Петото издание на HI-FI ЕXPO София започва

| от |

По традиция три дни в столицата – на два етажа в Гранд хотел София в 19 стаи, 15 компании ще покажат последния писък в дизайна и разработките на най-известните марки  хай-фи конфигурации в света!

Тази година изложителите ще представят последните модели за 2014-а стереосистеми, тонколони, CD плейъри, DAC, усилватели, предусилватели и процесори, проектори и екрани, плазмени и LCD екрани, аудио- и видеосървъри, грамофони, акустичен дизайн, домашно кино, професионално аудио-видео оборудване. Български фирми с талантливи инженери ще демонстрират своите лични патентовани разработки на ръчно правени озвучитени тела и подобрения в миналогодишните си постижения, сред тях – нови трилентови колони, уникален модел на схемно решение за подобряване качествата на възпроизвеждане на звук от различни източници и още. Интерес ще предизвикат озвучителните тела, изградени с класически компоненти от 60-те и 80-те години и невероятни ретро дизайни. За първи път ще бъде показана и оказионна техника. Ще дебютират тонколони за вграждане на окачен таван и под. И все пак 21-ви век ще доминира на изложението – с присъствието на пионери сред супермодерната модификация безжични концепции и технологии, тъчскрийнове, 4D, 360° саунд, уникални комбинации от изцяло цифрови аудиоизточници като музикaлни Hi-Fi сървъри и плейъри, с класически аналогови Hi-Fi усилватели и озвучителни тела, хибридни усилватели от Hi – End клас. Техника от достъпна до зашеметяваща цена и клас!

Фирми участници: AlexConsult, AVC, Audio Arte, Avitel, Etheraudio, Homecinema, Kirov High-End, Monitor BG, Pioneer, RT audio design, Sofia Audio Center, S.T Innovators, Top Audio Video, Dynacord, Дюкян Меломан.

Посетителите на изложението ще участват и в томбола с голяма награда.

Изложители, новости, марки и модели:

Alex Consult в стая №: 208

1

Българската компания разработва уникални решения с екипа си от инженери с богат опит. Те ще участват за първи път на изложението и ще представят модел на схемно решение за подобряване качествата на възпроизвеждане на звук от различни източници (DEC, CD, DAC и др.). Този подход им е помогнал да създадат няколко много добри продукта, които ще бъдат представени, както и няколко вида правени от тях озвучителни тела. За да предложат на посетителите нещо различно, „Алекс Консулт” ще покаже различни класически компоненти от миналото и висококачествената техника от фирмите Luxman, Nakamichi, Kenwood, Akai и др. За първи път ще участва фирма, която ще покаже и оказионна техника.

Audio Arte в стаи 303, 304, www.audioarte.bg

 2

Познатата ни вече 5 години от изложението компания отново ще изненада посетителите, този път с  легендарните колони LaScala. Първата версия на този модел е представена през далечната 1963 г. и макар че колоните имат доста суров вид, със сигурност повечето аудиофили с удоволствие биха ги разположили в стаята си. На Hi-Fi Expo 2014 „Аудио Арте” ще представи втората версия на LaScala, която е с оригинален ретро дизайн, има изключителна чувствителност, невероятно ниски честоти и солидни физически параметри (тегло 80 кг).

„Аудио Арте” ще покаже и други култови колони на Klipsch – моделът Cornwall. Той се появява на пазара няколко години преди LaScala и вече повече от половин век се радва на голяма популярност сред любителите на Hi-Fi техниката. Всеки гост в изложбените стаи на „Аудио Арте” ще има възможност да чуе любимото си парче на колоните (ако, разбира се, го носи на CD).

Audio Video Consult в стаи 202, 203, 204, www.avc.bg

avc1

Тази година „Аудио Видео Консулт” ще представи следните нови за България продукти: грамофонни дози от реномираната японска фирма Miyajima Laboratory – перфектен баланс – качество и цена. Уважаваният американски аудиожурналист казва в едно свое ревю:

„Сравнявах дозите Shelter 7000 и Shun Mook Signature и мога да кажа, че Miyajima Shilabe с лекота звучеше най-естествено и убедително. Датската фирма Alluxity – (дъщерна компания на Vitus Audio) произвежда усилватели и предусилватели с традиционното за Дания безкомпромисно качество. На пазара се позиционират в относително по-достъпна ценова категория (за разлика от продуктите на фирмата майка Vitus Audio) и се отличават с елегантен, почти „life-style“ дизайн.

