

ФАРА се проведе за петнадесета поредна година в Албена с цел да отличи най-креативните рекламни идеи за изминалите 12 месеца.

Ето и пълния списък с финалисти:

ТВОРЧЕСКИ КАТЕГОРИИ

ФИЛМ
ТВ РЕКЛАМА И КИНОРЕКЛАМА
СТОКИ

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Краварка
Рекламодател: Ростар БГ
Агенция: reforma

ФИЛМ
ТВ РЕКЛАМА И КИНОРЕКЛАМА
УСЛУГИ

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Жилищен блок
Рекламодател: UniCredit Bulbank
Агенция: reforma

БРОНЗ
Заглавие на рекламата: Да помогнем на природата – серия от 2
Рекламодател: Космо България Мобайл ЕАД
Агенция: Ogilvy Group

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: Мтел Трансфер, част 1
Рекламодател: Мобилтел ЕАД
Агенция: ДМ&Б София

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: Шампионска лига, серия от 5
Рекламодател: UniCredit Bulbank
Агенция: The Smarts

ФИЛМ
ТВ РЕКЛАМА И КИНОРЕКЛАМА
СОЦИАЛНА, ПОЛИТИЧЕСКА, МЕДИЙНА РЕКЛАМА

ЗЛАТО
Заглавие на рекламата: Дневник на българската действителност (серия от 5)
Рекламодател: Икономедиа
Агенция: Noble Graphics

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Война, Мексико, Джедаи – серия от 3
Рекламодател: Sofia International Film Festival
Агенция: ДДБ София

БРОНЗ
Заглавие на рекламата: Няма с какво да се гордееш
Рекламодател: WWF – Световен фонд за дивата природа, Дунавско-Карпатска програма България
Агенция: Ogilvy Group

ФИЛМ
ДРУГИ ФИЛМОВИ ФОРМИ

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: Времето
Рекламодател: Фондация „Герои на времето”
Агенция: reforma

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: Паметник на незнайния доброволец
Рекламодател: Фондация „Герои на времето”
Агенция: Noble Graphics

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: Портрет на чинийка
Рекламодател: АГИТПРОП
Агенция: Tribal Worldwide София

РАДИО РЕКЛАМА

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Nissan GT-R ускорява от 0 до 100 км/ч по радиото
Рекламодател: Рено Нисан България ЕАД
Агенция: Ogilvy Group

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Стерео
Рекламодател: Рено Нисан България ЕАД
Агенция: Ogilvy Group

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: Ниво на есетри в река Дунав
Рекламодател: WWF – Световен фонд за дивата природа, Дунавско-Карпатска програма България
Агенция: Ogilvy Group

ПРЕС РЕКЛАМА
СТОКИ

Няма финалисти.
ПРЕС РЕКЛАМА
УСЛУГИ

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Всеки зъб с номера си, серия от 4
Рекламодател: Medical Dent
Агенция: The Smarts

ПРЕС РЕКЛАМА
СОЦИАЛНА, ПОЛИТИЧЕСКА, МЕДИЙНА РЕКЛАМА

ЗЛАТО
Заглавие на рекламата: Дневник на българската действителност (серия от 8)
Рекламодател: Икономедиа
Агенция: Noble Graphics

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Литературата не признава граници – Невъзможната книга (серия от 3)
Рекламодател: Асоциация „Българска книга”
Агенция: Havas Worldwide Sofia

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: В случай, че не сте забелязали
Рекламодател: WWF – Световен фонд за дивата природа, Дунавско-Карпатска програма България
Агенция: Ogilvy Group

OUT OF HOME
ВЪНШНА РЕКЛАМА

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Всеки зъб с номера си, серия от 4
Рекламодател: Medical Dent
Агенция: The Smarts

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: Да направим невидимото видимо
Рекламодател: UNICEF България
Агенция: All Channels Communication Group

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: Скучната работа убива – серия от 3
Рекламодател: Re-act
Агенция: ББДО Груп

OUT OF HOME
ВЪТРЕШНА РЕКЛАМА

ЗЛАТО
Заглавие на рекламата: Дневник на българската действителност (серия от 8)
Рекламодател: Икономедиа
Агенция: Noble Graphics

