Похитителите явно са причаквали Сотлоф

| от |

Ново кърваво престъпление шокира света. Терористите от „Ислямска държава“ пуснаха в интернет видео, което показва обезглавяването на американския журналист Стивън Сотлоф. Убийците явно са знаели за идването му, пише Дойче веле.

Джихадистите от „Ислямска държава“ явно са убили още един американски заложник. По данни на американската фирма SITE, която наблюдава ислямистките сайтове в интернет, екстремистите са поствали видео, което показва обезглавяването на 31-годишния американски репортер Стивън Сотлоф. Във видеото със заглавие „Второ послание към Америка“ джихадистите предупреждават и другите държави да не сътрудничат на САЩ в операциите им срещу „Ислямска държава“. Британският премиер Дейвид Камерън окачестви убийството като „крайно отвратителен и достоен за презрение акт“.

Силен афинитет към ислямския свят

Репортетът на свободна практика Стивън Сотлоф беше отвлечен през август 2013 година в Сирия. В показаното в интернет видео Сотлоф е облечен в оранжева дреха, подобна на онези, които носят затворниците в Гуантанамо. Той е коленичил до маскиран мъж, въоръжен с нож. След обезглавяването, джихадистът заплашва да убие и следващ заложник, този път – британец. Тук явно става дума за Дейвид Хейнс, който бе похитен в Сирия, близо до бежански лагер до турската граница. Той е сред немалкото британски граждани, които са държани като заложници от „Ислямска държава“.

Стивън Сотлоф в продължение на дълги годrни изпраща информации за политическото развитие на Близкия изток. Той пише за списание „Time“, за вестниците „Christian Science Monitor“ и „World Affairs Journal“. Вестник „New York Times“ информира, писа, позовавайки се на приятели на убития, че Сотлоф говорел добре арабски и изпитвал големи симпатии към ислямския свят.

Апелът на майката

Една седмица преди зверското убийство, майката на Стивън Сотлоф се обърна с емоционално видеообръщение към евентуалните похитители на сина й. Шърли Сотлоф се обърна директно към лидера на ислямистите Абу Бакр ал Багдади с горещата молба да освободи сина й. Във видеото тя го нарича „халиф“ и го призовава да го помилва по мюсюлмански обичай.

Преди това групировката „Ислямска държава“ публикува видеоклип, показващ обезглавяването на другия американски журналист – Джеймс Фоули. В него ислямистите заплашват, че ще убият и Сотлоф, ако САЩ не прекратят въздушните удари срещу позиции на групировката в Северен Ирак. Британските тайни служби успяха да идентифицират убиеца от видеото – става дума за един 23-годишен лондончанин.

Сотлоф не е бил неподготвен

Стивън Сотлоф е похитен на 4 август 2013 година. „Има ли някой време за една бира, че днес няма да мога да премина в Сирия“, пише той в интернет предишната вечер. По това време той се намира край турско-сирийската граница и има намерение на следващия ден да пътува до Алепо. 31-годишният журналист дълго се подготвя за това опасно пътуване. Консултира се с колеги, завърнали си от Сирия. Пита ги къде е безопасно да се нощува, на кого би могъл да се доверява и дали се нуждае от въоръжена охрана. Всички предохранителни мерки обаче се оказват недостатъчни. Сотлоф е похитен от маскирани мъже, които явно са го очаквали.

Четиримата въоръжени спътници на Сотлоф не успяват да се противопоставят на маскираните нападатели: „Те бяха толкова много и все с автомати“, разказва шофьорът Самир. „Ако бяхме оказали съпротива, щяха да направят колата на решето и да ни избият до един“, казва той. Похитителите отвличат шофьора Самир и тримата придружители на журналиста, но по-късно ги освобождават. Стивън Сотлоф е закаран в един затвор в Алепо. По-късно е преместен в столицата на провинцията Рака, където се намира и главната база на „Ислямска държава“. Самир заминава за Турция и се връща едва след като бойците от „Ислямска държава“ са изтласкани от региона на Алепо. Научавайки за убийството на Стивън, казва: „О, господи! Какви изверги!“

 
 

Новата Opel Insignia – лукс, 4×4 и авангардни светлини

| от chronicle.bg |

Новото поколение на флагмана Insignia на Opel празнува българската си премиера в присъствието на над 300 почитатели на марката, настоящи и потенциални клиенти и медии, сред тях бяхме и ние.

