Правителството в Киев – трагедия и фарс

| от |

Текстът е редакционен коментар на британското сп. „Икономист“

„Позор! Позор! Позор!“ – с такива именно скандирания хората посрещнаха украинските лидери на церемонията по полагането на венци пред паметника на жертвите от Майдана в Киев. Протестиращите обвиниха президента Петро Порошенко, че е нарушил дадените от него обещания.

Година след началото на „революцията на достойнството“ украинските политици се държат всякак, само не и достойно. Мина вече цял месец след общите избори, но Украйна още няма правителство. Борбата за кресла в кабинета и парламента показва нежелание да се променя каквото и да било. „Това е цирк, детска градина“, казва Мария Жалтовская, кореспондентка на в. „Украинская правда“.

Пет прозападни партии подписаха споразумение за формиране на коалиция. Президентът Петро Порошенко и премиерът Арсений Яценюк обещават да сглобят правителство в най-близко време. Но конкуренцията пречи да се водят преговори. Неочаквано избирателите поставиха на първо място „Народния фронт“ на Яценюк. Това бе сериозен удар за Петро Порошенко и създаде в страната два центъра на властта. В същото време между двамата политици възникнаха разногласия, пораждайки опасения, че може да се повтори положението след Оранжевата революция, когато разногласията между политиците пречеха върху ефективната работа на правителството.

Порошенко и Яценюк никога не са били особено близки. Западните съюзници полагат много усилия, за да ги накарат да си сътрудничат. Въпреки това опитите да се слеят двете им партии в навечерието на изборите се провалиха – според слуховете Порошенко и Яценюк не могли да се договорят за името на партията. Кметът на Лвов Андрей Садовий, чиято партия „Самопомощ“ също е включена в коалицията, се ядосва заради „неразбиранията и дребните разногласия“. В момента най-напрегнатите спорове са около кандидатите за министерските постове на вътрешните работи и правосъдието, а също за председател на парламента.

Контролът върху министерските кресла има огромно значение за украинските олигарси, които продължават да оказват разрушително влияние върху украинската политика. Владимир Фесенко от центъра за приложни изследванията „Пента“ говори за „зверска“ схватка за територии. Сега предводител на глутницата е Игор Коломойски, губернатор на Днепропетровска област и активен привърженик на война със сепаратистите. Според слуховете настоящият вътрешен министър Арсен Аваков, който командва много от батальоните с доброволци, непосредствено е свързан с Коломойски.

В споразумението за формиране на правителство имаше няколко положителни момента, включително обещание за лишаване на депутатите от неприкосновеност. Активистката от Майдана Светлана Залишчук, избрана в парламента от партията „Блока на Петро Порошенко“, твърди, че в изработването на текста на документа са участвали независими експерти. Но тя също признава, че правителството се сглобява по старите правила. Министрите се предлагат според партийната им принадлежност. По думите на икономиста Александър Пасхавер, който е бил консултант на двама предишни президенти, „няма никакви признаци, че се подготвят реални реформи“. Западните дипломати призовават към търпение, посочвайки, че Порошенко и Яценюк успяха да съхранят единството на страната въпреки тежкото положение. Натискът на Запада остава мощен фактор: споразумението за сформиране на коалиция бе подписано непосредствено преди посещението на американския вицепрезидент в Украйна.

В споразумението се казва също, че една от целите на новото правителство е приемането на Украйна в НАТО, но руски заместник-външен министър предупреди, че това може да доведе до по-нататъшна ескалация на конфликта. Командващият Обединените сили на НАТО в Европа ген. Филип Брийдлав посети Киев на 26 ноември, когато украински официални лица съобщиха, че два дни преди това руски самолети са навлезли в украинското въздушно пространство над контролирания от сепаратистите Донбас. Всеки момент Русия може да започне нова настъпателна операция, но засега Кремъл очевидно използва Донбас, за да отвлече Киев от реформите и да отслаби страната отвътре. Продължаващите икономически трудности могат да предизвикат нови вълнения, включително вълна от сепаратистки настроения в проруските области. И в този смисъл като изключително тревожно предзнаменование могат да се възприемат загадъчните взривове в Харков, включително и във военна база. /БГНЕС

 
 

Хейли Болдуин е най-сексапилната жена според Maxim

| от chronicle.bg |

Манекенката Хейли Болдуин оглави класацията за най-сексапилите жени на 2017 г. на сп. „Максим“, съобщи Контактмюзик.

Тя прие несериозно титлата си на най-сексапилна красавица, но се похвали с нея в социалните медии и благодари на сп. „Максим“.