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Закачалки (серия от 5)
Рекламодател: Omnitom
Агенция: Noble Graphics

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Най-лесният начин да засвириш на пиано
Рекламодател: Фондация „ХХ Триола-Квинтола”
Агенция: Tribal Worldwide София

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Портрет на чинийка
Рекламодател: АГИТПРОП
Агенция: Tribal Worldwide София

OUT OF HOME
AMBIENT

ЗЛАТО
Заглавие на рекламата: Закачалки
Рекламодател: Omnitom
Агенция: Noble Graphics

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: БИЛЕТ
Рекламодател: Sofia International Film Festival
Агенция: ДДБ София

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Heineken: The new star
Рекламодател: Загорка АД
Агенция: NEXT-DC

БРОНЗ
Заглавие на рекламата: Куфар-телевизор
Рекламодател: Фокс Интернешънъл Ченълс България
Агенция: Noble Graphics

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: Ехооо
Рекламодател: Carlsberg България
Агенция: Noble Graphics

ДИЗАЙН И ТЕКСТ
КОРПОРАТИВНА И БРАНД ИДЕНТИЧНОСТ

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: БИЛЕТ
Рекламодател: Sofia International Film Festival
Агенция: ДДБ София

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Динамична идентичност – 8 pm
Рекламодател: 8 pm – ПР агенция
Агенция: Tribal Worldwide София

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Тематична бранд идентичност на TEDxBG 2014
Рекламодател: TEDxBG
Агенция: Studio Enthusiasm

БРОНЗ
Заглавие на рекламата: Бранд идентичност на Bebble
Рекламодател: Лавена АД
Агенция: Studio Enthusiasm

БРОНЗ
Заглавие на рекламата: Корпоративна идентичност на Държавен фонд „Земеделие”
Рекламодател: ДФ „Земеделие”
Агенция: Studio Enthusiasm

ДИЗАЙН И ТЕКСТ
ОПАКОВКИ И ЕТИКЕТИ

ЗЛАТО
Заглавие на рекламата: БИЛЕТ
Рекламодател: Sofia International Film Festival
Агенция: ДДБ София

ЗЛАТО
Заглавие на рекламата: Лудо Младо
Рекламодател: Винарна Орбелия
Агенция: Studio Enthusiasm

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Вина Orbelia
Рекламодател: Винарна Орбелия (Фемили Партнърс ООД)
Агенция: Studio Enthusiasm

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Серия опаковки Bebble
Рекламодател: Лавена АД
Агенция: Studio Enthusiasm

ДИЗАЙН И ТЕКСТ
ART DIRECTION

ЗЛАТО
Заглавие на рекламата: Всеки зъб с номера си, серия от 4
Рекламодател: Medical Dent
Агенция: The Smarts

ЗЛАТО
Заглавие на рекламата: Дневник на българската действителност
Рекламодател: Икономедиа
Агенция: Noble Graphics

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Война, Мексико, Джедаи – серия от 3
Рекламодател: Sofia International Film Festival
Агенция: ДДБ София

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Закачалки
Рекламодател: Omnitom
Агенция: Noble Graphics

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Науката е фантастична – серия от 3
Рекламодател: Неправителствена организация „Еволюционен поглед”
Агенция: Ogilvy Group

БРОНЗ
Заглавие на рекламата: Илюстрации Stinky колекция 2014
Рекламодател: Стинки ООД
Агенция: Tribal Worldwide София

БРОНЗ
Заглавие на рекламата: Краварка
Рекламодател: Ростар БГ
Агенция: reforma

БРОНЗ
Заглавие на рекламата: Новогодишна картичка – регистрационен номер
Рекламодател: Порше БГ
Агенция: NRG Creative Boutique

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: Музикална игра Фортисимо
Рекламодател: Фондация „ХХ Триола-Квинтола”
Агенция: Tribal Worldwide София

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: С любов към кожата и дрехите
Рекламодател: Фикосота ООД
Агенция: Публисис АД

