Прогнози за кръга във Висшата Лига

| от |

Хъл Сити – Кристъл Палас 2:1, 1Х

Тигрите ще се стремят към първа победа у дома и имат удобна възможност да я постигнат. Формата на домакините определено може да се подобри, защото ако не искат да са застрашени от изпадане рано рано ще трябва да бият отбори от тяхното ниво. Въпреки че Палас са в доста по-добра моментна форма и се представят отлично за новак, ще им бъде трудно на Кей Си Стейдиъм, но няма да е изненада, ако измъкнат някоя точка. Защото орлите обичат да играят като гости и да хващат отборите на контра!

Лестър Сити – Бърнли 2:0

Лисиците ще търсят реванш пред собствена публика за загубата от Палас миналата седмица и какъв по-удобен противник за това от Бърнли. Гостите са без двамата си основни нападатели, които са контузени и много трудно вкарват голове. Така че предвид добрата игра на Сити у дома, не виждам как биха могли да измъкнат нещо от този мач.

Ливърпул – Уест Бромич 2:0, 3:1

Играта напоследък не спори особено на Червените и това е идеален момент за тях да прекъснат черната серия. Знам, че не вкарват много голове досега, но все някога ще се разиграят, защото не са лош отбор. Дроздовете от своя страна ще са въодушевени от гръмката победа миналия кръг и може би ще играят без напрежение, но въпреки всичко бих заложил за домакинска победа.

Съндърланд – Стоук Сити 1:1, 1:0

Черните котки имат само равенства у дома и този мач е напълно възможно да се превърне отново в такъв. Гостите за момента се представят по-добре навън и като нищо може да преборят апататичните домакини. Проблем за тях ще бъде вероятната липса поради контузия на Маме Бирам Диуф, който е във форма. Това може да е шансът на червенобелите да вземат победата, но си мисля, че равенството е най-вероятно.

Суонси Сити – Нюкасъл 1:0

Лебедите определено са в по-добро състояние от джордитата, които са затънали много дълбоко. Въпреки че Белите не вкараха гол в последните си два мача е по-вероятно да победят, защото Свраките нямат победа навън и дори нямат вкаран гол. Положението на Алън Пардю е доста критично и отборът се нуждае отчаяно от победата, но може би не в този мач.

Астън Вила – Манчестър Сити 1:2

Шампионите ще държат да се рабилитират за слабия мач с Рома през седмицата и определено имат класата да го направят. Проблемите им в Европа идват от това, че не могат да проумеят, че не могат да играят по същия начин както в Англия. Същият стил на игра може да е успешен у дома, но в мачове срещу континенталните отбори това не върви, особено италианските. Добра новина за Вила е състоянието на Бентеке, който е на линия за пръв път от половин годин и това може да създаде неприятности на Гражданите.

Манчестър Юнайтед – Евертън 2:1, 3:1

В ранният неделен двубой Червените дяволи ще са по-свежи от своите опоненти, които пътуваха до Русия в мач от Лига Европа вчера и ще са уморени малко или много. Отделно от това Карамелите не започнаха сезона по същия начин както миналата година и затова давам предимство на Юнайтед, които имат посредствени игри и победа у дома ще им се отрази доста добре за момента.

Челси – Арсенал 2:1

Това лондонско дерби ще покаже доста неща за двата отбора. Арсенал определено ще трябва да промени някои неща в играта си, ако искат да вземат нещо от мача, защото средната им линия ще издиша срещу Сините, които имат Фабрегас и Коща, който направи летящ старт за Челси. На този етап виждам победа за домакините и поне три гола и динамична игра за радост на зрителите.

Тотнъм – Саутхемптън 1:1

Това е доста труден мач за предвиждане, тъй като домакините не играят особено впечатляващо, а и винаги могат да те изненадат. Светците направиха невероятн старт за сезона и предвид играта им не виждам как ще загубят мача. Все пак Шпорите са домакини и предвиждам равен мач с доста условности в него. И двата отбора нямат равен все още като гост и домакин респректвино и може би това е момента да го постигнат.

Уест Хем – КПР 2:0

Последните два мача на Чуковете накланят везните в тяхна полза предвид добрата им игра, за сметка на това КПР прави ужасяваща кампания до момента. Без точка навън не виждам как биха избегнали загубата на Болейн Граунд, затова залагам на домакините.

bpl

Станислав Рангелов http://mycitytravel.wordpress.com/

 
 

Времето, когато Джони Деп беше добър актьор

| от |

Звездата на Джони Деп изгрява по онзи ярък и непретенциозен начин през 1987 година, когато е избран за главната роля в сериала 21 Jump Street. Деп е млад, нахакан, секси и безобразно талантлив.

