Реформаторския блок: Правителството да покаже план за възстановяване плащанията по ОП „Околна среда“

| от |

Действията и поведението на правителството по управлението на европейските фондове и специално при спирането на парите по ОП „Околна среда“ (ОПОС) са неадекватни. Спешно да се представи на българското общество екшън-план за възстановяване на спрените средства по ОПОС. Причина за спирането на парите е както незнание, неадекватно поведение и липса на приемственост с тежки последици за страната, така и нерешението проблеми с корупцията и обществените поръчки. Това каза днес на технически брифинг на групата по външна политика на Реформаторския блок Меглена Кунева в качеството си на координатор на групата.

1384882_10151762123342998_1995129048_n

По думите й, правителството демонстрира вредно недоверие към българските одитиращи органи, считайки ги за „органи на другите, не на нашите хора“, което в крайна сметка вреди на репутацията на страната. Тя каза, че това е лош знак и за доверието на Брюксел при отпускането на пари и за бежанците, тъй като страна е вече известна с тежките си корупционни практики и нарушаване на общестевните поръчки, поради което са спрени и парите по ОПОС. Юлияна Николова от Гражданския съвет добави, че евросредствата са въпрос на доверие на Европа към България и ако през няколко години българско правителство казва в Брюксел, че предходното правителство е лошо, страната ще изгуби напълно репутацията си на надежден партньор. Николова призова да се спре политическият натиск и партийните назначения и да се остави администрацията да работи спокойно.

Меглена Кунева коментира, че България следва да обяви, освен екшън-план за мерки по възстановяваване плащанията по ОПОС, но и позицията си за Украйна, с оглед на това, че предстои сключване на споразумението на Украйна с Европейския съюз в края на м. Ноември. Украйна е наш съсед през Черно море и с важно значение за нашите стратегически интереси. Украйна пое по проевропейски път и България трябва да я подкрепи. Къде е позицията на българското външно министрество?, попита още тя.

По думите на Димо Бечев от Гражданския съвет Украйна е важна за Евразийския съюз на Путин, чийто гръбнак са Казахстан, Русия и Белорус, а Евразийския съюз трябва да се противопостави на ЕС. Бечев допълни, че  „Газпром“ и Кремъл използват „Южен поток“ за натиск върху Украйна и участието на България в проекта ни превръща в техен инструмент.. Властта в Кремъл, каза Бечев, рекетира Украйна, както правеше с Аремния. Сега пак размахват газовото оръжие. За ЕС газът е въпрос на бизнес и това гарантира интересите на потребителите. Но за Русия газът е политическо оръжие. Ако Украйна направи завой в проевропейския си път, това ще е негативно за България, анализира още Бечев, като добави, че Блокът има подозрения, че близки до КТБ фирми ще получат поръчки по „Южен поток“, което, по думите му, е путиновския клиентелистки модел.

Владимир Кисьов добави, че целта на „Южен поток“ е да направи Украйна по-слаба и тройно по-високата цена на проекта обслужва тази цел. Не е добре да се използва „Южен поток“ като натиск над демократичните сили в Украйна, каза още Кисьов и напомни, че през 2018 години България ще председателства Европейския съюз и трябва да започне задълбочена подготовка по приоритетите си, както и да преосмисли обвързаността си с Русия.

На въпрос за гласуваното от НС удължаване на мораториума върху земята, Владимир Кисьов отговори, че ако парламентът и правителството имаха целенасочен проевропейски подход, нямаше на първо място като притежатели на земя в страната да са фондове с руски капитали. По думите му, 320 хил. жилищни сгради и апартаменти са купени от руснаци, но нито депутатите, нито упарвляващите демонстрира тревожност от този факт, а манипулират хората с популистките тези за земята. Меглена Кунева разясни, че мораториумът, гласуван от НС, не е само за забрана за купуване на земя, но и за забрана на български граждани да продават земята си. Тя определи като лицемерно  хората, гласували този текст в нарушение да Договора за присъединяване на България към ЕС, да купуват земя и имоти в Гърция например, докато не оставят възможност на българските граждани да продават своите земи и имоти тук. Юлияна Николова от Гражданския съвет добави, че България е с най-дългия преходен период за търгуване на земя от всички страни. Тя коментира, че референдум по въпроса би бил в нарушение на Договора за присъединяване и ако има референдум, той трябва да е за промяна на конституцията, тъй като през нея се урежда собствеността на земята, както и чрез Общностното право, което страната ни е длъжна да прилага.