ДИЗАЙН И ТЕКСТ
РЕКЛАМЕН ТЕКСТ

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Жилищен блок
Рекламодател: UniCredit Bulbank
Агенция: reforma

DIGITAL
УЕБСАЙТОВЕ, МИКРОСАЙТОВЕ И МОБИЛНИ ПРИЛОЖЕНИЯ

ЗЛАТО
Заглавие на рекламата: Heineken: #80kmtospace
Рекламодател: Загорка АД
Агенция: NEXT-DC

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Сайт за планината
Рекламодател: Carlsberg България
Агенция: Noble Graphics

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Home List
Рекламодател: Креди Агрикол България ЕАД
Агенция: NEXT-DC

БРОНЗ
Заглавие на рекламата: Гледане на ръка
Рекламодател: Неправителствена организация „Еволюционен поглед”
Агенция: Ogilvy Group

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: Виртуален барман
Рекламодател: Авенди ООД
Агенция: Knoway

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: iskamdaimam.bg
Рекламодател: UniCredit Bulbank
Агенция: reforma
DIGITAL
ОНЛАЙН РЕКЛАМА

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Толкова бърз, че не можеш да го пропуснеш
Рекламодател: Рено Нисан България ЕАД
Агенция: Ogilvy Group

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: 6 от 10 – банери
Рекламодател: UniCredit Bulbank
Агенция: reforma

DIGITAL
СОЦИАЛНИ МЕДИИ

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: BrazzMix
Рекламодател: Авенди ООД
Агенция: Knoway

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: Heineken: #HeinekenIntense
Рекламодател: Загорка АД
Агенция: NEXT-DC

DIGITAL
ИНТЕРАКТИВНА КАМПАНИЯ

ЗЛАТО
Заглавие на рекламата: Heineken: #80kmtospace
Рекламодател: Загорка АД
Агенция: NEXT-DC

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: БИЛЕТ
Рекламодател: Sofia International Film Festival
Агенция: ДДБ София

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Heineken: The new star
Рекламодател: Загорка АД
Агенция: NEXT-DC

БРОНЗ
Заглавие на рекламата: #steniskanabala
Рекламодател: MOTO-PFOHE
Агенция: ДДБ София
АВТОРЕКЛАМА

ЗЛАТО
Заглавие на рекламата: Little Book of Prayers
Агенция: Ogilvy Group

СЪБИТИЯ

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Rail2Wear
Рекламодател: ABSOLUT
Агенция: ДДБ София

БРОНЗ
Заглавие на рекламата: Audi A3 Limousine – Официална Премиера в България
Рекламодател: Порше БГ
Агенция: NRG Creative Boutique

БРОНЗ
Заглавие на рекламата: Second Chance Shop
Рекламодател: Сердика Център
Агенция: Saatchi & Saatchi

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: Jameson Златна Бленда
Рекламодател: Pernod Ricard Bulgaria
Агенция: New Moment New Ideas Company

ONE-TO-ONE COMMUNICATION
ЗЛАТО
Заглавие на рекламата: БИЛЕТ
Рекламодател: Sofia International Film Festival
Агенция: ДДБ София

ЗЛАТО
Заглавие на рекламата: Сбъдни желание
Рекламодател: MasterCard Europe България
Агенция: reforma

ЗЛАТО
Заглавие на рекламата: Heinеken: The better halves
Рекламодател: Загорка АД
Агенция: NEXT-DC

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Най-лесният начин да засвириш на пиано
Рекламодател: Фондация „ХХ Триола-Квинтола”
Агенция: Tribal Worldwide София

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Портрет на чинийка
Рекламодател: АГИТПРОП
Агенция: Tribal Worldwide София

БРОНЗ
Заглавие на рекламата: Листовка с твоя автомобил!
Рекламодател: ЕС ДИ ЕС – 1 ООД (София Драйвинг Скул)
Агенция: All Channels Communication Group

БРОНЗ
Заглавие на рекламата: Различна риба
Рекламодател: WWF – Световен фонд за дивата природа, Дунавско-Карпатска програма България
Агенция: Ogilvy Group

