Приповдигнатото сутрешно настроение дразни околните

| от |

happy

Резултатите от ново проучване затвърждават „сърдитото“ реноме на британците – един на всеки четирима от тях намира за изключително досадни хората, които сутрин демонстрират приповдигнато настроение, пише в. „Дейли експрес“.

Анкетата, направена по поръчка на компанията за легла и матраци „Сайлънтнайт“, разкрива, че доволната усмивка и свръхентусиазираните поздрави рано сутрин не са по вкуса на всеки.

Традиционната сръдливост на британците достига до връхната си точка рано сутрин. По това време 27 процента от жителите на Острова намират за изключително дразнещи или досадни колегите и приятелите в приповдигнато настроение.

Особено изнервящи за британците са хората, възприели американското фамилиарничене, както и служителите в кафенетата, които дружески се обръщат към тях на малки имена.

Близо 30 процента от участвалите в допитването 2000 души признават, че сутрин не са най-подходящата компания. Още по-сърдитите 21 процента са категорични, че не желаят да водят светски разговори в ранните часове на деня.

Авторите на проучването са установили, че причината за киселото сутрешно настроение на много британци е комбинацията между лоши сънни навици и нови технологии.

Осем процента от участниците в анкетата не крият, че редовно закъсняват за работа, защото им е трудно да стават сутрин.

Редица фактори обуславят сутрешната сръдливост на британците – приготвянето за работа по тъмно, организирането на децата и редовното забравяне на необходими принадлежности.
Допитването разкрива още, че близо един на всеки петима души вечер си прави списък с нещата, които трябва да извърши на следващия ден, за да е сигурен, че няма да ги забрави по време на забързаната сутрешна подготовка.

Проучването разграничава четири типа британци според сутрешните им навици. „Роботизираните ранобудници“ предпочитат да стават по едно и също време всеки ден и да се придържат към определени навици; „серийните поспаланковци“ трудно се разделят с леглото и забавят възможно най-дълго времето за ставане; „спящите опортюнисти“ стават рано и навреме, но често се чувстват толкова изтощени през деня, че се опитват да придремят при първа възможност, а „енергичните ранобудници“ не само стават рано, но и правят упражнения, преди да се отдадат на здравословна закуска.

 
 

Приянка Чопра: „Индийските актьори трудно си проправят път в Холивуд“

| от chronicle.bg, по БТА |

Приянка Чопра е на мнение, че индийските актьори се затрудняват да пробият в Холивуд, съобщи Контактмюзик.

Красавицата от филма „Спасители на плажа“ стана известна в САЩ, както и в родината си Индия. Приянка обаче увери, че за боливудските актриси е трудно да станат знаменитости в САЩ заради стереотипите, които ги обграждат.

„С тези стереотипи трябва непрестанно да се бориш – довери актрисата. – Смятам, че на това може да бъде сложено край посредством намесата на образовани хора, които да видят индийски актьори в значими филми. Така ще докажем, че можем да се справим с предизвикателствата.“

Според 34-годишната Чопра, развлекателната индустрия се нуждае от по-голямо разнообразие. „Когато в даден вид бизнес има търсене, винаги ще има и предлагане – каза тя. – Дори публиката и потребителите в развлекателната индустрия искат да виждат различни хора в значими филми, а не единствено даден тип актьори или хора, които изглеждат по определен начин.“

Приянка, която партнира на Зак Ефрон и Дуейн „Скалата“ Джонсън в новия филм „Спасители на плажа“, поясни, че е важно да се променят западните стереотипи за индийската филмова индустрия. „Сега се осъзнава, че Боливуд е голяма филмова индустрия, но стереотипите все още съществуват“, отбеляза тя.

 
 

Ан Бронте – „тайнствената непозната“

| от Дилян Ценов |

По ирония на съдбата такава е дръзката английска писателка, Ан Бронте – като заглавието на едноименния й роман – „Тайнствената непозната“. Дълги години тя остава сравнително непозната за читателите, въпреки гения си. 

