Пламен Манасиев – 50 години на сцената на живота и 25 в Театър „София“

| от |

Пламен Манасиев отпразнува 50-тия си рожден ден на сцената на Театър „София“ с постановката „ПАРИЖКАТА СВЕТА БОГОРОДИЦА“.

25 от своите 50 години Пламен Манасиев радва публиката на Театър „София“.

10171809_10152390439484548_1053057050098277610_n

В момента можем да го гледаме в ПАРИЖКАТА СВЕТА БОГОРОДИЦАРЕВИЗОРКОВАРСТВО И ЛЮБОВ,ПОКАНА ЗА ВЕЧЕРЯ.

Познаваме го с ролите на Фердинанд в „Бурята” от Шекспир, Лазар в „Любовни булеварди” от Ст. Цанев, Жулиен Портал в „Хотел между тоя и оня свят” от Е. Е. Шмит, Омуртаг в „Конят на Александър Велики” от Ст. Цанев, Джонатан в „Арсеник и стари дантели” от Дж. Кесълринг, Гремио в „Укротяване на опърничавата”, Тибалт в “Ромео и Жулиета” от Шекспир, Нягул в “Албена” от Йордан Йовков, Земляника в „Ревизор“ от Н. В. Гоголи др.

Не по-малко любими са ролите му в сериалите „Стъклен дом“ и „Под прикритие“, както и в първия български хорър филм „Вила Роза“.

Гласът на Пламен Манасиев е изключително разпознаваем и за широката публика благодарение на отличната му работа по озвучаването на български език на ключови роли на актьори като Хю Грант, Том Круз, Уил Смит, Брус Уилис, Мат Деймън, Пол Уокър и др.

Пожелаваме му още много хубави роли и още много години той да радва публиката и любовта на публиката да радва него!

Ето какво сподели той с нас в навечерието на юбилея си.

На рождения си ден повечето хора си правят равносметка, твоята каква е?

Моята равносметка чисто като сметка излиза 50 години, 25 години в Театър „София“, Nброй представления, N брой филми, 1 син – общо взето това са нещата, за които се сещам в момента.

Може би – удоволствието, че имам възможността професията ми да е моето хоби.

1922245_10152390438984548_2879107152679058755_n

Винаги ли си искал да бъдеш актьор? Имало ли е друга професия, която си искал?

О, имаше, разбира се. Като дете не ми е и минавало през ума за актьорската професия. Гледах на актьорите по-скоро като на божества, като на недостъпни хора. Аз исках да бъда археолог. Но това си остана мечта. Занимавал съм се с фотография, с плуване, с различни неща. Чак в гимназията, след като ходихме да гледаме едно представление на една бургаска детска група, тръгна желанието и накрая се превърна в професия. 

Имаш ли любима роля?

Честно казано не мога да кажа една. Аз си обичам ролите. Знам че сигурно е клише, но няма как да не си обичаш ролите, това е твоят живот. Всеки един герой, който играеш, ти си длъжен да го защитаваш. Независимо добър, лош, какъвто и да е. Така че не мога да кажа най-любима роля. Всяка роля е част от мен, голяма доза труд, много репетиции, много текстве в главата, много публика, с която съм се срещал. Наистина са ми носили голямо удовлетворение. Обичам си работата, съответно и ролите.

10154893_10152390438969548_3770854896645287607_n

А има ли роля, която ти се иска да имаш шанса да изиграеш?

По-скоро искам да имам нови предизвикателства, интересни роли, които ме карат да откривам нови неща, които все още не съм открил в себе си. Конкретна роля не мога да кажа, мина времето за Ромео, за Хамлет, освен ако не е доста осъвременен вариант.

Като цяло, въпреки че много хора критикуват структурата на театрите, ниеимаме възможността да се докосваме до наистина висока драматургия. Това е уникално, защото навън не навсякъде това се случва. А ние имаме буквално всяка вечер различна пиеса, различна сложност, висока драматургия.

В едно друго интервю споделяш, че „Най-важна е почтеността в тази професия. Към себе си, към колегите си, към сцената, към публиката.“ Има ли я в достатъчни количества тази почтеност в съвременния български театър?