БРОНЗ
Заглавие на рекламата: Stella Artois “Distributeur Automatique”
Рекламодател: КАМЕНИЦА АД
Агенция: Lowe Swing Communications

БРОНЗ
Заглавие на рекламата: Heineken: The new star
Рекламодател: Загорка АД
Агенция: NEXT-DC

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: MINI Drive
Рекламодател: BMW Груп България
Агенция: Noble Graphics

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: Музикална игра Фортисимо
Рекламодател: Фондация „ХХ Триола-Квинтола”
Агенция: Tribal Worldwide София

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: Second Chance Shop
Рекламодател: Сердика Център
Агенция: Saatchi & Saatchi

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: #steniskanabala
Рекламодател: MOTO-PFOHE
Агенция: ДДБ София

КОМУНИКАЦИОННА КАМПАНИЯ
СТОКИ
ЗЛАТО
Заглавие на рекламата: Heineken: The better halves
Рекламодател: Загорка АД
Агенция: NEXT-DC

БРОНЗ
Заглавие на рекламата: Свежо от планината 2014
Рекламодател: Carlsberg България
Агенция: Noble Graphics

БРОНЗ
Заглавие на рекламата: SPRITE GRAFFITI FEST 2014
Рекламодател: The Coca-Cola Company
Агенция: FOUR PLUS

КОМУНИКАЦИОННА КАМПАНИЯ
УСЛУГИ

Няма финалисти.

КОМУНИКАЦИОННА КАМПАНИЯ
СОЦИАЛНА, ПОЛИТИЧЕСКА, МЕДИЙНА РЕКЛАМА

ЗЛАТО
Заглавие на рекламата: Дневник на българската действителност
Рекламодател: Икономедиа
Агенция: Noble Graphics

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: БИЛЕТ
Рекламодател: Sofia International Film Festival
Агенция: ДДБ София

БРОНЗ
Заглавие на рекламата: Писмо за промяна
Рекламодател: Българска асоциация на невромускулни заболявания (БАНМЗ)
Агенция: All Channels Communication Group

БРОНЗ
Заглавие на рекламата: #steniskanabala
Рекламодател: MOTO-PFOHE
Агенция: ДДБ София

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: Фортисимо Клас
Рекламодател: Фондация „ХХ Триола-Квинтола”
Агенция: Tribal Worldwide София

МЕДИЙНИ КАТЕГОРИИ

ИНОВАТИВНО ИЗПОЛЗВАНЕ НА ТРАДИЦИОННИ МЕДИИ

ЗЛАТО
Заглавие на рекламата: Билет
Рекламодател: Международен София Филм Фест
Агенция: Оптимум Медия ОМД

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Сбъдни желание – престилки
Рекламодател: MasterCard Europe България
Агенция: reforma

БРОНЗ
Заглавие на рекламата: Закачалки
Рекламодател: Omnitom
Агенция: Noble Graphics

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: Да направим невидимото видимо
Рекламодател: UNICEF България
Агенция: All Channels Communication Group

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: Листовка с твоя автомобил!
Рекламодател: ЕС ДИ ЕС – 1 ООД (София Драйвинг Скул)
Агенция: All Channels Communication Group

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: Hello Graffiti
Рекламодател: The Coca-Cola Company
Агенция: FOUR PLUS

ИНОВАТИВНО ИЗПОЛЗВАНЕ НА ДИГИТАЛНИ МЕДИИ

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Heineken: The new star – Image recognition
Рекламодател: Загорка АД
Агенция: NEXT-DC

БРОНЗ
Заглавие на рекламата: Виртуален барман
Рекламодател: Авенди ООД
Агенция: Knoway

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: Обява в eBay
Рекламодател: Българската асоциация за невромускулни заболявания (БАНМЗ)
Агенция: All Channels Communication Group

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: Толкова бърз, че не можеш да го пропуснеш
Рекламодател: Рено Нисан България ЕАД
Агенция: Mindshare

НОВИ КОМУНИКАЦИОННИ КАНАЛИ

ЗЛАТО
Заглавие на рекламата: Куфар-телевизор
Рекламодател: Фокс Интернешънъл Ченълс България
Агенция: Noble Graphics