В състава на групата по външна политика на Реформаторския блок влизат Владимир Кисьов (СДС), ген. Димо Гяуров (Синьо единство), Виктор Лилов, Димитър Бечев и Юлияна Николова – членове на Гражданския съвет към Реформаторския блок, Корман Исмаилов (НПСД), Николай Василев (БЗНС), Милен Керемедчиев и Прошко Прошков (ДБГ), и евродепутатите Светослав Малинов и Надежда Нейнски.

Групата ще прави технически брифинги поне два пъти в месеца по актуални външно-политически и европейски теми, експортна политика, политика на разширяването на ЕС, европейски фондове и инициативи, приоритети на председателството на ЕС, източно разширяване, европейски потребителски теми, бежански въпроси и други.

 
 

„Имението Даунтън“ се завръща на големия екран

| от chronicle.bg |

Феновете на „Имението Даунтън“ вече могат донякъде да си отдъхнат (и да започнат да чакат)  – продуценти от NBCUniversal потвърдиха , че филмът е на път и снимките ще започнат през 2018 г. Откакто през 2015 г. излезе последният епизод на хитовата поредица на PBS непрестанно се спекулира относно създаването на пълнометражен филм за благородническото семейство Кроули.

Майкъл Едстайн, продуцент от компанията казва, че работата по филма е започнала преди известно време. „В момента работим по сценария. След това ще видим дали ще можем да съберем актьорския състав отново заедно.“

„Имението Даунтън“ е създаден от носителя на Оскар за най-добър сценарии (за „Госфорд парк“), Джулиян Фелоус, и тръгна по малкия екран през 2010 г. Сериалът отбеляза рекорден рейтинг и всеки един от шестте сезона попадаше ежегодно в списъка на наградите Еми.

Последната кампания около сериала е световната изложба, която включва костюми, възстановки на снимачни площадки и невиждани досега видео материали от поредицата. Нейната премиера се състоя в Сингапур нa 17 юни, а обиколката включва няколко страни от различни континенти.

Още не е ясно дали някои от най-популярните актьори, като Мишел Докъри(Лейди Мери Кроули), Хю Боневил(Лорд Грантъм) и Маги Смит (Лейди Вайълет Кроули), ще участват във филма. Интересно е, че актьорите дори не са знаели че проектът е в действие и разбират за него от медиите.

Засега не обявена дата за премиерата, но едно е сигурно – филм, за наше щастие, ще има и отново ще можем да се потопим в изискания свят на английската аристокрация.

 
 

Пикасо ще бъде героят на втори сезон на „Геният“

| от chronicle.bg |

National Geographic обяви, че вторият сезон на поредицата „ГЕНИЯТ“ ще проследи живота и работата на испанския художник Пабло Пикасо – един от най-влиятелните и известни артисти на 20-ти век.

Новият сезон ще бъде излъчен премиерно през 2018.

Артистичната кариера на Пабло Диего Хосе Франсиско де Паула Хуан Непомусено Мария де лос Ремедиос Киприано де ла Сантисима Тринидад Руиз и Пикасо се простира в над 80 от общо 91 години от неговия живот, голяма част от които прекарани в неговия втори дом – Франция. Подобно на героя от първия сезон на „ГЕНИЯТ“ – Алберт Айнщайн, Пикасо преобразява и интерпретира света по напълно нов и неортодоксален начин и постоянно провокира представите ни за изкуство и творчество. Плодотворният художник създава над 50 000 творби, сред които най-известни са Старият китарист от Синия му период, изложена в Арт Института в Чикаго; Герника, вдъхновена от нацистката бомбардировка над едноименния малък град в Испания, която може да бъде видяна в музея Reina Sofia, Мадрид; Госпожиците от Авиньон, вдъхновена от неговата любовница и муза Фернанд Оливие, изложена в Музея за Съвременно изкуство в Ню Йорк.

