Осем филма, които да гледаме до края на годината

| от |

BBC прави класация на филмите, които ще излязат до края на годината и трябва да бъдат гледани.
1

Истинският Люин Дейвис (Inside Llewyn Davis)

В тази имитация на биографична драма от братята Коен млад певец-идеалист (Оскар Айзък) се бори да пробие на фолк-сцената в Гринуич Вилидж в началото на 60-те години. Докато студените ветрове брулят нюйоркските улици, Люин Дейвис разбира, че той самият е най-голямата пречка по собствения си трънлив път към успеха. Люин Дейвид живее за фолк музиката, но без никакъв знак че успехът ще го сполети.

Нощ след нощ той търси нов подслон и обикновено се озовава при други музиканти. Но Люин най-добре изразява чувствата си чрез музиката, а не в действителния живот, така че продължава да се скита – от Ню Йорк до Чикаго и обратно, досущ като героите на неговите песни.

Американска схема(American Hustle)

2

Базиран на истински случай от 80-те години, филма с Джеръми Ренър и Ейми Адамс разказва за измамника Мел Уайнбърг, който е заловен от агента на ФБР Джими Бойл и по-късно убеден да сътрудничи на бюрото в разплитането на случай свързан с корупционни схеми в Конгреса на Съединените щати.

Уайнбърг обединява сили с Бойл и организира сложна акция под прикритие с наименование “Абскам” която много бързо започва да дава резултати и в крайна сметка довежда до ареста и осъждането на висшестоящ американски конгресмен.

The Hobbit: The Desolation of Smaug (Хобит: Пущинакът на Смог)
3

„Хобит“ проследява пътешествието на главния герой Билбо Бегинс, който е въвлечен в епичен поход за освобождаване на Еребор – изгубеното царство на джуджетата, което отдавна е завладяно от дракона Смoг.

Към Билбо се обръща появилия се изневиделица вълшебник Гандалф Сивия и Билбо се присъединява към група от тринайсет джуджета, предвождана от легендарния воин Торин Дъбощит. Пътуването им ги отвежда в Пущинака; през коварни земи, гъмжащи от гоблини и орки, смъртоносни уаргове и гигантски паяци, създания, сменящи облика си и различни магьосници. Макар че целта им е на изток, при Самотната планина, те трябва първо да се измъкнат от тунелите на гоблините, където Билбо среща създание, което завинаги ще промени живота му – Ам-Гъл.

Миналото (Миналото)
4

Иранецът Амад решава да напусне своята съпруга Мари Брисон и двете си деца. След като се завръща в Техеран той прекарва четири години далеч от всякакви роднини и познати.

Принуден от обстоятелствата той се завръща отново в Париж за да приключи с документацията по развода. От своя страна Мари иска да остави зад гърба си всичко свързано с Амад и да продължи да се среща с новия си приятел – привлекателния Самир. Но веднага след пристигането си Амад открива, че отношенията между голямата му дъщеря Луси и Мари са силно обтегнати. Ситуацията става още по-напрегната когато Амад разбира, че той е единствения, който може да им помогне да намерят общ език помежду си.

Докато се опитва да подобри отношенията им Амад разкрива няколко дълбоко пазени тайни от миналото на семейството. Тайни, които са на път да променят всичко.

Спасяването на Мистър Банкс(Saving Mr. Banks)

5Двукратната носителка на “Оскар“ Ема Томпсън и също двукратния носител на “Оскар“ Том Ханкс оглавяват актьорския състав във филма на Disney “Спасяването на Мистър Банкс“, създаден по невероятната и неразказана история как класическата анимация на Disney “Мери Попинз“ стига до екрана.

Когато дъщерите на Уолт Дисни го молят да направи филм по любимия им роман от П. Л. Травърз “Мери Попинз“, той им дава обещание, което не реализира цели двайсет години. В стремежа си да получи правата Уолт се сблъсква с упоритата и безкомпромисна писателка, която няма никакво намерение да допусне нейната любима бавачка вълшебница да бъде осакатена от машината на Холивуд. Но когато продажбите на романа спират и парите свършват, Травърс с неохота се съгласява да отиде в Лос Анджелес и да изслуша плановете на Дисни за екранизация.

По време на тези две кратки седмици през 1961 година, Уолт Дисни пуска в ход всички средства. Той наблюдава с безпомощност как Травърз става все по-несговорчива и как правата все повече се отдалечават от него.

Едва когато се обръща към собственото си детство, Уолт е в състояние да разбере истината за призраците, които я преследват и двамата заедно освобождават Мери Попинз, за да се стигне до един от най-умилителните филми в историята на киното.

Тя е глас (Her)
G001C004_120530_R2IZ.0859800

Действието на режисирания от Спайк Джоунзи фантастично-романтичен филм се развива в близкото бъдеще в Лос Анджелес, а историята проследява живота на обикновения Тиодор Туомбли, който след тежка раздяла постепенно се изолира от обществото. Въпреки разбитото си сърце той продължава да се занимава със своята нетрадиционна работа – писане на трогателни и прочувствени писма от името на други хора.

