Оста Русия – Турция през Евразия

| от |

Пепе Ескобар, Asia Times

Зрелищният край на газопровода „Южен поток“ и началото на „Турски поток“ ще даде силен отзвук в цяла Евразия за доста дълго време. Ето за това е Новата голяма игра в Евразия.

Преди няколко години Русия създаде „Северен поток“, който вече функционира, и „Южен поток“ в проект, за да заобиколи Украйна като транзитна страна за преминаване на газа. Сега Русия предложи нова изгодна сделка на Турция да заобиколи „неконструктивния“(според Путин) подход на Европейската комисия (ЕК) относно Третия енергиен пакет на Европа, който забранява на една компания да контролира целия цикъл на добив, транспорт и продажба на енергийни ресурси.

От 5 години насам аз следя войната между конкурентните газопроводи „Южен поток“ и „Набуко“. „Набуко“ беше смазан по пътя, а „Южен поток“ може евентуално да бъде възкресен, единствено ако на ЕС му дойде акълът (за което не можем да се надяваме).

Русия пак ще построи газопровод под Черно море, но той ще бъде пренасочен към Турция и ще транспортира същото количество газ като „Южен поток“. Да не говорим, че Русия ще построи нов централен хъб за втечнен природен газ в Средиземноморието. Освен това „Газпром“ не е похарчила 5 милиарда долара напразно за финансиране и проектиране. Пренасочването има смисъл за бизнеса. Турция е вторият най-голям клиент на „Газпром“ след Германия, много по-голям от България, Унгария и Австрия, взети заедно.

Русия разработва още унифицирана мрежа за разпространение на газ, която може да доставя природен газ от всяка точка в Русия до всеки хъб по руските граници.

Русия има още едно доказателство за реалния си растеж на пазара в бъдеще в Азия, по-специално в Китай, а не в страхливия, намиращ се в стагнация, опустошен от икономии и ограничения и политически парализиран Европейски съюз. В развиващото се стратегическо отношение между Русия и Китай Русия ще допълва Китай, най-вече в големи инфраструктурни проекти, като строеж на язовири и изграждане на газопроводи. Това е трансевразийски бизнес с остър геополитически подход, който не е подчинен на политика на идеологии.

Руска „загуба“? Наистина ли?

Турция също направи удар. Не само със сделката с „Газпром“. Москва ще изгради ядрена централа в Турция и ще има по-силно сътрудничество в търговията и туризма. Преди всичко Турция е почти член на Шанхайската организация за сътрудничество, а Москва активно подкрепя нейното членство.

Това означава, че Турция ще получи привилегирована позиция на голям хъб едновременно за евроазиатския икономически пояс и за новия китайски път на коприната. ЕС да блокира Турция? Турция гледа на изток. На ход е евроазиатска интеграция.

Вашингтон опита много усърдно да създаде нова Берлинска стена от Балтика до Черно море, за да „изолира“ Русия. Вашингтон никога не предвиди, че Путин ще отговори именно през Черно море.

Турция от дълго време си е поставила за цел да се установи като задължителен енергиен кръстопът от изток на запад – като през територията й преминава както иракски петрол, така и газ от Каспийско море. Петролът от Азербайджан вече тече през Турция през газопровода БТД (Баку – Тбилиси – Джейхан), иницииран от Бил Клинтън и Збигнев Бжежински. Турция ще бъде кръстопът и ако някога бъде построен и транскаспийския газопровод, който ще доставя природен газ от Туркменистан до Азербайджан, който след това ще бъде транспортиран до Турция и накрая до Европа.

Путин с един-единствен ход успя да направи, така че глупавите санкции на ЕС да навредят на Европа. Германската икономика вече понася щети заради загубата на руски бизнес.

Брилянтната „стратегия“ на ЕК се върти около Третия енергиен пакет на ЕС, според който газопроводите и природният газ в тях трябва да бъде собственост на различни компании. Целта на този пакет винаги е била „Газпром“, който е собственик на тръбопроводите в много държави в Централна и Източна Европа. Целта вътре в целта винаги е била „Южен поток“. /БГНЕС

 
 

България и Русия си сътрудничат в областта на културата

| от chronicle.bg |

Професионалният синдикат на българските артисти и руската агенция „Съзвездия на културата“ сключиха договор за сътрудничество в областта на изкуството.