Директорът на представителството на Opel за България Вихрен Горанчев представи модела, като обърна внимание на авангардните матрични светлини IntelliLux LED® , високотехнологичната система за задвижване на четирите колела с torque vectoring, свръхмодерните системи за асистенция на водача, висококачествения интериор със сертифицираните от AGR ергономични предни седалки и типичната за Opel първокласна свързаност с интеграция на смартфон, която сега включва уникалната система Opel OnStar. Тези системи ни бяха визуално представени благодарение на високотехнологичното видео прожектиране върху четирите стени на залата.

Това, което чакахме с нетърпение обаче, беше близкото запознанство с модела, което се случи благодарение на двата високооборудвани автомобила в Sofia Event Center.

Няма спор, че новата Insignia получава възможно най-добрия старт в живота благодарение на голямата популярност и успех на своя предшественик. Лансираното през 2008 година първо поколение Opel Insignia поставя началото на нова ера за марката. Той предложи множество иновативни технологии и вдъхновяващ непреходен дизайн, а когато се появи за първи път беше високо оценен от публиката и медиите, които го избраха за Автомобил на годината 2009 за Европа. Година по-късно и българските медиите му присъдиха най-високото отличие за България.

Ако първата Insignia маркира началото на нова ера за Opel, второто поколение Insignia идва в началото на следващата ера, която всъщност започна преди година и половина с новата Astra, а за първи път беше обявена с Opel Monza Concept на автомобилното изложение във Франкфурт през 2013 г. Концептуалният модел е послужил за вдъхновение на дизайнерите и инженерите на новата Insignia, които са създали истински флагман.

Като цяло новият модел е значително по-лек и динамичен, като в същото време е нараснал на дължина и широчина и е загубил малко от височината си. Ярко изразената предна решетка и тънките източени предни светлини, както и високотехнологичната визия на задната част създават драматизъм в стилистиката на Insignia, осигурявайки на версията Grand Sport излъчването на купе.

Вниманието към най-малкия детайл е ясно видимо и в интериора на новата Insignia.

Кокпитът видимо отразява стилистичната философия на Opel. Водачът седи по-ниско от преди и по тази причина е по-добре интегриран в автомобила, вероятно сдобивайки се с по-спортно, по-ангажиращо и по-интензивно преживяване при шофиране (но повече за него ще ви каже, след като тестваме модела). Повече внимание е обърнато на контролните органи и инфоразвлекателният интерфейс, а head-up дисплеят подчертава дигиталния характер на инструментите, като сензорният екран без рамка на системата IntelliLink излъчва едновременно изтънчен и технократски чар.

За първи път при Opel новото поколение Insignia се предлага с интелигентна система за задвижване 4 Х 4 с torque vectoring, при която мощността се разпределя индивидуално към 4-те колела.

Много малко модели в сегмента предлагат такава широка гама от интелигентни технологии, като новото издание на флагмана на Opel, започвайки от head-up дисплея, през адаптивния круз контрол, който обожаваме, автоматичното аварийно спиране и активното поддържане на лентата на движение, до предупреждението при опасност от сблъсък отпред с разпознаване на пешеходци. Новият флагман на Opel е и първият автомобил на марката от Рюселсхайм, осигуряващ значително подобрена защита на пешеходците и с помощта на активен преден капак, който в случай на сблъсък се повдига в рамките на милисекунди, за да увеличи разстоянието до компонентите в двигателния отсек.

Може би помните, че обърнахме внимание на новото поколение на иновативните IntelliLuxLED® матрични светлини, които дебютираха с новата Astra. Е, при новия Opel Insignia те са значително усъвършенствани.

Новата Insignia предлага типичните за марката Opel инфоразвлекателни технологии и свързаност от най-високо ниво. Това е гарантирано от последното поколение системи IntelliLink с Apple Car Play и Android Auto. Естествено, за новия флагман е на разположение денонощно системата за свързаност и услуги Opel OnStar, с която ви запознахме на тестдрайва на Zafira. Персоналният асистент предлага множество услуги: от автоматична реакция и помощ при катастрофа до асистенция при откраднат автомобил, като с новата Insignia стартират и две нови услуги – резервиране на хотелска стая и търсене на място за паркиране.