В полската специализирана преса редкторът Jacek Pazio казва: „Ако не сте включили Alluxity във вашия списък за прослушване и покупки – то правите огромна грешка. Ако все пак имате Alluxity в списъка, то търсенето ви може да приключи много бързо”.

Avitel в стая 313, www.avitel-bg.com

Тази година „Авител” ще акцентира върху качествените тонколони, предназначени за вграждане в таван и стена, най вече в таван поради развитието на съвременното съраунд поле, а именно Dolby Atmos. За да се състои 360° звуково възприятие, системата се нуждае от излъчващи тонколони от тавана, вариантите са 3: 1) вграждане на такива в окачен таван;  2) монтиране на външни върху тавана (не особено благоприличен вариант); 3) използване на тонколони на пода с насочено излъчване, което се отразява от тавана и създава усещането на звук, идващ от горе Тези и още много решения ще покажат заедно с много консултации и демонстрации от „Авител”.

5

4

 

Дюкян Меломан, ет. 3  www.meloman-bg.com

Ще представят щанд, на който ценителите на истински стойностната музика ще открият издания на различни носители – компактдиск, SACD, грамофонна плоча и DVD, и може да прослушат нови заглавия от лейбълите ECM, ACT, ENJA, WORLD CIRCUIT, WRASSE и WAGRAM.

Etheraudio в стая 310, www.etheraudio.net

6

Мотото на Еtheraudio е: Да възпроизвеждаме музиката по най-коректния начин! Това е вдъхновението за съдаването на продуктите – всеки компонент е изобретен, конструиран и сглобен изключително от „Етераудио”. Широколентовият високоговорител Ether 7.1.12, конструкцията на озвучителните тела от тип Backloaded Horn, трансформираните компактдискплейъри с модифицирани ЦАП-чипове, вакуумните линейни предусилватели, кабелите (захранващи, интерконекти и колонни) от сребърни сплави, усилвателите с вакуумни прибори, филтрите за електрозахранването, шаситата на устройствата и масите за аудиотехниката с антирезонансна конструкция от магнитно възприемчиви материали. Всичко е ръчно произведено, сглобено и тествано в „Етераудио” с истинска музика – Etheraudio recommended „music friendly play list“.

Тази година ще покажат най-скъпото, уникалното и съответно най-голямото в световен мащаб Abbssolute Intuition – the Biggest Single Ended Vacuum Tube Amplifier, както и новия си продукт Centaur Intuition 27 – Real Full Range Backloaded Horn Loudspeaker.

Pioneer от Global Electronics Distribution, в стая 302, http://pioneer.bg

p

Фирмата е официален представител на Pioneer и ще покаже плейъри, домашно кино, ресийвъри, микросистеми, говорители, стереокомпоненти, iPod системи, грамофони.

Homecinema BG, в стая 309, www.homecinemabg.com

Фирмата е oфициален представител за България на марките  OPPO DIGITAL, KEF, PMC, ARCAM, INTEGRA, TVIX, HIMEDIA, VAN DEN HUL, VICOUSTIC, PROJECTIONDESIGN, WBT, URC, SCREEN LINE, SHERWOOD.

Kirov High-End, в стаи 305, 306, 307, www.kirov-high-end.bg

 

В стая 305 на 3-ти етаж ще бъде показана стереосистемата MBL – изцяло ръчно изработена в Берлин. Тонколоните в системата са създадени с иновативна концепция за разпръскване на звука в триизмерна звукова панорама, като това е най-прецизната технология на възпроизвеждане на звука и най-близка до истинското живо звучене на музикалното произведение. MBL е седeмкратен носител на най-престижната награда в света на домашното аудио – Golden Ear Award. Принципът на разпръскване на звука, наречен Omni-directional – създаване на триизмерна звукова панорама в 360-градусова проекция. В буквален превод „оmni-directional“ означава – всички/различни посоки, респективно – триизмерно възпроизвеждане/разпръскване. Този тип тонколони се различават от конвенционалното насочено разположение на говорителите, с това, че използват по-нестандартно разположение на говорителите спрямо шасито и звучат значително по-просторно и обемно. Специално за почитателите на киното в стая 306 „Киров Хай-Енд” ще демонстрира 2 системи за интерактивно домашно кино – едната изцяло изпълнена с безжични тонколони и събуфер Sonos, и една конвенционална конфигурация с тонколони на канадската компания Paradigm Electronic – фирмата печели награди за съотношение цена/качество в продължение на 23 години! Най-новият модел ултратънки тонколони Millennia LP-2, които имат дълбочина едва 4,4 см, ще можете да чуете в комбинация с високо оценения рисийвър Anthem MRX 710, както и с прожекционен екран на известната американска компания Stewart Filmscreen – производител и иноватор с над 67-годишна история, благодарение на който днес познаваме киноизживяването такова каквото е!

