Проблемите в живота са едни и същи за всички поколения

| от |

3031602-poster

Чувствате се пренатоварени? Опитвате се да направите повече с по-малко? Повечето от проблемите, които мислим, че са свързани с хипер-свързаните времена в които живеем всъщност въобще не са нови.

Трайното наследство, оставено ни от Шекспир и великите опери ни напомня, че времената са се променили. Но не чак толкова. Тези творби ни показват, че източниците на радост, конфликти и тъга в човешките взаимоотношения са останали непроменени през вековете.

Сетих се за това наскоро, когато мой студент искаше да направи проект, изследващ как технологията нарушава баланса между работата и личният живот. Преди да започне го помолих да прочете Утопия на Томас Мор. Книгата е публикувана през 1516 година и в сърцевината си изследва факторите, които биха довели до перфектно общество, което ще сведе до минимум стреса, ще премахне корупцията и ще позвили на хората да водят смислен живот.

Независимо от това какво мислите за предложенията на Мур по въпроса е очевидно че има много проблеми в европейското общество, които се нуждаели от решение по това време. Повечето работници били претоварени и зле платени. Малка часто от хората, както и тези с политическо влияние били алчни и корумпирани, а здравеопазването и стареенето докарвало много обществено напрежение.

Звучи ли ви познато?

Въпросът е че сме сколнни да мислим, че проблемите ни със стреса на работното място са нови и са причинени от фактори като наличието на четири поколения колеги на работното място, бързо достъпната информация и постоянната нужда да направим нещо повече с по-малко.

Когато предположим, че проблемите ни са модерни започваме да търсим модерни (често технологични) начини да се справим с тях.

Можем да научим много ако погледнем назад във времето и потърсим решение там. Ако помислим за непромененото човешко състояние през вековете можем да решим бизнес проблемите си. Ето три конкретни примера.

За хората на работното място е трудно да свършат нещо, тъй като предпочитат краткосрочните награди пред дългосрочните цели.

Макар и това да изглежда като нов проблем, всъщност представлява дълбок аспект на човешкото състояние. Всъщност десетте Божи заповеди са до голяма степен фокусирани върху решаването на точно този проблем – не крадете красиви неща, не убивайте хора, оставете съпругите на другите на мира. След признаването на това религиите създават социални структури, които да помогнат. Например основен принцип в много религии е премахването на изкушението от околната среда, а не целенасоченото му поставяне там, с надеждата че волята на човек ще му помогне да го преодолее.

Живеем в публични времена, в които всичко се рекламира като иновация и често предупреждаваме хората да внимават.

Създаването на истории, които украсяват събития, интересни на момента също не енещо ново. В книгата си Тайни на науката историкът Алберто Мартинец изследва историите, появили се около различни научни открития като откриването на гравитацията от Нютон например.

Компаниите по същият начин създават истории за най-добрите си продукти и открития. Използването на исторически примери може да ви помогне да добиете по-ясна представа за това как наистина стоят нещата.

Светът няма да се промени изцяло само защото има ново изобретение.

Всеки технологичен напредък е съпроводен от хор от недоволство на хора, според които той унищожава нещо. Наскоро например имаше редица статии, които предлагаха тезата, че четенето онлайн ще убие журналистиката и четенето на книги.

През годините всеки технологичен напредък в писаното слово е приеман със страх. Разбира се от тези промени не е имало кой знае какви последици досега.

Напротив, това което научаваме е, че технологиите позволяват на хората да постигнат целите си по-бързо и ефективно. Новата технология ще замени старата, но целите ще останат. Всички ние все още имаме нуждата да се учим за да сме добри в работата си, а това няма как да стане с четене на кратки статии.

В крайна сметка е хубаво да си признаем, че повечето модерни проблеми са всъщтност стари такива, облечени в нови дрехи. Колкото по-широк поглед имаме по тези въпроси и се възползваме от мъдростта на историята, толкова по-ефективно ще можем да се справим с тях.

 
 

Kia, Renault, Dacia и Nissan показват най-новото от гамата си в София

| от chronicle.bg |

Kia, Nissan и Dacia залагат на най-новите си модели на Автомобилен салон София 2017. Посетителите изложението в столицата ще могат да видят модели, които през тази есен записаха своите световни премиери.

Един от тях е KIA Stinger – най-мощният автомобил в историята на корейския бранд. Това е автентичен грандтурер, спортен седан за вълнуващи пътувания на дълги разстояния.

В София KIA Stinger е показан в своята топ-версия с 3,3 литров twin-turbo V6 бензинов двигател с мощност от 370 к.с. и ускорение от 0 до 100 км/ч само за 4,9 секунди, 8-степенна автоматична трансмисия и 4×4 задвижване.

KIA Stinger1

Само месец след Международния Автосалон във Франкфурт своя дебют у нас прави и KIA Stonic. Дизайнът на компактния кросоувър на Stonic моментално разкрива произхода на модела – асоциираната с КИА радиаторна решетка тип „тигров нос” е подчертана от хромирана обкантваща рамка, a „Targa“ стилът, който Stonic предлага, дава възможност на клиентите да избират между 20 двуцветни комбинации, загатнати още в прототипа на модела – Provo.

KIA Stonic

В Nissan на свой ред залагат на най-популярния електрически модел в света. Новият Leaf е първият автомобил на компанията в Европа, който ще въведе първи части от най-модерната технология за подпомагане на водача.

