Подземно трасе с две метростанции от Бизнес парк „София“ към ИКЕА

| от |

Приетият вариант за продължение на първи метродиаметър върви успоредно на Околовръстното и стига до долна лифтова станция „Симеоново“, пише в. Строителство и града.

На 15 октомври Общинският експертен съвет по устройство на територията на Столичната община разгледа разработените три варианта за трасе и нивелета на продължението на първи метродиаметър – от метростанция 16 при Бизнес парк „София“ в „Младост 4″ на запад до долна лифтова станция „Симеоново“. (Решението за посоката на трасето е взето на експертен съвет на Столичната община още през 2012 г.) Във връзка с изпълнение на заповед на кмета на Столичната община от 2012 г. „Рикат“ разработват предпроектните проучвания, възложител е „София Саут Ринг мол“.
–-
По време на експертния съвет бяха разгледани подробно два от трите варианта за трасе и нивелета, тъй като другият (вариант 2) предвиждаше големи отчуждителни процедури на доста частни имоти, разказва инж. Антон Янев, управител на „Рикат“. В резултат на дискусите беше приет трети, изцяло подземен вариант. Според него междустанционните тунели ще се изпълняват по нов австрийски тунелен метод, така че да не се нарушават пътните комуникации в района и да не се навлиза в частни територии, които да подлежат на отчуждаване, уточни инж. Янев.

Трасе и метростанции
Продължението на първия метродиаметър от МС 16 до долна лифтова станция „Симеоново“ е с дължина 1902 м и 2 метростанции.
Първата метростанция 17 е разположена при връзката на бул. „Ал. Малинов“ с околовръстния път от северната страна, като за обслужване на пътниците от южната страна е предвиден подземен пешеходен тунел и ескалатори за влизане под околовръстния път и излизане от южната страна. МС 17 е къса – дължината й е 137 м, ширината й е 16.9 м.
След МС 17 трасето върви успоредно на Околовръстното от северната му страна в западна посока. Малко след бул. „Климент Охридски“ („Бистришко шосе“), срещу долната лифтова станция „Симеоново“ е разположена МС 18. Тя е третирана като крайна, дълга е 113 м, ширината й е 16.8 м. Пешеходен тунел под околовръстното с асансьори, стълбища и ескалатори свързва северния вестибюл с южния.
Метростанциите са дълбоки, защото метротунелът между МС 17 и МС 18 трябва премине под реките Банишка и Рекалмица, и то така, че над него да се осигури минимално покритие от 4.50 – 5 м. МС 17 е на дълбочина на терена около 18 м, като коловозите са на -15 м. МС 18 е дълбока 22 м, като коловозите са на -19 м. Точните стойности ще бъдат ясни при разработване на идейния проект. И двете станции ще бъдат изграждани по открит способ.

Подземните комуникации
Тунелът не нарушва подземните комуникации, които са съсредоточени основно около „Бистришко шосе“ (бул. „Климент Охридски“), магазините на ИКЕА, „София Ринг мол“. При МС 18 ще се наложи изместването на канализационна система. Възможно е в малка степен да бъдат нарушени комуникациите за улично осветление. Но основното предизвикателство е преминаването на метротунела под двете реки. Най-вероятно ще бъдат проектирани допълнителни дейности за заздравяване на свода на тунела и на терена около реките. Това ще стане на базата на по-подробни геоложки проучвания, за да се разбере кой ще е най-добрият начин за укрепване.

Експертният съвет препоръча
метростанция 17 да бъде съгласувана с проектанта на квартал в „Младост 4″ с влязъл в сила ПУП от август 2014 г. Проектът за разширението на метрото е предаден през април 2014 г., тези промени тогава не са съществували и затова и не са отразени. Идеята е да не се засяга бъдещият квартал и да не се навлиза в сервитута на Софийския околовръстен път.