Също в стая 306 „Киров Хай-Енд” ще покаже най-малкия дак в света – носител на награда “Продукт на годината” за 2014 г. от сп. What Hi-Fi – USB дака DragonFly. В стая 307 ще бъдат стереосистеми с компоненти на едни от силно респектиращите фирми производители в аудиоиндустрията – McIntosh, Hansen Audio, Clearaudio, Sim Audio Moon, PassLabs, Usher Audio, Cyrus, Prima Luna, Duevel, и други.

R&T audio design, в стая 312, www.rtaudiodesign.com

Млад български екип, който произвежда висок клас системи за аудиоприложения. Продуктите се продават успешно в Германия, Русия, България. Портфолиото им включва дигитални източници като CD Transports / CAP (24bit/192kHz), усилватели – клас A / AB (с отделно захранване), пълен обхват високоговорители и много други.

Монитор БГ в стая 312, в www.trifonovaudio.wordpress.com

Миналта година г-н Бойко Трифоно обра овациите на журитo в проведения конкурс на изложението с популярната си колона  Transient Perffect. Този път ще покаже пред хайфистите новата си разработка – „Транзиент перфект” – тонколони, които запазват фазово-времевата характеристика на входния сигнал. Преодолявайки тази деструкция, звуковата картина е с преходни процеси като на живо, естествен темброви баланс и добра пространственост – сценична директива.

Sofia Audio Centre, в стаи 205 и 206, www.audio-bg.com

 На Hi-Fi Expo 2014 София Аудио Център ще представи завършени high end и hi-fi системи с отлично съотношение качество/цена, вълшебен звук и съвършен дизайн. Например: MSB UMT/Diamond DAC/Diamond Base/Femtosecond clock цифров източник за всички формати дискове и файлове, D’Agostino Momentum Super Analogue предусилвател, D’Agostino Momentum моноблокове, Magico S5 тонколони.  Ултра high end комбинация, която доставя наслада на ухото и окото, на душата и сърцето.

Ще видите и чуете единствения революционен DAC/усилвател на 21-ви век – Devialet, в няколко разновидности – модели 120, 200 и 800 моноблокове. С безжична връзка до Вашия компютър/телефон, с конкретна настройка към Вашите тонколони. Суперелегантен дизайн, огромна функционалност, всички удобства, с възможност за софтуерно развитие в бъдеще.

Новите рисивъри, мрежови плейъри, универсални такива, портативни тонколони, минисистеми на Denon ще заемат централно място в нашата експозиция заедно с последните модели тонколони на Focal – Aria, Chorus, както и тези на Monitor Audio – Silver, Bronze. И, разбира се – телевизорите на Loewe. Naim Audo ще присъства с DAC и усилватели – достъпен билет за high end.

S.T.Innovators, в стая 314, www.stinnovators.com

Компанията, специализирана в автоматизацията, електрониката и нестандартното оборудване, ще покаже пред гостите мощните лапмови усилватели ICON с гранитен дизайн, титаниева (Ti) основа, изходни трансформатори – ISO TANGO, максималната изходна мощност за всеки канал е: 100 W при 4 Ohm товар и 100 W при 8 Ohm товар.

 Top Audio Video , в стая 315 и 316, www.topavdesign.bg

Тази година за първи път в България ТОП АУДИО ВИДЕО  ще представи Dolby Atmos 3D 4K домашно кино, изградено с продуктите на MARANTZ. Също така за първи път в България ще бъдат демонстрирани озвучителни тела на световноизвестните Vandersteen Audio,  получили приза „Най-добър звук“  на тазгодишното изложение CES Las Vegas, с който те са отличени не за първи път. Друг призьор, спечелил многобройни награди за иновации от световните Hi-Fi изложения, който ще бъде показан от ТОП АУДИО ВИДЕО, са озвучителните тела на Lawrence Audio,  чиито дизайн и звучене удивително напомнят музикалния инструмент контрабас, както може да видите от прикачената снимка.