„Знам, неизумително е“, каза Хейли Болдуин, когато научи, че оглавява ежегодния списък. „Ако знаеха колко непохватна и шантава съм“, написа тя в Инстаграм.

hailey-baldwin-hot-100-3

Хейли Болдуин е на 20 години. Тя е дъщеря на актьора Стивън Болдуин и съпругата му Кения. Манекенка е от три години.

hailey-baldwin-hot-100-1

Сред най-сексапилните жени на 2017 г. са също актрисата Марго Роби, певицата Кейти Пери, Зоуи Кравиц, манекенките Бела и Джиджи Хадид, актрисата Алисия Викандер.

Броят на сп. „Максим“ с Хейли Болдуин в оскъдно облекло на корицата ще излезе през юни.

 
 

Риана се снима във филм на Netflix

| от chronicle.bg |

Netflix ще снимат филм, режисиран от Ава ДюВерни, с участието на Лупита Нионгo и Риана.

Историята на филма е изключително нестандартна. Идеята идва след като потребител на Twitter публикува снимка на Лупита Нионгo и Риана, които сана модно дефиле. На снимката има следният коментар: „Риана изглежда все едно мами богати бели мъже, а Лупита е компютърно грамотната най-добра приятелка, която помага и й пази гърба.“ Това подтикна потребителите на социалната мрежа към спекулации как този филм би могъл да се развие.

Те също така поискаха режисьор да е Ава ДюВерни, а Иса Рей да напише сценария. И четирите жени по-късно изразиха интерес към подобна продукция.

На Фестивала в Кан Netflix наддава за филма и в крайна сметка печелят наддаването. ДюВерни потвърждава за режисьорската позиция, докато с Рей все още се водят преговори за сценарната. Не е ясно точно колко комедиантката е посветена на сценария в момента, но се твърди, че вече работи по него. Самото студио планира старт на снимките през 2018, когато ДюВерни ще е приключила работата си по „A Wrinkle In Time“.

Това е голям проект за Netflix, които постепенно увеличават портфолиото си. По този повод, а и след като видяхме, че са склонни да взимат идеи от феновете си, искаме да им покажем следващата снимка – на Скалата в ролята на Джони Браво.

 
 

„Туин Пийкс“ се завърна. Ето няколко неща, които ще видите

| от chronicle.bg |

„Туин Пийкс“ се завърна и ако никога не сте предполагали, че екранът отново ще ви потопи в Черната дупка, добре дошли в света на Линч! Вие никога не сте излизали от нея.

Вместо сериал, Линч предлага различен тип изживяване, който прилича по-скоро на насечен на части и дава на публиката онова, което иска – епизоди, които на теория могат да се преглътнат наведнъж. На практика обаче Линч ви казва – „преглътни ме, ако можеш“.

Визуално преживяване, което смесва кино, телевизия и театър, новият „Туин Пийкс“ не може да бъде описан. Той носи съвършения печат на създателите си Дейвид Линч и Марк Фрост, оставил следа и по лицата на героите си 26 години по-късно. Отново виждаме Кайл Маклоклан като агент Купър (или мистър С*), Шерил Лий като Лора Палмър (или не?), Рей Уайз като Лиланд Палмър, Катрин И. Коулсън като Дамата с дънера, Медхен Еймик в ролята си на Шели и много от другите познати лица.

Ако се страхувате от спойлери – трудно е да ви предоставим такива, защото верен на стила си, Линч оставя зрителя в недоумение какво се случва на екрана. Опитайте се да проследите и опитите за коментар по епизодите на западните медии – Vulture директно казва, че до голяма степен идеята е абсурдна.

Дейвид Линч обяви наскоро, че повече не смята да прави филми, но така или иначе е стигнал до момента, в който може да вложи своя специфичен стил във всяка медийна творба. 

Втори сезон на „Туин Пийкс“ беше последен през 1991 година заради нисък рейтинг. Днес Дейвид Линч не просто не е застрашен от спиране на епизодите – всички 18 части на творбата му са вече одобрени и ще бъдат излъчени без каквато и да е цензура или намеса от страна на Showtime – заедно с Марк Фрост могат да правят каквото си поискат на малкия екран в рамките на сериала.

Новият „Туин Пийкс“ предлага нефилтрирана версия на всичко линчовско, което сме свикнали да очакваме. Тук обаче имаме вече много информация от предходните епизоди – знаем какво се е случило с агент Купър (Кайл Маклоклан) и с Боб. В новия сезон Линч ни оставя да надникнем и към живота на познатите герои от Туин Пийкс, но ни потапя и в друга история.