Това си личи още в първите няколко серии на cheesy крими комедията, в която млад пилацай влиза под прикритие в гимназия, за да следи за трафика на наркотици и оръжие.

Два сезона по-късно Деп е мега звезда. Секссимвол, желана партия за всяка котарана в Холивуд. И по-важното за него – желан актьор от големите режисьори и продукции. Някъде там той и Тим Бъртън се откриват един друг. Джони прави няколко филма с Бъртън и не спира да работи с режисьора и до днес.

След като напуска шоуто с гръм и трясък, Деп влиза в най-добрата си филмова серия, която продължава години и години наред. С напредването на кариерата му той се превръща и в лошо момче. Избухлив нрав, наркотици, пиене и позьорско лошо поведение обягрят всяка негова поява извън големия екран.

За един кратък период младият Джони Деп се превръща в клише на холивудски хубавелник с дребен диапазон от интереси, но добър нюх за кино.

С времето едното се променя, а другото запазва ракурса си все нагоре. Джони Деп все пак порасва и започва да се държи като нормален човек, но запазва нуждата си да подбира добри роли. Независимо дали участва в блокбастъри, или приетото за по-стойностно кино, Деп стои характерно, приятно и плътно на екран. Вродената му ексцентричност му придава специфичен чар, който се превръща в негова запазена марка.

Някъде между третата част на франчайза „Карибски пирати“ и появата му в „Туристът“ нещата за Джони Деп започват да се променят по един по-скоро неприятен начин. Феновете дълго отказват да повярват, че Деп започва да се превръща в карикатура на самия себе си. Те са в пълно отрицание до появата на „Мордекай“, който закопава Деп дълбоко и го поставя в категорията на „онези-които-преди-правеха-добри-филми“.

Паралелно с това, повтаряйки модела от своята младост, Деп отново се лашка в крайности и неизбежно попада в клишето на кризата на средната възраст. Той зарязва жена си, заради по-младата и безспорно не особено талантлива Амбър Хърд.

В крайна сметка тя е тази, която довърши малкото останало от актьора.

Двамата се разделят с гръм и трясък, като тя го обвинява в постоянен физически тормоз. Тези обвинения и последвалият скандал, потъпкват и малкото останало достойнство на Деп и го превръщат в тотален нещастник. Хората гледат на мъжа, който едно време играеше екцентрични, любопитни и интересни персонажи с леко съжаление. И донякъде той си го заслужава.

Говори се, че Джони Деп все пак е започнал бавното изгазване навън. Последната му чудесна роля, в която се забелязват проблясъци на завръщане, е тази в „Черна служба“ отпреди две години. Тепърва предстои да го гледаме в „Убийство в Ориент експрес“ на Кенет Брана, продължението на „Фантастичните животни и къде да ги намерим“ и в адаптацията по романа на Хърбърт Уелс „Невидимия“. За по-комерсиално настроените от тази седмица Джони Деп отново е Джак Спароу, роля с която се е сраснал толкова добре, че понякога човек се бърка дали Деп играе Спароу на кино или Спароу е Деп в живота…

В това отношение той е константен и забавно последователен. Джак Спароу никога няма да ви разочарова – от него получавате точно това, което очаквате.

Ние не сме най-големите фенове на добрия стар пират, независимо от пиянското му очарование и грима. За сметка на това предпочитаме Джони Деп в няколко други роли – пет от топ предложенията ни са горе в галерията.

 
 

Най-дългата НОЩ на Пловдив се завръща този септември

| от chronicle.bg |

Стартирало като „Нощ на музеите и галериите“ през 2005-а година по инициатива на Веселина и Катрин Сариеви (основатели на галерия SARIEV и фондация „Отворени изкуства“), днес НОЩ/ПЛОВДИВ е съвкупност от множество местни, национални и международни проекти, разширяващи културната карта на Пловдив.

В последните години фестивалът събира аудитория между 40 и 60 хиляди души, като артистичните проекти са над 120 разположени на 60 – 70 локации в града под тепетата.

Тази година ораганизаторите ще избират от над 70 проектни предложения от всички сфери на изкуството – съвременно и традиционно визуално изкуство, театър, кино, съвременен танц, пърформанс и др., които да включат в НОЩ/ПЛОВДИВ.