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Heineken: #80kmtospace – Hitchhikers
Рекламодател: Загорка АД
Агенция: NEXT-DC

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Sprite Graffiti Font
Рекламодател: The Coca-Cola Company
Агенция: FOUR PLUS

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: Портрет на чинийка
Рекламодател: АГИТПРОП
Агенция: Tribal Worldwide София

ДИГИТАЛНА КАМПАНИЯ

ЗЛАТО
Заглавие на рекламата: Heineken: #80kmtospace
Рекламодател: Загорка АД
Агенция: NEXT-DC

БРОНЗ
Заглавие на рекламата: Futurestarter
Рекламодател: SOS Детски селища
Агенция: Mindshare

МЕДИЙНА КАМПАНИЯ

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Сбъдни желание
Рекламодател: MasterCard Europe България
Агенция: reforma

СРЕБРО
Заглавие на рекламата: Heineken: The better halves
Рекламодател: Загорка АД
Агенция: NEXT-DC

БРОНЗ
Заглавие на рекламата: Билет
Рекламодател: Международен София Филм Фест
Агенция: Оптимум Медия ОМД

БРОНЗ
Заглавие на рекламата: SPRITE GRAFFITI FEST 2014
Рекламодател: The Coca-Cola Company
Агенция: FOUR PLUS

БРОНЗ
Заглавие на рекламата: Heineken: #80kmtospace
Рекламодател: Загорка АД
Агенция: NEXT-DC

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: Добротворци
Рекламодател: Кока-Кола България
Агенция: ЗЕНИТ АДВЕРТАЙЗИНГ ЕНД КОМЮНИКЕЙШЪНС АД

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: Пуши в мир
Рекламодател: Гражданска Инициатива „България Без Дим”
Агенция: Noble Graphics

ФИНАЛИСТ
Заглавие на рекламата: Скучната работа убива
Рекламодател: Re-act
Агенция: ББДО Груп/Медия Дайрекшън ОМД

 
 

Двубоят Пулев-Джошуа окончателно пропадна

| от chronicle.bg |

Двубоят между Кубрат Пулев и Антъни Джошуа няма да се състои, обяви промотърът на световният шампион Еди Хърн. Българският боксьор е получил частично разкъсване на гръден мускул и няма да успее да се възстанови за 28 октомври.

Вместо него на ринга на стадион „Милениум“ в Кардиф ще се качи Карлос Такам. Камерунецът с френски паспорт е на 36 години и има 35 победи и три загуби в професионалния бокс. Той е №3 в ранглистата на Международната боксова федерация (IBF), за чийто пояс Пулев беше първи претендент.

„В късния следобед получих обаждане от Кале Зауерланд, който ме информира, че Пулев е контузил рамото си може би е аут от двубоя. По-късно това беше потвърдено от неговия доктор. Според правилата на IBF претендентското място отива при следващия по ранглиста, който е Такам“, заяви Хърн.

Освен пояса на IBF Джошуа ще защитава титлите на Международната боксова организация (IBO) и Световната боксова асоциация (WBA).

Олимпийският шампион от Лондон 2012 преследва 20-ата си победа в 20 мача на професионалния ринг. Всеки един от двубоите му е завършил с нокаут.

„Това е трудна ситуация за Антъни, защото той се подготвяше целенасочено за стила и височината на Пулев. Сега ще трябва да се изправи срещу боксьор с коренно различен стил. Досега това не се е случвало в кариерата му, но той е готов за всякакви предизвикателства“, каза още Хърн.

 
 

Сините очи и големите амбиции на Себастиан Курц

| от chronicle.bg, по Haaretz |

Поддръжниците му го виждат като бъдещето на страна, която досега винаги е гледала предимно към миналото, отколкото към бъдещето. Противниците му го виждат като обикновен кариерист, жаден за власт.

Където и да е истината, малцина австриици оспорват това, че техният 31-годишен външен министър, Себастиан Курц, вече остави дълбока следа в историята на централноевропейската държава. След агресивна кампания и спечелени предсрочни парламентарни избори, той стана най-младият министър-председател на страната и един от най-младите лидери в Европа.

