Парламентът запази плоския данък

| от |

Народното събрание отхвърли два отделни законопроекта за въвеждане на прогресивно подоходно облагане, внесени от БСП и „Атака“, предаде БГНЕС.

След близо два часа дебати и двата сходни законопроекта, които по същество отменяха плоския подоходен данък от 10% и въвеждаха различни прогресивни скали за данъците върху доходите на физическите лица, бяха отхвърлени.

Срещу предложенията на БСП и „Атака“ гласуваха депутатите на ГЕРБ, ДПС и Реформаторския блок, а „за“ бяха народните представители от вносителите и тези на Патриотичния фронт, „Български демократичен център“ и АБВ.

Веднага след гласуването Йордан Цонев обяви, че въпреки отказа на ГЕРБ от подкрепа на ДПС, днес именно неговата парламентарната група е направила така, че това гласуване да не бъде успешно.

„Някога мнозина са смятали, че земята е плоска, че слънцето се върти около земята и дори се е наказвало, ако това бъде оспорено. Вие, господа отдясно, сте на нивото на това късно средновековно мислене. Мина времето, в което се смяташе, че земята е плоска. Тя не е такава и плоската политика на плоското мислене трябва да бъде променена, защото това е път към развитието на страната“, заяви в началото на дебатите Янаки Стоилов от БСП.

Той подчерта, че сегашният плосък данък е политика, която трябва да се смята за напълно изчерпана. Според него през 2008 година е имало известна логика за въвеждането на единната данъчна ставка върху доходите заради процес на икономическо оживление, но това е довело до задълбочаване на неравенствата, които вече достигат критични стойности. Спекулативно нарече Стоилов твърдението на Министерството на финансите, че с въвеждането на плоския данък са се увеличили приходите от данъци, като според него причина за това е, че няма необлагаем минимум и повече бедни хора са започнали да плащат налог.

„Носим своята отговорност за съхраняване на плоския данък и това е проява на политическа отговорност и последователност“, коментира от своя страна лидерът на ДПС Лютви Местан в отговор на твърдението на Стоилов, че още през миналия парламент от БСП са опитали да отменят плоския данък, но коалиционният им партньор не е позволил това да се случи. След въпроса за съхраняването на плоския данък, обаче, идва и въпросът за отговорността от въвеждането му, подчерта Местан и припомни, че той е въведен от ляво-центристкото управляващо мнозинство на Тройната коалиция с министър на финансите Пламен Орешарски, премиер Сергей Станишев и мандатоносител ДПС. „Ако плоският данък е продукт на плоско политическо мислене, вие определихте като такова мисленето на Тройната коалиция. Аз не смятам, че беше продукт на такова мислене, а на модерно либерално мислене“, обяви Местан.

„Всяка партия има право да изживее своя катарзис“, отговори Янаки Стоилов и добави, че е дошло времето българското общество да направи решителна крачка към прогресивна политика, защото това е политика на напредъка, която ще помогне да бъде преодоляно разочарованието на хората през последните две десетилетия.

Най-остро на прогресивния данък се противопостави Мартин Димитров от Реформаторския блок, който обърна внимание на факта, че плоският подоходен данък е единственият данък, от който в момента приходите растат. Имаме 12% растеж на приходите от плоския данък през 2014 година спрямо 2013 година, каза той и обвини БСП и „Атака“, че искат да отменят единствения данък, който работи. Защо не обсъждаме приходите от акцизи или ДДС, а точно плоският данък, попита той и се обърна към колегите си от „Атака“, че дори в „любимата им Русия“ има плосък данък. Тенденцията е в страните, които са го въвели, това да работи много добре, каза Мартин Димитров. Той настоя също така, че най-големият успех на плоския данък е в това, че създава огромни стимули за доброволна събираемост. „Това е една от най-добрите реформи, правени изобщо у нас“, категоричен бе той по отношение на въвеждането на плосък данък от Тройната коалиция.

В споровете с депутатите на „Атака“ и БСП Димитров подчерта, че в държави като Словакия, Литва и други, които са част от Европейския съюз данъкът е плосък, но бе контриран, че в САЩ, Великобритания, Германия, скандинавските държави и почти всички останали европейски държави облагането е прогресивно.

Въвеждането на плосък данък от Тройната коалиция стана след една среща на Министерски съвет в Евксиноград и за мен беше гръм от ясно небе, спомни си по време на дебатите Георги Кадиев, според когото това е било историческа грешка на БСП.

Подкрепа за въвеждането на прогресивна скала изказаха още от АБВ и от Патриотичния фронт. „България е най-бедната страна в ЕС и е задължение на всички управляващи да търсим начини и пътища за облекчаването на нашите най-бедни сънародници“, каза лидерът на НФСБ Валери Симеонов. Това е била и една от позициите, по които по време на преговорите за съставяне на правителство са останали различията между ГЕРБ и ПФ, каза той.

