Разхищение по време на криза

| от |

Автомагистрали, които почти не се използват, голф-игрище за милиони, на което никой няма да играе. Във време на криза това си е чисто прахосничество! Хората в Португалия гледат с критично око на подобни проекти, пише Дойче веле.

Замислено е спортно съоръжение, което да буди възторг у младите хора в Лисабон. Но резултатът сочи нещо съвсем друго: “Чисто прахосничество. Игрище за голф за няколко милиона, на което никой няма да играе! На фона на кризата, в която страната се намира, това си е чисто разхищение”, не крие гнева си студентката Тамара Сантош. Тя смята, че във време на топящи се доходи и растящи такси за следване държава би следвало по-разумно и предпазливо да изразходва средствата си.

В скоро време ще е завършено студентското игрище за голф, за което са заделени седем хектара земя и два милиона евро – половината от средствата са от европейски субсидии. Дори спортни функционери като директорът на стадиона Жоао Рокет смятат, че сегашният момент не е особено подходящ за подобен строеж. „Проблемът около финансирането на съоръжения за голф е този, че голфът е стигматизиран като спорт за богаташи. Във време на криза като сегашното повечето хора смятат, че е абсурдно да се заделят инвестиции за строеж на голф-игрища”, казва Рокет.

Моделът отпреди кризата

Университетското игрище за голф обаче е замислено преди повече от пет години – във времена, когато европейските субсидии се изсипваха щедро над Португалия и страната можеше да си позволи и някои по-луксозни проекти. Така някои малки кръстовища внезапно се превърнаха в гигантски кръгови движения със скъпо струващи фонтани и паметници. Почти всеки окръжен град си строеше конгресни центрове, в които обаче не се мяркаше жива душа, а правителството опаса цяла Португалия с луксозни аутобани, по които не пътува почти никой поради повишените цени на винетките. Всички тези начинания бяха осъществени по един и същ модел: ЕС плащаше близо две трети от нужните средства, за остатъка – правителството взимаше банков кредит. В сегашната криза обаче дори и смислените проекти стават обект на критика.

por

Директорът на стадиона Жоао Рокет е привърженик на идеята за строеж на голф-игрище. “Традиционните видове спорт като ръгби и футбол вече не привличат толкова много студенти както едно време, така че трябва да се преориентираме. А щом като искаме студентите и занапред да спортуват, трябва да покажем с нещо, че сме модерен университет, който знае какво се търси”, казва Рокет. Освен това голф-игрището ще бъде отворено за всички, а от това университетът ще получава и странични приходи.

Последиците от „грешните сметки“

Допълнителни ползи очаква и град Елвас в бедната южнопортугалска провинция Алентежо. Във времената, когато парите не бяха проблем, градът си построи най-голямата изкуствена ледена пързалка на Иберийския полуостров, заедно с многофункционална спортна зала за седем милиона евро. Покривът на залата дори може да се отваря през горещите летни месеци, когато там се провеждат концерти и кориди. ”Ледената пързалка ни носи много приходи, уверява Мануел Валерио, който отговаря за поддръжката на общинските съоръжения. През коледната ваканция от съседна Испания пристигат много туристи, които я ползват и оставят парите си при нас.”

Факт е, че пързалката в Елвас се ползва почти само от испанци. За обеднелите в кризата португалци е трудно да отделят по три евро за 30 минутно ползване. Испанците обаче са във възторг от съоръжението: “Фантастично е”, хвали го Хосе Антонио, който е пропътувал близо 100 километра от съседна Испания, за да кара кънки с децата си. “Съоръжението е добре поддържано, входът е евтин, на децата им доставя огромно удоволствие”, казва той.

За съжаление, поддръжката на повечето подобни съоръжения струва прекалено скъпо. За разлика от Елвас, доста други общини обмислят закриването на луксозните плувни басейни и спортни съоръжения. “Някои хора преди години явно са си правили грешно сметките, признава общинският служител Валерио от Елвас. А ЕС не само е одобрявал повечето от тези “грешни сметки”, но и ги е финансирал с много милиарди.

 
 

Cry, baby, cry. Софи Търнър обяви годежа си

| от chronicle.bg |

Плачете, фенове на Санса! Актрисата Софи Търнър, която влиза в ролята на голямата сестра Старк в Game of Thrones, обяви годежа си.

Търнър постна снимка на годежен пръстен с диамант в Instagram профила си.

I said yes.

A post shared by Sophie Turner (@sophiet) on

Щастливият годеник е фронтменът на DNCE Джо Джонас.

giphy

Звездата от и Джонас започнаха да се срещат в края на миналата година. Оттогава, те са били забелязани из Лос Анджелис да се държат за ръце, заедно на концерт в Ротердам и отново заедно на миналия Хелоуин и на деня на благодарността.

Да са живи и здрави!