Eлектромобилът е оборудван с последните иновативни решения като e-Pedal, позволяващ да шофирате и натискате педала на спирачките по един напълно нов и безпроблемен начин. Пробегът на хечбека е 378 км, като това се дължи на по-мощния задвижващ агрегат – 110 кВт и 320 Нм въртящ момент.

Nissan LEAF

На софийския автосалон своя дебют направи и Dacia Duster.

Новият Duster е първият модел на Dacia, който предлага автоматична климатична система. С пет вентилационни отвора (три по средата и по един във всеки край на арматурното табло) студеният или топъл въздух се обдухва по оптимален начин в купето. Климатичната система е модернизирана за употреба в по-топли климатични условия.

Dacia Duster 2

Новият Duster е достъпен и с безключов достъп – технология, която се използва и тества от няколко години в цялата група Renault. Тази ергономична система отваря автоматично всички врати, когато водачът се доближи до автомобила, и предлага дистанционно заключване (допълнено със звуково потвърждение) при отдалечаване автомобила. Не се налага водачът да изважда ключа от джоба си, за да стартира двигателя, тъй като това става чрез старт/стоп бутон.

Моделът стартира на цени от 21 990 лв. Технически той е запазил гамата двигатели от своя предшественик, като ще продължи да се предлага с 1,6-литров бензинов атмосферен мотор със 115 к.с., като и с 1,2-литров с турбо, развиващ 125 к.с. Дизелите си остават два – с обем 1,5 литра, които предлагат 90 и 110 к.с. При версиите с предно предаване се залага на полунезависимо окачване, а при тези със система 4х4 има независима електромагнитна муфа отзад.

На щанда на Renault голямата атракция е новият Megane RS. Хот-хечът е получил 1,8-литров турбо мотор, зает от възродения Alpine A110, завиващи задни колела и трансмисия с два съединителя. Megane RS запазва предното предаване, а моторът на хотхеча е с мощност 280 к.с. и има максимален въртящ момент 390 Нм.

Renault Megane RS

Колата ще може да се поръчва и с 6-степенна механична трансмисия, а не само с 6-степенна EDC кутия. Моделът получава и система за избиране на различни режими за управление на електрониката Multi-Sense – вариантите са Comfort, Normal, Sport, Race и Perso, при който водачът избира индивидуални за него настройки. На борда присъства и мултимедийната система R-Link 2, която осигурява високо ниво на свързаност с външни устройства, както и функцията R.S. Monitor. Тук е наличен и режим Expert, който дава възможност за включване и камера към системата – отлично решение за всеки трак дей.

 
 

Най-гиздавите SUV автомобили на Автосалон София

| от chronicle.bg |

SUV автомобилите отдавна излязоха от калните пътища и влязоха по тесните, софийските улички. В началото това ни дразнеше, но впоследствие чарът на вдигнатите, едри коли ни спечели.

На автосалон София SUV колите доминират категорично. В галерията може да видите най-атрактивните от тях.

 
 

Двубоят Пулев-Джошуа окончателно пропадна

| от chronicle.bg |

Двубоят между Кубрат Пулев и Антъни Джошуа няма да се състои, обяви промотърът на световният шампион Еди Хърн. Българският боксьор е получил частично разкъсване на гръден мускул и няма да успее да се възстанови за 28 октомври.

Вместо него на ринга на стадион „Милениум“ в Кардиф ще се качи Карлос Такам. Камерунецът с френски паспорт е на 36 години и има 35 победи и три загуби в професионалния бокс. Той е №3 в ранглистата на Международната боксова федерация (IBF), за чийто пояс Пулев беше първи претендент.

„В късния следобед получих обаждане от Кале Зауерланд, който ме информира, че Пулев е контузил рамото си може би е аут от двубоя. По-късно това беше потвърдено от неговия доктор. Според правилата на IBF претендентското място отива при следващия по ранглиста, който е Такам“, заяви Хърн.

Освен пояса на IBF Джошуа ще защитава титлите на Международната боксова организация (IBO) и Световната боксова асоциация (WBA).

Олимпийският шампион от Лондон 2012 преследва 20-ата си победа в 20 мача на професионалния ринг. Всеки един от двубоите му е завършил с нокаут.

„Това е трудна ситуация за Антъни, защото той се подготвяше целенасочено за стила и височината на Пулев. Сега ще трябва да се изправи срещу боксьор с коренно различен стил. Досега това не се е случвало в кариерата му, но той е готов за всякакви предизвикателства“, каза още Хърн.

 
 

Wizz Air ще лети и до Атина от март 2018 г.

| от chronicle.bg |

Нискобюджетната авиокомпания Wizz Air обяви нов маршрут от България. От 25 март 2018 г. превозвачът започва да лети всеки ден от София до Атина – столицата на Гърция.

Местата по маршрута са вече в продажба и могат да бъдат резервирани на wizzair.com или чрез мобилното приложение WIZZ на цени от 9.99 в едната посока, което включва безплатен ръчен багаж с максимални размери до 55x40x23 см.

След неотдавнашното добавяне на маршрутите Ница, Лисабон и Малага към софийската си мрежа, Атина вече е четвъртата поред дестинация, с която Wizz Air ще свърже българската столица от март 2018 г. чрез нискотарифни полети. С обявяването на маршрута до Атина авиокомпанията вече предлага 42 дестинации от трите български летища.