Паркираните коли в центъра на София са намалели с 20%, откакто има синя зона

| от |

„Единствената институция, която може да каже дали нещо е законно или незаконно, това е съдът, и в никакъв случай не е някой от нас“.

05_karta_sinq zona

Това каза пред журналисти кметът на Столична община Йорданка Фандъкова, в отговор на въпрос за това, че областният управител твърди, че Синята зона е незаконна, предаде Агенция „Фокус”.

„В момента, няма решение на съда, в миналото имаше решение в обратната посока. Не бих искала да влизам в спор с областния управител и се надявам и той да не го прави по този начин, защото това създава излишно напрежение. Виждаме ефекта от Синята зона, след като беше въведена, виждаме, че в историческия център на града автомобилите, които паркират намаляха с около трайно с 20 % и хората могат да си намерят място за паркиране за два часа, за да си свършат работата”, посочи Фандъкова.

„Това са и усилия за подобряване на атмосферата на града и въздуха. Виждаме какво правят в Париж в момента, ограничават движението, въобще на автомобили, а камо ли влизането само в центъра. Това са мерки, които са европейски практики и продължаваме да работим по тях. Ако чисто процедурно има нарушения и съдът каже това, изцяло ще се съобразим с всичко това.: Фандъкова добави, че сега няма такава тема, и това че организация на БСП е излязла преди няколко дни и отново подгряла тема, която е стара, това си е техен проблем. На въпрос къде отиват средствата от Синята зона, столичният кмет обясни, че Центърът за градска мобилност е този, който дава отчетите си пред общинския съвет, пред обществото и медиите.

„Това, което е, като остатък след приспадане на разходите задължително се включва в подкрепата на градския транспорт. Нашата позиция, политика и това, което правим в момента е да се опитваме по всякакъв начин да подобряваме градския транспорт, за да стимулираме хората да се качват на градски транспорт. Това е възможно само с новите трамваи, които се движат вече по улиците на София, новите 50 тролеи, които предстоят да се включат в движението, 126 нови автобуси очакваме до края на годината, както и метрото, което продължаваме да изграждаме, рехабилитираме трамвайната линия на бул. „България”. Това са усилията, които са един комплекс от мерки. За съжаление, градският транспорт има финансови проблеми, затова и средствата, които идват от Синята зона отиват за подкрепа на градския транспорт, за да може вече пет години да не се покачват билетите. В най-тежката криза, не си позволихме да го направим. Това доведе и до последици за градския транспорт”, добави Фандъкова.

Фандъкова добави, че планове за увеличаване на цената на билетите в градския транспорт не е имало. Плановете за нова тарифна политика се изготятот центъра за Градска мобилност при категоричната задача да бъдат запазени цените на картите, защото искаме да стимулираме редовните пътници, платци и да не става така, че нередовните пътници да пътуват за сметка на хората, които иначе си плащат, защото нищо не е безплатно, заяви още Йорданка Фандъкова

 
 
Коментарите са изключени за Паркираните коли в центъра на София са намалели с 20%, откакто има синя зона