 
 

Polestar представи първия си модел – Polestar 1

| от chronicle.bg |

Пърформанс марката на Volvo Car Group – Polestar, представи първия си модел – Polestar 1, и подчерта бъдещите си планове да се наложи на пазара като самостоятелен бранд електрифицирани автомобили. Polestar потвърди информацията за първите три модела, които ще се произвеждат в нов център в Китай и ще наложат нови стандарти в индустрията на пърформанс автомобилите.

Първият самостоятелен модел на Polestar – Polestar 1 с внушителните 600 к.с., ще бъде пуснат в производство в средата на 2019 г. Това става възможно благодарение на Volvo Car Group, които подкрепят бранда да ускори процесите на проектиране и производство на продуктите си.

Polestar 1 е GT купе с 2 врати, 2+2 места и комбинирано задвижване от електрически двигател и двигател с вътрешно горене, със 150 км електрически пробег – това е най-дългият пробег в изцяло електрически режим, в сравнение с всеки друг хибрид на пазара в момента. С мощност от 600 к.с. и 1000 Нм въртящ момент, Polestar 1 се позиционира стабилно в сегмента на пърформанс автомобилите. Платформата на Polestar 1 е създадена на основата на Volvo Scalable Platform Architecture (SPA), но 50% от нея е нова и специално разработена от инженерите на Polestar.

Exterior_rear_high

Polestar 1 е първият модел, създаден по изцяло нова, водеща в класа технология на шасито Öhlins Continuously Controlled Electronic Suspension (CESi), разработена на основата на въглеродни влакна, които подобряват усукването с 45% и намаляват теглото и центъра на тежестта на автомобила. Освен това, Polestar 1 използва двойна електрическа задна ос за въртящия момент, която осигурява прецизно ускорение на всяко колело, максимално сцепление на пътя и запазване на скоростта при завиване.

Exterior_location_high

Polestar 1 ще се произвежда в специално изградения за целта, модерен и високо технологичен център в Чънду, Китай. Очаква се строежът на производствения център да бъде завършен в средата на 2018 г. Автомобилите на Polestar ще се поръчват изцяло онлайн и ще се предлагат на базата на 2 и 3-годишна абонаментна програма. Абонаментът All-inclusive ще включва нулев депозит и възможности за ползване и на други модели от гамата на Volvo и Polestar, чрез заплащане на фиксирана месечна такса.

Interior_dashboard_high

Всички бъдещи автомобили на Polestar ще бъдат с изцяло електрическо задвижване. През 2019 г. ще стартира производството на първия изцяло електрически модел на Volvo Car Group – Polestar 2. Средноразмерният електрически автомобил ще се присъедини към конкурентите на Tesla Model 3. Първата фаза от формирането на новото портфолио на Polestar ще бъде завършена от появата на по-големия електрически SUV Polestar 3, който ще придаде нов модерен израз на електрическото представяне и динамиката на шофиране.

 

 
 

Wizz Air ще лети и до Атина от март 2018 г.

| от chronicle.bg |

Нискобюджетната авиокомпания Wizz Air обяви нов маршрут от България. От 25 март 2018 г. превозвачът започва да лети всеки ден от София до Атина – столицата на Гърция.

Местата по маршрута са вече в продажба и могат да бъдат резервирани на wizzair.com или чрез мобилното приложение WIZZ на цени от 9.99 в едната посока, което включва безплатен ръчен багаж с максимални размери до 55x40x23 см.

След неотдавнашното добавяне на маршрутите Ница, Лисабон и Малага към софийската си мрежа, Атина вече е четвъртата поред дестинация, с която Wizz Air ще свърже българската столица от март 2018 г. чрез нискотарифни полети. С обявяването на маршрута до Атина авиокомпанията вече предлага 42 дестинации от трите български летища.

 
 

Руши Видинлиев режисира новото видео на Dead Man’s Hat

| от chronicle.bg |

Руши Видинлиев е режисьор на най-новото видео на рокендрол бандата Dead Man’s Hat. Дори и да се крие от обществения живот, Руши продължава да работи по музикални и филмови проекти.

Парчето се казва Little Cars, а най-интересното е, че е заснето с помощта на дрон. Освен че изглежда супер модерен, клипът държи зрителя под напрежение до края. Самите музиканти споделят, че много са се забавлявали на снимките.

Dead Man’s Hat е една различна рокендрол банда, за която българските фенове тепърва ще чуват много. Групата от талантливи музиканти няколко пъти печели сърцата на публиката с концертите си на живо. Това е втората им авторска песен, след парчето After Midnight.

Dead Man’s Hat съчетават рок музика с акустични инструменти, за да представят нещо ново и непознато на българските зрители. Такъв е и новият им сингъл Little Cars. Той е миксиран в Ирландия и носи запазеното инди звучене на Dead Man’s Hat. Групата вече работи и по първия си студиен албум, който се очаква с нетърпение от феновете.

 

 

А за тези, които нямат търпение да чуят парчето на живо, на 19 октомври музикантите от Dead Man’s Hat свирят акустично в клуб “Hambara”.