В крайна сметка и двете прогресивни скали на „Атака“ и БСП бяха отхвърлени от мнозинството в пленарна зала. Предложението на „Атака“ събра гласовете на вносителите и на БСП – общо 41, докато това на БСП събра 62 гласа „за“ и 112 „против“. Предложението на БСП бе подкрепено от всички с изключение на ГЕРБ, РБ и ДПС. /БГНЕС

 
 

Infiniti и Hyundai имат какво да покажат на Автомобилен салон София 2017

| от chronicle.bg |

Автомобилен салон София 2017 е в разгара си и присъствието там е задължително за всички с „бензин в кръвта“. Едно от много  неща, които могат да бъдат видени, е обновения модел на японската марка Infinity, Q50. 

Усъвършенстваният стилен спортист Q50 запазва елегантните си пропорции и атлетична стойка, и прави по-голямо визуално разграничаване между отделните версии на модела, включително вдъхновената от динамиката Red Sport 400. Моделът разполага с иновативни технологии в подкрепа на водача и насочени към автономното шофиране. Обновеното Infiniti Q50 се предлага и с нови двигатели, като вниманието привлича новият 3,0-литров V6 бензинов мотор с двоен турбокомпресор, който генерира максимална мощност 400 к.с. Директното адаптивно кормилно управление е изцяло обновено спрямо първото поколение.

Infiniti Q50 (1)

Корейският автомобилен производител Hyundai с няколко премиери на софийския автосалон.

Първата премиера бе на изцяло новият Hyundai i30 N. Той е първият модел от спортната серия N на марката, създаден от европейското подразделение на Hyundai. Новият i30 N е най-бързият модел на Hyundai. 2,0-литровият бензинов турбодвигател на i30 N се предлага в два варианта на мощност – с 250 или 275 к.с., като вторият разполага и с електронен диференциал с ограничено приплъзване. Автомобилът е екипиран с 6-степенна механична скоростна кутия. Моделът бе представен от автомобилния пилот Петър Гьошев, а на премиерата присъстваха и пилотите от Hyundai Racing TrophyДенис Станчовски и Симеон Симеонов.

 

Изцяло новият кросоувър, KONA, предлага най-новите технологии, като прави премиум характеристиките по-достъпни за удобно и безопасно шофиране. Новаторските технологии се допълват от системи като Apple CarPlay за съвършена свързаност и модерната LED осветеност. Сред задвижващите варианти присъства новият турбо бензинов мотор със 177 к.с. в съчетание със задвижване 4х4 за динамично и сигурно пътуване при всякакви условия.

Hyundai Kona

На щанда на Hyundai присъстват и трите версии на модела IONIQ – с електрическо задвижване, като хибрид и като Plug-In-хибрид. IONIQ Hybrid съчетава високоефективен бензинов двигател с електромотор за мощна работа с по-малък разход на гориво и по-ниски емисии. IONIQ Electric е първият изцяло електрически модел в гамата на Hyundai. Electric позволява шофиране без вредни емисии до 280 км с едно зареждане. IONIQ Plug-In съчетава най-доброто от двата свята – с превключване на електрически режим той може да измине до 63 километра изцяло на ток. Двигателят с вътрешно горене пък осигурява необходимото спокойствие за дълги пътувания.

Hyundai Ioniq 2

 
 

Linkin Park публикуваха участието си в Карпул Караоке

| от chronicle.bg, БТА |

„Linkin Park “ публикува епизод на автомобилното караоке шоу „Карпул караоке“, в което участвали през юли, шест дни преди самоубийството на фронтмена на бандата Честър Бенингтън, предаде Асошиейтед прес.

Предаването от 23 минути беше споделено в официалната страница на музикантите във Фейсбук. Честър привидно е в добро настроение и дава уроци по пеене зад волана на водещия Кен Джонг.

Групата изпълнява някои от хитовете си, сред които „Numb“ и „In the End“. Също така можем да чуем песни като “Hey Ya!” на Outkast и “Under The Bridge” на Red Hot Chili Peppers.

 

 

Родителите на Честър се развеждат, когато е на 11 и той започва да живее с баща си. Тогава той започва да злоупотребява с алкохол, марихуана, опиум, кокаин, амфетамини и LSD. По-късно отива да живее с майка си, която при новината за зависимостта му го поставя под домашен арест.

В интервю Бенингрън признава, че е бил жертва на сексуален тормоз от по-голям свой приятел, когато е бил едва на 7 годинки.

Когато Честър става вокал на легендарната група, предлага ново име – „Lincoln Park“, на парк, покрай който минава често. Демйнът www.lincolnpark.com обаче е зает и затова групата просто сменя правописа на „Linkin Park“. Следва бумът на „Hybrid Theory“ (20 октомври 2000) и световна слава.