metro

Другите варианти
„Спазвайки минималните изисквания за проектиране на метрополитени, запазвайки целостта на съоръженията по бул. „Ал. Малинов“ и връзката му с околовръстния път, отчитайки същоствуването на естакадата от Околовръстното, която преминава над „Бистришко шосе“, нямахме кой знае колко варианти за трасета“, казва инж. Янев.
Няколко са пречките метротрасето да мине от южната страна на Софийския околовръстен път:
– Фундаментите на устоите на естакадата.
– В района има гъста застройка, не се открива възможност за ситуиране на МС 18.
– Теренът след МС 16 се покачва рязко. „Изследвахме вариант да минем от юг на Околовръстното – зад новия „София Ринг мол“ и зад ИКЕА, но се оказа, че за да има метростанция там, трябва да слезем в дълбочина поне 30 м, а ние имаме ограничение – надлъжните наклони могат да бъдат максимум 4%. И това създава проблем с вертикалната комуникация на пътниците, уточни инж. Янев.
Наземен вариант също се оказва неприемлив. Според инж. Янев „вариантът, който можеше да бъде изпълнен частично по открит способ, включва подземното изкачване на дълъг участък след МС 16, при което се засяга транспортна тунелна връзка от бул. „Ал. Малинов“ на изток към кино „Арена“. Ако повдигнехме нивелетата, трябваше да предвидим реконструкция на този тунел и да минем на разстояние 50-60 см от естакадата на околовръстното. При такова надземно решение свързването на северната и южната страна на метростанцията трябваше да стане с пасарелка. Добавяме към проблемите и високото коловозно развитие на метростанциите. И още – като се копае открито, е необходимо голяма част от подземната инфраструктура да се реконструира“, допълни инж. Янев.
Следващата стъпка по развитието на проекта за разширение на първи метродиаметър е подготовката на идеен проект, съставен от 20 части.

 
 

Нова мода в Instagram: извънземен йога корем

| от chronicle.bg |

Instagram е странно място, в което всяка лудост намира своите последователи. Последната такава е свързана със здраве и благоденствие, което, предполага се, се постига чрез овладяването на сериял движения с корема.

Новият феномен се нарича „извънземна йога“ и много бързо превзе социалната мрежа. Видеа на хора, които практикуват Наули (както се нарича йога практиката), заляха Instagram.

Nauli dance party I’ve answered a few questions about nauli technique on the THE/THIRTY site (link in bio) and today I’m taking over @thethirty to explain a bit more!! See you there !! #nauli #naulikriya #naulibreathing #uddiyanabandha

Публикация, споделена от DANIELLE ACOFF (@yellabella) на

Движенията включват наистина пълно издишане, гълтане на корема и прибирането му под гръдния кош, последвано от последователни движения на свиване и отпускане на мускулите на корема, които изглеждат много особено отстрани. Предполага се, че движението подпомага храносмилането. Практиката не е нищо ново, но не е и нещо, познато на всички по света. Движенията могат да бъдат усвоени от хора на всякаква възраст и с всякакъв опит.

WOW!  Incredible #Nauli practice by @aubrymarie : @aloyoga

Публикация, споделена от Yoga Inspiration (@yogainspiration) на

Твърди се още, че тези движения подпомагат емоционалната стабилност, помагат за хормоналния баланс и пазят органите във форма.
Все пак експертите предупреждават, че тези упражнения трябва да се правят само в присъствието на йога инструктор, защото изпълнявани неправилно, могат да доведат до контузия.

 
 

AlphaGo победи най-добрия играч на Го в света

| от chronicle.bg |

Изкуственият интелект AlphaGo надви Ке Жи, известен като най-добрия играч на древната игра Го. Победата за машината на DeepMind и Google е първата в сблъсък от общо три части.

Победата на машината е с половин точка – минималната възможна разлика.

Победата на AlphaGo с 4 на 1 над южнокорейската легенда Лий Се-дол миналата година бе отчетена като истински триумф за разработчиците на изкуствен интелект. Тогава не се очакваше неврална мрежа да може да играе толкова комплексна игра, но изкуственият интелект оспори това птредположение.

Експертите, които са следили първата среща, казват, че не само машината е добра в изучаването на тънкостите на човешките играчи, но и 19-годишният талант Ке се учи от нетрадиционния ѝ подход. Един от ранните му ходове бе определен като наистина гениален и със сигурност срещата ще става само по-интересна.

Вторият двубой в рамките на Future of Go Summit е насрочен за четвъртък, а финалът е в неделя.

Източник: The Verge

 
 

Италианската дизайнерка Лаура Биаджоти е в мозъчна смърт

| от chronicle.bg, по БТА |

Лекарите са започнали процедура по оценка на състоянието на мозъка на италианската дизайнерка Лаура Биаджоти с опасението, че тя е изпаднала в мозъчна смърт, предаде ТАСС.

74-годишната модна законодателка е била откарана в една от римските болници, след като получила пристъп. Според лекарите тя е претърпяла сърдечен удар, съпроводен със спиране на сърцето, което е могло да доведе до необратими процеси в главния мозък. В болничното заведение екипът е успял отново да задейства сърцето на Биаджоти, но при все това състоянието на пациентката е крайно тежко.

