Разпродадоха Volvo XC90 за България

| от |

Броени дни след като бяха обявени цените на новото поколение на Volvo XC90 за България, Мото-Пфое разпродаде половината квота на всъдехода за 2015 година. Най-голям интерес сред клиентите представлява хибридната версия на новото Volvo XC90, има поръчки и за най-високото оборудване – Inscription, което дава възможност за по-голяма персонализация в интериорното оборудване.

Първите автомобили от новото поколение Volvo XC90 се очакват в България през пролетта на следващата година. Интересът към модела е огромен, като по всичко личи, че до края на 2014 г. ще бъде продадена цялата квота за следващата година. Цените на новото Volvo XC90 стартират от 108 900 лв. с ДДС.

volvo_xc90_2015_official-3

Първата партида от изцяло новото Volvo XC90 – 1 927 индивидуално номерирани автомобила, които се предлагаха за продажба само онлайн, бяха разпродадени само за 47 часа след пускането им пазара в началото на септември 2014 г.

Върховият за гамата двигател Twin Engine на Volvo XC90, който съчетава supercharged бензинов двигател с турбокомпресор заедно с електромотор, предоставя ненадминато около 400 конски сили и емисии въглероден двуокис от 64 г/км (предварителни данни). Нормалното шофиране се извършва в хибриден режим по подразбиране. Но само с натискане на един бутон, водачът може да премине към безшумно и екологично градско шофиране само на електрическа енергия, където обхватът ще е около 40 километра, и после, когато е необходимо, веднага да се върне на комбинираната мощност на бензиновия двигател с електромотор. Комбинираният максимален въртящ момент е над 600 Нм, благодарение на който Volvo XC90 ускорява от 0 до 100 за около 6,4 секунди.

volvo

Новият Volvo XC90 определено е с атрактивен, модерен и направо красив дизайн, коренно различен от този на настоящото първо поколение. Линиите на втората генерация са много по-рафинирани и елеганти, с изцяло променени елементи от всяка една страна – предни и задни светлини, брони, линии на врати, таван и т.н. Определено се усещат доста заемки от концептуалният XC Coupe.

Интериорът на новия Volvo XC90, който бе разкрит малко по малко по-рано през лятото, предлага доста минималистична конфигурация с едва няколко бутона, а по-голяма част от копчетата, познати ни досега се изземват от функции на големия тъчскрийн дисплей. Както и досега, кабината ще се предлага с 5 или 7 места, а седалките ще се изработват от премиум кожа. На разположение на пасажерите ще е 4-зонова климатична система и хай-енд аудио система Bowers & Wilkins с 19 говорителя.

sedalki

Новото поколение Volvo XC90 ще се конструира на новата гъвкава платформа на фирмата Scalable Product Architecture, като напълно в духа на фирмата ще предлага пълен набор от системи за сигурност и асистенция за водача като автоматична спирачка, асистент за пътната лента и засичане на мантинели, детектор за пешеходци и много други.

Що се отнася до двигателната гама, новият Volvo XC90 е определен от производителя като „най-мощният и чист SUV в света“, благодарение на изцяло нова гама Drive-E двигатели, до един 4-цилиндрови. Дизеловата гама предлага два агрегата – D5 битурбо агрегат с 225 к.с и 470 Нм и D4 със 190 кс. и 400 Нм. Комбинираният разход на моторите ще е съответно 6 и 5 л/100 км. Бензиновите опции също са две – T6 турбо и суперчардж агрегат с 320 кс. и 400 Нм и T5 с 254 к.с. и 350 Нм.

volvo_xc90_2015_official-16

Най-интересна ще е плъг-ин хибридната конфигурация на Volvo XC90, наречена Т8, която комбинира двулитров суперчардж бензинов мотор задвижващ предните колела и 60-киловатов електромотор, задвижващ задния мост. Комбинираната мощност на хибридната модификация ще е 400 конски сили, въртящият момент ще е 640 Нм, а пробегът на електричество ще е до 40 км.

Новият Volvo XC90 ще атакува пазара със специална серия First Edition от 1927 T6 и D5 автомобила (по повод годината на основаване на Volvo), които ще се предлагат изключително онлайн. Производството на луксозния SUV започва в началото на следващата година в Швеция, а доставките ще започнат 4 месеца по-късно. Цената на бензинов T6 AWD вариант започва от около 49 000 американски долара в САЩ, а все още чакаме информация за Европа.

volvo_xc90_2015_official-7

 

 

 
 

Watchmen ли ще бъде новият хит на HBO?

| от chronicle.bg |

Още преди няколко години, HBO заяви намеренията си да направи сериал по комис, но сега става ясно, че проектът Watchmen е доста амбициозен и има шанс да се превърне в един от култовите сериали на HBO.