 

Честър е вокал на Linkin Park до смъртта си на 20 юли тази година.

 

 

 
 

5 звезди, които мразят да се снимат с фенове

| от chronicle.bg |

Познат сценарий за всички, които сме се опитвали да се набутаме при любимите си селебритита: ръцете ни френетично се завират в джобовете, търсейки мобилните ни телефони с надеждата да ги снимаме. И естествено, да постнем снимката в социалните мрежи след това.

Да, ама има звезди, които изобщо нямат  желание да изпълняват желанията на геновете си. Джъстин Бийбър не е единственият, който мрази да си прави селфита с девойки пред припадък.

Вижте в галерията пет звезди от Холивуд, които не биха искали да се снимат с вас.

 

 
 

Kia, Renault, Dacia и Nissan показват най-новото от гамата си в София

| от chronicle.bg |

Kia, Nissan и Dacia залагат на най-новите си модели на Автомобилен салон София 2017. Посетителите изложението в столицата ще могат да видят модели, които през тази есен записаха своите световни премиери.

Един от тях е KIA Stinger – най-мощният автомобил в историята на корейския бранд. Това е автентичен грандтурер, спортен седан за вълнуващи пътувания на дълги разстояния.

В София KIA Stinger е показан в своята топ-версия с 3,3 литров twin-turbo V6 бензинов двигател с мощност от 370 к.с. и ускорение от 0 до 100 км/ч само за 4,9 секунди, 8-степенна автоматична трансмисия и 4×4 задвижване.

KIA Stinger1

Само месец след Международния Автосалон във Франкфурт своя дебют у нас прави и KIA Stonic. Дизайнът на компактния кросоувър на Stonic моментално разкрива произхода на модела – асоциираната с КИА радиаторна решетка тип „тигров нос” е подчертана от хромирана обкантваща рамка, a „Targa“ стилът, който Stonic предлага, дава възможност на клиентите да избират между 20 двуцветни комбинации, загатнати още в прототипа на модела – Provo.

KIA Stonic

В Nissan на свой ред залагат на най-популярния електрически модел в света. Новият Leaf е първият автомобил на компанията в Европа, който ще въведе първи части от най-модерната технология за подпомагане на водача.

Eлектромобилът е оборудван с последните иновативни решения като e-Pedal, позволяващ да шофирате и натискате педала на спирачките по един напълно нов и безпроблемен начин. Пробегът на хечбека е 378 км, като това се дължи на по-мощния задвижващ агрегат – 110 кВт и 320 Нм въртящ момент.

Nissan LEAF

На софийския автосалон своя дебют направи и Dacia Duster.

Новият Duster е първият модел на Dacia, който предлага автоматична климатична система. С пет вентилационни отвора (три по средата и по един във всеки край на арматурното табло) студеният или топъл въздух се обдухва по оптимален начин в купето. Климатичната система е модернизирана за употреба в по-топли климатични условия.

Dacia Duster 2

Новият Duster е достъпен и с безключов достъп – технология, която се използва и тества от няколко години в цялата група Renault. Тази ергономична система отваря автоматично всички врати, когато водачът се доближи до автомобила, и предлага дистанционно заключване (допълнено със звуково потвърждение) при отдалечаване автомобила. Не се налага водачът да изважда ключа от джоба си, за да стартира двигателя, тъй като това става чрез старт/стоп бутон.

Моделът стартира на цени от 21 990 лв. Технически той е запазил гамата двигатели от своя предшественик, като ще продължи да се предлага с 1,6-литров бензинов атмосферен мотор със 115 к.с., като и с 1,2-литров с турбо, развиващ 125 к.с. Дизелите си остават два – с обем 1,5 литра, които предлагат 90 и 110 к.с. При версиите с предно предаване се залага на полунезависимо окачване, а при тези със система 4х4 има независима електромагнитна муфа отзад.

На щанда на Renault голямата атракция е новият Megane RS. Хот-хечът е получил 1,8-литров турбо мотор, зает от възродения Alpine A110, завиващи задни колела и трансмисия с два съединителя. Megane RS запазва предното предаване, а моторът на хотхеча е с мощност 280 к.с. и има максимален въртящ момент 390 Нм.

Renault Megane RS

Колата ще може да се поръчва и с 6-степенна механична трансмисия, а не само с 6-степенна EDC кутия. Моделът получава и система за избиране на различни режими за управление на електрониката Multi-Sense – вариантите са Comfort, Normal, Sport, Race и Perso, при който водачът избира индивидуални за него настройки. На борда присъства и мултимедийната система R-Link 2, която осигурява високо ниво на свързаност с външни устройства, както и функцията R.S. Monitor. Тук е наличен и режим Expert, който дава възможност за включване и камера към системата – отлично решение за всеки трак дей.