Страстната му натура и неуморимата му творческа енергия са неразривно свързани с личния му живот, изпълнен с шумни бракове, безброй афери и постоянно менящи се политически и лични съюзници. В годините, прекарани в кипящия от живот Париж в началото на 20 век, Пикасо се среща с писатели, художници и артисти като Ърнест Хемингуей, Коко Шанел, Анри Матис, Марк Шагал, Гертруд Щайн, Жорж Брак и Жан Кокто. Пикасо постоянно преоткрива себе си, винаги стремящ се към новото и отвъд познатите граници на артистична изява.

Кен Билър отново ще бъде начело на екипа на сериала, като ще влезе в ролята и на изпълнителен продуцент и сценарист за новия сезон. Втори сезон идва отново от Fox 21 Television Studios, чийто скорошен сериал „Народът срещу О. Джей Симпсън: Американска криминална история“ доминира на всички награди и оглави избора на критиката; Imagine Television, създатели на сериалите “24” и “Империя” с изпълнителни продуценти Брайън Грейзър и Рон Хауърд, както и изпълнителният продуцент Франки Калфо и продуцентът Анна Кълп; и Madison Wells Media’s OddLot Entertainment, които по-рано тази година продуцираха номинирания за Оскар игрален филм “На всяка цена,” с изпълнителни продуценти Джиджи Прицкер и Рейчъл Шейн. Сам Соколов и Джеф Кууни от EUE/Sokolow също са изпълнителни продуценти. Снимките на сериала се очаква да започнат по-късно тази година, а премиерата е планирана за 2018 по National Geograhic в 171 държави на 45 езика.

 
 

Тейлър Суифт спечели 400 000 долара за две седмици

| от chronicle.bg |

Преди две седмици Тейлър Суифт сложи край на бойкота си на стрийминг услугите и оттогава е спечелила близо 400 000 долара.

Мнозина помислиха, че тя е върнала песните си на стрийминг платформата Спотифай, за да ядоса Кейти Пери, но се оказа, че е спечелила също солидна сума.

Суифт взе странното решение да прекрати бойкота си на стрийминг услугите точно преди излизането на новия албум на Кейти Пери „Witness“ на 9 юни.

Нови данни обаче сочат, че 27-годишната Тейлър е спечелила малко под 400 000 долара за двуседмичния период, през който отново започна да ползва стрийминг услуги, като тези на Спотифай, Амазон мюзик и Пандора.

Тейлър Суифт, която не е издавала нови песни от повече от две години, решила да преустанови бойкота си на стрийминг услугите в знак на благодарност към феновете, след като от мултиплатинения албум „1989“, излязъл през 2014 г., бяха продадени 10 милиона копия в целия свят.

 
 

All work and no play makes Jack a dull boy: Защо „Сиянието“ е велик филм

| от |

През 1980 година на екран излиза един от най-добрите, тотално безобразни шедьоври на маестро Стенли Кубрик и това е „Сиянието“. Тъй като Кубрик е огромен режисьор много хора обичат да слагат филмите му под общ знаменател или да омаловажават някои за сметка на друго великолепие на седмото изкуство „Портокал с часовников механизъм“.

„Сиянието“ на Кубрик, Кинг, Никълсън и Дювал обаче си остава черешката на тортата във филмографията на лудия американец. Обагрен в червено, оранжево и златно, окъпан в сюрреалистично-насилствени нотки, монотонен и безобразно клаустрофобичен, „Сиянието“ е най-добрата адаптация по роман на Стивън Кинг до момента и е най-голямото изпитание в кариерата на Джак Никълсън и Шели Дювал. Както и в тази на малкия Дани Лойд, на който макар да принадлежи една от най-известните реплики от филма: „Redrum“, той – по онова време на възраст от 6 години – така и не разбира, че снима хорър. Наистина ли?

Стенли Кубрик лично се грижи за малкото момче, като за сметка на това почти съсипва останалите актьори в продукцията. А в „Сиянието“ те наистина са малко.

Джак Никълсън и Шели Дювал многократно обясняват, че онова, което им се е налагало да правят на снимачната площадка на хоръра си остава най-трудно в кариерата им. 30 години по-късно това не се е променило. Дювал отдавна не играе, а Никълсън е еййй толкова голям, а когато го гледате в „Сиянието“ разбирате защо, по дяволите, е гигантът на седмото изкуство дори и на 80 години.