Начело на новия тв проект застава Деймън Линделоф, чиято работа познаваме от The Leftovers, Lost, Prometeus, Tomorrowland и др.

Според източниците сериалът ще има оригинална история и няма да е свързан с филма на Зак Снайдер от 2009 г.

Именно името на Снайдер бе спрягано преди време като главен кандидат да режисира и сериала, но засега не е ясно дали той е постигнал споразумение за участие. Какъв ще бъде прочитът на Линделоф на комикс историята, също не е ясно. При всички положения ще мине още известно време, преди да видим Watchmen по телевизията, но перспективата е вълнуваща за феновете на рисуваната история.

 
 

Запознайте се с новите слушалки Beoplay E4

| от chronicle.bg |

Датската луксозна марка Bang&Olufsen разширява портфолиото си с още един продукт – слушалките Beoplay E4.

Те са от ново поколение и разполагат с по-добра функция за изолиране на външния шум (ANC), като блокират звук с до 15 dB по-ниска честота спрямо предишната ANC технология на Beoplay H3. По този начин слушателят трудно би чул дори ако самолет прелети над него.

Благодарение на т.нар. режим на прозрачност (transparency mode) само с един бърз жест пък може едновременно да изключите както шумоизолиращата функция, така и музиката, и да се върнете в обкръжението си.

2017_03_E4_Black_2

Новите Beoplay E4 са с подобрен дизайн. Батерията им е тънка, с полимерна повърхност, която осигурява по-голяма тактилност и издръжливост. Преработен е и дизайнът на устройството за управление на музиката, така че да се постигне по-лесно и интуитивно потребителско преживяване. Слушалките са изработени от лек алуминий, което ги прави изключително здрави и устойчиви на надраскване. В същото време са и изключително леки – общото им тегло е 50g.

Иновативните Beoplay E4 се предлагат в черен цвят и на цена от 249 евро. Очаква се през юли да пристигнат в шоурума на Bang&Olufsen – на ул. „Оборище“ 10 в София.

 
 

Фейсбук, благодаря ти за тормоза

| от Анка Забраванка |

Някога Facebook беше чудесно място, на което приятелите ти качват снимки от купони и пътувания, поуквате се от време на време, вместо да си „клипвате“ на телефона в знак „мисля си за теб“, а на стената на близък човек от компанията нямаше проблем да напишете: „Пепо ма, аре да ходим до барчето“, защото освен вас и Пепа най-вероятно нямаше да го видят кой знае колко хора, които да се тагнат, чекнат и снимат в барчето. За да те покани някой на събитие, включваше те в група със съобщения, вместо да прави „ивент“. Месинджър беше функция на социалната мрежа, а не отделно приложение. Някога Фейсбук беше златно място.

Днес обаче човек трудно може да се ориентира в десетте хиляди емотикони, с които да дефинираш себе си, да изразиш настроение и да се възмутиш с гиф в коментарите едновременно. Всичко се движи и мърда, а на стената ти се опитват да се вмъкнат десетки непознати, които да ти кажат нещо в коментарите, спамейки същевременно месинджъра ти.

Ето няколко от най-дразнещите функции на „новия“ Фейсбук. Марк, благодарим ти за тормоза.

Всички видеа тръгват автоматично

Няма значение дали пухкаво бяло зайче подскача по смешен начин, коте мърка и се върти, или зарин е залял цяло село и хора се гърчат в агония. Фейсбук ти позволява да видиш всичко, дори и да не искаш. Автоматичните видеа превръщат преживяването в социалната мрежа с една идея по-неприятно, отколкото би могло да бъде.

Еди-кой си хареса еди-какво си

Вместо в нюзфийда ти да излиза нормална информация за това какво правят приятелите ти, къде са и колко бебешки снимки са качили, е пълно с реклами на страници, които някой някъде е харесал и Фейсбук очаква от теб също да харесаш. Така в продължение на седмица може всеки ден да ти излиза по сто пъти едно и също рекламно съдържание, което не искаш да виждаш. Ако го скриеш и любезно помолиш Фейсбук да го махне, то той ти предлага…друго!