Честно казано, аз съм оптимист в тази посока. Когато се качим на сцената ние наистина трябва първо да бъдем почтени към себе си. Почтени към себе си означава почтени към сцената. Съответно към публиката, към автора. Това са различни етапи на почтеност, но както казваше моя професор, светла му памет, когато ние горе на сцената се забавляваме, има шанс и хората долу, в публиката също да се забавляват. Ако ние не се забавляваме и не си вършим работата като хората и публиката е обречена. Аз мисля, че що се отнася до театралното пространство, да, ние сме почтени хора. Оттам нататък хората са различни характери, но това е нормално.

1972436_10152390438964548_6480321422407072863_n

Каква е според теб ролята на театъра в съвременното общество?

Нишата на театъра винаги ще си остане едно непревземаемо място. Винаги ще има хора, които да влизат в театъра. Това, че ги има телевизията, киното, интернет – те няма да изместят театъра. Театърът е нещо неповторимо, това, което се случва всяка вечер на сцената е докосване до живия живот. Киното и телевизията не могат да го заместят.

Не знам дали все още е запазена тази възрожденска нотка, нас ни учеха навремето, че театърът възпитава.  Театътрът е мястото, откъдето ние си казваме, каквото имаме да кажем. Публиката получава толкова, колкото иска да получи. Това е един взаимен обмен.

Според мен мисията на театъра е винаги да върви една стъпка напред, едно стъпало нагоре. За съжаление понякога се получават някакви разминавания. Може би периодът в момента е такъв. Факт е че театрите са пълни с хора, след едно голямо затишие и едва ли не беше обявено, че театърът загива. А сега залите отново са пълни с хора. Публиката се върна.

Какво ново предстои до края на годината?

Да сме живи и здрави, в момента работим по един проект с мои колеги, с които участвахме в сериала Под Прикритие. Това няма нищо общо със самия сериал, но подготвяме една изненада за публиката. Засега сме решили първо да посвършим малко работа и хапка по хапка да пускаме информация, когато сме готови.

След това може би още едно разпределение в моя театър (бел. ред.: „моя театър“ – смее се).

Предстои ми да довърша снимките на един български филм с Асен Блатечки.

И може би… вече се коментира, че може би предстои 5-ти сезон на сериала Под Прикритие, това също. Уверенията са такива, ако нещо извънредно не попречи, ще има 5-ти сезон.

Това са най-близките и краткосрочните планове.

Честит рожден ден на Пламен Манасиев от целия екип на Театър „София“ и от нас в Chronicle.BG! Много здраве, все така да си обича работата и още много години да радва публиката.

 
 

Новата Opel Insignia – лукс, 4×4 и авангардни светлини

| от chronicle.bg |

Новото поколение на флагмана Insignia на Opel празнува българската си премиера в присъствието на над 300 почитатели на марката, настоящи и потенциални клиенти и медии, сред тях бяхме и ние.

Директорът на представителството на Opel за България Вихрен Горанчев представи модела, като обърна внимание на авангардните матрични светлини IntelliLux LED® , високотехнологичната система за задвижване на четирите колела с torque vectoring, свръхмодерните системи за асистенция на водача, висококачествения интериор със сертифицираните от AGR ергономични предни седалки и типичната за Opel първокласна свързаност с интеграция на смартфон, която сега включва уникалната система Opel OnStar. Тези системи ни бяха визуално представени благодарение на високотехнологичното видео прожектиране върху четирите стени на залата.

Това, което чакахме с нетърпение обаче, беше близкото запознанство с модела, което се случи благодарение на двата високооборудвани автомобила в Sofia Event Center.

Няма спор, че новата Insignia получава възможно най-добрия старт в живота благодарение на голямата популярност и успех на своя предшественик. Лансираното през 2008 година първо поколение Opel Insignia поставя началото на нова ера за марката. Той предложи множество иновативни технологии и вдъхновяващ непреходен дизайн, а когато се появи за първи път беше високо оценен от публиката и медиите, които го избраха за Автомобил на годината 2009 за Европа. Година по-късно и българските медиите му присъдиха най-високото отличие за България.