7.night.2017.lina.krivoshieva

Съдържанието през 2017-та ще бъде разпределено по традиция в тематични подпрограми: „Музеи, Галерии, Ателиета“ – като за първи път ателиетата са акцентирани като равностойна част от програмата, за да може публиката да надникне свободно в тези специфични работни пространства на изкуството; „Град и Култура” – представя културното съдържание на читалища, театри, библиотеки, общностни и религиозни центрове, културни домове, кинозали; „Клуб и Музика“ – представя алтернативните клубни пространства в града; „Публични пространства“ пък работи за развитието на културната карта на Пловдив като представя артистични проекти в открити публични пространства; в „Малката Нощ” по традиция ще бъдат включени събития за най-младата и будна аудитория.

3.night.2017.lina.k

Специален акцент в НОЩ/Пловдив, 2017 ще бъде програмата „Отворени изкуства“ с мотото ТУК НАВСЯКЪДЕ. В нея организаторите в партньорство с някои от най-активните международни културни институти и посолства ще представят специална селекция на артистични проекти от Австрия, Франция, Израел, САЩ, Финландия, Испания, Индонезия, Кореа и България. За първа година фондация „Отворен изкуства“ ще представи и артистичен проект част от международната мрежа за изкуство в публични пространства IN SITU, на която е член от есента на 2016 г.

6.night.2017.ALOS

По случай 10 годишнината на фондация „Отворени изкуства“ в програмата очаквайте и специална юбилейна изложба, в която чрез инсталации, произведения на изкуството, видеа, снимки и архиви ще бъдат представени някой от най-интересните проекти, артисти и дейности от България и чужбина, работили с „Отворени изкуства“ през последното десетилетие.

Повече подробности и детайли за цялата програма на НОЩ/Пловдив ще бъдат разкрити съвсем скоро. А дотогава „Запази Нощта за Пловдив – 15, 16, 17 септември“.

 
 

Комедия за закуска, драми на обяд, трилъри за вечеря

| от chronicle.bg |

Хората обичат да гледат комедии на закуска, драми в обедната почивка, трилъри на вечеря и документални филми късно вечер. Това сочи изследване на Netflix, цитирано от БТА. 

Телевизионната платформа е събрала данни за предпочитанията на потребителите в 22 държави. 34 процента от абонатите, които ползват платформата рано сутрин, търсят епизоди от класически комедии и ситкоми, например „Пълна къща“, „Как се запознах с майка ви“, „Приятели“.

Към обяд интересът се насочва към по-сериозни програми. По това време 47 процента от потребителите гледат драми, като „Анатомията на Грей“ и „Оранжевото е новото черно“. Обедният стрийминг е особено популярен в Бразилия – с 25 процента повече, отколкото в останалия свят .
Хората, които гледат телевизия, докато вечерят, предпочитат трилъри като „Живите мъртви“ и „В обувките на сатаната“. След 23 ч. обаче гледат предимно документални филми.

Верижното гледане на сериали започна, когато Netflix пусна целия сезон на „Къща от карти“ наведнъж през 2013 г. Сега хората вече не са ограничени от графика на телевизиите и могат да определят кога какви филми искат да гледат.

 
 

Скандинавски криминални сериали, от които ще настръхнете

| от chronicle,bg |

Скандинавците са добри в правенето на телевизия, а криминалните им истории са толкова страшни, че ще накарат всеки косъм по тялото ви да настръхне. Със сигурност познавате много от телевизията, създавана на север, в нейните американски версии.

Най-ярък е примерът със сериала „Мостът“, който тръгва като датско-шведска продукция, но по-късно получава своята британско-френска версия. В американо-мексиканската пък участва Даян Крюгер. Ако изгледате трите версии последователно обаче, ще се уверите, че никоя от тях не е толкова добра, колкото оригиналната скандинавска. София Хелин е толкова убедителна и запомняща се като Сага Норен, че всяка друга актриса в тази роля изглежда като бледо повторение на блестящата й игра.

Това обаче не е единственият скандинавски сериал, придобил световна популярност. Американският „Убийството“, който търси отговор на въпроса „Кой уби Роузи Ларсън“, стана известен в целия свят. Той обаче е само копие на скандинавския „Forbrydelsen“.

В галерията ви предлагаме няколко скандинавски сериала, на които задължително трябва да дадете шанс, ако обичате криминални сериали и добра телевизия. Никой не разказва страшни истории така, както го правят скандинавците.