Докато се опитва да намери нов път в живота си Тиодор попада по случайност на съвсем нова операционна система, която създава “компаньони” за самотните и изпаднали в депресия хора. След като активира своята индивидуална програма той се запознава със Саманта – весел, чувствен и изненадващо позитивен женски глас, който бързо се превръща в негов всекидневен спътник и помощник. Хоакин Финикс се превъплъщава в образа на Тиодор, а ролята на Саманта е поверена на звездата от “Островът“ и “Отмъстителите“ Скарлет Йохансон.

Вълкът от Уолстрийт (The Wolf of Wall Street)

7

Филмът на режисьора Мартин Скорсезе е вдъхновен от автобиографичната книга със същото име, дело на бившия стоков брокер от Лонг Айлънд, Джордън Белфорт.

В главната роля се превъплъщава Леонардо Ди Каприо, а сюжета разказва за отказа на Белфорт да сътрудничи на властите по време на криминален случай през 90-те години. Мащабната и тежка измама, в която е замесена мафията оказва влияние не само на Уолстрийт, но и на целия банков свят.

Заради отказа си да даде информация и заради обвиненията в пране на пари, Джордън Белфорт прекарва 22 месеца в затвора – преживяване, което променя изцяло живота и вижданията му.

Невидимата жена(The Invisible Woman)
TIW-04099.NEF

Филмът е адаптация по романа на Клеър Томалин, за живота на Чарлз Дикенсанглийският писател, определян като най-значимия прозаик на Викторианската епоха. В разгара на кариерата си, Чарлз Дикенс се запознава с доста по-млада от него жена, която става негова тайна любовница до смъртта му.“

 
 

Боксофис класацията у нас

| от chronicle.bg, по БТА |

„Трансформърс: Последният рицар“ е най-гледаният филм за миналия уикенд, сочат обобщените данни от киносалоните у нас. Приключенският екшън на Майкъл Бей е гледан от 14 313 зрители и има 162 764 лева приходи за първите три дни у нас.

На втора позиция е анимацията „Колите 3″, в който Маккуин Светкавицата се впуска в надпреварата за купата Пистън. За десетте дни у нас филмът е гледан от 42 643 зрители и отчита 377 148 лева приходи от билетите им.

Трети по ред сред най-гледаните филми е екшънът „Мумията“. Филмът с Том Круз, чието повествование има допирни точки с едноименния филм от 90-те, но пък представя още начини за надмощието над свръхсилата, идваща от древен Египет, е вече 17 дни на екраните у нас и за това време отчита 59 417 зрители и 635 535 лева приходи.

Четвърта позиция е за приключенския „Карибски пирати: Отмъщението на Салазар“. Прекосяването на моретата от капитан Джак Спароу в търсенето на тризъбеца на Посейдон е гледано от 154 815 зрители и има 1 625 452 лева от билетите им за месец на екраните у нас.

На пето място е „Спасители на плажа“. Познатото заглавие от 90-те години, но вече в пълнометражен филмов формат с нови актьори и забъркани в историята му наркотици и комични ситуации, е от месец на екраните у нас и за това време има 69 058 зрители и 558 315 лева приходи.

Екшънът „Жената чудо“ с израелския топ модел Гал Гаднот в главната роля е на шесто място. За месец на екраните у нас историята за битките на принцесата на Амазония Диана да спре бушуващата война, е гледана от 38 332 зрители и има 558 315 лева приходи.

Седма позиция е за комедията „Тежка нощ“. Историята, започваща със средно ентусиазирано моминско парти с четири приятелки от колежанските години и завършваща с обезвреждането на опасни бандити, е от десет дни на екраните у нас и за това време е гледана от 7 801 зрители и има 66 810 лева приходи.

Осмо място е за анимацията „Дийп“. Испанският поглед върху живота от 2100-та година на Земята, обитавана само от морски създания, е гледан от 8 502 души и има 68 206 лева приходи за 17-те дни на екраните у нас.

На девета позиция е българският екшън „Бензин“. Филмът е от месец и половина на екраните у нас и за това време е гледан от 95 062 зрители и има 768 932 лева приходи.

Десето място сред най-гледаните филми у нас е за втората премиера от миналия уикенд – „Последното лице“. Романтичната драма на Шон Пен с Хавиер Бардем и Шарлийз Терон в главните роли е гледана от 476 зрители и има 4 567 лева от билетите им за първите три дни у нас.

 
 

Кортни Кокс спря да крие възрастта си

| от chronicle.bg |

Актрисата Кортни Кокс се отказа от козметичната хирургия.

Тя посочи, че това е нещо, към което човек не трябва да пристъпва с лекота. Въпреки че през последните години тя се възползва многократно от услугите й, днес актрисата вече не смята да се докосва повече до козметичната хирургия.

В интервю за модно списание Кортни Кокс призна, че е премахнала всичките си филъри и вече е толкова естествена, колкото може да бъде.