Совите не са това, което са и онова, което ще видите на екрана, не е това, което очаквате. Независимо какви очаквания сте насъбирали в ума си 25 години. Ако не ви е страх от спойлери, вижте галерията.

 
 

Най-тъпите български рекламни кампании в историята на вселената

| от |

Едно от най-гадните неща на света е да имаш рехава брада. Хем на практика нямаш брада, хем трябва да я бръснеш. Горе-долу същото е и с рекламата – хем не е наука, хем е сложна. Това, разбира се, не е оправдание, поне не уважително, за някои неадекватно скъпи, но за сметка на това нелепи интелектуални бисери от бранша. Ако грешките, така изказани по-долу, ви се струват нормални или стандартни – искам да ви напомня, че са направени от група възрастни хора, начело на големи дългогодишни бизнеси – клиентите, както и от други хора специалисти в рекламата, отново – от дълги години. Те са обсъдили всеки елемент от кампанията и в крайна сметка са казали окей на всичко. За тях тези неща изглеждат окей. Тези неща:

 

„Pod igoto“ на шльокавица. Тази „скандална“ книга е набиване на ресурси, за да се изкаже нещо, което всички вече знаят и няма да постигне нищо освен PR за издателството. Проблемът е подходът, видите ли: ако въпросното издателство трябваше да направи кампания за безопасен секс, решението им щеше да е да хванат сифилис и да кажат „Ето. Не правете така“.

 

Песента на Фантастико. Знам, че вадя някакви неща от нафталина, но песента на Фантастико е иконична за авторските песни в рекламите. Текстописците традиционно са недооценени, така че спокойно можете да дадете 50 лева на някой, който няма да римува „пет“ с „двайсет и пет“ и знае какво е прозодия. Например, на човека измислил стихчето:

Аз такива бабо-сандвичи не ям,

между две филии – резенче салам.

Аз обичам сандвичи от тия,

между два салама – тъъъъъничка филия.

 

Еми, хубаво е! Ритъм, рима, идея – всичко. Браво!

 

Борола и Арт-93. Борола правят Имунобор, а Арт-93 – колани и портмонета. Двете фирми нямат нищо общо помежду си освен инфантилните реклами, които правят. Видеата на Борила са посмешище, съжалямвам. „Ама, Мартине, във всяка класация, където мрънкаш по реклами, ли ще се споменава тоя Имунобор“. Да, не ме интересува, дори Имунобор да е панацея и да те кара да живееш до 200 години.

Билбордовете на Арт-93 са мацка, колан и логото „Арт“. Прилича на прощъпулник на абитуриент. Не знам колко им върши работа, съмнявам се да им върши работа, но ако им върши работа – окей. Въпросът е, че може да стане пъти по-добра с нищожно малко усилия и неполагането на тези усилия е вулгарността, срещу която така страстно се газирам.

 

Бързи кредити. Ама от ония, които на бял лист пише „Бързи кредити“ и телефон. Не ме разбирайте погрешно – като реклама е окей. Предава посланието правилно и недвусмислено, информацията стига до хората, нищо не разсейва вниманието им – за кампания е добра кампания. Но… изглежда зле, цялото нещо просто изглежда сенчесто и незаконно. Скъпи родители, не плашете децата с това, че някой батко ще дойде и ще им даде наркотици безплатно. Никой не раздава наркотици безплатно! Плашете децата си, че някоя батка ще дойде и ще им даде „бърз кредит“, от който никога няма да се измъкнат със здрави колене.

 

Всички онези реклами, в които се случва нещо яко, но никой не помни бранда.

Това е тоооолкова типична грешка на рекламистите. Фирмата налива 100 000+ пари за спотове и там други неща, за да не знае никой накрая марката, но всички да повтарят „Ооо, Пепи…“. На какво е реклама „Ооо, Пепи“? На салами, да, ама на кои салами? Има 100 салама, на кои? „Човек 1: Аз го открих. Човек 2: Ама аз го купих.“ на кредитите на коя банка е реклама? „Какво му трябва на един мъж?“. Същото – на коя бира? Знаете ли какво му трябва на един мъж – трябва му рекламист, който ще напише в сценария за спота името на бранда преди слогана, за да знаем после всички години наред, че именно Ариана е „На една ръка разстояние“.

P.S. Всъщност след известно обсъждане в редакцията стигнахме до извода, че „На една ръка разстояние“ май беше слоган на Астика. Още едно доказателство в подкрепа на казаното по-горе.