Дизайнерката се е почувствала зле в своята резиденция в Гуидония край Рим, където тя живее от началото на 80-те години в замък от ХI век. Родената в Рим Биаджоти започва кариерата си в модния бранш в началото на 60-те години. Туя бе първата западна дизайнерка, която представи свои колекции в Пекин /1988 г./ и в Москва /1996 г./.

 
 

Най-тъпите български рекламни кампании в историята на вселената

| от |

Едно от най-гадните неща на света е да имаш рехава брада. Хем на практика нямаш брада, хем трябва да я бръснеш. Горе-долу същото е и с рекламата – хем не е наука, хем е сложна. Това, разбира се, не е оправдание, поне не уважително, за някои неадекватно скъпи, но за сметка на това нелепи интелектуални бисери от бранша. Ако грешките, така изказани по-долу, ви се струват нормални или стандартни – искам да ви напомня, че са направени от група възрастни хора, начело на големи дългогодишни бизнеси – клиентите, както и от други хора специалисти в рекламата, отново – от дълги години. Те са обсъдили всеки елемент от кампанията и в крайна сметка са казали окей на всичко. За тях тези неща изглеждат окей. Тези неща:

 

„Pod igoto“ на шльокавица. Тази „скандална“ книга е набиване на ресурси, за да се изкаже нещо, което всички вече знаят и няма да постигне нищо освен PR за издателството. Проблемът е подходът, видите ли: ако въпросното издателство трябваше да направи кампания за безопасен секс, решението им щеше да е да хванат сифилис и да кажат „Ето. Не правете така“.

 

Песента на Фантастико. Знам, че вадя някакви неща от нафталина, но песента на Фантастико е иконична за авторските песни в рекламите. Текстописците традиционно са недооценени, така че спокойно можете да дадете 50 лева на някой, който няма да римува „пет“ с „двайсет и пет“ и знае какво е прозодия. Например, на човека измислил стихчето:

Аз такива бабо-сандвичи не ям,

между две филии – резенче салам.

Аз обичам сандвичи от тия,

между два салама – тъъъъъничка филия.

 

Еми, хубаво е! Ритъм, рима, идея – всичко. Браво!

 

Борола и Арт-93. Борола правят Имунобор, а Арт-93 – колани и портмонета. Двете фирми нямат нищо общо помежду си освен инфантилните реклами, които правят. Видеата на Борила са посмешище, съжалямвам. „Ама, Мартине, във всяка класация, където мрънкаш по реклами, ли ще се споменава тоя Имунобор“. Да, не ме интересува, дори Имунобор да е панацея и да те кара да живееш до 200 години.

Билбордовете на Арт-93 са мацка, колан и логото „Арт“. Прилича на прощъпулник на абитуриент. Не знам колко им върши работа, съмнявам се да им върши работа, но ако им върши работа – окей. Въпросът е, че може да стане пъти по-добра с нищожно малко усилия и неполагането на тези усилия е вулгарността, срещу която така страстно се газирам.

 

Бързи кредити. Ама от ония, които на бял лист пише „Бързи кредити“ и телефон. Не ме разбирайте погрешно – като реклама е окей. Предава посланието правилно и недвусмислено, информацията стига до хората, нищо не разсейва вниманието им – за кампания е добра кампания. Но… изглежда зле, цялото нещо просто изглежда сенчесто и незаконно. Скъпи родители, не плашете децата с това, че някой батко ще дойде и ще им даде наркотици безплатно. Никой не раздава наркотици безплатно! Плашете децата си, че някоя батка ще дойде и ще им даде „бърз кредит“, от който никога няма да се измъкнат със здрави колене.

 

Всички онези реклами, в които се случва нещо яко, но никой не помни бранда.

Това е тоооолкова типична грешка на рекламистите. Фирмата налива 100 000+ пари за спотове и там други неща, за да не знае никой накрая марката, но всички да повтарят „Ооо, Пепи…“. На какво е реклама „Ооо, Пепи“? На салами, да, ама на кои салами? Има 100 салама, на кои? „Човек 1: Аз го открих. Човек 2: Ама аз го купих.“ на кредитите на коя банка е реклама? „Какво му трябва на един мъж?“. Същото – на коя бира? Знаете ли какво му трябва на един мъж – трябва му рекламист, който ще напише в сценария за спота името на бранда преди слогана, за да знаем после всички години наред, че именно Ариана е „На една ръка разстояние“.

P.S. Всъщност след известно обсъждане в редакцията стигнахме до извода, че „На една ръка разстояние“ май беше слоган на Астика. Още едно доказателство в подкрепа на казаното по-горе.