Мъжът с детско изражение и арийска осанка омая населението. Спиран е на улицата, хората си правят селфита с него, други искат автографи, сякаш е кинозвезда. Младостта се отразява в небрежния му подход към работата. Политикът е известен с това, че настоява да го наричат Себастиан, вместо „господин Министър“. Някои австрийци дори отиват по далеч, обръщайки се към него с умаленото Басти. Ако се возите в самолет за Австрия е напълно възможно той да седне на мястото до вас. Според ново решение, представители на чужди правителства и техните началници следва да пътуват в икономична класа, вместо в бизнес класа.

Нека обаче нищо от това не ви заблуждава. Себастиан Курц е повече от поредния политик с грабващо бебешко лице. Зад сините очи се намират увереността, лидерските качества и големите амбиции на един млад политик, когото все по-често ще виждаме редом до световните лидери с побелели коси.

Роден е през 1986 година и завършва гимназия през 2004 година. Следва право, но прекъсва, за да се посвети на политическата си кариера. Започва на общинско ниво, влизайки в Градския съвет на Виена през 2010 година. Може би единствената част от биографията му, която би искал да изтрие е именно от този период. Слоугънът на кампанията през 2010 година е „черното е готино/секси“. Във видеото 23-годишният кандидат се вози в Хамър, придружаван от жени с изкусителни форми. Фокусът е върху гърдите им. Една от спирките в клипа е клубът Мулен Руж, където е организирано черно „готино/секси“ парти. По-късно Курц излиза на улицата да раздава презервативи, обяснявайки как е загубил девствеността си на 15 години. По време на сегашната му кампания това му беше натяквано неколкократно и противниците го използваха, за да го компрометират.

Големият скок идва през 2011 г. Тогава Курц става директор на отдела по интеграция в министерството на вътрешните работи. „Виждам себе си като човек, при когото имигрантите да идват за помощ“, казва той тогава, опитвайки се да изгради нов имидж на Австрия, като гостоприемна страна за чужденците. С изкачването по стълбите на властта обаче, възгледите му се променят. През 2013 година, когато заема поста на външен министър и хиляди имигранти нахлуват в страната, той започва да говори за опасностите на масовата имиграция. Промените в идеологията му политолозите обясняват с помъдряването, което неминуемо се появява, колкото по-големи стават отговорностите на съответния пост. От другата страна са коментарите, които го определят като човек, желаещ да се издигне до властта, използвайки крайнодесни подходи. Също така е привърженик на идеята за ограничаване на преференциите, които Европейският съюз дава на имигрантите.

Негови са решенията за спирането на външните средства за построяването на джамии и забраната на бурки на обществени места. „Искаме ислям в австрийски стил, а не такъв, диктуван от други държави“ е аргументът му.

Един от най-напрегнатите моменти в кариерата му и изпитание за качествата му , е през 2016 година, когато затваря Балканския бежански коридор. Първоначално решението е остро критикувано и изглежда като действие срещу най-силната жена в днешна Европа – Ангела Меркел. Самата тя е известна с отворената си политика към бежанците, позволявайки на близо половин милион имигранти да влязат в Германия. С течение на времето обаче възгледите се променят и Меркел признава, че това е било правилното решение.

Твърдата му позиция се появява и по отношение на Турция. Австрийският политик се изказва остро против президента на Турция, Реджеп Таийп Ердоган, твърдейки, че в него се наблюдават „диктаторски тенденции“. През юли тази година, той отказа на турския министър на икономиката да лети до Австрия за церемония по случай една година от преврата в Турция. В момента политикът е за прекратяване и на преговорите за членството на Турция в Европейския съюз.

Излишно е да споменаваме, че тази година е най-напрегната в кариерата му досега. Преди няколко месеца, преди да навърши 31 години, Курц беше избран за лидер на Австрийската народна партия. Шокът дойде, когато той обяви, че се оттегля от коалицията със социалдемократичната партия , довеждайки Австрия до ситуация на предсрочни парламентарни избори.