„Чувствам се по-добре, защото изглеждам като себе си. Мисля, че сега приличам повече на човека, който бях“, казва актрисата.

53-годишната Кокс стана известна с ролята си на Моника Гелър в сериала „Приятели“ през 90-те години. Казва, че днес вече е приела, че тялото й ще остарява и външният й вид ще се променя.

„Всичко ще тръгне надолу. Това не са бръчки, това са линиите на усмивката“, казва тя.

“Научих се да прегръщам движението и да разбера, че филърите не са ми приятели”, допълва тя.

 
 

Типажите, които не искаш да срещаш в градския транспорт, но ти се налага

| от chronicle.bg |

Градският транспорт, особено в столицата, е място, на което можеш да видиш всичко. Ако имаш късмет – можеш да видиш политик, актьор или човека, по когото си падаш от няколко месеца. Ако нямаш късмет – някой може да маструбира на съседната седалка, без да подозираш, докато четеш задълбочено „Физика на тъгата“. И все пак градският транспорт в София се слави с това, че винаги може да се окажеш въвлечен в интересен разговор, искаш или не. Понякога може дори да те цитират в „Дочуто в София“. Има обаче характерни персонажи, които присъстват в много от пътуванията.

Бабата, която вярва в Идеята

„Всички знаем, че преди ’89-а си беше най-добре. Нямаше ги тия неща – смартфони, глупости. Всеки си гледаше работата, а не си показваше голотиите!“ Всичко това с патос и зъл поглед към девойката със заголено пъпче, която тъкмо й е освободила място да седне. Няма значение дали някой я слуша, гледа или й обръща внимание по друг начин, тя винаги е там и държи да се знае. И да се знае, че идеята не е забравена.

Дядото антикомунист

Разбираш кога се е качил на секундата. Сяда на прясно освободено място с псувня срещу „братята руси“ на уста, разказвайки на всички пътуващи наоколо как по-добре в комунизма е било само за празноглавците, дето не загряват колко назад сме се върнали заради тия „комунияги“. Шегува се с бурния напредък в строителството на метрото от 60-те години до днес. После, показвайки електронния си часовник, напомня колко дълго се е чакало за радио и за кола преди 89-а. Всъщност може да си остане само с първата реплика на уста, но ако установите зрителен контакт, няма как да не чуете останалата част от историята.

Вярващият тип

„Вярвате ли в Бог? Знаете ли как звучи гласът на Бог?“. В добрия случай само вие ще изслушате лекцията и ще се изместите бавно и тактично към вратата, преди да разберете повече, отколкото искате да знаете за Сътворението. В лошия – ще е придружил лекцията си от портативен високоговорител, така че целият автобус да знае (true story).

Пияният господин

Около него се носи характерен аромат, който подсказва, че там, където е ходил, се сервира и мезе. Той обича да заговаря мъже и жени. Най-често жени. Най-често толкова млади, че не би погледнал към тях трезвен, без да се засрами. Но сега държи да протече комуникация от по-личен характер, която да започва с реплика от типа на: „Шшшшш… ти с тия… ти…сигурно…ааа!“ Всичко това – при огромното нежелание от страна на събеседничката да участва в разговора.

Емигрантът, който знае всичко

Той е емигрант, който живее в Испания/Англия/Италия, затова всичко в София му се струва селско и провинциално, макар и самият той да идва от село край Враца, в което са преминали ¾ от живота му, а това си личи и по хавайската риза от 90-те на гърба му. Няма значение дали мие чинии в Испания, или работи по строежите, важно е да ти разкаже колко по-добре е там и колко по-тъпо е в България. В добрия случай – пътувате само една спирка. В лошия – качил се е от „Люлин“ и планира да слезе на Летището, а вие отивате към „Младост“ със същото влакче.

Готиният тийнейджър

„Бате, тоя тука, бате, все едно виж го как ме гледа, бате, абе братле, направо…“. Готиният тийнейджър ще застане съвсем близо до ухото ви, за да разкаже по смартфона чрез хендсфри на свой приятел/съученик как смърди в метрото/автобуса/трамвая и как, бате, тоя чичо/леля, дето е застанал/а точно до него, е… И тук разбирате за себе си тонове неочаквана информация, сякаш всъщност не сте там, а в друга вселена.

 
 

Най-доброто от киното на 2017 досега

| от chronicle.bg |

Първата половина на 2017-та мина и е време да направим равносметка какво хубаво ни поднесе киноиндустрията за този период.

Преди време ви показахме най-добрите сериали за първото полугодие на 2017-та, а сега ще направим подбор на най-доброто от широкия екран. Немалко от хитовете досега изненадаха аудиторията. Някои от тях са създадени от млади екип, а сюжетите им впечатляват със своята  зрялост.

Сред оглавяващите  класацията заглавия има както традиционните блокбъстъри, които са гарант за  възвращаемост на бюджета,  така и елитарни продукции,  засягащи типичните за европейското кино теми.

Най-добре сами вижте (в галерията горе) най-успешните филми на 2017-та досега.