За биографията на сестрите Бронте се знае малко. Те са трите от шест деца на бедния английски пастор Патрик Бронте и Мария Брануел. Първите две дъщери на семейството умират на ранна възраст от туберкулоза. Шарлот е най-голямата от трите сестри писателки, следвана от Емили и най-малка е Ан. Семейството има и един син, Патрик Брануел.
Ан Бронте е родена на на 17 януари 1820 г. в графство Йоркшир. Когато е на година и половина майка й умира и грижата за четирите деца, поема леля им, Елизабет. Бащата се грижи те да получат домашно образование. Трите сестри рядко излизат извън границите на имението, а Ан става любимка на леля си Елизабет. Четирите деца на семейство Бронте вземат уроци по музика, литература и изкуство. Оттам тръгва интересът им към създаването на истории. Момичетата обичат да прекарват часове в градината, създавайки свои измислени светове, в който вплитат собствени сюжети и герои. Историите в са фантастични, нереални и приказни.

522165408
Getty Images

Като деца Ан и Емили са неразделни. Оприличават ги на близначки. Но Емили е изпратена в пансион, където поради буйния си нрав не успява да се задържи за дълго и скоро се връща вкъщи, а Ан заема нейното място в пансиона. Противоположно на сестра си, Ан е старателна, амбициозна, копнее да получи добро образование, за да бъде независима – нещо, което по-късно ще се появи като тема в творчеството й. 

След приключване на образованието си Ан работи като гувернантка в заможно семейство. Но след като брат й, който също работи в имението, е уличен в интимна връзка със стопанката, двамата напускат.
Първата книга на сестрите Бронте се появява през 1845. През лятото сестрите са безработни и се връщат в имението на баща си. Там Шарлот открива поезията на Емили. Трите решават да обединят творчеството си в обща книга и плащат за публикуването й. По това време не се гледа с добро око жената да се занимава с писане. Нейната роля е тази на майка и съпруга, всичко друго е отклонение от нормите. Затова трите сестри пишат под псевдоними – Кърър (Шарлот), Елис(Емили) и Актън(Ан) Бел. От книгата са продадени само две копия за една година.
Това не отказва жените и скоро те изпращат три романа на различни издателства. Те излизат през 1946 г. Този на Ан се казва „Агнес Грей“, публикуван е заедно с единствения роман на Емили, „Брулени хълмове“. Година по-късно Шарлот публикува бестселъра „Джейн Еър“.
Първият роман на Ан е най-слабо посрещнат и остава по-скоро в сянката на двата гениални романа на сестрите й. Вторият й роман обаче става събитие, което преобръща представите за съвременна литература.

„Тайнствената непозната“ (The Tenant of Wildfell Hall) е публикуван в края на юни 1848 и веднага предизвиква фурор. За шест седмици тиражът се изчерпва. Тематиката е нестандартна и нова за консервативната Англия.

Популярният роман на Бронте разказва историята на жена, която се нанася в малко селце в Англия със своето дете, и отказва да влезе в обществото. Мистериозността й става повод за слухове и подмятания по неин адрес. Гилбърт Маркъм отказва да повярва и се запознава с „тайнствената непозната“ Хелън Греъм. Първата и третата част са написана под формата на писма, които главният герой пише до свой близък, а втората е разказана от името на Хелън Греъм. Романът е смятан за първия феминистки роман. За първи път ролята на жената е разгледана в друг контекст – тя е видяна като независима, способна сама да вземе живота си в свои ръце. Отказът да остане под крилото на мъжа е нещо немислимо за времето.
Скоро след публикуването му семейството е сполетяно от редица трагедии. През септември същата година умира братът на сестрите Бронте, Патрик (на 31 години). Два месеца по-късно Емили умира от туберкулоза. Това е шок за по-малката й сестра. Здравето й се влошава и в началото на следващата година (1849) се разболява от туберкулоза.