Във видеото в кампанията го виждаме как изкачва планина. Посланието е: „Правилният път не е задължително лесен. Да постъпваш правилно е ситуация, в която често си сам.“ А слоугънът в кампанията му  за лидер на партията беше: „Време е за нещо ново“. Предстои да видим какво ще е това ново, освен затягане на мерките по отношение на нелегалната имиграция – това вече е ясно, че е един  от най-големите му приоритети.

 
 

„Да убиеш присмехулник“ и други лоши заглавия от книгите

| от chronicle.bg |

След като американците изключиха „Да убиеш присмехулник“ от програмата в училищата заради повтарящата се дума „негър“, всички си отдъхнахме, че нещата тръгват в правилна посока.

Но това е само началото на политическата коректност, която трябва да погълне творческата продукция.

Ето няколко предложения за преименуване заглавията на други книжни класики, които, като се замислим, не звучат угодно на цялото население на Земята:

 „Борба за територия и мир“

„Война“ е лоша дума. Това е нещо, от което трябва да се страхуваме и като всяко нещо, от което се страхуваме, да не го назоваваме. Както правят героите от „Хари Потър“ с Волдемор. Та нека бъде „борба за територия“.

„Умствено изостанал в тежка степен“

„Идиот“ е обидна дума. А нейният еквивалент в учебниците по психиатрия е „умствено изостанал в тежка степен“. Та хайде да не се обиждаме. И Достоевски ще се съгласи, че „идиот“ не звучи добре в рамките на съвремието.

„Десет малки афроамериканчета

Какво е това „негърчета“? Срам за българските преводачи.

„Трима души в една лодка (като броим и кучето)“

Ей! И животните имат права!

„Възрастният мъж и морето“

„Старец“ звучи грозно. Каква е тази дискриминация на възрастните?

„Материално подсигурен и нуждаещ се от финансова помощ“

„Богат, беден“ всява класови различия и конфликт между слоевете

„Прекратяване на жизнените функции край Нил“

Думата „смърт“ не е хубава.

„Мемоарите на една репресирана жена“

Гейшите все пак не са виновни, че са проститутки, животът ги е принудил.

От българските класики също има какво да се желае, що се отнася до коректност.

„Под игото“, например, следва да се прекръсти на „Под османското присъствие“. „Маминото детенце“ може да обиди 30-годишните, които живеят с техните и е по-добре да се преименува на „Момчето, което обичаше майка си“, а за „Крадецът на праскови“ да не говорим. Да не искате някой да реши, че е хубаво да се краде?

 
 

Джордж Сондърс спечели наградата „Ман Букър“

| от chronicle.bg, БТА |

Американският писател Джордж Сондърс спечели известната литературна награда за книга на английски език „Ман Букър“, предадоха агенциите.

Преди обявяването на наградата Сондърс беше фаворит на букмейкърите сред шестимата финалисти. Американският писател беше удостоен с отличието за книгата си „Линкълн в Бардо“.

Романът фокусира вниманието върху смъртта на сина на Ейбрахам Линкълн – Уили – на 11-годишна възраст.

Сондърс стана вторият американски писател, спечелил наградата. Миналата година тя бе присъдена на сънародника му Пол Бийти за неговата книга „Разпродажбата“.

Един от съперниците на Сондърс беше друг американски писател, Пол Остър, авторът на „Нюйоркска трилогия“. Остър, който тази година отпразнува 70-годишнината си, кандидатства за приза със 17-ия си роман „4, 3, 2, 1″. Сред финалистите за наградата бяха още американката Емили Фридлънд с дебютния си роман „История за вълци“, две британки – шотландката Али Смит с четвъртия си роман „Есен“ и 29-годишната Фиона Моузли с дебютния си роман „Елмет“- и Мохсин Хамид, който има британско и пакистанско гражданство, с книгата си „Западен изход“.

Наградата „Букър“ е учредена през 1969 г. През 2002 г. неин спонсор става финансовият конгломерат „Ман груп“, който я преименува на „Ман Букър“. До 2014 г. за нея можеха да претендират само автори от Великобритания, Ирландия и Общността на нациите, в която фигурират бившите британски колонии. Победителят получава парична премия от 50 000 британски лири.