Потърси „приятели“

Ти не искаш да търсиш приятели. Имаш всички приятели на света, дори с около 500 отгоре. Не искаш всякакви странни хора, които един-два пъти си срещал на улицата да надникват в личния ти живот през социалната мрежа. Вместо това обаче Фейсбук настоява да добавиш тия 30 000 непознати, които всеки ден ти изникват в каренца по средата на нюзфийда. Така, докато кротко скролираш през телефона си, след инцидентен клик с тлъстия си палец, може да се окажеш сприятелил се с някой сингъл чичо от Карнобат, със съмнителна профилна снимка и информация за колите, които харесва. И когото не познаваш, никога не си виждал, защото никога не си стъпвал в Карнобат, никога не си искал да познаваш, но за сметка на това Фейсбук иска да ви сближи.

Добави личния си лекар

Социалната мрежа се е изпедепцала дотолкова, че да ти предлага за приятели дори хора, с които…хм… не би искал да делиш едно социалномрежово пространство. Като личния лекар. Или гинеколожката. Уви, Фейсбук явно знае всичко и обича да ти го напомня, предлагайки тези приятели.

Вижте как тя изчисти нацвъканото от чайка с един прост трик!

Всички възможни спам статии, които майка ти лайква, защото мисли, че са истина. Фейсбук ни кара да вярваме в невъзможното, да вярваме, че черното е бяло и бялото е черно. И че може да стане пак бяло, ако го търкаме с оцет и сода.

Фейсбук live

Дори не става дума за трагичните случаи на убийства и самоубийства, излъчени на живо, благодарение на Фейсбук. Самата идея, че в реално време ще излъчваш за всичките си посветени приятели от училище как ядеш пържола или пиян като смок се клатиш в дискотека, звучи абсурдно. Това май не е точно комуникацията, от която имаме нужда, нали?

Автоматичното отваряне на съобщения + seen

Това, че живеем в технологичен век, не означава, че трябва да отговаряме на всичко, на всички, веднага. Всеки път, когато отвориш Фейсбук и видиш 3 прозореца, в които някой те е питал нещо и очаква спешен отговор, а самото отваряне на страницата вече е дало seen на поне един от тях, те превръща в злобар, който „се прави“, вместо в човек, който има живот и извън виртуалното и точно в момента няма как да ти отговори на жизнено важните въпроси за температурата навън и какво ще яде за обяд.

 
 

Вижте победителя в Eco Drive Bulgaria 2017

| от chronicle.bg |

Между 16 и 18 юни се проведе второто по рода си състезание Eco drive България 2017г. В организираното събитие се включиха 30 участници, които в екипи от по 2 човека, управляваха общо 15 автомобила. Според регламента победител във всяка една от категориите стана този, който е изразходил най-малко Енергия (гориво в литри или ел.енергия) спрямо теглото на конкретния автомобил.

Автомобилите бяха разделени на следните групи:

1. Автомобили с алтернативни горива- пропан- бутан или метан.
2. Електромобили и хибридни автомобили.
3. Автомобили с конвенционални горива- бензин или дизел.

Участниците преминаха за три дни маршрута от около 550 км от София до Арбанаси, Арбанаси – Пловдив, Пловдив – София.

След края на състезанието техническата комисия окончателно премери разхода на автомобилите за целия пробег. С най-добър разход и за най-икономичен автомобил беше обявен електрическият КИА Соул, който измина 554 км със завиден разход от 6.91л за целия пробег. КИА Соул получи наградата за най-екологичен и икономичен автомобил.

Соул бе представен от Киа Моторс през април 2015 като първият корейски изцяло електрически модел с нулево ниво на вредни емисии. От няколко месеца на пазара е усъвършенствана версия на модела – Батерията на KIA Soul EV 2018 e с увеличена енергийна плътност и капацитет за съхранение на енергия, което резултира в 18% по-голям пробег до 250 км с едно зареждане. В допълнение за по-добра ефективност, моделът е оптимизиран с аеродинамична предна решетка и подобрена регенеративна спирачна система.

През 2015г. стартира и пилотният проект на компанията Yellow Taxi с КИА Соул, който в момента оперира като първото редовно електрическо такси в София. От Yellow планират увеличаване на елелектромобилния си автопарк.

Част от зелената политика на КИА Моторс България е изграждането на мрежа от електростанции на територията на страната. Към момента електростанции с безплатен заряд са монтирани пред търговско-сервизния комплекс на КИА в София, Таксиметрова компания Йелоу 333, България Мол, Булстрад АД – централен офис, централния офис на Дарик радио и Националният дворец на културата (НДК).