598455647
Getty Images

Ан Бронте умира на днешната дата (28 май) 1849 г. В Йоркшир, Англия на 29 години. След смъртта й Шарлот отказва да даде „Тайнствената непозната“ за преиздаване под претекст, че е твърде революционна и не разглежда изчерпателно и вярно темата за женската роля. Дали мотив за това е обективната преценка на един добър писател, какъвто е Шарлот, или обикновена сестринска завист можем само да предполагаме.

Факт е обаче, че това е най-предизвикателната и революционна творба писана от известното писателско трио и днес вече заема подобаващо място в историята на литературата, а авторката му получава признанието, което заслужава.

 
 

Рубен Остлунд със Златна палма в Кан за филма „Площадът“

| от chronicle.bg |

Наградата „Златна палма“ на 70-ия годишен кинофестивал в Кан беше присъдена на режисьора Рубен Остлунд за сатиричния филм „Площадът“. Той осмива нетолерантността на хората на изкуството и буржоата в Европа към мигрантите, бежанците и бездомниците. Във филма участва Елизабет Мос в ролята на Ан. За нея това е много важна година – в момента по телевизията тече сериалът с нейно участие The Handmaid’s Tale, като предстои да я гледаме и в Top of the Lake.

Даян Крюгер получи наградата за най-добра актриса в „Изневиделица“ на кинофестивала в Кан, а Хоакин Финикс – за най-добър актьор в „Никога не си бил действително тук“.

София Копола бе отличена за най-добър режисьор за филма „Измамените“.

Френският филм „120 удара в минута“ беше удостоен с Голямата награда на журито. Филмът на режисьора Робан Кампио е драма за диагнозата СПИН.

Специалната награда на 70-ия кинофестивал в Кан отиде при Никол Кидман.

Наградата „Златната камера“ за най-добър първи филм получи френската режисьорка Леонор Серай.

Филмът „Млада жена“ на 31-годишната Серай е комедия за 30-годишна жена, която се връща от чужбина в Париж и търси ново начало в живота си.

„В нашето трудно време героинята със съвсем човешки черти запазва въображението и чувството си за хумор“, каза Серай, получавайки наградата. Тя добави, че е събрала много жени в екипа на филма си и че е била бременна при снимането му.

Руският режисьор Андрей Звягинцев получи наградата на журито на кинофестивала в Кан за филма „Без любов“.

Изненадващо, тази година наградата за най-добър сценарий си поделиха два филма – The Killing of a Sacred Deer (от Йоргос Лантимос и Ефтимис Филипу) и You Were Never Really Here (Лин Рамзи)

„Златна палма“ за най-добър късометражен филм беше присъдена на A Gentle Night от китайския режисьор Чиу Янг.

В тазгодишната селекция участваха деветнадесет филма. Журито е в състав Педро Алмодовар, Уил Смит, Джесика Частейн, Фан Бинбин, Анес Жауи, Парк Чан-Уук, Марън Ейд, Паоло Сорентино и Гейбриъл Яред.

Вижте в галерията снимки от последната вечер на фестивала.

 
 

Видео показва новия Samsung Galaxy J7

| от chronicle.bg |

Серията Galaxy J на Samsung – това са J5 (2017) и J7 (2017) вече премина през няколко сертификации в национални регулатори, като наскоро това стана и в Южна Корея.

През това време в YouTube е качено ново руско видео, което дава доста информация за все още необявения официално Galaxy J7 (2017).

Новият модел изглежда различен от настоящата J серия: това, което се вижда на видеото са стандартен 3.5-милиметров аудио жак и microUSB порт, физически бутон с вграден сензор за оптечатъци. Дисплеят трябва да е 5.5-инчов Super AMOLED в 1080р, а чипсетът е Exynos 7870. Очакват се и голяма 3600 mAh батерия и 3GB RAM памет, допълвани от задна 13MP, f/1.9 камера.