Новият Opel Insignia е вече в автосалоните на дилърите на марката, а рекламната му кампания за България стартира днес. Може да видите снимки от премиерата в галерията ни.

 
 

Новият трейлър на Game of Thrones: „Врагът е истински. Винаги е бил.“

| от chronicle.bg |

Нов трейлър на Game of Thrones беше пуснат от HBO снощи – по-малко от месец преди премиерата на седми сезон.

В двуминутното видео лорд Бейлиш съветва Санса Старк: „Бий се във всяка битка, винаги, в ума си“. Виждаме и как Денерис се завръща във Вестерос на фона на островната крепост „Драконов камък“, наследствения замък на Таргариен.

Воините й влизат в сблъсък с армията на Ланистър край Кастърли Рок. Джейми Ланистър също се появява – яздещ кон през бойното поле с пика в ръка.

„От векове родовете ни са се изправяли заедно срещу общия си враг. Независимо от различията си са се обединявали. И ние трябва да сторим същото, ако искаме да оцелеем“, казва Джон Сноу в трейлъра.

„Защото врагът е истински. Винаги е бил“

Българската премиера на най-новия сезон на Game of Thrones е на 17 юли по HBO.

 
 

Ванкувър обмисля забрана на продажбата на котки и кучета в зоомагазини

| от chronicle.bg |

Ванкувър обмисля забрана за продажбата на кучета котки и зайци в зоомагазините, съобщават от местната управа.

Идеята се е появила след вълна от загрижени граждани заради отварянето на нов зоомагазин в града миналия месец. Причина за тревогата – лошо отношение към животните не само в зоомагазините, но и при размножаването на тези животни.

След проверка е установено, че много от животните идват от САЩ или други места зад граница, но нито може разкрито дали животните идват от „фабрики“ за размножаване, нито може да се упражни контрол върху развъдниците.

Магазинът, заради който се обмисля мярката, твърди, че всички животни, които предлага, са отглеждани в развъдници с добра репутация. Според неправителствени организации за защита на животните обаче нито един уважаван развъдник не би продавал домашни любимци в зоомагазини.

 
 

Модерните храни, които ни карат да отслабваме

| от chronicle.bg |

Ако се подигравате на модата за поглъщане на авокадо, чия и замезване с хумус, то може би трябва да си помислите втори път. Оказва се, че промяната на хранителните ни навици променя и начинът, по който тялото ни реагира на храната.

Според ново изследване тези храни променят начина, по който тялото ни реагира на глада.
Учените от Университета в Джорджия откриват, че храните, богати на полинаситени мазнини влияят на хормоните ни и променят апетита.

Храните като авокадо, киноа, чия, сьомга, семената от чия, зехтина и орехите отдавна вече са свързани с подобряване на паметта и уменията за решаване на проблеми. Сега обаче учените твърдят, че те могат да допринесат и за свалянето на килограми. Те се надяват, че тези промени в хранителните навици могат да възпрат епидемията от затлъстяване по света.

Учените са изследвали промените в хормоните на хора на възраст между 18 и 35 години, проверявайки психологическите проявления на глада и засищане след диета с храни, богати на полинаситени мазнини.

Участниците в изследването отговарят на въпроси за това колко са гладни, описвайки усещането чрез количеството храна, което мислят, че могат да изядат.

Онези, които консумират повече полинаситени мазнини описват по-слабо чувство на глад и по-дълго се усещат заситени от онези, които не следват такава диета.

Хормоните на апетита играят важна роля в регулирането на количеството храна, което изяждаме, казва Джейми Купър, който ръководи изследването. Според него от проучването могат да бъдат направени изводи, че приемането на храни, богати на този тип мазнини може да промени хормоните, които регулират апетита, така че да се чувстваме сити по-дълго време. Важно е обаче да се отбележи, че в изследването са участвали само 26 души, т.е. за да можем да вярваме на резултатите, трябва да бъде направено по-всеобхватно изследване.