 

 

 
 

„Transformers: The Last Knight“ оглави бокс-офис класацията

| от chronicle.bg, по БТА |

Блокбастърът „Трансформърс: Последният рицар“ оглави бокс-офис класацията на Северна Америка, но приходите от дебютния му уикенд са ниски в сравнение с предишните филми от поредицата, съобщи Асошиейтед прес.

Приходите от уикенда на „Трансформърс: Последният рицар“ в САЩ и Канада са 43,5 милиона, а за петдневния период от сряда – 69,1 милиона. Предишните четири филма дебютираха с над 97 милиона долара.

Филмът, в който Марк Уолбърг за втори път изпълнява главната роля, обаче предизвика по-голям интерес в чужбина, особено в Китай. Приходите му на световния пазар са 196,2 милиона долара, от които 123,4 милиона в Китай.

Засега не е ясно дали „Трансформърс: Последният рицар“ ще успее да покрие направените разходи. Бюджетът му е 217 милиона долара и почти още толкова за маркетинг. Отзивите на критиката за него са по-лоши, отколкото за предишните филми.

Второто място в бокс-офис класацията на Северна Америка си поделиха „Жената чудо“ и „Колите 3″ с приходи от 25,2 милиона долара. Почти месец след като излезе на екран, „Жената чудо“ продължава да привлича интерес. За четири седмици приходите в САЩ и Канада надхвърлиха 300 милиона долара. Продажбата на билети по света донесе 652,9 милиона долара – най-високите постъпления от филм, режисиран от жена.

Четвърти е „47 метра надолу“, а пети – биографичният филм за рапъра Тупак Шакур „All Eyez On Me“.

 
 

Филмите с актьори от различни раси са по-печеливши

| от chronicle.bg |

Холивуд често сочи към боксофис класациите, когато някой дръзне да попита защо няма по-голямо разнообразие на етноси. Това обаче може да се окаже грешно.

Изследване на Creative Artists Agency в тази област сочи, че „Средностатистическата печалба в дебютния уикенд на филм, който привлича зрители от най-различни етноси (което най-често е резултат на етнически разнообразния актьорски състав) е три пъти по-голяма от печалбата на обикновен филм“.

След това изследване, Кристи Хюбегър от Creative Artists Agency създава Индекс на етническо разнообразие във филмите. Тя обясни резултатите така: „Едно от най-интересните неща при успешните филми е, че комуникират с разнообразие от хора. В киното публиката иска да види свят, който прилича на техния.“

„Небелите“ хора са 38% от хората на света, но 45% от публиката по кината за миналата година. Те са гледали 413 различни филма между 2014 и 2016 година. Като „истински етнически разнообразни“ Creative Artists Agency определя филми, в поне 30% от актьорският състав не е от бели. В изследването на Агенцията тези филми печелят повече от всички „етнически неразнообразни“ без значение колко пари са налети като бюджет в продукцията.

Това много ясно може да се усети в малки филми като “Get Out” и “Hidden Figures”, както и в големи блокбъстъри като “Rogue One” и “The Fate of the Furious”.

 
 

Час и половина в аварирал самолет

| от chronicle.bg |

Преди няколко седмици направихме подбор на едни от най-ужасяващите съобщения на пилоти на самолети до пътниците. Днешната история разказва какво се случва в детайли и в каква ситуация понякога се налага управляващите самолета да бъдат крайни в посланията си към хората, които зависят от тях.

Вчера(25.06) пътници в полет от Пърт (Австралия) до Куала Лумпур са били посъветвани „да кажат молитва“ след като самолетът започва да се тресе като при центрофуга на перална машина. Пилотът поема курс обратно към Пърт, който продължава час и половина. Накрая, за щастие, самолетът каца безопасно, три часа след първоначалното си излитане.