Документът ще даде шанс на родните артисти по-лесно да достигнат до руската публика, ще се финансират копродукции между двете страни в областта на киното и ще се осигури възможност на българските зрители да научат повече за съвременното руско изкуство.

Как този договор обаче ще повлияе на практика на нашите артисти?

Цветан Чобанов е собственик на голямо студио за дублаж у нас. Той вярва, че сключеното споразумение ще се отрази благоприятно върху неговата работа.

„Пряка полза ще има не само за нас, а и за цялата култура, тъй като се чу, че ще се работи в изключително много сфери. Очаквам да видя какви ще бъдат самите резултати.“, заяви Чобанов.

Режисьорът Гаро Ашикян също е доволен от подписването на договора.„Очаквам да се появят в България образци на по-авангардната руска култура.“ След подписването на договора, предстои българските представители да посетят Москва и Санкт Петербург за срещи с ръководството на „Мосфилм“ и Едуард Пичугин-генерален директор на „Ленфилм“. Там те ще обсъждат и договарят трайно сътрудничество на двете страни в областта на кинопроизводството

 
 

adidas представи новите си обувки AM4LDN и AM4PAR

| от chronicle.bg |

Херцогенаурах, Германия, сряда, 18 октомври 2017. Утре (четвъртък, 19 октомври) adidas ще представи обувката adidas Made For London (AM4LDN), първата от поредица обувки за бягане, които марката създаде за ключови градове по света в собственото си съоръжение SPEEDFACTORY. AM4LDN ще бъде последван следващата седмица (четвъртък, 26 октомври) от лансирането на обувката adidas Made For Paris (AM4PAR).

Използвайки база данни за атлетите, AM4LDN е проектирана да се грижи за културата на градските бегачи в Лондон. Прозрения от атлети и инфлуенсъри са били използвани, за да се създаде обувка, идеална за различни дистанции и трасета, по които бегачите преминават до и от работните си места.

Отличавайки се с възвръщаща енергията технология на adidas BOOST, подвижна Torsion лента за олекотена стабилност, SPEEDFACTORY подложка, подсилваща стабилността и подобрено сцепление на подметките, AM4LDN е проектирана да отговори на уникалните условия за бягане, пред които са изправени различните бегачи в Лондон – от градските улици до атмосферните условия.

AM4LDN е с основен сив цвят, вдъхновен от улиците на Лондон и предпочитан от общността на бегачите в града. Сините стабилизиращи ленти и слънчевочервената подплата отразяват градските светлини и залези. Цветовете са били специално избрани, за да увеличат видимостта в условия със слабо осветление.

AM4PAR е създадена да пасне на различните жени бегачи в Париж, които са склонни да бъдат по-социални в спортните си занимания, като да тичат заедно в група е една от най-големите им мотивации.

FW17_Speedfactory_AM4_PR_London_Product_hero_RGB

Имайки същите технологични преимущества като AM4LDN, нейният олекотен дизайн я прави подходяща за къси разстояния, както и за различните условия на града – от асфалт то павета, от бетон до трева. Обувката е с открояващ се мраморен десен в приглушени розови нюанси, отдавайки почит на величествения характер на Париж. Частично светлоотразителните връзки, осигуряват по-добра видимост при здрач, докато слънчевочервената подплата символизира градския блясък при изгрев и залез.

 

Ben Herath, Вицепрезидент по дизайна на adidas Running, каза:

“AM4LDN и AM4PAR демонстрират потенциала на adidas SPEEDFACTORY да създава продукти, които са приспособени чрез процеси, използващи бази данни. И двата модела бяха проектирани със съдействието на местните общности на бегачите в Лондон и Париж – предлагайки им това, което искат, когато и където го поискат.