Ако първата Insignia маркира началото на нова ера за Opel, второто поколение Insignia идва в началото на следващата ера, която всъщност започна преди година и половина с новата Astra, а за първи път беше обявена с Opel Monza Concept на автомобилното изложение във Франкфурт през 2013 г. Концептуалният модел е послужил за вдъхновение на дизайнерите и инженерите на новата Insignia, които са създали истински флагман.

Като цяло новият модел е значително по-лек и динамичен, като в същото време е нараснал на дължина и широчина и е загубил малко от височината си. Ярко изразената предна решетка и тънките източени предни светлини, както и високотехнологичната визия на задната част създават драматизъм в стилистиката на Insignia, осигурявайки на версията Grand Sport излъчването на купе.

Вниманието към най-малкия детайл е ясно видимо и в интериора на новата Insignia.

Кокпитът видимо отразява стилистичната философия на Opel. Водачът седи по-ниско от преди и по тази причина е по-добре интегриран в автомобила, вероятно сдобивайки се с по-спортно, по-ангажиращо и по-интензивно преживяване при шофиране (но повече за него ще ви каже, след като тестваме модела). Повече внимание е обърнато на контролните органи и инфоразвлекателният интерфейс, а head-up дисплеят подчертава дигиталния характер на инструментите, като сензорният екран без рамка на системата IntelliLink излъчва едновременно изтънчен и технократски чар.

За първи път при Opel новото поколение Insignia се предлага с интелигентна система за задвижване 4 Х 4 с torque vectoring, при която мощността се разпределя индивидуално към 4-те колела.

Много малко модели в сегмента предлагат такава широка гама от интелигентни технологии, като новото издание на флагмана на Opel, започвайки от head-up дисплея, през адаптивния круз контрол, който обожаваме, автоматичното аварийно спиране и активното поддържане на лентата на движение, до предупреждението при опасност от сблъсък отпред с разпознаване на пешеходци. Новият флагман на Opel е и първият автомобил на марката от Рюселсхайм, осигуряващ значително подобрена защита на пешеходците и с помощта на активен преден капак, който в случай на сблъсък се повдига в рамките на милисекунди, за да увеличи разстоянието до компонентите в двигателния отсек.

Може би помните, че обърнахме внимание на новото поколение на иновативните IntelliLuxLED® матрични светлини, които дебютираха с новата Astra. Е, при новия Opel Insignia те са значително усъвършенствани.

Новата Insignia предлага типичните за марката Opel инфоразвлекателни технологии и свързаност от най-високо ниво. Това е гарантирано от последното поколение системи IntelliLink с Apple Car Play и Android Auto. Естествено, за новия флагман е на разположение денонощно системата за свързаност и услуги Opel OnStar, с която ви запознахме на тестдрайва на Zafira. Персоналният асистент предлага множество услуги: от автоматична реакция и помощ при катастрофа до асистенция при откраднат автомобил, като с новата Insignia стартират и две нови услуги – резервиране на хотелска стая и търсене на място за паркиране.

Новият Opel Insignia е вече в автосалоните на дилърите на марката, а рекламната му кампания за България стартира днес. Може да видите снимки от премиерата в галерията ни.

 
 

Модерните храни, които ни карат да отслабваме

| от chronicle.bg |

Ако се подигравате на модата за поглъщане на авокадо, чия и замезване с хумус, то може би трябва да си помислите втори път. Оказва се, че промяната на хранителните ни навици променя и начинът, по който тялото ни реагира на храната.

Според ново изследване тези храни променят начина, по който тялото ни реагира на глада.
Учените от Университета в Джорджия откриват, че храните, богати на полинаситени мазнини влияят на хормоните ни и променят апетита.

Храните като авокадо, киноа, чия, сьомга, семената от чия, зехтина и орехите отдавна вече са свързани с подобряване на паметта и уменията за решаване на проблеми. Сега обаче учените твърдят, че те могат да допринесат и за свалянето на килограми. Те се надяват, че тези промени в хранителните навици могат да възпрат епидемията от затлъстяване по света.

Учените са изследвали промените в хормоните на хора на възраст между 18 и 35 години, проверявайки психологическите проявления на глада и засищане след диета с храни, богати на полинаситени мазнини.