Пътниците с ужас си спомнят за тежкото изпитание, което започва след оглушителен шум, идващ от левия двигател. Софи Никола казва, че съобщението на екипажа е било меко казано стряскащо: „Капитанът обяви: „Надявам се всички да се помолите. Аз също ще се помоля и дано стигнем у дома живи.“

I thought I might die….. Today was my beginning the trip,but I backed to the Perth due to technical issue…. Anyway I still arrive!!! Thank you God!!! #airasia #perth #flight #tokualalumpur

Публикация, споделена от saya mae (@maesaya) на

Друг пътник казва, че изведнъж целият самолет е започнал да се тресе. „Двигателят се развали, поне така ни казаха. Чувствахме се буквално все едно сме върху пералня. Всичко наоколо се клатеше. През прозорците можехме да видим двигателя, който се тресеше върху лявото крило на самолета. Когато кацнахме разбрахме, че една от перките е изхвърчала от турбината.“ Австралийската служба по безопасност на транспорта докладва, че е получила съобщение за аварирал двигател по средата на полет и разследва случая. Нискотарифната авиокомпания AirAsia казва, че причината за инцидента е „техническа неизправност“. Служител на компанията обясни, че в момента тече проверка по техническата изправност на самолета.

Отговорът на институциите обаче не задоволява някои от пътниците.

Ирански пътник, който се връщал към дома със семейството си, се оплаква от това, че на пътниците не е предложена повече помощ. „В такива ситуации трябва пътниците да бъдат успокоени. Дъщеря ми беше толкова уплашена. Преминахме през много трудна ситуация, изключително напрегната.“

Друга пасажерка пък се отказва да ползва услугите на въпросната авиокомпания. „Вместо това ще отида на Хаваите. Изпитвам тревога, свързана както с този конкретен маршрут, така и с цялата авиокомпания.“

 
 

Раян Мърфи съживява Джани Версаче в нов сериал

| от chronicle.bg |

Раян Мърфи продължава да е във вихъра си. И по всичко изглежда, че ще се задържи там поне още един сезон.

През миналата година сериалът „Народът срещу О Джей Симпсън: Американска криминална история“ стана хит и получи няколко награди Еми. Мърфи сам си постави много висока летва и сега се готви да скочи още по-високо. Следващият сезон на поредицата вече се снима и предстои да излезе на екран в началото на 2018 г. А темата е повече от пристрастяваща – не просто убийство, а убийството на един от легендарните модни гиганти – Джани Версаче. „Убийството на Джани Версаче: Американска криминална история“ разказва за живота и смъртта на великия моден дизайнер, който в една юлска сутрин през 1997 г. е прострелян смъртоносно в дома си в Маями.

От екипа на сериала миналата седмица пуснаха специално за Entertainment Weekly първи кадри на някои от актьорите. И всички са страхотни. Можем да бъдем спокойни, защото по всичко личи, че Раян Мърфи отново ще ни докара до екстаз. Имаме Рики Мартин в ролята на дългогодишния партньор на Версаче, Антонио Д’Амико, Пенелопе Круз е главозамайващо секси в ролята на сестрата, Донатела Версаче, а младият и свеж Дарън Крис (когото познаваме от „Клуб Веселие“) ще играе Андрю Кънанан – убиецът, чийто мотиви остават загадка. А в образа на италианския дизайнер ще влезе Едгар Рамирез.

На 15 юли 1997 г. Джани Версаче се връща в дома си след традиционната сутрешна разходка по Оушън Драйв. Докато се изкачва по стълбите на имението в Баями Бийч, е прострелян в главата от 27-годишния Андрю Кънанан. Убиецът е хомосексуален, чиято цел е да се запознава с възрастни влиятелни мъже, които да го внедрят във висшето общество. Преди няколко години се среща с Версаче и оттогава е обсебен от него. Освен дизайнера, в списъка му с жертви са поне още четирима мъже, убити с едно и също оръжие. Осем дни след смъртта на Версаче Кънанан се самоубива, използвайки същата пушка. Така и не е заловен, а мотивите му и до днес не са изяснени. Модната империя на италианеца преминава в ръцете на сестра му, Донатела, а партньорът му, Антонио Д’Амико, получава доживотна издръжка. Семейството обаче се намесва в последната воля на Версаче и условията са променени.

Всичко това, допълнено от безброй детайли, ще видят зрителите догодина. От информацията, публикувана досега, се вижда, че приликата с реалността е поразителна. За това спомага не само локацията на снимките (къщата на Версаче в Маями Бийч), но и приликата на актьорите с техните персонажи. Можете да се убедите в това сами, като разгледате галерията горе.