„И двата модела отговарят напълно на уникалните условия на градовете, в които ще бъдат носени, предоставяйки предимствата на прецизните технологии, които очаквате от adidas, и са произведени със завидна скорост.“

AM4LDN и AM4PAR ще бъдат последвани от нови модели в Лос Анджелис (AM4LA), Ню Йорк (AM4NYC), Токио (AM4TKY) и Шанхай (AM4SH).

FW17_Speedfactory_AM4_PR_London_Product_Detail_1_RGB

 
 

Даяна Рос ще получи приза за цялостно творчество на Американските музикални награди

| от chronicle.bg |

Даяна Рос ще бъде удостоена с почетен приз за цялостно творчество на церемонията на Американските музикални награди следващия месец и ще го отпразнува с изпълнение от сцената.

Миналата година отличието получи Стинг, а предходни носители на приза са Елвис Пресли, Франк Синатра, Ела Фицджералд и Майкъл Джексън.

„Отне ми цял живот да стигна до тук. . .Беше удивително пътешествие за мен, изпълнено с радост и много признания“, каза 73-годишната Даяна Рос.

Иконата от Supremes вече неколкократно е пяла на сцената на Американските музикални награди и е била водеща на церемонията два пъти.
Шоуто ще бъде излъчено на живо по телевизия ABC от Лос Анджелис на 19 ноември.

 
 

Polestar представи първия си модел – Polestar 1

| от chronicle.bg |

Пърформанс марката на Volvo Car Group – Polestar, представи първия си модел – Polestar 1, и подчерта бъдещите си планове да се наложи на пазара като самостоятелен бранд електрифицирани автомобили. Polestar потвърди информацията за първите три модела, които ще се произвеждат в нов център в Китай и ще наложат нови стандарти в индустрията на пърформанс автомобилите.

Първият самостоятелен модел на Polestar – Polestar 1 с внушителните 600 к.с., ще бъде пуснат в производство в средата на 2019 г. Това става възможно благодарение на Volvo Car Group, които подкрепят бранда да ускори процесите на проектиране и производство на продуктите си.

Polestar 1 е GT купе с 2 врати, 2+2 места и комбинирано задвижване от електрически двигател и двигател с вътрешно горене, със 150 км електрически пробег – това е най-дългият пробег в изцяло електрически режим, в сравнение с всеки друг хибрид на пазара в момента. С мощност от 600 к.с. и 1000 Нм въртящ момент, Polestar 1 се позиционира стабилно в сегмента на пърформанс автомобилите. Платформата на Polestar 1 е създадена на основата на Volvo Scalable Platform Architecture (SPA), но 50% от нея е нова и специално разработена от инженерите на Polestar.

Exterior_rear_high

Polestar 1 е първият модел, създаден по изцяло нова, водеща в класа технология на шасито Öhlins Continuously Controlled Electronic Suspension (CESi), разработена на основата на въглеродни влакна, които подобряват усукването с 45% и намаляват теглото и центъра на тежестта на автомобила. Освен това, Polestar 1 използва двойна електрическа задна ос за въртящия момент, която осигурява прецизно ускорение на всяко колело, максимално сцепление на пътя и запазване на скоростта при завиване.

Exterior_location_high

Polestar 1 ще се произвежда в специално изградения за целта, модерен и високо технологичен център в Чънду, Китай. Очаква се строежът на производствения център да бъде завършен в средата на 2018 г. Автомобилите на Polestar ще се поръчват изцяло онлайн и ще се предлагат на базата на 2 и 3-годишна абонаментна програма. Абонаментът All-inclusive ще включва нулев депозит и възможности за ползване и на други модели от гамата на Volvo и Polestar, чрез заплащане на фиксирана месечна такса.

Interior_dashboard_high

Всички бъдещи автомобили на Polestar ще бъдат с изцяло електрическо задвижване. През 2019 г. ще стартира производството на първия изцяло електрически модел на Volvo Car Group – Polestar 2. Средноразмерният електрически автомобил ще се присъедини към конкурентите на Tesla Model 3. Първата фаза от формирането на новото портфолио на Polestar ще бъде завършена от появата на по-големия електрически SUV Polestar 3, който ще придаде нов модерен израз на електрическото представяне и динамиката на шофиране.