Участниците в изследването отговарят на въпроси за това колко са гладни, описвайки усещането чрез количеството храна, което мислят, че могат да изядат.

Онези, които консумират повече полинаситени мазнини описват по-слабо чувство на глад и по-дълго се усещат заситени от онези, които не следват такава диета.

Хормоните на апетита играят важна роля в регулирането на количеството храна, което изяждаме, казва Джейми Купър, който ръководи изследването. Според него от проучването могат да бъдат направени изводи, че приемането на храни, богати на този тип мазнини може да промени хормоните, които регулират апетита, така че да се чувстваме сити по-дълго време. Важно е обаче да се отбележи, че в изследването са участвали само 26 души, т.е. за да можем да вярваме на резултатите, трябва да бъде направено по-всеобхватно изследване.

 
 

Маккуин Светкавицата скри шапката на мумията

| от chronicle.bg, БТА |

Анимацията „Колите 3″ застана на първа позиция още в първите три дни на премиерата си.

Третият по ред филм за Маккуин Светкавицата, който се опитва да се върне на позицията номер 1 в състезание с ново поколение бързи автомобили е гледан от 23 800 души и има 219 593 лева приходи от билетите им.

На втора позиция е екшънът „Мумията“, който отново разказва познатата история на намерената зазидана далеч мумия, жадуваща възраждането си в сегашния свят. Филмът с Том Круз в главната роля е вече десет дни на екраните у нас и за това време е гледан от 47 324 зрители и има 515 482 лева приходи.

Трета позиция след месец на екраните у нас заема „Карибски пирати: Отмъщението на Салазар“. Приключенският екшън с Джони Деп и Хавиер Бардем, които кръстосват моретата в съревнование за намирането на тризъбеца на Посейдон, е гледан от 147 138 зрители и 1 549 966 лева приходи от билетите им.

Четвърта позиция е за екшън-комедията „Спасители на плажа“. Пълнометражната версия на познатия телевизионен сериал от 90-те, но с нови актьори и нова история за изобличаването на доставчици на наркотици, е вече 17 дни на екраните у нас и за това време е гледана от 60 955 зрители и има 493 224 лева приходи.

Пето място е за екшъна „Жената чудо“. За 17-те дни на екраните у нас филмът за намирането на тайнствения остров от попаднал по случайност на него пилот по време на войната, в който главната роля е поверена на израелския топ модел Гал Гадот, е гледан от 34 098 зрители и има 362 893 лева приходи.

На шесто място е втората премиера от миналия уикенд – комедията „Тежка нощ“. Историята на петте приятелки, които наемат стриптийзьор за дамското си парти в Маями Бийч и оттам забъркват поредица от неприятности, е гледана от 3 739 зрители и има 34 225 лева от билетите им за първите три дни у нас.

На седмо място е третата премиера от миналия уикенд – „Газ до дупка“. Поредното приключение в стил „Бързи и яростни“, но този път с историята на двамата братя-крадци на коли, в чиито роли са Скот Истууд и Фреди Троп, е гледано от 2 254 зрители и има 20 265 лева приходи от тях за първите три дни у нас.

Осма позиция е за анимацията „Дийп“. Приключението на малкото октоподче в търсенето на големия кит, което стига до потопеният във вода Ню Йорк, е от десет дни на екраните у нас, като за това време испанската анимация е гледана от 6 848 зрители и има 56 946 лева приходи.

На девета позиция е българският „Бензин“. За над месец на екраните у нас той отчита 93 107 зрители и 753 334 лева приходи.

Десето място е за четвъртата премиера от миналия уикенд – „Имало едно време в Ел Ей“ с Брус Уилис в главната роля. Разказът за живота на частния детектив Стийв Форд, който тръгва да спасява кучето си Бъди, отвлечено от зла банда, е гледан от 976 зрители и има 10 139 лева приходи.