Когато започва да работи с Кубрик по „Сиянието“ Джак Никълсън е в началото на 40-те и само преди няколко години е снимал с Милош Форман „Полет над кукувиче гнездо“ и впоследствие е провъзгласил режисьора за откачалка, с която не може да се разбере. Но Стенли Кубрик е големият залък, който малко хора успяват да преглътнат, макар това да не си личи в монтирания материал.

Шели Дювал, която играе главната женска роля, дълго нарича Кубрик „най-ужасния човек, с когото съм работила“, а години по-късно обяснява, че въпреки търканията, които двамата имат по време на снимките, е научила много от него. Та това е шибаният Кубрик, всеки би научил по нещо.

Сиянието“ е шедьовър, който хваща материалът на Стивън Кинг, само три години по-рано публикуван в роман, и му носи безсмъртие. Стивън Кинг също не успява да се оправи със Стенли Кубрик и до днес мрази тази адаптация по своя роман. „Сиянието“ обаче е толкова по-голям от всеки един от създателите си, че сам по себе си вече е вселена и материал, който вдъхновява множество хора и течения в различен тип комерсиално или не, изкуство. Кадри от филма са използвани в множество клипове. А дълбоките, геометрични и тягосни сцени окъпани в оранжево, странно напомнят на Червената стая от „Туин Пийкс“.

От Massive Attack до Slipknot, има цели музикални епопеи посветени на „Сиянието“.

„Сиянието“ носи безобразната подтиснатост на ужаса, който още не се е случил, но ти го чакаш във всеки един миг. Като подплашена котка, която усеща, че идва смъртоносна буря. Съспенсът опънат като ластик, който се къса рязко, се засилва от безкрайните празни коридори на огромния хотел, в който се развива действието, от малкото колело на Дани, което се върти ли върти по оранжевите краски на килима, от дразнещия писклив глас на Уенди, която иска да е перфектна домакиня, но по-скоро наподобява чувството на скомина у човека, и като Джак… Като лудия Джак, който във всеки един миг, сцена след сцена, изглежда като някой, който би те изял, но преди това би те пребил с бухалка. Просто за кеф.

Хичкок е казал, че ужасът не се създава от това просто да покажеш кръв и чудовища на екран, а да дадеш на зрителя съвсем малък поглед, като сянка, пръски, писъци и неговото въображение ще свърши останалото. Защото по-голям ужас от онзи, който някой може да създаде в главата си няма. Освен може би този в главата на Стенли Кубрик.

Използвайки похватите да създаде клаустрофобия в широко пространство, да усетиш чувство на ужас в място, окъпано в топли цветове, Стели Кубрик строи малка чуплива, страшна и истерична кула от карти, в която вкарва митологията на Кинг – за сиянието, което определени хора притежават и те имат специални способности – примесва я с на пръв поглед човешка драма и доукрасява с Джак Никълсън с брадва.

Репликата „Here’s Johnny“ произнесена от Никълсън на фона на полуизкорубената врата на една стая, в която Уенди крещи истерично, докато той се опитва да я убие, отнема 3 дни заснемане и най-малкото 30 броя нещастни врати в бяло. Днес това ни се струва незначително на фона на сцената, която имаме като финален вариант. Една от най-разпознаваемите сцени в модерното кино изобщо.

„Сиянието“ е от филмите, които може и да не сте гледали, но почти всеки човек може да познае поне по няколко детайла от него. От близначките в коридора, през оранжевия килим, до сцената с брадвата или моя личен фаворит – тази с бухалката, снимана точно 127 пъти, всеки си има своя фаворит. А финалният вариант е истеричен ужас и една луда потна жена, която не иска да бъде докосвана от Джак Никълсън, който изглежда по-страшен и от най-гнусната версия на Торбалан.

От „Уенди, прибрах се“, през „Ето го Джони“, „Червена стая, червена стая“ до известната стара поговорка „All work and no play makes Jack a dull boy“, всичко в „Сиянието“ е код, който, разбира се, ще бъде разкрит с финалния кадър. Защото филмът е шедьовър, дори 37 години по-късно. Мисля, че го казахме в началото, но да го повторим пак…