 
 

Фейсбук, благодаря ти за тормоза

| от Анка Забраванка |

Някога Facebook беше чудесно място, на което приятелите ти качват снимки от купони и пътувания, поуквате се от време на време, вместо да си „клипвате“ на телефона в знак „мисля си за теб“, а на стената на близък човек от компанията нямаше проблем да напишете: „Пепо ма, аре да ходим до барчето“, защото освен вас и Пепа най-вероятно нямаше да го видят кой знае колко хора, които да се тагнат, чекнат и снимат в барчето. За да те покани някой на събитие, включваше те в група със съобщения, вместо да прави „ивент“. Месинджър беше функция на социалната мрежа, а не отделно приложение. Някога Фейсбук беше златно място.

Днес обаче човек трудно може да се ориентира в десетте хиляди емотикони, с които да дефинираш себе си, да изразиш настроение и да се възмутиш с гиф в коментарите едновременно. Всичко се движи и мърда, а на стената ти се опитват да се вмъкнат десетки непознати, които да ти кажат нещо в коментарите, спамейки същевременно месинджъра ти.

Ето няколко от най-дразнещите функции на „новия“ Фейсбук. Марк, благодарим ти за тормоза.

Всички видеа тръгват автоматично

Няма значение дали пухкаво бяло зайче подскача по смешен начин, коте мърка и се върти, или зарин е залял цяло село и хора се гърчат в агония. Фейсбук ти позволява да видиш всичко, дори и да не искаш. Автоматичните видеа превръщат преживяването в социалната мрежа с една идея по-неприятно, отколкото би могло да бъде.

Еди-кой си хареса еди-какво си

Вместо в нюзфийда ти да излиза нормална информация за това какво правят приятелите ти, къде са и колко бебешки снимки са качили, е пълно с реклами на страници, които някой някъде е харесал и Фейсбук очаква от теб също да харесаш. Така в продължение на седмица може всеки ден да ти излиза по сто пъти едно и също рекламно съдържание, което не искаш да виждаш. Ако го скриеш и любезно помолиш Фейсбук да го махне, то той ти предлага…друго!

Потърси „приятели“

Ти не искаш да търсиш приятели. Имаш всички приятели на света, дори с около 500 отгоре. Не искаш всякакви странни хора, които един-два пъти си срещал на улицата да надникват в личния ти живот през социалната мрежа. Вместо това обаче Фейсбук настоява да добавиш тия 30 000 непознати, които всеки ден ти изникват в каренца по средата на нюзфийда. Така, докато кротко скролираш през телефона си, след инцидентен клик с тлъстия си палец, може да се окажеш сприятелил се с някой сингъл чичо от Карнобат, със съмнителна профилна снимка и информация за колите, които харесва. И когото не познаваш, никога не си виждал, защото никога не си стъпвал в Карнобат, никога не си искал да познаваш, но за сметка на това Фейсбук иска да ви сближи.

Добави личния си лекар

Социалната мрежа се е изпедепцала дотолкова, че да ти предлага за приятели дори хора, с които…хм… не би искал да делиш едно социалномрежово пространство. Като личния лекар. Или гинеколожката. Уви, Фейсбук явно знае всичко и обича да ти го напомня, предлагайки тези приятели.

Вижте как тя изчисти нацвъканото от чайка с един прост трик!

Всички възможни спам статии, които майка ти лайква, защото мисли, че са истина. Фейсбук ни кара да вярваме в невъзможното, да вярваме, че черното е бяло и бялото е черно. И че може да стане пак бяло, ако го търкаме с оцет и сода.

Фейсбук live

Дори не става дума за трагичните случаи на убийства и самоубийства, излъчени на живо, благодарение на Фейсбук. Самата идея, че в реално време ще излъчваш за всичките си посветени приятели от училище как ядеш пържола или пиян като смок се клатиш в дискотека, звучи абсурдно. Това май не е точно комуникацията, от която имаме нужда, нали?

Автоматичното отваряне на съобщения + seen

Това, че живеем в технологичен век, не означава, че трябва да отговаряме на всичко, на всички, веднага. Всеки път, когато отвориш Фейсбук и видиш 3 прозореца, в които някой те е питал нещо и очаква спешен отговор, а самото отваряне на страницата вече е дало seen на поне един от тях, те превръща в злобар, който „се прави“, вместо в човек, който има живот и извън виртуалното и точно в момента няма как да ти отговори на жизнено важните въпроси за температурата навън и какво ще яде за обяд.